Salut.
Ajutati-ma intr-o problema ca am o mare nelamurire:la o barca cu doua motoare puse unul cu rotatie spre stanga celalalt cu rotatie pe dreapta in care parte a barcii se pune elicea pe stanga si in care parte elicea pe dreapta uitandu-ne la barca din spate
Pagina 1 din 1
elice navomodel
#2
Postat 09 November 2011 - 06:30 AM
asta este barca
Fisiere atasate
-
PB070023 modified.jpg (109.39K)
Number of downloads: 149
#3
Postat 09 November 2011 - 08:05 AM
Salutare, elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord ,la navele cu trei linii de axe elicea din centru este deasemene cu sens orar.Toate cele bune si mult spor ;)
Iaht de lux
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#4
Postat 09 November 2011 - 08:40 AM
catarata, la 08 November 2011 - 04:18 PM, a spus:
Salut.
Ajutati-ma intr-o problema ca am o mare nelamurire:la o barca cu doua motoare puse unul cu rotatie spre stanga celalalt cu rotatie pe dreapta in care parte a barcii se pune elicea pe stanga si in care parte elicea pe dreapta uitandu-ne la barca din spate
Ajutati-ma intr-o problema ca am o mare nelamurire:la o barca cu doua motoare puse unul cu rotatie spre stanga celalalt cu rotatie pe dreapta in care parte a barcii se pune elicea pe stanga si in care parte elicea pe dreapta uitandu-ne la barca din spate
Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#5
Postat 09 November 2011 - 09:28 AM
Adistul, la 09 November 2011 - 08:40 AM, a spus:
Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.
Cred ca conteaza ,pt ca intr-un sens elicea trage apa dinspre exterior iar in celalalt din interior,distanta pana la coca fiind destul de mica,deci cantitata de apa ar fi mai mica.Dupa mine elicea cu sensul de rotatie antiorar(dreapta) trebuie pusa in partea dreapta si cealalta in stanga.
Nu sunt specialist ,de asta va cer si voua o parere.Mi-e greu sa mai desfac elicile sa incerc cu ele pe invers.Poate s-a mai lovit cinva de treaba asta
#6
Postat 09 November 2011 - 11:03 AM
Adistul are dreptate:"Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.", completandu-l pentru cei ce nu stiu ce-i cu acest sens al motoarelor ca unele merg mai bine intr-un sens decat in celalalt datorita pozitionarii specifice a periilor colectoare fata de magneti, obtinandu-se viteze mai mari decat la acelasi motor cu periile pozitionate neutru. Cel putin la navomodelele pentru nadit nu conteaza.
Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.
Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html
Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.
Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.
Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.
Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html
Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.
Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.
#7
Postat 09 November 2011 - 01:08 PM
navigator, la 09 November 2011 - 11:03 AM, a spus:
Adistul are dreptate:"Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.", completandu-l pentru cei ce nu stiu ce-i cu acest sens al motoarelor ca unele merg mai bine intr-un sens decat in celalalt datorita pozitionarii specifice a periilor colectoare fata de magneti, obtinandu-se viteze mai mari decat la acelasi motor cu periile pozitionate neutru. Cel putin la navomodelele pentru nadit nu conteaza.
Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.
Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html
Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.
Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.
Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.
Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html
Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.
Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.
Am inteles.
Multumesc pt ajutoare
Arata acest topic
Pagina 1 din 1