Am gasit in nr. 2/2003 din AUFWIND un articol. Cu copyrightul de rigoare, l-am scanat si il pun aici. Este low resolution dar am si varianta high, pt. cine mai doreste, cine mai pofteste!
Rachetoplane RC ce si cum...
#1
Postat 09 December 2004 - 11:37 AM
Am gasit in nr. 2/2003 din AUFWIND un articol. Cu copyrightul de rigoare, l-am scanat si il pun aici. Este low resolution dar am si varianta high, pt. cine mai doreste, cine mai pofteste!
#3
Postat 10 December 2004 - 06:01 AM
multumesc anticipat si raman dator cu una bucata bere :D care-i prin Bucuresti pe 21-22 decembrie?:D
daca se poate ceva text? ;) zi-mi ca nu e in nemtzeasca...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 10 December 2004 - 06:01 AM
#4
Postat 10 December 2004 - 10:31 AM
asa ca draaga Falterash, te rog frumos sa faci gestul heroic pana la cap mancatzash, si sa ne luminezi cumva (felinar, lanterna, explozie de acetilena...vezi tu).
hadica, planurile in rezolutie magzima, si neshte text intr-o ciobaneasca mai neaosha, ca sa intelleaga si uokii mei.
10x d-aci-lea sha
Aceasta postare a fost editata de pahguletz: 10 December 2004 - 10:32 AM
Laser frate!
#6
Postat 10 December 2004 - 03:18 PM
MIG-29, la 10 Dec 2004, 06:01, a spus:
Stai nene linistit! Nu e in nemtzeasca! E intr-o limba de se cheama germana! Io, dupe cum am mai declarat aiurea, din limba asta inteleg la perfectie cifrele si pozele!
Va trimit hai rezolushion.
Mai multe nu stiu nici io. Pe Marinar il macancur de unul si stie (sau crede ca stie) mai multe. Io sunt interesat doar tangential, pt. ca se aseamana cu HLG-urile mele...
#9
Postat 10 December 2004 - 07:45 PM
Dar se poate si asa ! Bafta.
#10
Postat 10 December 2004 - 08:34 PM
Valteras, la 10 Dec 2004, 16:29, a spus:
multumesc nene!;)
eu ajung prin Germania in vreo cateva zile asa ca sunt sanse sa prind o traducere in engleza a documentatiei vizavi de rachetoplan. Imediat ce am traducerea o postez pe aici... asta daca nu reusiti voi inainte sa transformati chinezeasca respectiva intr-o neaosha mai normala ;)
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 10 December 2004 - 09:34 PM
#11
Postat 11 December 2004 - 08:42 AM
Ar fi interesant de tradus articolul ala, dar mi-e sa nu fie decat ceva de genul "popularizarea stiintei la sate". Dar poate ca are si ceva informatie consistenta. Pt. documentari mai serioase, ar trebui scormonit pe internet.
#12
Postat 11 December 2004 - 11:58 AM
Cred ca aceasta categorie ii duce pe multi in erroare din cauza vitezei de urcare ...dar nu e chiar asa, modelul este montat pe o rampa la un < de 45g, iar impulsul motorului in prima faza este destul de slab, prinde viteza doar pe a doua jumatate a urcarii.Chiar si un incepator in ale RC, se descurca cu un motor mai slab. Modelul urca pina la o h de aprox 150m.Oricum e un model scump, dar merita distractia. Modelele mai performante, au diedrele de la aripi pliabile pentru un cistig de h,giroscoape, eleroane etc , numai in 300g greutate. Eu cred ca e o adevarata arta sa scoti un model asa usor complet echipat (+ motor) la o anv de 1200mm.
Citeva foto de la Campionatul Mondial de Racheto din Polonia 2004
#16
Postat 11 December 2004 - 08:40 PM
Imi amintesc de capionatul mondial de rachetomodele din '98 de la Suceava
aici sunt ceva poze de acolo
in ultimele patru se vad fazele zborului unui rachetoplan.
http://www.mrspace.go.ro/rachete4.htm
#19
Postat 13 December 2004 - 05:36 PM
@ Valteras; Mersi pt. urarile de la multi ani.Daca articolul nu e prea lung il pot traduce eu.Sa mi-l trimiti
pe email.(daca e mai lung dureaza mai mult ca nu prea am timpde internet acum dar oricum il voi
traduce)
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#22
Postat 20 December 2004 - 10:57 AM
Atasamentul 1
50m/s cu un *hand launch glider*
Exista asa ceva?
Da exista.Aceasta clasa este inclusa in Reg.FAI sub denumirea de S8E si
e asemanatoare planoarelor lansate din mina.
Dupa actualul regulament anvengura minima este de 110cm iar ca sitem de
propulsie se foloseste un motor de 40Ns.Intrucit modelele nu cintaresc mai
mult de 170g si motoarele ard cam 10s modelul se urca vertical la
aproximativ 500m.Acest zbor ascendent e fascinant deoarece modelul devine
dupa cieca 3s invizibil si se poate localiza numai dupa dira de fum lasata
de motor.Dupa ce motorul este ars (consumat)se mai asteapta o secunda dupa
care se poate trece la zborul planat radiocomandat.Si la acesta clasa se
realizeaza un Campionat Mondial la care participa cei mai buni sportivi din
lume ca de exemplu cel de la Praga de anul trecut.
Constructia rachetoplanelor e foarte diversa.Se pot observa constructii
clasice cu nervuri de balsa,tip Sandwich polistiren-balsa sau in intregime
din fibra de sticla.Pentru ampenaje se foloseste balsa plin acoperit cu
fibra de sticla.Fuselajele se construiesc in proportie de 50-50% din lemn
sau fibra de sticla.Motoarele sint situate atit deasupra cit si dedesuptul
aripilor.Ele se aprind numai electric.Se aplica pe scara larga telecomenzile
cu mixere expo (probabil exponentiale)dar ajung si numai 2
servouri pentru directie si profundor.
Ftografia mica:
Se vede ca si un HLG si zboara si foarte placut.Numai inaltimea nu o poate
egala 500m.Asa sint posibile zboruri lungi si fara termica.
Ftografia mare jos:
Rainer L si Heiko R. se distreaza de minune cu rachetoplanele lor.
Atasamentul 2
Poza sus:
Pregatirea de lansare si startul unui rachetoplan cu aprindere electrica.
Desenul din dreapta:
Citeva constructii din anii 80 sint folosite si astazi cu succes.Modelele
au aripi clasice din nervuri de balsa sau sitem Sandwich polistiren-balsa.
Intre timp au aparut si constructii High-Tech in totalitate din fibra de
sticla.
Fragmentul de articol ramas in rezumat:
Intrucit pe piata nu se gasesc de cumparat numai 2 modele relativ grele
am proiectat la cererea firmei Voester un rachetoplan care se va vinde in
scurt timp in comert.
Ce-ar mai fi de remarcat e ca un asemenea zbor nu e chiar ieftin presupun
ca un motor costa cel putin 15-20 de euroi iar la constructiile clasice
se foloseste ca lonjeron de aripa o teava din fibra de carbon care nu e
nici ea prea ieftina.Astea sint remarcile mele poate ma insel dar cunosc
destul de bine preturile la articolele de modelism.
Sarbatori fericite
Skyspy
#24
Postat 03 December 2006 - 08:15 AM
Ca un mini-proiect de week-end doresc sa modific un planor de polistiren pentru a obtine rachetoplan. Fara echipament radio (receptor, servouri, baterie aferenta) panta de planare este buna... din masuratori la camp obtin undeva la 15:1.
Voi posta poze cu planorul respectiv in decursul zilei de maine. Ma interesa daca stie cineva "trucuri" de care trebuie tinute cont atunci cand convertesti un planor la "rachetoplan".
Intentionez sa folosesc servo si receptoare feather (deci usoare). De asemenea intentionez sa construiesc un baldachin din placaj montat sub botul planorului unde voi monta motorul de rachetomodel (probabil un 20 Ns). De asemenea voi aplica ceva folie metalica pe partea fuselajului planorului expusa gazelor de iesire de la motorul de rachetomodel.
Cum se realizeaza centrarea planorului pentru un zbor sigur/curat pe portiunea ascendenta? (motorul rachetomodel aprins).
Sa intaresc aripile cel cu carbon? Ma gandeam sa ma limitez la a le intari cu banda adeziva pe bordul de fuga si pe bordul de atac.
Planorul va avea eleroane, profundor si eventual directie.
MIG-29
#25
Postat 03 December 2006 - 09:05 AM
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 03 December 2006 - 10:37 AM
Marinaru, la 3 Dec 2006, 09:05, a spus:
Multumesc de sfatul vizavi de feather. Banuiesc ca servo-urile feather spre deosebire de receptor ar trebui sa fie OK nu? Pana acum am folosit doar receptor si servo-uri standard... E prima data cand aud de servo-uri feather... stiam ca exista micro, nano, draci, laci. Cat p-aci sa iau teapa... multumesc inca o data de sfat.
Aripa planorului (e un polistiren ieftin gasit in comertul socialist de aici dar care are un L/D destul de ridicat si care zic eu ca s-ar preta unei astfel de aplicatii) are intrados plan si convex extrados. Grosimea maxima a profilului e undeva la 25% din coarda.
In vreo 8 ore am sa postez ceva poze. Ma orientasem la un motor de 20 Ns. Centrarea (pentru portiunea ascendenta) ma interesa...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 03 December 2006 - 10:39 AM
#27
Postat 03 December 2006 - 01:32 PM
MIG-29, la 3 Dec 2006, 11:37, a spus:
Marinaru, la 3 Dec 2006, 09:05, a spus:
MIG-29
Arderea motorului la totalul impulsului sa se desfasoare lent, aproximativ 10-12 sec, altfel se desfrunzeste in aer.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 December 2006 - 02:07 PM
Cu rabdare si ciocan.