Modelism - RHC Forum: elice navomodel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

elice navomodel

#1 Useril este offline   catarata 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 146
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:pitesti

Postat 08 November 2011 - 04:18 PM

Salut.
Ajutati-ma intr-o problema ca am o mare nelamurire:la o barca cu doua motoare puse unul cu rotatie spre stanga celalalt cu rotatie pe dreapta in care parte a barcii se pune elicea pe stanga si in care parte elicea pe dreapta uitandu-ne la barca din spate
0

#2 Useril este offline   catarata 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 146
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:pitesti

Postat 09 November 2011 - 06:30 AM

asta este barca

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   Bobo shipyard 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1315
  • Inregistrat: 01-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele. A state of trance . Armada music .

Postat 09 November 2011 - 08:05 AM

Salutare, elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord ,la navele cu trei linii de axe elicea din centru este deasemene cu sens orar.
Toate cele bune si mult spor ;)
0

#4 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 09 November 2011 - 08:40 AM

Vezi postareacatarata, la 08 November 2011 - 04:18 PM, a spus:

Salut.
Ajutati-ma intr-o problema ca am o mare nelamurire:la o barca cu doua motoare puse unul cu rotatie spre stanga celalalt cu rotatie pe dreapta in care parte a barcii se pune elicea pe stanga si in care parte elicea pe dreapta uitandu-ne la barca din spate


Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#5 Useril este offline   catarata 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 146
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:pitesti

Postat 09 November 2011 - 09:28 AM

Vezi postareaAdistul, la 09 November 2011 - 08:40 AM, a spus:

Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.

Cred ca conteaza ,pt ca intr-un sens elicea trage apa dinspre exterior iar in celalalt din interior,distanta pana la coca fiind destul de mica,deci cantitata de apa ar fi mai mica.Dupa mine elicea cu sensul de rotatie antiorar(dreapta) trebuie pusa in partea dreapta si cealalta in stanga.
Nu sunt specialist ,de asta va cer si voua o parere.Mi-e greu sa mai desfac elicile sa incerc cu ele pe invers.Poate s-a mai lovit cinva de treaba asta
0

#6 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 11:03 AM

Adistul are dreptate:"Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.", completandu-l pentru cei ce nu stiu ce-i cu acest sens al motoarelor ca unele merg mai bine intr-un sens decat in celalalt datorita pozitionarii specifice a periilor colectoare fata de magneti, obtinandu-se viteze mai mari decat la acelasi motor cu periile pozitionate neutru. Cel putin la navomodelele pentru nadit nu conteaza.

Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.


Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html

Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.

Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.


0

#7 Useril este offline   catarata 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 146
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:pitesti

Postat 09 November 2011 - 01:08 PM

Vezi postareanavigator, la 09 November 2011 - 11:03 AM, a spus:

Adistul are dreptate:"Nu conteaza. Conteaza doar ca eliciile sa fie acordate cu sensurile motoarelor... daca acestea au sens.", completandu-l pentru cei ce nu stiu ce-i cu acest sens al motoarelor ca unele merg mai bine intr-un sens decat in celalalt datorita pozitionarii specifice a periilor colectoare fata de magneti, obtinandu-se viteze mai mari decat la acelasi motor cu periile pozitionate neutru. Cel putin la navomodelele pentru nadit nu conteaza.

Cautand poze pe net cu niste nave ce m-au interesat, am observat ca este intalnita mai des varianta lui dj.bobo "elicea cu sens de rotatie orar (in sensul acelor de ceas ) se pune pe tribord,iar cea cu sens antiorar se pune pe bordul babord" De exemplu vedeta rapida germana din WWII S-100, nava oceanografica Calypso. De fapt, in realitate la navele 1/1 elicile cu sens orar vazute din spate se numesc elici pe dreapta, invers ca elicile de navomodele produse de cativa fabricanti: Robbe, graupner, Raboesch. Alti fabricanti respecta denumirea de la elicile 1/1. Deci si aici e o brambureala.


Cat despre a treia elice la navele cu trei axe, cea centrala, este pe acelasi sens ca elicea de la babord (bordul stang), adica cu sens de rotatie antiorar vazut din spate. De exemplu S100, Bismarck. http://www.bismarck-...propellers.html

Ar mai fi unele considerente legate de ramanerea in pana cu un motor/elice si necesitatea compensarii deviatiei rezultate din aceasta cauza. Dar repet, la barcile de nadit nu conteaza.

Catarata, nu te mai obosi sa le dezlipesti caci risti sa strici ceva.

Am inteles.
Multumesc pt ajutoare
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu