Zburatori!!! Cine zboara? Pe unde? Cu ce?
#215
Postat 09 May 2007 - 11:19 AM
Cessna-172
Piper PA28-151 Warrior
Piper PA28-161 Warrior II
Grumman GA-7 Cougar
Piper PA28-151 Warrior este insa principalul cal de bataie pe care adun majoritatea orelor de zbor.
In curs de obtinere a licentei.
Visuri:
1.) In cautare de posibilitate de zbor pe MIG-21 pentru niscaiva experimente. Poa' se ofera cineva... :o (asta cred ca va ramane la stadiul de vis)
2.) Vreau sa zbor planor... De asemenea poate se ofera cineva :D (asta are ceva sanse sa se indeplineasca... zic si eu :) ).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 May 2007 - 11:26 AM
#216
Postat 09 May 2007 - 10:38 PM
MIG-29, la 9 May 2007, 11:19, a spus:
1.) In cautare de posibilitate de zbor pe MIG-21 pentru niscaiva experimente. Poa' se ofera cineva... :D (asta cred ca va ramane la stadiul de vis)
2.) Vreau sa zbor planor... De asemenea poate se ofera cineva (asta are ceva sanse sa se indeplineasca... zic si eu
pai cu migu 21 am vazut niste baieti la Reno, Nevada ca se dadeau :lol: cred ca te rezolva ei contracost...
http://www.youtube.c...h?v=RFXJKAA3rBA
sau http://www.incredibl...igs/planes.html
numai ca astia inca nu au dat drumul la zborul cu 21, dar cat de curand cred ca or sa faca si asta... e un vis superb si ti-l impartasesc :D
la visul cu planorul, mergi la un aeroclub si contracost cred ca se rezolva macar de un tur de pista...zic eu...
BTW eu zbor planor la deva, IS-28B2 si cat de curand fac trecerea pe IS-29D2,
de asemenea ULM unde si cand prind
Aceasta postare a fost editata de virusu aviator: 09 May 2007 - 10:41 PM
#220
Postat 29 May 2007 - 10:14 PM
nu exista mosquito de dublu,
motorul e micut si e cu rol auxiliar
si ca sa zbori Mosquito tre sa stii
zbor liber cu delta ca nu e ca la motodelta
unde nu e nevoie sa fi zburat la liber inainte
la Sibiu au baietii un Mosquito,mie personal nu-mi plac
de ce nu incerci motodelta ,ca ai in zona destui care stiu
sa zboare si au si cu ce si merita sa stiii
www.aerial.ro
0723196944
#221
Postat 31 May 2007 - 08:43 AM
#222
Postat 02 June 2007 - 11:17 PM
Ursu sunt si zbor de la o vreme MiG-21. Ma indeamna insa ceva din adanc catre Nieuport 17 sau Fokker D6. Am gasit ceva kit-uri si solutii de motorizare; chiar imi dau sanse reale de a construi una dintre aceste pasari dar mi-ar fi foarte utila parerea cuiva care construieste sau a construit deja o scula de zburat. Pot intui problemele tehnice care se vor ridica dar mai mult ma preocupa aspectul legal al problemei. Dupa ce am citit documentatia de pe site-ul AR, mi-a cam cazut vantul din vele.
Pun mare pret pe sfaturile voastre.
@MiG-29
fulcrume, ce experimente vrei sa faci cu 'teava' (aka MiG-21)?
'cuvintele tind sa ascunda adevarul'
Aceasta postare a fost editata de matrics: 02 June 2007 - 11:22 PM
#225
Postat 24 June 2007 - 04:28 PM
te bate gnadul la un ULM micsorat ? Am vazut Nieuportul dar numai la sol. Se zice ca e ok in aer, mai lenes asa dar e ok. Oricum tu vrei ceva diferit de teava aia cu care ma crizezi din doua in doo zile!
@Drum de nori
wellcome si fain nume ti-ai gasit! Unde zbori la planor? Ce ULM manuiesti?
big
#226
Postat 25 June 2007 - 10:44 AM
Este o replica 1:1 a Nieuport 17 a carei masa este mai mica de 550kg. Aceasta conditie fiind indeplinita (fiind vorba de un monoloc), consider ca nu ar trebui sa fie probleme cu incadrarea sa in categoria ULM (sau ma insel?). Cat despre manevrabilitate... nu este un factor in ceea ce ma priveste. Iar despre aceste subiect se poate vorbi mai mult si mai adanc.
Big, filozofia de zbor cu teava si cu acest Nieuport este aceeasi! Faptul ca aerodinamica, anvelopa de zbor, manevrabilitatea, toti parametrii si diagramele care descriu comportamentul unui avion sunt diferite nu are nici o semnificatie. Care crezi ca e diferenta dintre M 1.7 si M 0.1?
Imi pare rau ca Alba-Iulia este in interiorul unei zone folosite de noi si ca locuitorii sunt afectati de zgomot. Ne straduim sa nu survolam deloc orasul iar daca este necesar sa o facem urcam peste 8000 ft. Sunt convins ca exista si exceptii dar cert este ca nici unul dintre colegii mei nu-si propune sa bazaie orasul sau oricare alta localitate doar de dragul de a-si incorda muschii. Trebuie sa ma crezi ca avem de facut lucruri ma dificile si mai provocatoare decat sa exasperam bunii oameni.
@ pentru toata lumea
Am un prieten care are un motodeltaplan. Acesta - motodeltaplanul - nu este intr-o conditie prea buna si prietenul meu vrea sa-l aduca din nou pe linia de plutire. Aripa este afectata; poate si triciclul. Intrebare: cunoaste cineva o sursa de materiale potrivite pentru asa ceva? Pentru structura de rezistenta a aripii, pentru dacron si pentru structura triciclului (adica pentru tot! elicea nu are nimic -cred.)?
#228
Postat 25 June 2007 - 12:55 PM
byteworks, la 25 Jun 2007, 11:20, a spus:
Pentru monoloc, 300 315 300 kg respectiv.
1. Aeronavele ultrausoare motorizate (denumite prescurtat ULM)
1.1. Aeronavele ultrausoare motorizate sunt: avioanele ultrausoare, motodeltaplanele, motoparapantele, elicopterele ultrausoare, autogirele ultrausoare si dirijabilele ultrausoare.
1.2. Cu exceptia dirijabilelor ultrausoare, aeronavele ultrausoare motorizate sunt definite dupã cum urmeazã:
1.2.1. Aeronavele ultrausoare motorizate primare
Aeronavele ultrausoare motorizate primare sunt definite ca fiind una dintre urmãtoarele variante:
a) o aeronavã cu un singur loc, care are o masã maximã echipatã si pregãtitã pentru zbor nu mai mare de 165 kg si o suprafatã a aripii (numai pentru avioane ultrausoare si motodeltaplane) nu mai micã de 10 mp;
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif o aeronavã cu douã locuri, care are o masã maximã echipatã si pregãtitã pentru zbor nu mai mare de 195 kg, o suprafatã a aripii (numai pentru avioane ultrausoare si motodeltaplane) nu mai micã de 10 mp si o incãrcare nu mai mare de 25 kg/mp.
Notã:
Masa maximã echipatã si pregãtitã pentru zbor a aeronavei include orice echipament, instrumente, carburant si lubrifiant, dar nu include flotoarele a cãror masã maximã per flotor nu este mai mare de 35 kg, nu include masa oricãrei parasute balistice instalate si nu include ocupantii.
Incãrcarea aripii va fi calculatã prin insumarea masei maxime, echipatã si pregãtitã pentru zbor, a aeronavei si a 80 kg per ocupant;
c) o aeronavã care nu are mai mult de douã locuri, cu sau fãrã flotoare si parasute balistice, proiectatã si construitã pentru a avea o masã maximã la decolare de 550 kg si o vitezã limitã in configuratia de aterizare nu mai mare de 72 km/h.
(ORDIN Nr. 1219 din 29 august 2002
privind certificarea unor categorii de tehnicã aeronauticã si autorizarea Aeroclubului Romaniei pentru atestarea unor categorii de personal aeronautic civil navigant
EMITENT: MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ªI LOCUINTEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 751 din 15 octombrie 2002)
#230
Postat 25 June 2007 - 10:55 PM
nu cu zgomotul ne deranjezi vere! Unu: ca nu putem noi sa zburam cand va dati voi; Si Doi: ca am zbura si noi cu tzeava dar am ramas la stadiul de planor, parapanta, planor, Zlin 142, ULM... Asa ca fa bine si baga un tonou lent la verticala podului mures (acolo am io firma) , cand mai zbori pe la noi, sa te iert si sa-ti meriti berica la proxima intalnire! Azi de exemplu v-ati dat numa cu dubla/sonda meteo?
Big
ps:
Deci tu vrei un Bebe 1:1 nu micsorat ca ULM? Hmmmmmmmm. Dezvolta ideea! ca sunt inetersat!
Ce motodelta e ala batran? Hai nu te sfii ca si eu si Valterasul am zburat pe vremuri si cu Trabi si cu motopompa. Poate te putem ajuta.
pps
filozofia zborului nu tine musai de viteza. Zici tu bine! Clar. Eu nu zbor supersonic, si oricum zbor f rar in ultimul timp. Dar zborul cu orice ma duce la starea aia sti-tu-care, fie ca zbor la planor, ULM, sau motodelta, para sau RC!
Aceasta postare a fost editata de Big: 25 June 2007 - 10:59 PM
#231
Postat 26 June 2007 - 07:39 AM
dupa ceva cautari am ajuns aici
http://www.airdromea...ult.asp?page=60
si aici
http://www.nieuports...x.asp?page=main
Aceste doua surse mi se par cele mai consistente din cele pe care le-am gasit pana in acest moment.
As vrea, sigur, o replica 1:1 de Nieuport 17 dar citind ultimul post al lui byteworks in legatura cu masa ULM-urilor trebuie sa reconsider problema.
@byteworks
ai luat de pe net doc-ul acela? Pentru ca pe site-ul AR eu nu am gasit decat ce am citat anterior.
Aceasta postare a fost editata de matrics: 26 June 2007 - 07:40 AM
#232
Postat 27 June 2007 - 10:51 AM
http://www.airclub.rdsnet.ro/modules.php?n...article&sid=136
Clasificarea se gaseste in Anexa 1 din Ordinul de Aprobare a Reglementarilor Specifice pentru Aeronave Ultrausoare.
Aceasta postare a fost editata de byteworks: 27 June 2007 - 10:55 AM
#234
Postat 01 July 2007 - 09:21 PM
www.aerial.ro
0723196944
#237
Postat 21 September 2007 - 09:08 PM
astazi , la aeroclub am ramas socat , s-a scos doar avionul si un planor... in gandul meu , ok stau jos, las ca am io sanse alta data...
ajut si io ca omu , ducem sandramalele pe start ,ajung acolo , si primesc o intreabre din senin de la doamna instructoare...."Florica stii cum e cu scosul din vrie?" io raspund pozitiv, totusi imi mai explica una alta..si sus cu mine..
desprinderea si pana pe la 100 nu am atins nimic ,crezand ca nu ating in remorcaj mansa(stiu doar mosor) ...
pe la 100 de metri imi zice , hai sa vad daca si remorcajul la avion il stii fara sa te mai invat , fa exact ce face domn stelian cu wilga...zis si facut ...vine primul viraj , facut si ala dupa ce am primit indicatii ce si cum... (am primit felicitari ca am reusit din prima remorcajul )
ajung la 800 , declansez...(oais da fain e in planor la 800 de metrii) , compensam planorul si incepem..stiam de jos , ca prima vrie o face doamna Dorina ,si o si scoate , deci io nu tre sa ating nimik..
botu la orizont, incepe tremuriciu si tzusti pe o aripa...MIXER FRATE...G-uri destule si frumoase...:( a doua mi-a zis ca io tre sa o scot ..
botu la orizont ,incepe tremuriciu , da comanda de intrat in vrie , si instantaneu am si dat invers comanda la palonier si mansa la mijloc.... am fost felicitat , dar a zis ca mia trebe facut odata , si sa il las totusi sa faca juma de tura si sa il scot apoi (cu precizarea ca daca o patesc accidental sa nu stau pe ganduri si sa scot instantaneu ....)
zis si facut , botu la orizont, incepe tremuriciu , juma de tura in malaxor, scot , botu spre mama Terra , si cand dau sa trag de mansa , aud un blajin "lasa-l" ... slabesc comanda sa vad ce face doamna instructoare (gandu meu deja era la kamikaze).. 150,170,180,200 si simt o carutza de g-uri pe fata mea... nestiind ce va sa vie , nu eram incordat si mi sa cam indoit capul ....looooping (o garla de G-uri)...pe spate... B) si tzusti inapoi ....din looping un viraj "la cutit" adik aripa 90 si tras bine iar o garla de G-uri ....
apoi intrarea in TP si o aterizare...care desi statusem cu "cracii pe tavan" a iesit ok :(
in concluzie..miane cazu' special si SIIIIIIMMMPLLLAAA :D
deci oricine are ocazia, baga-ti fratilor ture de ture de pista cu B2-ul , ca la acrobatie e superb(aproape la fel de fain ca si la panta) ... LOOP-ul e suuperb....ah inca am nivelul de adrenalina toxic de mare in mine :D
#239
Postat 23 September 2007 - 10:50 PM
La 12 ajungem la start , decolez, la jumatea urcari se aude ..â€acum “ ….momente de liniste nu se intampla nimik ,io imi continui urcarea…ajung sus declansez, si se aude la statie de la domnu comandant de zbor (CZ care era domnul Filip S.) , “Caline nu ai uitat ceva?†,la care Calin(mosoristul) raspunde â€pai parca era vorba ca la al doilea†(in mintea mea era ca o sa ii faca caz special celui de al doilea elev …) io imi continui acolo zborul , inghesui putin virajul 4, aterizez deci cam lung si imi iau mustruluirea de rigoare... cu gandul la cum sa fac astefel incat sa vin mai scurt , nu am auzit la radio ca se vorbea , “acu sa o faciâ€(CZ catre mosorist) …(mi-au spus colegii, io daca auzem , ma prindeam) … Si decolez io ca omu , pe la fo’ 90 m simt ca nu mai am tractiune... fac ca la carte , instntaneu pe panta , simultan declansatorul , verific altimetru..arata 80 deci aveam 90 (are intarziere) …degajez pe partea obstaculata (hangare) viteza 120 , viraj straaannnss , si il pun pe axu pistei…aveam mana pe frana , ce asteptam nu stiu , dar am tras de ea , doar cand a zis doamna Dorina (instructoarea mea) , hai si cu frana...( trebuia sa ma prind , nu sa mi se spuna… oricum emotile si faptul ca am trecut la 50 de metri de casele din lateralul piste , s-au simtit ) aterizez io “pe invers†, facusem deja 2 zboruri , ma dau jos , si vine urmatorul elev la planor..
Se zboara , in o ora s-a ajuns iar la mine (numa 5 la formare ). Urc in planor , cand incep rulaju’ de deolare , trosc cablu…s-a rupt…. Se trage cablu rupt , si plec cu celalalt.. fac zborul (care era de fapt controlul) perfect zic io , din cap in cap…
Cand dau sa ma dau jos sa ajut la impingere , imi zice doamna Dorina ..â€ramai acolo ca mai zbori “… am ramas stiind ca sunt destui care sa impinga si stiind ca oricum mai aveam de facut unu...
Ajungem la T-u (de unde decolam) verific flapsul alea alea, doamna Dorina se duce in spatele meu , si incepe sa se auda ceva metal…in gandu meu “ trebe unse centurile astea ca fac urat “ … asteptand sa imi spuna doamna Dorina , inchide cupola , sunt si eu gata , o vad langa mine…pe exteriorul fuselajului … “ esti sigur ca esti pregatit sa zbori la simpla ?†…io raspund “da sunt sigur†…, apoi ma intreaba daca stiu sigur ce am de facut , raspund afiramtiv , si apoi imi spune “vezi ca ai spatele legat, faci acelasi lucru ca si cu mine in planor…â€
Zis si facut , la decoalre , datorita campului care nu e tocmai ca in palma , mansa o tinem impins pana la desprindere…obisnuit la DC sa se desprinda in 3-4 secunde , cand acum s-a desprins dupa 2 secunde am ramas uimit… oricum urc , cu gandul ca oricnad poate ceda cablu si tre sa reactionez, dar ajung sus fara probleme…imi fac zborul normal aterizarea pe 2 puncte dupa ce in redresare m-am balbait putin http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif…mi se spune ca mai fac o tura , o fac si pe aia in conditi normale, ajung jos unde ma astepta un PAT de maracini si spini … http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif dupa botez , a urmat zborul celorlati mai experimentati (cei ce fac de anu trecut cand nu era mosor) cu wilga…apoi povestile spuse la o BR RC data de noul simplist ,recte io …
Suuunt foarte bucuros ca am zburat la simpla ... sunt primul care am iesit la simpla anul asta , si pana acum si singurul :rolleyes:
si ca sa vedeti ca nu mint , bag si ceva poze...