Pulbere neagra Metode de fabricare
#1
Postat 13 February 2005 - 07:44 PM
Eu asa fac: bag 13 parti carbon si 12 parti sulf [ in proportii de masa, nu de volum!!!] in rasnita. Fara azotat, pentru ca tin la rasnita mea. Macin pana iese de acolo un PRAF. E foarte important sa iasa de acolo particule foarte mici. Apoi iau 75 parti azotat si le pun la fiert intr-un volum de apa egal cu 2 X volumul de amestec carbon/suf, la foc mic si in asa fel incat marginile recipientului sa nu fie expuse la flacara si sa nu depaseasca 300 grade C . Amestecul de carbon/sulf il pun intr-un recipient la cuptor la foc mic. Ideal e sa il aduc la 80-90 grade. Amestec in apa pana se dizolva tot azotatul si solutia fierbe. Apoi sting focul la cuptor si la azotat si IMEDIAT pun amestecul carbon/sulf in solutia de azotat, amestecand constant, pana se omogenizeaza.
Aici puteti urma 2 variante:
1) lasati amestecul sa se raceasca, sa se usuce, si apoi sa folositi produsul rezultat uscat.
2) Turnati, in momentul in care s-a omogenizat amestecul, spirt de la CONGELATOR pana ce amestecul ajunge la o temperatura la care puteti pune mana pe recipient fara probleme. Apoi filtrati amestecul prin hartie de filtru si lasati sa se usuce.
Pe masura ce se raceste amestecul in varianta 1, se formeaza microcristale de azotat in porii microscopici ai particulelor de carbon/sulf si pe suprafata acestora, rezultand un amestec mult mai performant decat daca am marunti individual toate cele 3 ingrediente si apoi le-am amesteca pur si simplu.
Varianta 2 nu am incercat-o personal, dar am inteles ca rezulta un amestec si mai performant decat in varianta 1. Ideea e ca adaugarea de alcool izopropilic rece ar scoate instant apa din solutia de azotat de potasiu, formandu-se microcristale de azotat mult mai adecvate scopului final [acela de a adera strans la suprafata particulelor de carbon/sulf si de a scoate maximum de randament din reactia de ardere]. Amestecul de apa si alcool format se indeparteaza prin filtrare.Nu stiu daca e treaba cu varianta asta, nu am incercat. Daca incearca cineva sa posteze rezultatele.
ATENTIE!!! AMESTECURILE REZULTATE SUNT FOARTE PERICULOASE, FOARTE SENSIBILE. O PULBERE NEAGRA DE CALITATE BUNA POATE LUA FOC SI DE LA SCANTEILE STATICE. E INDICAT SA PURTATI OCHELARI DE PROTECTIE, PT CA OCHII NU POT FI INLOCUITI, SPRE DEOSEBIRE DE PIELE. TREBUIE SA DATI DOVADA DE MAXIMA PRUDENTA, AVAND IN VEDERE CA LUCRATI CU FLACARA DESCHISA! INFORMATIILE SUNT POSTATE AICI IN SCOP PUR EDUCATIONAL, SI NU POT FI TRAS LA RASPUNDERE PENTRU ORICE S-AR PUTEA INTAMPLA CONSECUTIV CITIRII ACESTUI TEXT DE CATRE ORICINE SI FOLOSIRII ACESTOR INFORMATII.
#3
Postat 14 February 2005 - 09:52 AM
#4
Postat 14 February 2005 - 09:32 PM
Mojaram separat foarte bine componentele, cerneam printr-o sita foarte fina tot separat, CANTAREAM destul de precis cat trebuia din fiecare (erau variatii mici de la reteta clasica doar daca urmaream alte scopuri decat o ardere completa) si amestecam foarte bine. Eventual (doar daca foloseam pulberea la motoare) o umezeam cu alcool si o presam foarte bine si uniform (in cateva straturi). Cand nu aveam mojar foloseam un cilindru de sticla pe care-l rulam pe o suprafata plana. Puneam cantitate mica s-o pot marunti bine. Oricum totul era cernut...
Nu am observat rezultate mai bune prin fierbere cu apa. E drept ca nici n-am putut face teste pe stand. Vorbesc de apreciere ochiometrica.
Nu merita riscul sa se umble cu flacara sau temperatura mare chiar daca mai tot amestecul e ud.
S-ar putea totusi sa ai dreptate si sa se obtina un amestec mai uniform.
Sa vedem ce mai spun si altii!
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 12 September 2011 - 06:04 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 14 February 2005 - 11:13 PM
Oricum, e foarte importanta presarea combustibilului. Ajutajul trebuie sa fie rezistent si bine centrat. Am sa pun candva o imagine cu un ajutaj de la o "racheta" cumparata, folosita la Revelion, sa vedeti cum NU se face.
Cu ceva notiuni de chimie elementara puteti scrie reactiile de oxidare, puteti calcula corect proportiile pentru arderi complete. E tare fain si nu-i greu deloc. Totusi, cantitati foarte mici si reguli de protectie deosebite. Chiar la cantitati mici, nu arderea e periculoasa ci efectul ei (se sparge recipientul, explodeaza, se arunca amestec aprins...). Ca exemplu, poti sa ramai orb cu amestecul de pe un singur bat de chibrit, daca-i folosit cum nu trebuie.
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 17 February 2005 - 03:41 PM
KNO3(s) + C(s) + S(s) = K2S(s) + N2(g) + CO2(g)
Gasiti nr de moli din fiecare compus, si apoi calculati procentele de masa din fiecare. Avand in vedere ca praful arde la aprox 1500 grade, puteti calcula si volumul de gaze care iese dintr-o masa data de amestec.
Reactia nu e 100% corecta, mai ies de acolo si alti compusi, dar cu efecte neglijabile asupra nr de moli si asupra volumului de gaze rezultat.
#9
Postat 17 February 2005 - 07:38 PM
Cine nu stie ce sunt cuvintele astea alambicate sa bage o geana mai jos in link
http://www.braeunig....ace/propuls.htm
Spor la treaba
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 18 February 2005 - 02:27 AM
#10
Postat 18 February 2005 - 11:08 AM
#11
Postat 19 February 2005 - 04:56 PM
Mai intai de toate va trebuie :
-o rasnita de cafea
-un borcan de plastic ( borcanele de aracet sunt excelente) si niste bile de Pb (se pot folosi si alte piese de Pb , ca cilindri, greutati pentru pescuit, greutati pentru stabilizarea rotilor, etc.)
-substantele necesare ( 75% KNO3 15% mangal si 10% sulf).
Prima operatie consta in macinarea pentru 30 sec. in rasnita de cafea a mangalului si a sulfului impreuna.Dupa asta se macina si azotatul de potasiu , tot cam 30 sec./sarja.Dupa aceea, se pun toti componentii in borcanul de plastic si se adauga putina apa ( cam 5-6 pulverizari cu un pulverizator de la detergentii de geamuri pentru 100 grame de amestec ) , apoi se adauga si piesele de plumb , se inchide borcanul si se agita cam ca un shaker pt cocktailuri borcanul vreo 5 min. (mai mult - mai bine).Dupa cele 5-10 min. de agitare a borcanului se cerne amestecul pentru a recupera bilele de Pb , iar preful se usuca la soare vreo 2-3 ore, dupa care e bun de folosit .
#12
Postat 20 February 2005 - 02:09 PM
metoda descrisa de jonhybmb este de fapt un ballmill rudimentar daca borcanul ala se leaga la un motor shi de mixer e bun se poate uita de partea cu apa shi amestecul se poate lasa cateva ore obtzinandu-se un praf de pushca superior
#13
Postat 27 February 2005 - 07:54 PM
#16
Postat 13 March 2005 - 12:54 AM
Dupa mine, singura metoda este de al folosi in amestec cu rasini epoxy, evidand in felul asta contactul direct cu umezeala din atmosfera. Avantajul folosirii azotatului de amoniu provide din faptul ca in timpul arderii se descompune numai in gaze, pulberea realizata astfel producand o cantitate de gaze considerabil mai mare decat in cazul azotatului de potasiu sau de sodiu.
Personal, nu am reusit sa fac un motor cu azotat de amoniu sa dezvolte putere decat cand am folosit cantitati imense de combustibil ( aprox 2kg ) . Evident motorul nu a putut fi folosit pentru o racheta, asa ca am abandonat ideea .
Ce-i frumos la azotatul de amoniu, e ca prin adaugarea de sare (clorura de sodiu) in compozitia combustibilului, in timpul arderii se formeaza ( dupa calculele mele ) clorura de amoniu, sare care condenseaza rapid in aer sub forma unui fum alb foarte dens .