Incepator cu probleme Blade mCP X
#1
Postat 05 January 2012 - 08:50 PM
Am primit de la sotia mea un cadou foarte interesant dar si frustrant in acelasi timp: un elicopter Blade mCP X insotit de o statie Spektrum DX6i. Ok, recunosc, statia nu ma frustreaza :rofl: In schimb cu elicopterul nu ma inteleg deloc; initial am crezut ca problema este la utilizator (ceea ce este in continuare foarte probabil) insa pare sa aiba si ceva probleme mecanice.
In primul rand, am o intrebare tehnica legata de modul de functionare al unui elicopter: in zbor cand il comand sa mearga inainte (de exemplu) servomecanismele actioneaza swashplate-ul atata timp cat comanda este actionata insa cand stickul se intoarce la pozitia neutra nu ar trebui si servo-urile sa revina in pozitia lor initiala? La mine nu se intampla lucrul acesta; fiind nevoit de fiecare data sa compensez orice comanda (actionand stickul in sens opus comenzii initiale) pentru a nu pierde controlul.
In al doilea rand, unul din servomecanisme nu functioneaza corect. Cu motorul oprit nu functioneaza deloc, iar cu motorul pornit merge cand si cand, are o miscara neuniforma, "agata" (dupa cum se poate vedea si in filmuletul din linkul urmator), pe care l-am facut pentru a putea explica mai bine fenomenul:
Nu stiu in ce masura acel servo a fost defect de la inceput pentru ca nu am avut inspiratia (si nici rabdarea din pacate) sa il verific inainte de a incerca sa zbor, insa cert este ca nu am reusit aproape deloc sa il fac sa zboare cat de cat normal. Ma asteptam la mai mult, mai ales ca o jucarie de 100 lei pe 3 canale din supermarket nu mi-a ridicat nici pe departe atatea probleme...
In concluzie, ca sa nu ma mai lungesc (nu ca n-as fi facut-o deja), ce ma puteti sfatui sa fac pentru a remedia problemele?
Multumesc!
#3
Postat 05 January 2012 - 10:14 PM
Bonus, sistemul de stabilizare asx3d se comporta foarte... cum sa zic, neintuitiv (o simpla intoarcere cu 90 de grade vine cadou cu o un drift pe orizontala care, da, trebuie compensat).
Am senzatia ca e mult mai usor sa incerci afara la iarba verde, in camera il scapi instant de sub control.
La servo eu as incerca sa decuplez link-ul la capatul de pe swash si atunci poti pe de o parte vedea servo-ul cum se comporta in gol si pe de alta parte daca poti fara sa iti lasi degetele in pala sa misti swash-ul cu mina.
Aceasta postare a fost editata de DanB: 05 January 2012 - 10:15 PM
#4
Postat 06 January 2012 - 08:11 AM
Dupa asta misti de stickuri pana chiar e in echilibru, nu trega in nici o directie. Dupa asta il misti usor cu mana. Sistemul FBL o sa se opuna si o sa incerce sa aduca heli-ul inapoi in echilibru. Cand e in echilibru nu trage in nici o parte. Daca e asa inseamna ca merge nine. Cu cele mai mari e periculos dar cu asta merge (nu il tine in dreptul ochilor)
Cred ca si eu sunt unul din "vinovatii" pentru cadoul pe care l-ai primit. Asa cum a zis DanB nu il zbura in casa. Coaxialul din Carrefour e de 1000 de ori mai stabil dar asta e tot ce face.
Mcpx nu accepta nici un fel de trim/subtrim.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 January 2012 - 08:16 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 06 January 2012 - 09:45 AM
O zi buna si "La multi ani" tuturor pentru Noul An si la cat mai multe resurse financiare pentru a va cumpara tot ce va doriti pentru pasiunea voastra http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
#6
Postat 06 January 2012 - 10:21 AM
#7
Postat 06 January 2012 - 10:45 AM
Da, voi incerca afara dar numai in momentul in care voi fi sigur cadpdv tehnic este ok, altfel o sa alerg eu mai mult decat zboara el :clapping:)
Swashul se misca ok cu motorul pornit? Adica e normal ca servo-ul sa "agate" asa cum face in film la min. 0:33? In orice caz, acum nu mai merge deloc acel servo, nici macar cu motorul pornit. In plus, cand turez motorul mai puternic, incepe sa vibreze foarte rau si in loc sa creasca turatia, aceasta scade.
Am tinut elicopterul in mana, aparent in echilibru, iar daca il misc in plan orizontal (fara sa il inclin) nu simt nicio diferenta; insa daca il inclin pare ca vrea sa se opuna miscarii (insa nu reuseste tot timpul).
Am tot citit pe internet despre diverse probleme la servo-uri; are rost sa il desfac sa incerc sa-l curat? Am vazut ca se desface usor si n-ar fi o problema; mai trebuie doar sa gasesc niste alcool izopropilic (undeva in alta parte decat pe Maica Domnului pentru ca e prea departe pentru mine). Unii oameni spun ca le curata dupa 20-30 de zboruri si mai ales dupa niste cazaturi mai spectaculoase. Al meu n-a prea cazut (nici nu avea de unde) insa s-a mai lovit de pereti...
Cat despre "vina"... sa mai tot fiti "vinovati" pentru cadouri din acestea! Chiar daca acum e frustrant, sigur ii dau de cap pana la urma (cu ajutorul vostru)! Va tin la curent cu noutatile!
#8
Postat 06 January 2012 - 11:05 AM
Eu am avut servo mudar, tremura puternic si cu putin alcool (fara sa-l demontez) a mers la loc. Daca e dus e nasol, unul nou e foarte scump.
Poate fi insa chiar mai nasol, poate fi placa de baza cu de toate dusa. Pentru verificarea asta ar trebui sa inversezi pe placa servo cu probleme cu altul si sa vezi cum face.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 06 January 2012 - 11:39 AM
Ca si idee, este posibil ca acel servo (daca s-a stricat) sa se fi stricat din cauza mea? Elicopterul s-a mai lovit de pereti dar nu a suferit socuri serioase. Din ce am gasit online, un servo este in jur de 15-18 euro in Germania si cam 20 in Romania; oricum daca nu ii dau de cap si nici nu s-a defectat din vina mea, voi ajunge cu el la garantie.
#10
Postat 06 January 2012 - 12:08 PM
#11
Postat 06 January 2012 - 01:03 PM
Vezi cu heli stins daca invirti cu mina motorasul de la servo daca opune aceeasi rezistenta ca unul bun. Daca se misca mai greu, izolezi problema - decuplezi tija care duce la platoul ciclic si vezi unde e blocajul, la servo sau mai incolo.
Vezi sa stea bine "cursorul" de la servo (chestia din care pleaca tija) si sa nu fi intrat ceva corpuri straine pe acolo.
(tare mi-e ca-i motorasul dar poate-poate)
#12
Postat 06 January 2012 - 01:13 PM
#13
Postat 06 January 2012 - 01:23 PM
Exista posibilitatea de a deconecta motorasul de restul ansamblului? As vrea sa scot pinionul acela mare insa nu vreau sa trag de el si sa il fortez aiurea. Vreau sa vad daca motoratul merge greu sau "cursorul" care misca tija. Oricum e oarecum irelevant in momentul acesta; cel mai probabil il voi trimite inapoi la vanzator pentru inlocuire (e nou, trebuie sa aiba garantie).
Aceasta postare a fost editata de Andrei0: 06 January 2012 - 01:24 PM
#14
Postat 06 January 2012 - 02:13 PM
Chiar, garantia ce zice daca are pe el urme de lovituri? Nu o sa tipe ca sigur de aia s-a stricat?
Aceasta postare a fost editata de DanB: 06 January 2012 - 02:14 PM
#15
Postat 06 January 2012 - 03:52 PM
Din tot ce spui tu servo respectiv e mort. Se vinde separat numai mecanica de servo. Economisesti niste bani. Servo e foarte mic, greu sa repari asa ceva.
Din pacate servo de la MCPx au o istorie de rateuri daca citesti pe forumuri.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 06 January 2012 - 07:05 PM
am patit-o si eu.
altul nou sau doar mecanica de la el .
oricit de bun "zburator "ai fi in timp o sa mai iei piese de un elicopter!
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
#17
Postat 06 January 2012 - 07:46 PM
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si va tin la curent cu noutatie!