sistemul de racire la motor putin ajutor
#1
Postat 08 November 2011 - 03:06 PM
unul prin care intra apa in sistem, montat in spatele elicei de obicei langa carma, pe unde intra apa (apa este impinsa in spate)
iar celalalt undeva in lateral (pe unde iese apa)
intrebare:
daca al doilea stut este montat undeva in fata elicei (de unde este trasa apa si impinsa in spate) printr-un tub paralel cu axul port elice nu ar face racirea mai eficienta?
ma gandesc ca diferenta de presiune ar fi mai mare iar circulatia apei mai rapida
astept pareri
#2
Postat 08 November 2011 - 04:50 PM
#3
Postat 09 November 2011 - 10:27 AM
Bafta.
#5
Postat 09 November 2011 - 03:14 PM
cata123, la 09 November 2011 - 10:27 AM, a spus:
Bafta.
...nu aspira apa ,ci apa e inpinsa pe acel stut,probabilitatea de a se infunda este foarte mica ,( cum mai vezi tu daca functioneaza sistemul cand este departe de mal? ) cu cat evacuareaa este mai sus cu atat apa circula mai greu ..... vezi principiul vaselor comunicante .
Va pupa jan ! :D
#6
Postat 09 November 2011 - 03:20 PM
bear1, la 09 November 2011 - 02:29 PM, a spus:
Negativ , daca folosesti o elice D50 nu ai nevoie de racire , merge si cu D 60 dar se cam incalzeste si atunci iti recomand racirea cu serpentina !
Spor .
Aceasta postare a fost editata de jan69: 09 November 2011 - 03:20 PM
#7
Postat 10 November 2011 - 09:33 AM
jan69, la 09 November 2011 - 03:14 PM, a spus:
Va pupa jan ! :D
merci pentru raspuns
si alti baieti cu experienta mi-au zis acelasi lucru dar eu ma refeream la altceva:
elicea sa functioneze practic ca o pompa
sa impinga apa prin stutul de admisie si sa traga apa prin stutul de evacuare
ma gandeam ca stutul de evacuare sa fie scos printr-un furtun paralel cu tubul port elice (cred ca este cel mai jos nivel din barca)in fata elicei de unde este absorbita apa si impinsa inapoi
astfel cred ca diferenta de presiune ar fi mai mare decat cu furtunul scos in lateral
Aceasta postare a fost editata de csjmihailiviu: 10 November 2011 - 09:33 AM
#8
Postat 10 November 2011 - 12:11 PM
#9
Postat 10 November 2011 - 02:36 PM
in sfarcit cineva care a inteles ce vroiam sa zic
stelian si manolo am vazut ca nu achieseaza la chestia asta si prefera ca stutul de evacuare sa fie undeva in lateral cat mai aproape de motor
o sa incerc sa experimentez sa vad cum merge mai bine
#11
Postat 10 November 2011 - 07:48 PM