Gens Ace iMars Cateva pareri
#1
Postat 22 January 2012 - 08:13 PM
#2
Postat 22 January 2012 - 08:53 PM
Daca e vorba doar de 45-50 grade, este absolut normal si face parte chiar din mecanismul de detectie a terminarii incarcarii la NiMh-uri.
Din contra, este o mare greseala sa incerci sa la racesti fortat ! Vei falsa aparitia momentului final si incarcatorul le va supraincarca.
La vara nu se va intampla nimic deosebit, tot la 50 grade se va termina incarcarea.
Peste 50 nu e bine si atunci ai problema...
#3
Postat 22 January 2012 - 09:49 PM
#4
Postat 22 January 2012 - 10:28 PM
Nici macar nu s-au prins cum functioneaza, primele exemplare nu aveau calibrarea pe egalizare facuta (se face o singura data in fabrica). Intre timp au aparut zeci de variatii si puteri diferite.
Unul din motivele pentru care rezista atat de bine si e scos din nou si din nou e ca Bantam a facut o treaba exceptionala, chargerul este atat de bun incat nu ai nevoie de altceva in 99% din cazuri.
Si acest imars e din aceasi familie. Daca merge bine sau prost depinde de componente, lipituri si aerisire (si de calibrarea facute in fabrica).
Altfel nu e cu nimic mai breaz dacat Turnigy de 18 USD.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 22 January 2012 - 10:28 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 23 January 2012 - 12:09 PM
Aceasta postare a fost editata de pinti2d: 23 January 2012 - 12:14 PM
#6
Postat 23 January 2012 - 12:41 PM
pinti2d, la 23 January 2012 - 12:09 PM, a spus:
De ce ai vrea sa faci asta? Ciclul de incarcare-descarcare artificial, pe incarcator? Nu are nici o logica, LiPo-urile nu trebuie ciclate, pur si simplu prin asta le reduci viata cu inca o incarcare utila.
Daca nu zbori pur si simplu pune acumulatorii pe programul "LiPo Storage" al incarcatorului, care exact asta face, pregatirea acumulatorului pentru depozitare - ti-i va aduce in jurul a 3.8V pe celula (40%-50% grad de incarcare), si pe urma pastreaza-i la o temperatura cat mai constanta (rece e ok dar nu sub 3-4 grade). E cel mai eficient mod de a pastra acumulatorii LiPo.
Pe urma, cand vrei sa ii folosesti iar, ii incarci direct, nu ai de ce sa ii descarci deoarece nu prezinta efect de memorie sau altceva.
E perfect normal sa se incalzeasca incarcatorul, practic energia acumulatorului este transformata in caldura. Poti sa pui un ventilator sa bata spre el. Desi, inca o data, functia aia de descarcare nu trebuie folosita. Poti eventual sa o folosesti rar pentru a vedea cat mai poti descarca din acumulatorul tau (pentru a-i determina capacitatea), desi nu va fi neaparat ceva apropiat de realitate pentru ca una e sa descarci la 1A cat te lasa incarcatorul, si alta e sa descarci in zbor unde sarcina e mult mai mare.
#7
Postat 23 January 2012 - 12:47 PM
#8
Postat 23 January 2012 - 02:38 PM
#9
Postat 23 January 2012 - 02:44 PM
#11
Postat 23 January 2012 - 08:19 PM
Deci nu atingi 1A decat pe 1S-2S.
#12
Postat 23 January 2012 - 08:38 PM
Si ale mele se incalzesc dar nu au patit nimic, este in limitele admise.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/