Modelism - RHC Forum: Zburatori!!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Zburatori!!! Cine zboara? Pe unde? Cu ce?

#91 Useril este offline   Matteo_Tgv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-October 04

Postat 19 January 2006 - 05:06 PM

Dragos,

aici, in unele privinte, nu prea ai dreptate (parerea mea). E mult mai bine si mai sigur sa inveti sub supravegherea unui instructor. Multi si-au rupt oasele penca nu a avut cine sa le explice cum e bine si cum nu. Autodidactii sunt periculosi, atat pt. ei insisi, cat si pt. cei cu care se intersecteaza pe cerul patriei. Multi dintre ei nu au citit un manual in viata lor. Trebuie sa recunosti ca majoritatea parapantistilor cu care ne intersectam pe sus sunt neinstruiti, indisciplinati, decoleaza si zboara execrabil si-si baga ceva in ea de regula de dreapta si in respectul fata de cei cu care impart peticul de cer respectiv (ce, nu ti s-a intors nimeni in fata in termica sau nu ti-a taiat nimeni calea pe sus sau nu te-a scos nimeni de la panta cand tu aveai prioritate?). Am avut destule incidente cu asemenea specimene si pot spune ca nu e tocmai placut. Daca le zici ceva, li se pare ca ai ceva cu ei, ca esti cumva invidios pe valoarea lor de super-pilotii lu' peste oceanic congelat. Sa nu mai zic de faptul ca cei mai multi zboara cu niste nenorociri de aripi vechi si ciuruite sau intinse, adevarate cosciuge zburatoare. In tara asta, doar 10% dintre parapantisti au licente de pilot! Ce-ti spune asta?

Consider ca e o greasala sa sugeram oamenilor ideea ca acolo sus sunt siguri. Inseamna enorm sa ai un instructor pregatit care te vegheaza si-ti da instructiuni prin statie. Pe langa asta, scoala se poate face si cu dubla (stii bine ca suntem si unii instructori care ne pregatim elevii si cu dubla -- mai ales pentru incidente, metode de coborare rapida si zbor termic), chiar daca exista si instructori (trist dar adevarat) care-si lasa elevii sa zboare nesupravegheati in timp cei ei plimba turisti cu dubla pt. bani.

INSA: ai perfecta dreptate cand spui ca ea poate invata la Miercurea Ciuc cu Miki. Asta da: Miki e instructor cu experienta si isi face treaba cu pasiune si, in plus, zona e perfecta sa inveti sa zbori si sa faci apoi acolo si zboruri de inalta performanta si se poate si campa in conditii onorabile. Cred, la fel ca si tine, ca asta ar fi o buna varianta pt. fatuca in cauza.

Cum am invatat eu sa zbor? Povestea e lunga, dar am sa-i fac rezumatul:
1. Initial am avut un instructor care m-a invatat sa decolez, sa virez sa aterizez, pana la un nivel cat de cat (la 16 ani).
2. Intre timp, suparat pe faptul ca respectivul instructor ma tot oprea de la zbor pt. diverse sotii de-ale mele(pe buna dreptate, deci), in 1995 am pacalit-o pe mama sa ma finanteze si mi-am cumparat o aripa din 1990. US Voiles Atlantis 28 (un fel de DHV 2-3 si cu interval de sarcina mult mai mare decat ce-mi trebuia mie). Evident, nu stiam sa zbor prea bine, dar ma credeam zmeul cerurilor. Aveam periculoasa varsta de 18 ani. E drept ca nici al meu instructor nu era vreun maiastru al zborului, insa era instructor si stia macar pana la un nivel rezonabil.
3. Cu aceasta aripa, am inceput sa umblu prin tara, sa cunosc tot felul de oameni (zburatori), sa zbor cu ei, sa invat de la ei, sa-i supar etc. Ale varstei nabadai. Ce mi-a facut aripa aia pana am lasat-o la vatra, nu-si poate nimeni inchipui. Evident, vina a mea era. In fine, toate felurile de inchideri non-stop, angajari si alte mascari. Eu ma credeam zmeu: realitatea era ca habar n-aveam sa zbor. Mana rupta, picior rupt, noada c....i sparta, rotula sparta, acopacizari, parapante rupte, chioscuri daramate, rand pe rand. La un moment dat, capatasem o teribila bariera psihica si ajunsesem sa-mi fie frica sa mai zbor, desi dorintza ma rodea grav pe dinauntru.
4. Norocul meu a fost acela ca George Cotetz si-a dat seama prin ceea ce treceam si s-a apucat sa aiba grija de mine. El mi-a redat increderea in mine si abia cu el am inceput sa invatz sa zbor cu adevarat. Si, evident, m-a convins sa-mi iau alta aripa, chestie care s-a dovedit a fi extrem de importanta.
5. Timpul a trecut, am schimbat multe aripi, am zburat din ce in ce mai mult, istoria e lunga. Mi-am luat licenta de pilot, apoi pe cea de instructor, am devenit distribuitorul Paratech pe Romania si Rep. Moldova, si tot asa.

Daca cineva vrea sa invete ceva din asta, ar trebui sa observe ca:
1. Desi am avut parte de oarece instructie, tot am avut accidente. Daca nu aveam deloc aceasta instructie, ce as mai fi patit in plus de astea? Daca as fi stat cap-coada sub bagheta unui instructor pregatit, poate nu as mai fi trecut prin toate acele experientze (inclusiv m-ar fi ajutat si sa-mi aleg de la inceput o aripa mai potrivita pt. mine).
2. Nu e bine sa ne inchipuim ca daca altii pot, putem si noi imediat. Trebuie intai sa vedem cum si de ce pot aia ceea ce pot. Prin ce etape au trecut ei?
3. Zborul este un sport minunat (nimic nu se compara cu el!) dar care te poate si omora sau baga in carucior cu rotile pe viatza daca nu respecti niste reguli si daca nu esti suficient pregatit, atat teoretic cat si practic.

Tocmai pt. a face pe nou-veniti sau pe aspiranti sa inteleaga perfect cum stau lucrurile, am pus (de vreo 2 ani deja) pe prima pagina a site-lui www.paratech.ro explicatii si sfaturi pt. acestia. Cine este in situatia respectiva si vrea sa le citeasca si sa bage la cap, ala are de castigat. Cine nu, treaba lui.

Aterizari fericite,
Matteo
P.S. Daca vroiai sa ma intrebi cum am invatat sa zbor si cu motodelta, aia e o alta poveste ... maybe next time ...
0

#92 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 19 January 2006 - 06:19 PM

pt. flydragos, abu, Matteo tqv

Multumesc mult ca vrei sa ma ajuti.Deocamdata nu stiu ce sa zic in legatura cu Miercurea Ciuc,e destul de departe de mine si in al doilea rand,sotul meu cu avionul,planorul a mai fost de acord cumva,dar cand m-a vazut cum aratam dupa cazatura mea in tufe,nici nu vrea sa auda de parapanta.Am mai zburat de atunci,dar intotdeauna se certa cand plecam.Asa ca am lasat-o mai moale cu parapanta.
A zburat si el,la Cluj,la Babacu cu dubla.Acesta l-a convins sa faca un zbor.M-am gandit ca astfel va indragi si el acest sport,dar din pacate nu a fost asa.Sotul meu a zis ca a fost destul o data.
Asa cum am zis cu ulm-urile cumva ar fi de acord,eu oricum vreau.De motodelta nu-s prea incantata,dar adevarul e ca nu stiu cum e sa zbori pe motodelta.Problema este cu banii.Din salarul meu ar fi imposibil sa economisesc sa-mi iau in jumatate de an o parapanta.Nu as vrea sa-mi iau o parapanta second.Cineva a vrut sa-mi vanda una,noroc ca n-am luat-o,deoarece un parapantist de la Siria(Gaby)a zis ca era foarte folosita.
Astfel,depind de el.
Mi-am strans eu ceva bani,dar nu ajung pentru o parapanta,ce sa mai zic de ore pe ULM. As vrea pana prin august sa strang bani sa fac macar 10 ore de zbor,apoi restul anul viitor.

Ce ziceti,daca m-as inscrie la ultrausoare,ar fi o solutie sa fac o parte din ore anul acesta,o parte anul viitor?
Nu pot sa platesc tot deodata.1100 de euro au costat 40 de ore de zbor,anul trecut.Acum?nu stiu.

Tare mi-am luat in cap ca vreau sa iau niste ore de zbor.Parapanta pot sa fac si mai tarziu,asta poate numai.

Pe Florin Badaila cred ca-l cunosc.Nu cumva zboara si cu deltaplanul? Daca da,atunci il stiu de aici de pe aeroport.Fiica lui a fost colega cu mine la parasutism.

Matteo, chiar daca as alege parapanta in continuare,nu as vrea sa o fac singura.Mi-am scos pde pe net cursuri de parapanta,le-am tot citit,dar ce folos?practica te omoara!Imi pare rau ca ai avut atatea fracturi datorita acestui sport,dar apreciez oamenii care nu se lasa usor.Multumesc pentru succesul dorit.
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#93 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 19 January 2006 - 10:15 PM

da, fiica lui Florin Badila face parasutism la Arad si chiar si Florin mai sare pe acolo ,tot el este si instr motodelta
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#94 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 20 January 2006 - 12:52 AM

Aneta
Coji are un motadelta de vinzare. E de simpla cu un motor zaponez de 40 cai si esta inmatriculat.Si e bun la pret.
Daca ai facut 40 ore pe ULM (triax) inseamna ca ai litenta sau poti sa o obtii. La ULM (pendular adica motodelta sunt necesare 25 ore)
Daca treci prin Bucuresti te dau eu cu motodelta pe gratis numai sa ma anunti cu o zi inainte.
Pentru sotul tau: spunei ca si nevastamea sa rugat de mine 2 ani dar am lasat-o si zboara voarte bine si parapanta si motodelta.Am realizat ca in special femeile sunt foarte precaute si nu se hazardeaza sa zboare daca nu au conditii perfecte. asa ca stai linistit.
dragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#95 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 20 January 2006 - 07:23 AM

@ Dragos
bei , nu minti poporu cu calculatoru!
Coji are de vinzare un motodelta monoloc semicarenat la care doar carburatoarele sunt japoneze, motorul e un 2cv, adica CITROEN avionat=modificat, cioplit, polizat, etc.
0

#96 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 20 January 2006 - 08:04 AM

Acum am aflat dece Matteo Tqv are porecla "incisivul"
Loti
0

#97 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 20 January 2006 - 08:46 AM

Z@X
deci ai luat legatura cu Coji pana la urma ai cerut si o poza?
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#98 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 20 January 2006 - 09:18 AM

Big
Am gasit o poza cu mine, la offroad mi mse spune bunicu.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1137741526.jpg

Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#99 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 20 January 2006 - 12:15 PM

@ Dragos

Citeaza

mi mse spune bunicu.

si esti?
cit despre Coji, da am vb cu el si a ramas sa pozeze utilaju si-mi trmite pe mail citeva. in mailu ce ti l-am trimis ieri ti-am dat detalii despre ce am vb cu el. ti-am trimis si poze cu ce te interesa. sau poate nu l-ai primit? sau tataie, pardon, bunic cum esti nu l-ai vazut? :lol:
0

#100 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 20 January 2006 - 02:16 PM

z@x
am dat in lucru deja
mersi pentru poze
si drum bun daca pleci, eu plec la Clinceni si sambata si dumnica.Am facut programare de Giurgiu si Targoviste,asa ca sa te oftici.
Flydragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#101 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 20 January 2006 - 03:21 PM

abu

Atunci e cel pe care-l stiu.Intr-adevar cand am sarit in august,a sarit si el.Dupa salturi,am fost tare speriati toti deoarece doua colege de la Timisoara au facut abordaj.Am crezut ca vor muri,au inceput sa se roteasaca tot mai mult si mai repede.Pana la urma una din ele a deschis rezerva si atunci Florin a zis ca mai mult de 250 m,nu avea cea care a deschis rezerva.Prin minune,n-au patit nimic serios,dar sperietura....
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#102 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 20 January 2006 - 03:30 PM

flydragos

Mi-ar placea mult o tura cu motodelta! pacat ca de curand nu merg la Bucuresti :o ,cel putin nu cred.Cum voi merge am sa-ti spun. Am pe cineva acolo,poate in vara voi ajunge.

Ar fi perfect sa am aparatul meu de zbor,dar nu cred ca am eu bani de asa ceva.Deja ma vad printre nori....(visez!)De curiozitate,sti cumva cat costa? Aproximativ? De ce vrea sa-l vanda?A zburat mult pe el?

Am sa-i spun la sotul de nevasta ta.
Aneta
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#103 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 21 January 2006 - 12:17 AM

@aneta...

Daca vrei sa zbori, (si nu sa cazi) parerea mea este sa te tii de ultrausoare sau planor. Si persevereaza! Bani vei gasi intotdeauna daca te obsedeaza zborul. Zborul cu parapanta este frumos, dar din pacate sunt mult prea multe accidente. Si-i dau dreptate lui Matteo: multi instructori de parapanta nu expun toate pericolele si nu sunt intransigenti cu pregatirea teoretica si practica a elevilor. Intr-un cuvant, nu prea exista seriozitate. Rezultatul: cel putin oase rupte si reputatia zborului de agrement dusa de rapa. Inca ceva: daca incepi scoala, cauta pe cineva cu un ultrausor sigur si usor de pilotat, de tipul celor cu aripa sus si docile in ce priveste regimul de viteze. (x-air, challenger, sky ranger, weedhopper, etc) vei capata rapid incredere in tine. Sau incearca motodelta, sunt instructori buni la noi !

Aceasta postare a fost editata de Daktari: 21 January 2006 - 12:26 AM

Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#104 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 21 January 2006 - 09:20 AM

z@x, flydragos

Oare sa fie vorba de acel Coji pe care-l stiu eu? pentru ca cel pe care-l stiu el sta la Arad.Nu stiu,poate am vorbit de doua persoane diferite.Si acesta de la Arad are motodelta,chiar mai multe(dupa cate stiu eu) asa ca eram convisnda ca e acesta.
Multumesc pentru detalii.Intr-adevar,ar fi acceatabil pretul...,doar ca pe mine ma tenteaza mai mult avionul,planorul,decat motodelta. Nu as vrea sa fac si anul acesta aceeasi gresala pe care am facut-o anul trecut pe vremea asta(m-am inscris la parasutism,doar ca era mai ieftin,nu ca asta m-ar fi atras.A mai fost un csop: M-am saturat sa ma rog de zburatorii de la Siria,sa ma duca cu dubla.Sa nu credeti ca m-am rugat des de ei.Am vrut si eu sa mai fac un zbor cu dubla anul trecut,si nu am reusit + ca nu am masina.
Asa ca aeroportul e aproape de mine,nu trebuia sa ma rog de nimeni sa ma duca pana acolo.
Salturile au fost ok,eu zic ca le-am facut destul de bine si nu mi-a fost frica,dar nu-i ceea ce-mi doresc.

In legatura cu Miercurea Ciuc,mi-ar placea sa merg sa stau cu cortul.Am auzit ca acea zona e foarte frumoasa.Nu vreau sa promit si sa nu ma duc,vom vedea ce va fi pana atunci!

In legatura cu motodelta,ma mai gandesc.

Mai vorbim,multumesc
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#105 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 21 January 2006 - 09:42 AM

Daktari

Multumesc mult pentru sfat! E adevarat ce ai zis:"Nu exista seriozitate"cel putin aici la noi la Siria,sau poate ca nici nu seriozitatea e problema, ci faptul ca se gandesc numai la ei.Au bani,au tot ce la trebuie si nu-i intereseaza de altii.
Eu zic ca daca as avea un aparat de zbor,orice,mie mi-ar face placere sa-i duc pe altii sa zboare!

Acum merg si caut pe net sa vad cum arata aparatele astea:x-air, challenger, sky ranger, weedhopper!
M-am uitat:Skyranger si xair mi-au placut cel mai mult.

Mai vorbim!
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#106 Useril este offline   Drakkar 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 14-June 04

Postat 22 January 2006 - 11:47 PM

O varianta de luat in seama este si Apollo Fox. Este fabricat un Ungaria, dezvoltat dupa AvidFlyerul american si foarte foarte inrudit cu EuroFox. Sunt cateva in tara, si, din ceea ce stiu eu, zboara frumos si iertator...
.'. Vlad
... ALTIUS...
0

#107 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2006 - 05:49 PM

cine zboara cu parapanta la Calugareni? cand planificati sa ne intalnim? ca mi-am luat si eu o parapanta la mana a doua cu tot cu echipament si mai vreau sa vin cu un baiat care vrea sa zboare.
vreau sa invat de la un profesionist
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#108 Useril este offline   Drakkar 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 14-June 04

Postat 23 January 2006 - 08:46 PM

Pentru varianta Calugareni, si nu numai, vezi ca pe Yahoo Groups sunt doua liste de discutii legate de PARA, cea mai populata fiind rofreefly. Incearca acolo.
Si, un sfat gratis: Nu incerca sa inveti sa zbori "pe furate", sau de la cineva care zboara, dar care nu e instructor. Riscul e foarte mare..de a gresi ireparabil.
.'. Vlad
... ALTIUS...
0

#109 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 24 January 2006 - 12:52 AM

Calugareni
este o panta de scoala inca din anii 80, pentru delta si parapanta.
Daca vreti sa mergeti acolo puteti sa puneti o intrebare pe rofreefly forumul Yahoo al parapantistilor, poate mai merg zburatori
Daca vreti sa invatati luati un instructor, daca sunteti zburatori margeti la Brasov ( Bunloc, Postavaru, Lempes)

Teo
Eu sunt si parapantist, nu zbura fara instructor, pune o intrebare pe rofreefly.Conosc prea multi instructori care sunt prieteni si nu pot sa recomand pe unul dinte ei.
Instructorul o sa te duca unde este mai bine de zburat, fie la Calugareni sau Brasov.
flydragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#110 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 January 2006 - 07:45 AM

Drakkar, la 22 Jan 2006, 23:47, a spus:

O varianta de luat in seama este si Apollo Fox. Este fabricat un Ungaria, dezvoltat dupa AvidFlyerul american si foarte foarte inrudit cu EuroFox. Sunt cateva in tara, si, din ceea ce stiu eu,

INTRADEVAR IN 2004 AU MURIT 2 PERSOANE CU UN APOLO FOX LA TIMISOARA S-AU ANGAJAT SI APOI AU ARS DE VII
0

#111 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 January 2006 - 07:51 AM

Aneta, la 21 Jan 2006, 09:42, a spus:

Daktari

Multumesc mult pentru sfat! E adevarat ce ai zis:"Nu exista seriozitate"cel putin aici la noi la Siria,sau poate ca nici nu seriozitatea e problema, ci faptul ca se gandesc numai la ei.Au bani,au tot ce la trebuie si nu-i intereseaza de altii.
Eu zic ca daca as avea un aparat de zbor,orice,mie mi-ar face placere sa-i duc pe altii sa zboare!

Acum merg si caut pe net sa vad cum arata aparatele astea:x-air, challenger, sky ranger, weedhopper!
M-am uitat:Skyranger si xair mi-au placut cel mai mult.

Mai vorbim!

DACA NU AI MNIM 250 DE ORE DE ZBOR IN SIMPLA COMANDA NU AI VOIE SA DUCI PASAGERI ,PE LA ARAD ORA DE ZBOR CU ULTRAUSORUL COSTA CAM 80 EURO A DEVENIT DEJA O AFACERE PENTRU UNII SI CU MOTODELTA COSTA MULT SI NICI NU SE COMPARA CU PLANORUL SAU AVIONUL, SI CAND TE GANDESTI CA ACUM 2-3 ANI NU AVEA NIMENI ULTRAUSOR LA ARAD SI EU AM CONSUMAT TONE DE BNZINA CA SA-MI DUC TOTI PRIETENII
0

#112 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 January 2006 - 10:10 AM

merci de sfat. o sa apelez la cineva care merge la calugareni, ca la brasov e prea departe pt mine.
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#113 Useril este offline   Drakkar 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 14-June 04

Postat 24 January 2006 - 11:30 AM

Ai dreptate Sorin, in 2004 s-a intamplat.
Dar, ceea ce a fost acolo s-a intamplat din teribilism si din lipsa de experienta. Din informatiile mele, pilotul era elev inca, scos la simpla. Avea de executat un zbor de simpla pentru pregatirea brevetarii. Fara stirea instructorului a aterizat si a luat un prieten, apoi a inceput o serie de evolutii la limita, care s'au finalizat cu o angajare in limita de viteza, din care nu a mai putut iesi datorita altitudinii insuficiente si a lipsei de experienta. Asta este ceea ce stiu eu...daca gresesc, rog corectati'ma. Nu cred ca este cazul sa blamam un aparat bun pentru o suma de greseli ale pilotului. Stim cu totii ca in aviatie nu se greseste fundamental de doua ori. Cei care confunda zborul cu circul sau cu cascadoria, nu cred ca au ce cauta in aviatia sportiva. Parerea mea.
.'. Vlad
... ALTIUS...
0

#114 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 January 2006 - 02:32 PM

Drakkar, la 24 Jan 2006, 11:30, a spus:

Ai dreptate Sorin, in 2004 s-a intamplat.
Dar, ceea ce a fost acolo s-a intamplat din teribilism si din lipsa de experienta. Din informatiile mele, pilotul era elev inca, scos la simpla. Avea de executat un zbor de simpla pentru pregatirea brevetarii. Fara stirea instructorului a aterizat si a luat un prieten, apoi a inceput o serie de evolutii la limita, care s'au finalizat cu o angajare in limita de viteza, din care nu a mai putut iesi datorita altitudinii insuficiente si a lipsei de experienta. Asta este ceea ce stiu eu...daca gresesc, rog corectati'ma. Nu cred ca este cazul sa blamam un aparat bun pentru o suma de greseli ale pilotului. Stim cu totii ca in aviatie nu se greseste fundamental de doua ori. Cei care confunda zborul cu circul sau cu cascadoria, nu cred ca au ce cauta in aviatia sportiva. Parerea mea.

CU 2 SAPTAMANI INAINTE MARINEL CHEVEREAN SI CU MINE AM VERIFICAT FOXUL SI I-AM PRELUNGIT LICENTA,TOTUSI RAMAN LA PAREREA CA MAI E UN PIC DE LUCRU LA FOX ,MAI ESTE UN FOX LA ARAD DUPA UN SEZON DE ZBOR TOATE ZDRANGANE PE EL PARCA AR FI TALANGI SI MAI ARE SI ALTE MICI PROBLEME
0

#115 Useril este offline   Drakkar 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 14-June 04

Postat 24 January 2006 - 05:36 PM

Sincer vorbind, cred ca Foxul unguresc este o copie mai ieftina a EuroFoxului cehesc. Eu personal nu am reusit sa gasesc diferente, cel putin la celula, privind din afara. Diferenta de pret este cam de 10.000 eur. EuroFoxul este ceva mai bine echipat in standard...dar in rest, nu stiu. http://www.eurofox-usa.com/
Chiar ma intereseaza pareri legate de ApolloFox. Am in calcul sa achizitionez si eu unul anul asta. Deci, cu recunostinta astept pareri avizate.
Din aparatele pe care le'am mai vazut:
Evektorul e frumos, dar cam scump imi pare.
Imi place foarte mult celula pe care o facea domnul Fendrihan la Bacau, cea pe care nu o mai fabrica din considerente de licenta. Am si zburat cu asa ceva, cu Rotax 512, si merge foarte frumos.
Zephirul e frumos, dar imi pare foarte fragil.
CHul de la Zenair nu nu imi place, din cauza profilul aripii
WT9 e superb, dar prea scump :D http://www.aerospool...sekcia=about-en
TL 2000 imi place si el...pare a fi var cu Evektorul. http://www.tl-ultral...m/index_en.html
Asa ca stau in dubii. Deocamdata am un motodelta ApolloJet, cu 582, pe care ma scolesc, dar neaparat din vara/toamna vreau sa incep si pe triax. Un sfat, ceva? Multumesc anticipat.
.'. Vlad
... ALTIUS...
0

#116 Useril este offline   Aneta 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 14-January 06

Postat 25 January 2006 - 01:40 PM

Sorin Caius

Da,intr-adevar la Arad costa 80-85 euro ora de zbor.Mi-ar fi placut sa fac ore pe Festival,dar de unde atatia bani?
Pe Tucano costa aproximativ 60,asa am inteles.Am auzit ca sambata a fost sedinta la Brasov,cred ca pentru ceva stabilire de tarife,sambata asta oricum dau o fuga pe aeroport...
Viata nu se numara in numarul de respiratii ci in momente care iti taie rasuflarea!
0

#117 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 January 2006 - 02:09 PM

Drakkar, la 24 Jan 2006, 17:36, a spus:

Sincer vorbind, cred ca Foxul unguresc este o copie mai ieftina a EuroFoxului cehesc. Eu personal nu am reusit sa gasesc diferente, cel putin la celula, privind din afara. Diferenta de pret este cam de 10.000 eur. EuroFoxul este ceva mai bine echipat in standard...dar in rest, nu stiu. http://www.eurofox-usa.com/
Chiar ma intereseaza pareri legate de ApolloFox. Am in calcul sa achizitionez si eu unul anul asta. Deci, cu recunostinta astept pareri avizate.
Din aparatele pe care le'am mai vazut:
Evektorul e frumos, dar cam scump imi pare.
Imi place foarte mult celula pe care o facea domnul Fendrihan la Bacau, cea pe care nu o mai fabrica din considerente de licenta. Am si zburat cu asa ceva, cu Rotax 512, si merge foarte frumos.
Zephirul e frumos, dar imi pare foarte fragil.
CHul de la Zenair nu nu imi place, din cauza profilul aripii
WT9 e superb, dar prea scump :rolleyes: http://www.aerospool...sekcia=about-en
TL 2000 imi place si el...pare a fi var cu Evektorul. http://www.tl-ultral...m/index_en.html
Asa ca stau in dubii. Deocamdata am un motodelta ApolloJet, cu 582, pe care ma scolesc, dar neaparat din vara/toamna vreau sa incep si pe triax. Un sfat, ceva? Multumesc anticipat.

NU TE-AI GANDIT LA PIONEER 200,300, ASSO V CHAMPION SAU ASSO V X-RAY, IA CEVA SECOND HAND, SAU CONSTRUIESTE-TI UNUL .EU DE EXEMPLU CONSTRUIESC UN ASSO V X- RAY PENTRU UN CLIENT DI GERMANIA
0

#118 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 25 January 2006 - 04:14 PM

Drakkar, la 24 Jan 2006, 17:36, a spus:

Zephirul e frumos, dar imi pare foarte fragil.

Pare dar nu este. YR5016 l-am vindut in vara 2005 dupa aprox 400 ore de zbor. Actualul proprietar a mai facut (din cite am inteles) inca 5-600 de ore in conditii de zbor scoala si n-a reclamat nici o problema!
In acest moment in Romania sint 3 Zephyr-uri (2 la Buc si unul la SM) si in Aprilie va veni si Zephyr #4 - tot in Buc.
Din prisma performantelor cred ca este unul din cele mai rapide ultrausoare care zboara in Ro. Cu motor de 80CP si elice tripala cu pas fix atinge lejer 180-200 Km/h in conditiile unui consum de aprox 12l/h.
Zephyr-ul meu nou are motor de 100 CP si elice tripala cu pas variabil in zbor, sint convins ca va fi si mai performant.
Un Zephyr echipat cu cap incepe de la aprox 35000 euro asa ca are un raport pret/performanta excelent.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#119 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 03 February 2006 - 09:22 PM

Andrei
Fostul tau Zefir zboara de zor
cred ca o sa incep si eu scoala pe el
te astept la zbor! dragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#120 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 03 March 2006 - 08:09 AM

Nu mai sunt zburatori
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu