Pagina 1 din 1
Ajutor - probleme compatibilitate mufe egalizare acumulator-incarcator
#1
Postat 17 November 2011 - 09:11 PM
Am o problema cu compatibilitatea mufelor de egalizare acumulator-incarcator. Despre ce e vorba. Am luat recent de pe Hobbyking un incarcator Turnigy accucell 6. Posed mai multi acumulatori LI-PO. Acumulatorii Art Tech care au venit in kiturile RTF sunt ok au firul rosu (plus) in partea corecta. Adica cand bag mufa acumulatorului in mufa incarcatorului firul rosu (plus) imi vine corect (in jos). Mai am un acumulator Gens Ace cu doua celule si Kypom K6 cu 3celule care au firul rosu exact in partea cealalta. Adica mufa nu intra in incarcator decat cu firul rosu in sus (exact invers). Si intra un pic fortat, nu intra lejer ca cele de la Art Tech. O solutie ar fi sa tai firele si sa le inversez eu ... insa parca nu e eleganta. In plus la cel de trei celule trebuiesc inversate toate firele. Care e solutia? Exista prin comert vreun adaptor pentru cele doua mufe? Cei care aveti acumulatori de tipu acesta cum ati procedat? Atasez cateva poze. Poza din mijloc este cu acumulatorul "bun" (art tech). Prima si ultima poza sunt cu mufele "pe dos". Help pleasse.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#2
Postat 17 November 2011 - 09:18 PM
Si mai clar: prima poza (art tech) mufa intra corect in incarcator cu firul rosu in jos. Pozele 2 si 3(Kypom K6 si Gens acc) mufele intra mai greu si cu firul rosu in sus. Invers nu intra sub nici o forma.
PS testarea s-a facut cu incarcatorul oprit (spre a nu avea surprize neplacute).
PS testarea s-a facut cu incarcatorul oprit (spre a nu avea surprize neplacute).
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 17 November 2011 - 09:19 PM
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#3
Postat 17 November 2011 - 09:52 PM
Cel mai simplu declipseaza firele pe rand si inverseazale la 180 grade in mufa, treaba testata de mine si merge perfect.
Nu mai ai nevoie de adaptori si alte minuni.
Dar grija la ordinea in care le bagi si sa nu faci scurt.
Scoti firul 1 si 4 si le inversezi si firul 2 si 3 si le inversezi( asta la 3 S), sau firul 1 si 3 si le inversezi (la 2 S).
Nu mai ai nevoie de adaptori si alte minuni.
Dar grija la ordinea in care le bagi si sa nu faci scurt.
Scoti firul 1 si 4 si le inversezi si firul 2 si 3 si le inversezi( asta la 3 S), sau firul 1 si 3 si le inversezi (la 2 S).
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 17 November 2011 - 09:54 PM
Producatorii de lipo nu s-au inteles intre ei. Au pornit cu foarte multe tipuri de mufe (Poliquest, Kokam, Thunder Power, etc). Ca de obicei au aparut pe piata chinezii si ei au adoptat mufa de egalizare numita JST. Din cauza volumului celelalte sisteme sunt istorie. La hobbyking se gasesc adaptoare de diverse feluri. Tu trebuie sa cauti pe net sa vezi mufa ta (care nu intra in incarcator) de care e.
Din cauza ca sunt sanse mari ca asta sa fie unica baterie cu astfel de mufa poate e bine sa o schimbi (mufa) sau sa improvizezi un adaptor.
Din cauza ca sunt sanse mari ca asta sa fie unica baterie cu astfel de mufa poate e bine sa o schimbi (mufa) sau sa improvizezi un adaptor.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 November 2011 - 09:55 PM
planoarele mele http://www.rhcforum....lanoarele-mele/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 19 November 2011 - 07:52 PM
Eu am ... taiat plasticul de la mufa mama (intrarea din incarcator) sa-mi permita sa pun mufa aia de echilibrare de la acumulatorul gens, in pozitia care trebuia. Apoi mufa de echilibrare a acumulatorului gens am luat-o putin cu smirghel pe laterlare, pentru ca ... era putin mai lata.
Merge bine asa! Daca vrei, pot sa pun poze!
Merge bine asa! Daca vrei, pot sa pun poze!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#7
Postat 19 November 2011 - 08:24 PM
S-a rezolvat problema ... cu ajutorul pistolului de lipit (am inversat firele) si a unui cutter (am taiat putin dim marginile mufei). Acum merge perfect.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#8
Postat 19 November 2011 - 09:09 PM
Pentru cei care au incarcarete accucel si nu numai, dar care nu au la dispozitie un adaptor si nici nu vor sa-si bata capul cu ... pistolul de lipit (ca mine), am facut o imporvizatie care foloseste, pentru a putea conecta mufa de egalizare a acumulatorilor de tip "gens".



S-ar putea ca sa fie nevoie ca mufa sa fie putin luata cu smirgher pe lateral, dar nu neaparat.



S-ar putea ca sa fie nevoie ca mufa sa fie putin luata cu smirgher pe lateral, dar nu neaparat.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
Arata acest topic
Pagina 1 din 1