Simulator WW2: Il2 Sturmovik- Pacific Fighters Best of the best
#1
Postat 06 September 2006 - 11:44 AM
O sa incerc sa va fac cat de scurt posibil o descriere cat mai detaliata a universului Il2.
Avand in vedere ca este un forum de modelisti si multora le plac avioanele si mai ales warbirds din perioada ww2, m-am gandit ca poate ar fi cineva interesat sa ingroase randurile pilotilor virtuali romanesti.
Simulatorul in cauza este Il2 Sturmovik, de fapt add-onul Forgotten Battles.. care de-a lungul anilor s-a extins pana la un numar impresionant de avioane si teatre de razboi disponibile.
La ora actuala se prezinta cam asa: Il2 Sturmovik Forgotten Battles---(diverse patchuri free)--- Aces Expansion Pack( cu bani)---( alte xx patchuri free) --Pacific Fighters--(more patches free)---Pe2 Peshka Addon( cu bani, varianta care se zboara acum online corespunde 4.05m)... In viitor mai sunt programate 2 addonuri platite: '46 addon cu avioane din anul respectiv si Il10 care va aduce avionul cu acelasi nume si cateva harti noi.
Diversitatea avioanelor si a teatrelor de razboi este naucitoare, poti zbura de la moscova si stalingrad, golful finlandei, pana in pacific la Pearl Harbour , Midway, guadalcanal, Coral Sea.
O lista cu avioanele din joc( flyable si ai only). Nu va uitati ca sunt 10 variante de Bf109 sau x variante de yak.. SE SIMTE diferenta intre ele, fiecare are flight modelul diferit.
FLYABLE RED PLANES
A_20G
B_25J1
BEAU21
Brewster Buffalo
BI_1
F4F3
F4F4
F4F_FM2
F4U1A
F4U1C
F4U1D
F4UCORSAIR1
F4UCORSAIR2
F4UCORSAIr
F6F3
F6F5
HurricaneMkIIb
HurricaneMkIIc
HurricaneMkIIbMod
I_153_M62
I_153P
I_16TYPE18
I_16TYPE24
I_16TYPE24DRONE
I_185M71
I_185M82A
IL_2_1940Early
IL_2_1940Late
IL_2_1941Early
IL_2_1941Late
IL_2I
IL_2MEarly
IL_2MLate
IL_2Type3
IL_2Type3M
IL_2T
LA_5
LA_5F
LA_5FN
LA_7
LA_7B20
LAGG_3SERIES4
LAGG_3SERIES29
LAGG_3SERIES35
LAGG_3SERIES66
LAGG_3IT
MIG_3EARLY
MIG_3SHVAK
MIG_3AM38
MIG_3U
MIG_3UB
MIG_3UD
P_38J
P_38L
P-38L Late
P_39D1
P_39D2
P_39N
P_39Q1
P_39Q10
P_400
P_40E
P_40EM105
P_40M
P_47D10
P_47D22
P_47D27
P_51B
P_51C
P_51D5NT
P_51D20NA
Mustang MkIII
P_63C
P_80A
SBD3
SBD5
SEAFIRE3
SEAFIRE3F
SPITFIRE5B
SPITFIRE5BCLP
SPITFIRE5BLF
SPITFIRE5BLFCLP
Spitfire5c
SPITFIRE8
SPITFIRE8CLP
SPITFIRE9C
SPITFIRE9CCLP
SPITFIRE9E
SPITFIRE9ECLP
SPITFIRE9EHF
TB_3_4M_17
TB_3_4M_34R
TB_3_4M_34R_SPB
YAK_1
YAK_1B
YAK_3
YAK_3P
YAK_7A
YAK_7B
YAK_9
YAK_9B
YAK_9D
YAK_9K
YAK_9M
YAK_9T
YAK_9U
YAK_9UT
PE_2SERIES1
PE_2SERIES84
PE_2SERIES110
PE_2SERIES359
PE_3SERIES1
PE_3BIS
AI ONLY RED PLANES
B_17D
B_17E
B_17F
B_17G
B_24J100
B_25C25
B_25G1
B_25H1
B_29
BLENHEIM4
F2A2
C_47
G_11
IL_4_DB3B
IL_4_DB3M
IL_4_DB3T
IL_4_DB3F
IL_4_IL4
LI_2
MBR_2AM34
PBN1
PE_8
R_10
SB_2M100A
SB_2M103
SU_2
Tempest
TBF1
TBF1C
TBM3
TBM3AVENGER3
TU_2S
U_2VS
FLYABLE BLUE PLANES
A6M2
A6M2_21
A6M2_N
A6M3
A6M5
A6M5A
A6M5B
A6M5C
A6M7_62
A6M7_63
BF_109E4
BF_109E4B
BF_109E7
BF_109E7NZ
BF_109F2
BF_109F4
BF_109G2
BF_109G6
BF_109G6Late
BF_109G6AS
BF_109G10
BF_109G14
BF_109K4
BF_109Z
BF_110G2
CR_42
D3A1
F2A_B239
FW_190A4
FW_190A5
FW_190A6
FW_190A8
FW_190A8MSTL
FW_190A9
FW_190D9
FW_190D9LATE
FW_190F8
TA_152H1
G4M1_11
G50
GLADIATOR1J8A
GO_229A1
HE_111H2
HE_111H6
HE_162A2
HurricaneMkIa
IAR_80
IAR_81A
IAR_80C
JU_87B2
JU_87D3
JU_87D5
JU_87G1
KI_43_IA
KI_43_IB
KI_43_IC
KI_61_IKO
KI_61_IHEI
KI_61_IOTSU
KI_84_IA
KI_84_IB
KI_84_IC
KI_100
ME_163B1A
ME_262A1A
ME_262A1AU4
ME_262A2A
P_11C
AI ONLY BLUE PLANES
AR_196A3
B5N2
BF_110C4
BF_110C4B
BLENHEIM1
BLENHEIM4
FI_156
FW_189A2
FW_200C3U4
GLADIATOR1
GLADIATOR2
H8K1
HE_111Z
HS_129B2
HS_129B3Wa
J2M3
JU_52_3MG4E
JU_52_3MG5E
JU_88A4
JU_88MSTL
KI_43_II
KI_43_IIKAI
KI_46_OTSU
KI_46_RECCE
KI_46_OTSUHEI
L2D
ME_210CA1
ME_210CA1ZSTR
ME_321
ME_323
MC_202
MS406
MS410
MSMORKO
N1K1J
N1K1JA
P_36A3
P_36A4
In addition there are......
Maps-70
Moving Objects
Armor-227
Vehicles-56
Trains-22
Ships-75
Stationary Objects:
Armour-61
Ships-74
Other Objects-173
Buildings etc-431
Static Cameras
deci in total aproape 180 de avioane FLYABLE!! fiecare cu flight model si damage model individual. Obiectele la sol sunt si ele modelate excelent, de exemplu tancurile au blindaj diferit ca grosime in diferite parti ( sasiu, turela, top, fata spate laterale).. anumite tancuri poti sa le distrugi doar lovind zonele vulnerabile cu armament AP (armour piercing). Se pot simula batalii de anvergura terestre, fortele se misca , trag, sunt afectate de vreme, zi/noapte experienta echipajelor, etc
Referitor la armament- Avioanele au benzi de munitie modelate conform realitatii, adica exista proiectile trasoare, incendiare, perforante, HE, minengeshloss germane..
Damage modeling este cu adevarat unul din punctele forte ale jocului.. Avionul poate suferi avarii de la chestii minore ca niste gloante in aripa sau fuselaj, pana la ruperea aripilor, cozii, busiera motorului, ranirea pilotului,foc,explozia in aer ..toata cu o grafica exceptionala
Se poate juca singleplayer, si sunt foarte multe ( sute) de campanii free facute de diversi, exista cateva generatoare dinamice de campanie ( unul inclus in joc) care modifica harta si obiectivele in functie de pierderi si miscari de trupe, Exista fara exagerare probabil cateva zeci de mii de misiuni cooperative care sunt stand-alone. O comunitate impresionanta de skinneri ( fac skinuri pt avioane, unele inspirate din schemele de camuflaj si marcajele individuale ale diferitilor piloti si escadrile, altele pt acrobatie, etc), mission builderi, camapign builderi, screenshot artists.
Punctul forte al jocului este online. Conectarea se face gratuit printr-un program 3-rd party numit Hyperlobby sau prin cel standard ubi dar acela este varza..
Pe hyperlobby gasesti 24 h pe zi oameni din toate colturile lumii cu care sa joci, cam la orice ora gasesti minim 100 oameni online pana la cateva mii in orele de varf. Sunt foarte multe servere de dogfight(decolezi, te bati , mori, dai refly, zbori din nou) fiecare cu hartile proprii, scriptate, cu obiective precise, cu restricitie la avioane(doar cele prezente in acel teatru de razboi in acea vreme) pana la cele free unde poti zbura orice intr-un dogfight generalizat. Alt mod de joc sunt misiunile COOP(erative) in care ai o singura "viata".. daca ai fost doborat.. nu mai poti decola.. poti eventual sa te uiti la ceilalti daca sunt selectate optiunile de external views( mai incolo despre setarile de dificultate).
Cel mai interesant si antrenant mod de joc este razboiul virtual. Ce este acesta? un program 3-rd party care genereaza o campanie istorica( de obicei o batalie celebra gen stalingrad)..majoritatea cuprind tot razboiul din rusia, fiecare harta jucandu-se pana una dintre parti cucereste harta sau indeplineste obiectivele, se trece apoi la urmatoarea harta, se avanseajza timpul, apar avioane noi, etc.. Se poate inscrie oricine, poti zbura de partea axei sau aliatilor, sau amandoua( dar cu personaje diferite). De obicei fiecare escadrila are profilul ei ( axa sau aliati) si va zbura in fiecare razboi de partea aleasa de la inceput pana la sfarsit.. si nu de putine ori toata escadrila sau doar piloti individuali vor zbura si de partea celalalta "de distractie" dar atentie! este un gentlemen's agreement ca nu se va sabota efortul de razboi al partii adverse. Acest lucru a fost incalcat doar de 2 ori pana acum, de fiecare data de escdrile rusesti care sunt, fara exagerare, fanatice si uneori nu se abtin de la nimic pt a castiga, de multe ori exploatand buguri, si de fiecare data scandalul a fost monstruos si repercusiunile grave asupra celo incriminati ( banare, nu mai sunt primiti in misiuni, sunt banati pe servere de dogfight etc)
Se tin statistici individuale pentru fiecare pilot cu avansare in grad etc.. de obicei se reseteaza atunci cand mori/ esti capturat. Cei mai aclamati piloti sunt cei care reusesc streak-uri mari( multe misiuni fara sa moara/sa fie capturati). Recordul este de 120+ misiuni la rand, si sunt DOAR aproximativ 5 oameni care au reusit streak-uri peste 100 de misiuni. De ce atat de putini? Pt ca este FOARTE greu sa supravietuiesti intr-un virtual war, se pot intampla nenumarate lucruri, si pt ca dificultatea jocului este MAXIMA. Ce inseamna asta?
Inseamna ca nu ai nimic ajutator, nici un display tip HUD( cu o mica exceptie headingul este de obicei lasat pt ca in multe avioane rusesti compasul nu este vizibil, si datorita limitarilor monitorului), nu poti vedea avionul din afara, nu poti face sa dispara carlinga, Efectele de torqe, stall etc sunt activate, la fel si complex engine management(in anumite avioane trebuie sa lucrezi cu pitchul elicii, radiator ca sa nu se incalzeasca prea tare altfel prajesti motorul).. NU AI sagetele pe harta sau indicatoare, orientarea se face EXCLUSIV vizual, adica compari harta cu ce vezi afara si iti localizezi pozitia( lucru extrem de greu pt incepatori).. La fel identificarea inamicului se face conform vremii dupa silueta si marcaje, de aici necesitatea invatarii siluetelor avioanelor friendly si inamice.
Uitati aici cum arata statisticile unui online war: http://www.il2war.com/alive_pilots.php este vb de clasamentul pilotilor in viata, intrati pe care vreti si aveti toate detaliile despre cariera "curenta"(de cand a murit ultima oara) si cea totala(de cand a inceput sa zboare). fiecare misiune are un report care este salvat, puteti vedea ce s-a intamplat in fiecare misiune. Misiunile sunt complexe cu bombardiere cu escorta, escorta detasata sau legata, aprovizionare, interceptie, atac la sol( picaj sau level bombing), capturare de sectoare sau orase, toate sunt posibile. Misiunile sunt generate de 2 oameni, cate unul de fiecare parte, care alege obiectivele si componenta grupurilor. DE obicei fiecare parte are un grup de atac si unul de aparare, cel de atac compus din avioane de asalt/bombardament cu escorta iar cel de aparare din interceptoare, care vor trebui sa contracareze actiunile inamicului. De multe ori cele 2 actiuni pot avea loc la zeci sau sute ed km departare unele de altele pe aceeasi harta in acelasi timp, sau pot si toate in acelasi loc..
De obicei comunicarea intre piloti de aceasi parte( escadrila) se face cu un program VOIP(voice over ip) gen teamspeak, ventrilo, skype etc. Este esential pt coordonare si majoritatea escadrilelor au protocol radio, impartire pe canale etc.
Alt aspect foarte placut al il2 este comunitatea. NU VETI INTALNI AICI COPILASI FRUSTRATI GEN COUNTERSTRIKE! majoritatea sunt oameni maturi intre 18 si 40 ani, multi cu familie, copii, care iau foarte in serios acest sim. Nu veti vedea profanitati pe server, injuraturi sau limbaj neadecvat! Chestii de genul "F*** you you cheat, You are g*y, re**rd etc nu fac parte din il2! Este un standard ca atunci cand cineva te-a doborat sa il SALUTI ( ^S sau S! inseamna SALUTE) aratand altfel ca il respecti ca un inamic valoros si il feliciti pt victorie. Personal in 2 ani de joc am prieteni din toata lumea, incluzand SUA, Anglia, India, Finalnda, Germania, Rusia) si pot oricand sunt in tara respectiva sa apelez la ei pt aproape orice. Alt exemplu bun: saptamana trecuta escadrila a primit vizita a 2 finlandezi, unul care face parte din escadrila si un prieten care zboara intr-o escadrila finlandeza cu care avem legaturi stranse. Oamenii au venit in vizita 5 zile, au vizitat muzeul aviatiei si muzeul militan, au fost scosi la munte, plimbati prin oras, cazati la unul din mebrii escadrilei,etc..
Vreau sa clarific ceva: ACEST JOC NU POATE FI JUCAT DIN TASTATURA/MOUSE!!
trebuie minim un joystick, de preferat cat de cat capabil, nu orice gioarsa cu 2 axe si 4 butoane. Majoritatea pilotilor tind spre un set HOTAS (stick +maneta de gaze), pedale, si eventual trackIR. Ce este trackIR? un sistem ingenios de transformare a miscarii capului jucatorului in miscarile capului( virtual) al pilotului din joc. Practic este o mica camera cu infrarosu care se monteaza pe monitor( ca un webcam) si niste panouri reflectorizante pe capul pilotului( pe o sapca). miscarea capului pilotului este captata de camera si transformatra in instructiuni pt joc. Miscarea este desigur accelerata, pt ca daca vrei sa te uiti in spate bineinteles ca nu ai mai vedea monitorul. De obicei cursa este cam de 25-30 grade max fata de centru pt a vedea in spate( depinde de la pilot la pilot). Un gadget ingenios si foarte foarte imersiv.
Momentan activeaza o escadrila romaneasca campusa din aproximativ 15 piloti activi si cam 8 piloti inactivi.. sunt si cativa straini, aproximativ 5 dar majoritatea sunt incativi acum. Escadrila este organizata pe grade, cu promovari, medalii, campaign badge-rui etc. si zboara aproape exclusiv de partea Axei ( germania/romania din ww2) Se tin antrenamente serioase, cu manevre de lupta, exercitii de tragere, navigatie, recunoastere siluete, dar si misiuni de distractie cat cuprinde.misiunile din razboaie virtuale sunt planificate, cu sarcini precise pt fiecare, se respecta chain of command, se zboara in perchi leader/wingman etc
Fiecare pilot trece printr-un program de training extensiv, incepand de la decolare/aterizare, ture de pista si zbor liber pana la manevre de lupta, tactici de dogfight, situatii de urgenta, comunicare radio, atac la sol, asa ca chiar daca nu ati mai zburat un simulator in viata voasta in aproximativ 2 luni veti fi deja un obisnuit al misiunilor de lupta.
Pt cei care vor sa se mai documenteze va dau niste linkuri:
http://pacific-fight...com/en/home.php -pagina oficiala, acolo gasiti si forumuri oficiale, screenshoturi, filme etc.
http://d13-th.com/ -pagina escadrilei romanesti Draconis 13-th(nu s-a mai lucrat de mult la ea, dar va recomand galeria foto)
http://d13-th.com/forum/ -forumul D13-th Acesta este locul unde gasiti cam toti zburatorii romani de il2, pt sfaturi, impresii sau orice aveti nevoie apelati cu incredere
http://www.gameland.ro/il2.html --o resursa foarte buna pt o descriere sumara a jocului dar mai ales pt FILMELE facute cu engine-ul jocului si pt war stories scrise de pilotii D13-th.
PT o vedere de ansamblu a ce inseamna il2 combat ca recomand cu caldura filmul Salvation http://www.gameland....d/salvation.wmv
Mai mult ca sigur ca am uitat cate ceva, daca mai imi aduc aminte mai postez. Pt orice intrebari, nelamuriri, etc va puteti adresa aici sau si mai bine pe forumul D13-th. Pt cei care vor doar sa incerce jocul fara sa se angajeze financiar se poate "imprumuta".. detalii pe MI pt cine e interesat.
#2
Postat 06 September 2006 - 12:25 PM
Citeaza
Salut
Unde se poate gasi asa ceva la noi in RO ? Cred ca m-ar ajuta sa pilotez si eu , daca face ceea ce imi inchipui eu ca face.
Probabil ca m-ar ajuta sa am mainile mai libere , daca camera s-ar muta singura dupa "privire".
In mod normal din avion vad cumva in sus , nu pe unde zboara avionu.
Am pilotat cu mouse-u si tastatura , si decolez la noroc , in majoritatea cazurilor mi se inclina intr-o parte,
inainte de a se ridica. De aterizat nici nu incerc ....
Am mai incercat pe alte simulatoare (de genu F22-....) , si nu am avut probleme la pilotat si mai ales de aterizat.
#3
Postat 06 September 2006 - 01:26 PM
Link la producatori: http://naturalpoint.com/trackir/
poti sa vezi acolo filmulete cu ce stie sa faca
#4
Postat 06 September 2006 - 01:32 PM
Aceasta postare a fost editata de bethowen: 06 September 2006 - 01:33 PM
#5
Postat 06 September 2006 - 02:18 PM
#6
Postat 06 September 2006 - 02:29 PM
#9
Postat 07 September 2006 - 03:40 PM
#10
Postat 07 September 2006 - 11:04 PM
Storm of War: Battle of Britain trebuie sa apara prin primavara anului urmator si va fi revolutionar, va fi pt Il2 ce a fost il2 pt restul simulatoarelor.. Dar va si rupe calculatoarele care acum sunt spre high-end in doua, cum a rupt si il2 la vremea lui, fiind gandit si facut pt tehnologia viitoare.
un sistem cu 1 giga de ram, A64 3200+, placa video echivalenta cu 6800GT va rula jocul PROST!! si asta cu setari medii spre slabe!!
Dar oricum si noi il asteptam cu limba scoasa si cu balta de saliva sub noi..
#11
Postat 18 September 2006 - 09:13 AM
Inradevar din nu prea mare gramda de jocuri-simulatoare, Il2 la aparitie, a fost o revolutie in materie.
Fata de jocurile similare: Fighter Ace, WWII Fighters,Flight Simulator,Combat Flight Simulator,etc,etc realismul a fost si binenteles este in varianta PF dus la maxim. Cine vrea sa piloteze un avion "real" il sfatuiesc sa sa seteze realismul la max ( in joc )....va vedea diferentele. Trebuie sa ai o ambitie grozava si timp disponibil ,nu mai vorbesc de rabdare ,sa inveti sa-l joci asa cum trebuie.
Personal, m-a surprins pozitiv acuratetea detaliilor, atat exterioare cat mai ales cele de cabina.
Cand mai am ceva timp pt. Il2 ( cam rar ) il setez pe auto si privesc o misiune ( de preferat romaneasca ) cu Me109 si IAR80...discutiile dintre piloti/turn sunt binenteles pe romaneste!
In schimb prietenul meu Zoltan pur si simplu e innebunit, la fiecare intalnire cu el ,nu scap fara o "intrare" pe simulator (care binenteles nu se mai termina ).
Felicitari pt. articol!
Nu cred ca putea fi facut mai complet de atat!
Succes pe mai departe!
JIMMY
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#12
Postat 18 September 2006 - 09:40 AM
Am fost trecuti si la credits dar odata cu aparitia PF care este facut de o subdiviziune a 1c noile credits au facut "overwrite" la cele vechi si cum 1c este "renumita" pt lipsa de timp pt detalii gen briefing, credits etc (toate sunt scrise de 3-rd party) n-a mai fost modificat. Totusi satisfactia de a fi trecuti la credits in jocul preferat care este in acelasi timp in varful categoriei sale este foarte mare.
http://www.d13-th.com/user/rhyno/credits.jpg
#13
Postat 18 September 2006 - 10:07 AM
Trebuie sa spun ca m-ai dat gata.....tre sa iau legatura neaparat cu Zoli ( prietenul meu ) sa-i spun ca i-am gasit un "frate".
Eventual i-ti pot trimite niste screenshots-uri cu preferatul meu Me 109 in skin-ul lui Heirich Bartels....eu sunt mai putin decat poti spune AMATOR
Te anunt cand l-am contactat pe Zoli...poate faceti un zbor impreuna pe net.
bafta!
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#14
Postat 18 September 2006 - 10:16 AM
http://d13-th.com/fo...dex.php?act=idx si vorbiti cu baietii de pe acolo, in fiecare seara se zboara 2-3 misiuni de virtual war si nu numai.. ei o sa va rezolve cu orice probleme/nelamuriri aveti.
Edit: pt amatorii de frumos, un site cu unul dintre cei mai talentati screenshot artists Graf.
http://www.screenshotart.com/index.php?act...y&cmd=sc&cat=67
Screenurile sunt cosmetizate in photoshop cu fundalurile schimbate in mare majoritate pt nori mai realisti, si avioanele au mici modificari (blur, efectul de elice) dar avioanele sunt cele din il2.
teasers:
http://www.screenshotart.com/uploads/1149070320/gallery_729_67_64531.jpg
http://www.screenshotart.com/uploads/1128196908/gallery_729_67_109497.jpg
http://www.screenshotart.com/uploads/1123816429/gallery_729_67_70129.jpg
http://www.screenshotart.com/uploads/1122999228/gallery_729_67_48498.jpg
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 18 September 2006 - 11:06 AM
#15
Postat 18 September 2006 - 12:12 PM
( chiar acum )
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#16
Postat 09 December 2006 - 05:38 PM
#17
Postat 23 May 2009 - 05:27 PM
#18
Postat 23 May 2009 - 08:55 PM
Ultima versiune este IL2 1946, practic un cumul al tuturor versiunilor anterioare.
De asemenea mai ai nevoie de Patch 4.08 care este practic ultima versiune oficiala general acceptata de toate serverele. Mai exista patchul 4.09 dar inca nu sunt foarte multe servere disponibile pe aceasta versiune.
Exista posibilitatea de a schimba versiunea pe care o activezi cu ajutorul unui programel gratuit. ca si punct de plecare : http://forum.1cpubli...read.php?t=2673
Iti recomand cu caldura sa folosesti versiunea originala.
#19
Postat 23 May 2009 - 10:39 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#20
Postat 24 May 2009 - 03:05 PM
eu am il 2 sturmovik nu 1946
Aceasta postare a fost editata de igniceman: 24 May 2009 - 03:09 PM
#22
Postat 24 May 2009 - 06:46 PM
Patch 4.08 se aplica exclusiv pe IL2 1946.
Ca sa joci si sa simti cu adevarat jocul iti trebuie un joystick foarte precis. Ca si entry-level as numi Logitechul cu force feedback. Dar un joystic fara contacte cum ar fi Saitek X52 este de nepretuit.
Alt periferic extrem de util este headtrackerul. Sunt servere in care nu ti se permite alt "view" in afara de cockpit... iar acolo fara headtracker esti mancat.
Un palonier te cam pune definitiv in carlinga... si eventual daca mai transferi si force feedback in fotoliu, iti mai trebe doar miros de kerosen si praf de pusca ;).
Foloseste Hyperlobby ca si lobby pentru acest joc.
Succes!
#23
Postat 25 May 2009 - 08:24 PM
Abburo, la May 24 2009, 07:46 PM, a spus:
Succes!
....nu Logitech-ul....am eu unul in stare perfecta de functionare si pana n-am pus mana pe un Microsoft Sidewinder nu nimeream mai nimic . Eu , cel putin pana acum , n-am incercat vreun joystick Logitech de care sa fiu cat de cat multumit. Varianta Saitek X52 este intradevar de "nepretuit" desi am prieteni care se plangeau de arcul principal prea puternic....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#24
Postat 25 May 2009 - 08:28 PM
#25
Postat 26 May 2009 - 10:24 AM
*FF=Force Feedback
Arcul tare nu poate, in linii mari vorbind, decat sa ajute la un control fin, cu conditia ca baza joysticului sa fie bine ancorata.
In cazul MS Sidewinder rezistenta opusa de mansa variaza o data cu viteza. Imaginati-va un picaj pe adversar cu 650-700 km/h si mansa "moale". Probabil ca un fluture ar zbura mai drept decat o veti face miscand mansa mai mult decat trebuie. Snap-ul warbirdurilor la viteze mari si comenzi mari ale profundorului sunt deja arhicunoscute. Ca si concluzie, eu zic ca e fff bine ca X52 are un arc robust.
Avantajul unui joystick cu FF este si faptul ca iti spune exact cand avionul depaseste limitele sale aerodinamice prin trepidatii specifice. Astfel de situatii sunt: tren aterizare scos, viteza excesiva, limita viteza (unde pe langa trepidatii ai si mansa moale), viraje stranse la limita (nu o data adversalul meu a intrat in vrie pntru simplul motiv ca nu a apreciat/simtit corect raza virajului). Foarte interesant la FF este si reculul tunurilor, sa vezi cum iti sare tinta in fata :wacko:.
Pentru avioanele cu tunuri de calibre diferite se foloseste o tactica destul de simpla tocmai pentru a evita topaiala reculului. Se incepe rafala cu tunurile de calibru mic (1 din 3-4 proiectile sunt trasoare) si in momentul in care consideri ca esti centrat pe tinta dai o rafala scurta si cu cele de calibru mare.
Revenind la joystick, consider ca X52 este cel mai bun in piata la ora actuala, fiind intrecut doar de fratele lui X52 Pro care se deosebeste printr-o rezolutie mai mare. Singurul lucreu pe care nu-l inteleg este de ce nu i-au pus si FF ?
#26
Postat 26 May 2009 - 11:47 AM
Abburo, la May 26 2009, 11:24 AM, a spus:
*FF=Force Feedback
Revenind la joystick, consider ca X52 este cel mai bun in piata la ora actuala, fiind intrecut doar de fratele lui X52 Pro care se deosebeste printr-o rezolutie mai mare. Singurul lucreu pe care nu-l inteleg este de ce nu i-au pus si FF ?
.....tocmai pentru un control mai fin ....un "pilot" mai experimentat ( nu e cazul meu ) cunoaste atat de bine comportamentul avionului incat FF mai mult l-ar deranja....eu am un MS Sidwewinder fara FF....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#27
Postat 26 May 2009 - 12:15 PM
Nu stiu care sunt senzatiile FF date de un Logitech, insa in cazul MSSwFF2 acestea sunt procesate intern de catre joystick, care are un procesor de 20 sau 40 MHz (nu mai stiu exact) dedicat acetui scop. Am incercat si cu FF dezactivat... si nici pe departe nu am avut aceeasi precizie. Ok, nu sunt nici eu un super player de IL dar am ajuns oarecum la faza in care abordez tactici de atac/aparare corespunzatoare conditiilor date (in speta tipul avioanelor implicate) si pot spune cu mana pe inima ca FF e de mare ajutor.
Ok, ar trebui sa ma adaug ca din punctul meu de vedere cel mai bun joystick care a existat vreodata (ma refer la piata de consum si nu la cele industriale) ramane MS Sidewinder FF2 in ciuda celor de la CH Products care au o istorie indelungata sau Saitek care au venit deosebit de tare din urma. De aceea sustin cu tarie ca FF de calitate poate face diferenta....
#28
Postat 26 May 2009 - 09:34 PM
Abburo, la May 26 2009, 01:15 PM, a spus:
Nu stiu care sunt senzatiile FF date de un Logitech, insa in cazul MSSwFF2 acestea sunt procesate intern de catre joystick, care are un procesor de 20 sau 40 MHz (nu mai stiu exact) dedicat acetui scop. Am incercat si cu FF dezactivat... si nici pe departe nu am avut aceeasi precizie. Ok, nu sunt nici eu un super player de IL dar am ajuns oarecum la faza in care abordez tactici de atac/aparare corespunzatoare conditiilor date (in speta tipul avioanelor implicate) si pot spune cu mana pe inima ca FF e de mare ajutor.
Ok, ar trebui sa ma adaug ca din punctul meu de vedere cel mai bun joystick care a existat vreodata (ma refer la piata de consum si nu la cele industriale) ramane MS Sidewinder FF2 in ciuda celor de la CH Products care au o istorie indelungata sau Saitek care au venit deosebit de tare din urma. De aceea sustin cu tarie ca FF de calitate poate face diferenta....
Am incercat doar FF de la Logitech si pot afirma ca nu-mi place deloc. Argumentul meu se bazeaza doar pe observarea ( e adevarat cu ceva vreme in urma ) a modului de a pilota a unora dintre cei mai buni jucatori online ( de dogfight majoritatea ) pe care i-am urmarit - fara FF. Totusi nu m-am mai jucat cam de multisor asa incat parerea mea ar putea fi deja depasita ....si totusi Saitek-ul n-a implementat FF-ul ....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#29
Postat 27 May 2009 - 10:34 AM