probleme ESC 40A produs defect sau setari nefericite?
#1
Postat 27 December 2011 - 10:49 AM
Problema este ca atunci cand folosesc acest ESC si accelerezi la maxim, motorul "urca" numai pana la cca 80 % din capacitate, apoi imediat incepe sa scada iar in 10-12 secunde ajunge sa se stabilizeze undeva la 30-40% din capacitatea motorului.
Daca reduc acceleratia la zero si accelerez imediat, motorul ajunge la cca 50% si apoi scade usor la 30-40%.
Daca reduc acceleratia la zero, astept cca 1 secunta si poi accelerez la maxim, motorul ase comporta ca si la inceput- ajunge la 80% apoi scade la 30-40%.
OBS. Motorul utilizat, Rx si Tx, acumulatorul sunt in regula deoarece functioneaza foarte bine cu alt ESC. Am folosit si elici mai mici care accelerate la maxim nu solicitau ESC decat la cel mult jumatate din capacitate, dar iar inregistram pierderi de putere.
Ce pot sa fac cu acest ESC "lenes" ?
#2
Postat 27 December 2011 - 06:22 PM
Oricum, cred ca o informatie importanta ar fi sa spuneti si ce motor e cuplat la ESC-ul ala "lenes"... si ce acumulator folositi.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 December 2011 - 06:23 PM
#4
Postat 28 December 2011 - 01:33 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 28 December 2011 - 05:27 PM
ESC de 40A identifica bine numarul de celule. Am incercat cu acumulatori de 3s (2200mA si 5000mA) si 2s(2200mA), incarcati. Acceasi configuratie cu alt ESC merge f bine.
Apoi m-am gandit ca ESC-ul nu primeste suficient curent de la baterie, asa ca am refacut lipiturile la mufa de conectare cu bateria. Am incercat sa refac si lipiturile de pe ESC (cele de intrare si cele de iesire) dar nu am reusit (am nevoie de un pistol de lipit mai puternic care sa topeasca amalgalmul cu care sunt lipite firele; oare este bine sa refac aceste lipituri?)
Caracteristicile ESC-ului sunt:
RCTIMER V2 40 Amp ESC with built-in 3A BEC
Hobbywing's program
• Compact 40 amp Brushless ESC
• With builT-in 3 amp BEC
• 40 amps continuous, 45 amps burst
• 55mm x 26mm x 11.6mm, 35g plus
• Handles up to 12.6V
• Programmable LiPo or NiMh cutoff
• Programmable brake
• Low resistance
This ESC is a great match for most motors that draw up to 40 amps. It will handle 19.2V with the BEC disabled, or 12V normally.
Programmable features include
- Brake on or off
- Auto LiPo (2.9V per cell)
- Auto NiMh (60% of start voltage)
(nu este HK dar este tot un produs chinezesc)
#6
Postat 28 December 2011 - 06:31 PM
#7
Postat 28 December 2011 - 06:47 PM
Daca il poti testa "in mina" in sarcina, as masura tensiunea de la intrarea esc-ului sa vad daca scade cind o lasa moale si as verifica daca se incalzeste
On a second thought, pariez ca EBA te poate ajuta
Aceasta postare a fost editata de DanB: 28 December 2011 - 06:49 PM
#8
Postat 28 December 2011 - 10:26 PM
Asemenea comportament de ESC il intalnesc ori de cate ori zbor un acumulator pana-l descarc de tot si imi "taie" motorul, esc-ul, cu acumulatori ... pe duca.
O varianta ar fi ca bateria/bateriile cu care incerci sa folosesti acest ESC de 40A, nu sunt in stare sa-i dea cat are el nevoie, chiar daca acestea sunt noi. Este posibil, de asemenea, ca pe contacti sa fie si ceva pelicula din aceea izolatoare, da' daca ar fi asa, nu stiu - insa dupa mintea mea, n-ar trebui sa porneasca.
Cum ESC-ul din discutie pare ca "stie" sa detecteze numarul de celule, precum si tipul acestora, cred ca (in cazul in care bateria e buna) dintr-un motiv oarecare, nu reuseste sa detecteze corect numarul de celule si tipul acestora pentru cazul specific al bateriei tale si ... ca atare se comporta ca si cum ar fi detectat (de ex.) un acumulator lipo 4s - slab incarcat, in loc de un lipo 3S full. Mie asa mi se pare, mai ales ca in datele tehnice "ei" spun ca detecteaza la lipo 2.9v/celula! 4S x 2,9V = 11,6V, iar 3S x 4.2V = 12.6V si 3S x2.9 = 8.7V
Poate ca daca ai descarca putin bateria si i-ai servi-o esc-ului la un ... 12,4V ar detecta-o ca fiind lipo 3s putin incarcata in loc de lipo 4S slab incarcatata/descarcata. Incearca variante ... sau daca poti returneaza-l la garantie!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#9
Postat 29 December 2011 - 12:28 AM
AB= 7,08 KOhm
CD, DE, CE=50KOhm
AC, AD, Ae= 33kOhm
BC,BD,BE= 22,4 kOhm
Nu am valori de referinta si este putin probabil sa gasesc pe Internet vreo schema cu acest ESC low cost.
@ DanB:
Foarte buna ideea cu masurarea tensiunii direct la ESC. Ma ocup si am sa anunt rezultatele.
@PaunFD:
Acumulatorii in sine sunt buni, deoarece si la tensiuni stau bine si la proba practica.
Are sens ideea ca ESC-ul nu interpreteaza bine nr de celule. Am sa refac experimentele cu mai multe baterii.
Decat retur, mai bine renunt la ESC. Pot sa “extrag” UBEC-ul de pe ESC Ce trebuie sa iau?
#10
Postat 29 December 2011 - 04:27 AM
Multa, multa bafta.
#11
Postat 29 December 2011 - 09:42 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#12
Postat 29 December 2011 - 10:57 AM
@ paunFD: Aveti dreptate. Voi arunca la tomberon acest ESC si voi cumpara altul.
Totusi inainte de a face acest lucru vreau:
- Sa fiu sigur 100% ca problema este de la ESC si nu de la alt echipament/ setare.
- De curiozitate am sa-l desfac sa vad ce se afla pe placuta de baza si cum este cu sistemul de disipare a caldurii
#13
Postat 29 December 2011 - 11:46 AM
Setarea ESC-ului:
- inainte de teste am verificat ca ESC recunoaste bine nr de celule si “bipaie” cat trebuie
- i-am setat maximul si minimul pt throttler pt RX-ul folosit
- In setarea ESC-ului exista o pozitie pentru modul de accelerare care are trei pozitii: normal, soft, super (normal inseamna ca accelereaza de la 0-100% imediat; soft si super soft inseamna ca accelereaza de la 0-100% cu o intarziere de 1s, respectiv 2 secunde- util pt elicoptere). Am setat modul normal, astfel incat sa accelereze instantaneu (sau cat de repede poate el), de la 0 la 100%.
Setarea RX,TX
La toate testele am utilizat aceeasi statie ( 2,4 Ghz) si acelasi modul RX. Statia am mentinut-o pe aceleasi setari.
Mai jos sunt o serie de 6 teste efectuate pentru a testa functionarea acestui ESC de 40 A:
1.- initial
5000 mAh, 3s
ESC 40 A
1700 Kv, Max 460w, elice 5*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 10-15A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 (la 1 secunda dupa ce am accelerat la maxim): Forta de tractiune:250g, Tensiune:12,08 V
T10 (la 10 secunde, cu acceleratia la maxim), T30 (la 30 de secunde): Forta de tractiune: 150g, Tensiune 12,10 V
OBS. Tensiunea a fost masurata pe cablajul ESC-ului, la intrare- astfel am eliminat eventualele pb generate de conexiuni slabe
2.- schimbare ESC
5000 mAh, 3s
ESC 70 A
1700 Kv, Max 460w, elice 5*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 10-15A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 : F=350g, U=11,92V
T10, T30: F=350g, U=11,92V
3.- schimbare motor
5000 mAh, 3s
ESC 40 A
1000 Kv, Max 550w, elice 8*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 20 A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 : F=550g, U=11,37V
T10, T30 : F=280g, U=11,45V
4.- schimbare motor, schimbare ESC
5000 mAh, 3s
ESC 70 A
1000 Kv, Max 550w, elice 8*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 20 A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 : F=620g, U=11,40V
T10, T30: F=620g, U=11,40V
5.- schimbare acumulator
2200 mAh, 3s
ESC 40 A
1700 Kv, Max 460w, elice 5*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 10-15A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 : F=250g, U=11,22V
T10, T30: F=140g, U=11,32V
6.- schimbare acumulator, 2s
2200 mAh, 2s
ESC 40 A
1700 Kv, Max 460w, elice 5*5 (deci o incarcare maxima pe ESC de cca 10-15A)
RX, TX- acelasi pt toate testele
Masuratori:
T1 : F=140g, U=7,86V
T10, T30: F=70g, U=7,90V
Eu zic ca ‘buba” este la ESC, dar poate imi scapa ceva. Ce spuneti?
#14
Postat 29 December 2011 - 02:58 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 29 December 2011 - 03:01 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#15
Postat 29 December 2011 - 03:34 PM
La esc nu prea are rost sa o luam cu rezistente interne pentru ca nu e sursa de cc, la iesirea lui e semnal modulat pwm. Cel mult poti sa te iei de RDSon-ul mosfet-ilor (care oricum e f. mic si-s de obicei multi in paralel, deci e si mai mic), dar numai cind e comandat la 100%
Ar trebui sa vezi cam ce e in ESC, ce protectii are (daca e vreun senzor de temperatura si/sau de curent)
#16
Postat 29 December 2011 - 08:04 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#17
Postat 29 December 2011 - 08:56 PM
RCTimer este binecunoscuta x-copteristilor, pentru ca este singura care mai produce un tip de ESC care poate fi modat usor pentru frecventa mare de refresh necesara la acest tip de platforme.
Au un thread dedicat de suport pe RCGroups unde poti vedea ca politica lor este sa iti trimita un produs identic imediat, daca din descriere rezulta ca nu este un defect din vina ta. Nu mai trebuie sa trimiti ESC-ul defect in China - il pastrezi pentru mine :) Asa ca nu te grabi cu aruncatul la cos.
#18
Postat 03 January 2012 - 04:13 PM
Cum identific senzorii de temperatura din interiorul ESC-ului (in eventualitatea in care il voi desface)?
Am urmat sfatul lui Renatoa si le-am scris un mail celor de la RC Timer. Sa vedem daca raspund.
Daca nu raspund in cateva zile ESC-ul mai sus amintit va fi donat oricarei persoane care cunoaste electronica (eu imi cam prind urechile in tranzistori, senzori, circuite si alte produse asemanatoare).
@renatoa: te rog un link cu locul de pe RC Groups unde gasesc conditiile de suport RC timers
#19
Postat 03 January 2012 - 05:08 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=1120983
Sper ca e luat chiar de la ei, si nu de la un intermediar... adica trebuie sa ai un numar de comanda ca sa poata fi identificata achizitia.
#22
Postat 02 March 2012 - 10:51 AM
Multumesc dl Renatoa pentru ajutorul acordat in relatia cu RC Timer.
Istoric vorbind, dupa ce am inregistrat cazul de suport la Nina(reprezentantul de suport al RC Timer), in doua saptamani am fost informat ca sesizarea mea s-a rezolvat cu trimiterea unui nou esc catre mine, fara costuri. Pachetul l-am primit dupa 6 saptamani, dar producatorul m-a avertizat ca o sa dureze mai mult deoarece chiar atunci cand expedia pachetul incepea noul an chinezesc.