Intrebare referitoare la lipire aeromodel balsa
#1
Postat 27 January 2012 - 09:48 AM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#2
Postat 27 January 2012 - 10:46 AM
Epoxy-ul nu cred ca se da pentru lipirea propriu zisa, ci pare ca se da ca sa astupe porii balsa, in care CA-ul s-ar infiltra ca apa (experienta personala) si astfel sa formeze un strat plat neted de contact pe care se va lipi ulterior suportul cu CA, peste tot, nu numai pe margini, cum ar sugera imaginea.
Deci Epoxy-ul trebuie lasat sa se intareasca inainte de lipirea suportului cu CA.
Parerea mea...
#3
Postat 27 January 2012 - 12:56 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#4
Postat 27 January 2012 - 01:45 PM
Banuiesc ca fiecare are adezivul preferat, si nu toata lumea urmeaza instructiunile ca fiind litera de lege.
UHU Hart, aracet, PU, Alifatic, majoritatea celor care construiesc de la zero de mai mult timp avem cate o preferinta, si cred ca in situatia ta ar folosi acelasi adeziv pentru ambele lipituri, nu doua tipuri diferite. E lemn pe lemn doar, nu o combinatie mai exotica...
#5
Postat 27 January 2012 - 05:47 PM
La ce se arata in poza mai folosesc si eu cate odata pentru a grabi sau usura putin munca si anume :
Epoxy se intareste mai greu ( mai ales daca nu ai de 5 min in casa ) si atunci ca sa nu stau sa tin piesa cu mana sau sa o lipesc cu scotch sau pur si simplu pentru a nu se misca de pe pozitie dupa ce dau cu epoxy si o "potrivesc" ii mai dau doua trei puncte de ciano plus un fas de activartor si imi vad de alte treburi.
#6
Postat 27 January 2012 - 06:01 PM
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 27 January 2012 - 06:02 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#7
Postat 27 January 2012 - 06:26 PM
Ideea lui Renato este de mult bun simt, dupa parerea mea. Epoxi ar intari local balsa iar CA ar prinde servoul pe acea intaritura. Daca trebuie sa-l inlocuiesti, va ceda CA ul.
Vezi ce mai zice lumea .
Spor
PS. Daca lipesti peste epoxi si vrei lipitura solida, da un smirghel fin mai intii. Luciu' ala nu e bun pentru lipire.
#9
Postat 27 January 2012 - 07:03 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#10
Postat 27 January 2012 - 07:08 PM
Evident ca acest lucru era valabil pentru materiale cu mult mai rezistente decat lemnul de balsa , adica ceele doua materiale care urmau a fi lipite erau mult mai rezistente decat casantul cianacrilat.
In cazul de fata lipirea, in opinia mea, se poate face simultan cu cei doi adezivi. Astfel dupa aplicarea epoxi se pozitioneazxa piesa si , dupa centrare si pozitioinare, se aplica cianacrilat care o fixeaza pana la polimerizarea rasinei epoxidice.
In nici un caz nu este un capat de tara.
Muuuult mai importanta este alinierea si lipirea semiplanurilor aripii :rolleyes:
Numai bine
#11
Postat 27 January 2012 - 07:12 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#12
Postat 27 January 2012 - 07:56 PM
lazardominte, la 27 January 2012 - 07:12 PM, a spus:
Pai aripa nu este din doua piese ? - caci asa se vede din poze.
Ideea este ca atunci cand le lipesti ( cele doua piese ) sa le pui perfect - cap la cap .
Piesa aia de servo poti sa o lipesti pe urma dupa ce ai facut aripa si o poti lipi cu ce vrei .. ori ciano ori epoxy
ca si daca o sa cada modelul de la 100 metri in full motor o sa constati ca aia e singura piesa care nu se dezlipeste.