Modelism - RHC Forum: Gens Ace iMars - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Gens Ace iMars Cateva pareri

#1 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 22 January 2012 - 08:13 PM

Am vrut sa deschid acest topic pentru a va face cunoscut un incarcator care pe mine m-a atras in primul rand prin designul sau. Este vorba de noul Gens Ace iMARS. Un pret rezonabil si functii cat incape dar si un meniu usor de folosit. Incarcatorul vine fara sursa de egalizare, dar asta nu este o problema deoarece poate fi adaptat la propiul dvs PC. Are inclus un cablu cu mafa DEANS dar si un cablu cu firele expuse pentru a oferi posibilitatea cositoriri mufei pe care o folositi cel mai des. Poate incarca de la 1 - 16 celule nimh/nicd, 1 - 6 lipo/life si de la 2v - 24v pb. Curentul de incarcare este de la 200ma la 5a avand o rezistenta de maxim 100w. De asemeni pe langa functia de incarcare poate descarca, pune pe storage dar face si cicluri. In timpul incarcari ofera date reale despre ceea ce se intampla cu acumulatorul in cauza. Pe aceasta cale as avea la dvs o rugaminte, indiferent ca ati mai folosit sau nu acest incarcator. Atunci cand pun acumulatorul pe ciclu de descarcare incarcare, exact in aceasta ordine, el se incalzeste excesiv, afisand o temperatura peste 45 de grade. Nu vreau sa il las sa se incalzeasca mai mult deoarece este setat ca la 50 de grade sa intrerupa activitatea. De asemeni aceasta temperatura poate fi setata din meniu. Cand observ ca temperatura creste, avand norocul ca afara este iarna il scot pe geam, si chiar si asa nu scade sub 20 de grade. Ma intreb la vara, pe caniculele cu care deja ne-am obisnuit, ce voi putea face sa mentin incarcatorul racoros. Pentru mai multe detalii puteti arunca un ochi si aici.

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 January 2012 - 08:53 PM

Banuiesc ca vorbesti de incarcarea unor NiMh, lipo nu se incalzeste.
Daca e vorba doar de 45-50 grade, este absolut normal si face parte chiar din mecanismul de detectie a terminarii incarcarii la NiMh-uri.
Din contra, este o mare greseala sa incerci sa la racesti fortat ! Vei falsa aparitia momentului final si incarcatorul le va supraincarca.
La vara nu se va intampla nimic deosebit, tot la 50 grade se va termina incarcarea.
Peste 50 nu e bine si atunci ai problema...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 22 January 2012 - 09:49 PM

Probail m-am exprimat eu gresit sau ati inteles dvs gresit. Eu ma refeream ca incarcatorul in sine se incalzeste nu acumulatorul. Acumulatorul este perfect ok pe parcursul ciclului.
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2012 - 10:28 PM

Acum vreo 4 ani chinezii au furat firmware-ul de la un charger Bantam. Au schimbat logo-ul care apare cand il pornesti (Imax, Turnigy, GenAce, etc) au pus diverse cutii si butoane dar programul este acelasi.

Nici macar nu s-au prins cum functioneaza, primele exemplare nu aveau calibrarea pe egalizare facuta (se face o singura data in fabrica). Intre timp au aparut zeci de variatii si puteri diferite.

Unul din motivele pentru care rezista atat de bine si e scos din nou si din nou e ca Bantam a facut o treaba exceptionala, chargerul este atat de bun incat nu ai nevoie de altceva in 99% din cazuri.

Si acest imars e din aceasi familie. Daca merge bine sau prost depinde de componente, lipituri si aerisire (si de calibrarea facute in fabrica).

Altfel nu e cu nimic mai breaz dacat Turnigy de 18 USD.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 22 January 2012 - 10:28 PM

0

#5 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 23 January 2012 - 12:09 PM

Sincer sa va spun nu ma apricep foarte bine la partea de soft a acestor incarcatoare. Ce ma supara pe mine cel mai mult acum este faptul ca inca nu imi pot da seama ce sa fac in cazul incalzirii, zic eu destul de puternice pe functia de descarcare. Ca sa va formati o imagine mai buna a modului in care eu folosesc acest incarcator, va pot spune ca prefer sa fac o "simulare" a unui zbor o data pe saptamana asta in cazul in care nu o fac real. Cu alte cuvinte conectez bateria si setez incarcatorul sa faca un singur ciclu de descarcare - incarcare. Acesl lucru il fac deoarece sunt desult de ocupat si desi as vrea sa ies macar o data pe saptamana la zbor nu reusesc sa ating acest scop. In trecut am avut probleme cu bateria, a stat incarcata la maxim cam 4 luni, mi-am bagat eu urechile la cablaje ca un tantalau si rezultatul acestor tratamente a fost o pierdere masiva de ma. Din cei 2200 mai am 1500. Dupa cum spuneam "simularea" decurge prin descarcarea bateriei pana la 3v/celula, prag ce poate fi setat din meniul incarcatorului pana la 4.2v/celula nivelul maxim, si un curent de descarcare de 1a, acesta mergand si el la randul lui setat, 1a fiind maximul. In acest proces incarcatorul se incalzeste pana peste 45 de grade, daca nu l-as aerisi fortat pe geam ar ajunge pe la 50, moment in care activitatea s-ar intrerupe si s-ar relua cand se raceste. Aceasta temperatura si ea la randul ei poate fi setata, ce parere aveti sa o duc mai sus? Dar in timpul incarcarii normale revine foarte frumos la temperatura camerei. De aici si problema mea, acum scap usor ca este iarna si il scot pe geam, dar la vara daca vreau sa imi descarc bateria ce pot face? As putea sa il dau cuiva priceput sa imi ataseze frumos un ventilator pe carcasa de metal? Esta asta o solutie? Daca nu, voi ce ati face? Asadar, mai am la dvs inca o intrebare si gata, in setarile referitoare la cicluri, poti seta capacitatea de incarcare (CHG CAP) ce variaza de la 10% - 150%, mai exact ce inseamna si la cat sa o setez? Sper sa aveti cat de cat o idee si sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu intrebarile de mai sus. Va multumesc si numai bine. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de pinti2d: 23 January 2012 - 12:14 PM

0

#6 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2012 - 12:41 PM

Vezi postareapinti2d, la 23 January 2012 - 12:09 PM, a spus:

Ca sa va formati o imagine mai buna a modului in care eu folosesc acest incarcator, va pot spune ca prefer sa fac o "simulare" a unui zbor o data pe saptamana asta in cazul in care nu o fac real. Cu alte cuvinte conectez bateria si setez incarcatorul sa faca un singur ciclu de descarcare - incarcare. Acesl lucru il fac deoarece sunt desult de ocupat si desi as vrea sa ies macar o data pe saptamana la zbor nu reusesc sa ating acest scop. In trecut am avut probleme cu bateria, a stat incarcata la maxim cam 4 luni [...]

De ce ai vrea sa faci asta? Ciclul de incarcare-descarcare artificial, pe incarcator? Nu are nici o logica, LiPo-urile nu trebuie ciclate, pur si simplu prin asta le reduci viata cu inca o incarcare utila.

Daca nu zbori pur si simplu pune acumulatorii pe programul "LiPo Storage" al incarcatorului, care exact asta face, pregatirea acumulatorului pentru depozitare - ti-i va aduce in jurul a 3.8V pe celula (40%-50% grad de incarcare), si pe urma pastreaza-i la o temperatura cat mai constanta (rece e ok dar nu sub 3-4 grade). E cel mai eficient mod de a pastra acumulatorii LiPo.

Pe urma, cand vrei sa ii folosesti iar, ii incarci direct, nu ai de ce sa ii descarci deoarece nu prezinta efect de memorie sau altceva.

E perfect normal sa se incalzeasca incarcatorul, practic energia acumulatorului este transformata in caldura. Poti sa pui un ventilator sa bata spre el. Desi, inca o data, functia aia de descarcare nu trebuie folosita. Poti eventual sa o folosesti rar pentru a vedea cat mai poti descarca din acumulatorul tau (pentru a-i determina capacitatea), desi nu va fi neaparat ceva apropiat de realitate pentru ca una e sa descarci la 1A cat te lasa incarcatorul, si alta e sa descarci in zbor unde sarcina e mult mai mare.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 January 2012 - 12:47 PM

Are dreptate Ovidiu, ciclurile sunt numai pentru NiMh, pentru LiPo este regimul storage.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 23 January 2012 - 02:38 PM

Omul cat traieste invata. Va multumesc mult de tot pentru raspunsurile prompte, nu stiam ca bateriile li-po sunt atat de pretentioase. Voi proceda intocmai cum ati spus dvs. Dar mai ramane o problema, o intrebare la care nu am primit inca raspuns si aici ma refer la "Asadar, mai am la dvs inca o intrebare si gata, in setarile referitoare la cicluri, poti seta capacitatea de incarcare (CHG CAP) ce variaza de la 10% - 150%, mai exact ce inseamna si la cat sa o setez? Si la ce fel de acumulatori se refera."
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 January 2012 - 02:44 PM

"come with English manual" asa zice pe site la gens ace ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 January 2012 - 08:12 PM

Ce curent de descarcare permite?
0

#11 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2012 - 08:19 PM

Vad ca e listat cu 1A curent maxim de descarcare, limitat de o putere maxima de 8W.
Deci nu atingi 1A decat pe 1S-2S.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2012 - 08:38 PM

Poti sa pui ce curent vrei tu la descarcare. El o sa descarce tot 8W, curentul o sa fie in functie de tensiunea pakului. La unul 5000mah 6s e ceva timp. Cum au spus si ceilalti toata energia se face caldura asa ca e normal sa se incalzeasca.

Si ale mele se incalzesc dar nu au patit nimic, este in limitele admise.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu