SFATURI si CUGETARI pentru debutanti, asi si doritori
#31
Postat 19 February 2005 - 07:29 PM
Corsairule ai dreptate dar tu te referi si explici ,sit.cind ai un radio complet si mai sofisticat.
Eu am un Futaba NLH de cinci canale sp.pentru eli.cu care se poate zbura perfect,dar la care pe mansa de gaze este mixat(cuplat)si pasul colectiv,care se poate separa unul de celalalt,astfel incit miscind sus si jos mansa de gaze se schimba numai pasul in +,si-.Iar gazul trebuie reglat cu un pot.metru.,raminind turatia constanta.Cu un intrerupator se revine la sit.initiala.
Asta este,,..Spor la zbor,.
Lajos
#32
Postat 20 February 2005 - 12:14 AM
#33
Postat 20 February 2005 - 05:44 PM
Desi nu sunt in masura sa dau sfaturi, trebuie mentionat un lucru foarte important!
Omul de la mansa Nu va fi incomodat sau Nu i se va distrage atentia cu diferite probleme!De asemenea cei din jur vor trebui sa se fereasca din dreptul antenei, tipul de la mansa avand ochii pe model, si nu dupa cei din jur!
Scuze ca mentionez aici lucrul asta, poate daca era mai bine evidentiat aripa lui Padrino arata altfel azi dupa-masa ;)
Cu stima,
Costel
#34
Postat 20 February 2005 - 07:43 PM
#35
Postat 21 February 2005 - 06:59 PM
Lajos, la 18 Feb 2005, 17:21, a spus:
Este totalmente GRESIT,.!!!si este sigur"mortal" pentru modelul de elicopter sa reduci "gazu"cind e ceva bai,.{exceptind cazul daca stii sa cobori in autorotatie)
Imi pare rau Lajos, dar nu ai inteles sensul sfatului pe care l-am dat eu.
Deci eu ma refeream strict la acea situatie, cand sa incrcat totul pentru a redresa un elicopter aflat in "deriva", cand - dupa cum am mai spus - crashul este iminent, cand - citand un antevorbitor - pamantul te cheama, atunci - repet - daca mai ai timp, inchide gazul de tot. Si credeti-ma scutiti multi bani.
Bafta si intelepciune.
#36
Postat 21 February 2005 - 09:19 PM
(mai multe amanunte pe pagina de web la galeria foto.)
#37
Postat 27 February 2005 - 02:58 AM
Nu stiu daca taierea gazului chiar ajuta. Ai suficienta energie si in general daca o pala se loveste de ceva cealalta vine cu viteza mare si...taie coada. Axul oricum se indoaie dearece NU este facut din otel dur. De aici vine si restul dezastrului.
In general o sa vedeti ca la rotorul heli-ului, in caz de cadere, ceva cedeaza mai usor. Este un punct de rupere si ajuta sa NU strice mai departe.
ATENTIE la X-ul care se pune pe trenul de aterizare : daca-l faceti din lemn aveti grije sa folositi o esenta de lemn mai elastica. Daca se aterizeaza pe teren accidentat X-ul poate sa loveasca palele ( am aterizat de urgenta la distanta si nu am vazut ca era un sant. Unul din bratele x-ului sa rupt si a intrat in pala. Nu o sa va vina sa credeti dar bucatica de lemn de brad a senctionat contragreutatea din pala si a facut o gaura EXACT pe profilul lemnului )
Bafta si ...aterizare usoara :rolleyes:
#38
Postat 17 April 2005 - 01:05 PM
As vrea sa fac un model cu radiocomanda. Am citit cate ceva din cugetarile celor cu experienta si am ajuns la o concluzie: e bine sa folosesti experienta celor in domeniu.
Asa ca as vrea sa-mi dati niste coordonate:
1.relatia dintre greutatea unui model si suprafata portanta
2.corelatia cu suprafetele de comanda
3.cum se determina viteza la care zborul e stabil?
4.cum se echilibreaza? asta daca nu ai scule speciale!
5.cum se incepe primul zbor fara sa dai cu el de pamant?
6....
7....
8....
samd
(':huh:')
:huh:
Astept niste sfatuitori seriosi! :(
Aceasta postare a fost editata de redbeginer: 17 April 2005 - 01:18 PM
#39
Postat 17 April 2005 - 02:10 PM
De exemplu la 5 raspundeam cam asa:
Se incepe cu o rugaciune. Apoi se muta pamantul mult mai jos si se face in asa fel incat pamantul sa stea permanent la distanta de model.
La 4. Se incepe cu un plan verificat, respecta la constructie acel plan macar in ce priveste lucrurile importante (afli din discutiile care vor urma destule detalii dar nu suficient), se verifica daca totul a fost construit corect, se echilibreaza intai static (sa zicem prin suspendare cam din zona CG-ului sa stea asa cum trebuie si vezi paranteza anterioara), apoi se fac corectii dupa lansare, in functie de experienta si regreti ca n-ai aplicat de mai multe ori sfaturile de la punctul 5.
3. Cand vezi ca pamantul se apropie amenintator de model ori ai avut viteza mica si o maresti concomitent cu schimbarea directiei de deplasare a modelului (sa zicem ca e bine sa-l ridici) ori schimbi doar directia de zbor ca doar aia e gresita, viteza fiind poate chiar prea mare. Dupa ce repeti de suficient de multe ori operatiile astea, o sa apreciezi corect viteza minima la care zborul e stabil. Pentru aia maxima ai doar 2 variante: ori e cat iti poate motorul ori cat rezista modelul. Intre ele, orice e permis. :blink: In caz de esec, se aplica doar prima jumatate din punctul 5.
Pentru 2 si 1 e de scris o carte si tot nu poti spune totul. Revin de acasa, cu ceva detalii. Dar nu luat totul de bun ca te anunt solemn ca detin un record prin zona: numarul decolarilor mai mic decat numarul crash-urilor (am un crash facut cu modelul cazut de pe sifonier, fara macar sa-l decolez).
Revin in legatura cu 1 si 2. Sau macar legat de 3, 4 si 5, sa fie ceva mai serios.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 April 2005 - 02:17 PM
Telefon: 0721 385365
#40
Postat 26 April 2005 - 09:55 PM
Uita-te omule in jur sa vezi daca ai destul loc sa aterizezi! (vorbesc cu mine) Te mananca undeva sa zbori in lucerna vecinului din spatele casei? Nu vezi ca ai lovit aripa dreapta in gard la aterizare? Si nu e prima data! Ce daca anvergura era prea mare si nu incapea modelul in portbagaj! Acum zici ca te gandeai oricum sa-l mai scurtezi de aripi!
NU ZBURA DACA NU AI LOC SA ATERIZEZI! (asta trebuie sa o scriu pe model ca inmatriculare)
E o lectie pe care nu o invat niciodata. Prind putin timp liber, hai la zbor, undeva aproape, unde-i loc de aterizare mai mult pe verticala. In seara asta am avut dreptul la trei incercari ca sa rup wingletul din dreapta al aripii bimotoare. Elevonul e OK, Aripa 3-5 cm botzita.
#41
Postat 04 May 2005 - 04:17 PM
daca dai de termica, ori se termina bateria de la statie si incepe sa piuie, ori suna telefonu si te cheama nevasta acasa, ori se termina bateria de receptie si vine modelul singur jos.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#42
Postat 30 September 2005 - 06:07 PM
S-ar putea sa aveti surpriza sa gasiti fisuri care de obicei scapa la o examinare sumara!
MAI ALES LA CELE DIN POLISTIREN...
si e mai bine sa le remediati la sol decit sa se desprinda ceva in aer...
Formosa mea avea 2 in aripa pe care nu le-as fi vazut daca nu o indoiam un pic.... :D
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 September 2005 - 06:08 PM
#43
Postat 24 November 2007 - 02:40 PM
1. Luati-va fratilor o radiocomanda serioasa (de preferinta "programabila") daca aveti posibilitatea! Nu mergeti pe ideea "ce-mi trebuie mie una scumpa ca tot sunt rookie!". Ca ce ieftiniti pe Rx aruncati pe model(e)...Expo, dual-rate alea nu s-au inventat degeaba...Recunosc ca le-am descoperit tarziu...Nu mai zic ca servo-urile urmaresc mai bine betele si nu mai "tremura"...
2. Scotch-uiti deproanele si polistirenele ca adunati mai mult ca sigur modelele in nr. de bucati cu care le-ati lansat! Sunt si scotch-uri armate cu matase si din fibra de sticla in en-gros-uri care sunt foarte bune pt. cei incepatori. Ajuta mult si un lan de griu la aterizarea modelelor "obisnuite".
3. Pe cat posibil la primele zboruri nu zburati pe vant, pana va prindeti cum reactioneaza modelul la comenzi.

Ajutor























