conectori cum ar trebui sa ii pun..
#1
Postat 15 March 2011 - 01:57 PM
aveti ceva sugestii sau imi pun prea multe probleme? :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#3
Postat 15 March 2011 - 02:40 PM
oachidori, la 15 March 2011 - 01:57 PM, a spus:
aveti ceva sugestii sau imi pun prea multe probleme? :unsure:
Eu la toate modelele ( excluzand pe cele care au consumuri mult prea mari ) am pus mufe MPX.
Au cate trei contacte pe ramura ( 3 pe + si 3 pe - )si nu am avut probleme niciodata.
Am recurs la varianta asta pentru ca asa am vazut la unii colegi care practica acest hobby de multi ani ( initial am avut genul de mufa din poze CT 3,5 si CT 4 dar fara protectii doar cu termocontractil si fiind mixate la un moment dat am reusit performanta sa bag una in alta mufele de la pack cele de la ESC ramanand libere - ce a urmat ... va inchipuiti - am avut totusi noroc ca de la scurt s-a retezat pur si simplu unul din cabluri iar minunata conexiune s-a intrerupt inainte ca sa ia foc pack-ul .
La cele cu un consum mare folosesc CT 6.
Mufele DEANS nu le am agreat caci se desfac greu si la un model mic unde accesul este greoi daca iti scapa mana cand tragi de ele iese cu fuselaj cu tot.
#5
Postat 15 March 2011 - 05:32 PM
oachidori, la 15 March 2011 - 01:57 PM, a spus:
Cred ca iti pui prea multe probleme :unsure: . Uita-te la bateriile pe care le detii, are vreuna CT 3,5? Cel mult CT4. Vrei sa te complici cu adaptoare sau vrei sa tai toate bateriile sa le schimbi mufele?
Mufele DEANS merg cel mai usor dintre de conectare la baterie care au o marime acceptabila. (si ai mari sanse sa cumperi baterii care au acest tip de mufa.De la baterie la ESC eu folosesc DEANS (chiar se scot usor fata de XT60 :wacko: ) iar de la regulator la motor CT 3.5 , mama inspre ESC si tata cele dinspre motor. Am constat la camp ca nu sunt singurul care foloseste acest sistem cand am imprumutat cuiva un motor si s-au pupat la fix
#6
Postat 15 March 2011 - 06:00 PM
Florinelu, la 15 March 2011 - 05:32 PM, a spus:
Mufele DEANS merg cel mai usor dintre de conectare la baterie care au o marime acceptabila. (si ai mari sanse sa cumperi baterii care au acest tip de mufa.De la baterie la ESC eu folosesc DEANS (chiar se scot usor fata de XT60 :unsure: ) iar de la regulator la motor CT 3.5 , mama inspre ESC si tata cele dinspre motor. Am constat la camp ca nu sunt singurul care foloseste acest sistem cand am imprumutat cuiva un motor si s-au pupat la fix
La mine DEANS-urile poate numai daca le dau cu vaselina se pot scoate usor dar evit sa umblu cu vaselina dupa mine .....
Chestia asta cu iesitul usor e subiectiva : daca trage Iftimoaie de ele va spune ca nici nu au fost bagate una in alta, daca ruam pe vreo Miss sigur nu va reusii - a nu se intelege ca eu sun vre-o Miss.
Viitorul par mufele alea galbene care le gasesti deja puse pe multe pack-uri de la H.K. - nu stiu cum se numesc.
Acum insa revin ca si in alte discutii .. daca zbori in spate la Metro ca distractie poti pune ceea ce crezi ca gasesti mai usor, mai ai deja , ai si cabluri la charger , rezista la aplicatia in cauza etc.
Daca insa te gandesti la hobby ca sport ca performanta atunci trebuie sa te raliezi la ce fac majoritatea din domeniu ;
Exemplu la modele F3A unde greutatea este limita in concurs am vazut in general mufe ca cele din poza de mai sus dar mini ( mini bulett )
#7
Postat 15 March 2011 - 06:27 PM
#8
Postat 15 March 2011 - 06:34 PM
Florinelu, la 15 March 2011 - 05:32 PM, a spus:
Exact asa merg si eu la auto, CT 3.5 pe motor (CT 4 la 1/8 ) si Deans pe baterie (indiferent de scara).
Intr-adevar mufele Deans se decupleaza mai greu si problema cu smulsul cu totul din fuselaj pentru modelele aero mici e cat se poate de reala. Nu-mi place ideea cu vaselina, prefer sa trag mai tare de fire ca la auto nu se smulge nimic.
La un moment dat am auzit ca Deans in unele cazuri ar prezenta si problema de contact imperfect, conform celor care imi povesteau se intampla "pe neasteptate". Suspectez drept cauza contaminarea sau oxidarea contactelor, dar mie personal nu mi s-a intamplat asa ca folosesc in continuare cu incredere, si din cand in cand daca imi aduc aminte mai curat suprafetele de contact.
Nu imi plac bullet-urile prin prisma faptului ca exista intotdeauna riscul ca cineva pur si simplu sa iti conecteze la acumulator plusul la minus fara sa stie sau fara sa-si dea seama ce face.
S-a vehiculat ideea ca profesionistii (de exemplu pe modelele de 1/10 Touring) folosesc intotdeauna bullet-uri. Nici nu prea au incotro, practic majoritatea acumulatorilor de competitie prezinta conectori CT 4 incorporati.
Pana la urma tipul conectorilor ramane o chestie de preferinte, exista suficienti conectori cu diverse avantaje si dezavantaje, ai de unde alege: Bullet, XT60, Deans, Traxxas, fanii fiecaruia jura cu mana pe inima ca e cel mai bun :clapping:.
--------- later edit ---------
dan_mitea, la 15 March 2011 - 06:27 PM, a spus:
Prefer sa iasa greu cand vreau eu decat usor cand vor ele :D.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 15 March 2011 - 06:35 PM
#9
Postat 15 March 2011 - 07:44 PM
Florinelu, la 15 March 2011 - 05:32 PM, a spus:
Mufele DEANS merg cel mai usor dintre de conectare la baterie care au o marime acceptabila. (si ai mari sanse sa cumperi baterii care au acest tip de mufa.De la baterie la ESC eu folosesc DEANS (chiar se scot usor fata de XT60 ;) ) iar de la regulator la motor CT 3.5 , mama inspre ESC si tata cele dinspre motor. Am constat la camp ca nu sunt singurul care foloseste acest sistem cand am imprumutat cuiva un motor si s-au pupat la fix
Pai baterii nici nu am prea multe,iar cele pe care le am sunt cu mufe tamiya si alea nu sunt lipite.Asa ca motivul inlocuirii este descris mai mult.Deci nu am decat de lipit la 5 baterii si 5 regulatoare.Am la EJ mufe deans si dupa ce zbor cu el abia reusesc sa le scot,cu toate ca asa cum zicea Dan se elimina astfel posibilitatea sa mi se intample ca la cele tamiya.Nu cred ca le pot inversa deorece ele dupa cum ati vazut au suport si + cu - nu sunt la fel sa zici ca le poti cupla din greseala eronat.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 15 March 2011 - 08:46 PM
fara sa rupa modelul - spatiul de manevra nu este mai mare de 30 mm iar in laterale sunt pereti fuselajului din styro - cablurile sunt scurte , iar toata manevra se desfasoara in interiorul fuselajului - m-am distrat ca unui amic nici nu ii incapeau degetele sa apuce mufa.
Orice model doreste dansul i-as trimite ( BF109, Zero, Hien, Stuka, Spit, etc )
P.S.
Cel mai sigur este un heblu trifazat cu maneta. Raman la ideea de MPX . Automodelele 1:10 consuma mult si atunci DEANS ( spatiu berechet )putere sa ai caci sunt O.K.
Pentru receptie pe LiPo cu regulator nici nu mai discut : tot MPX ca daca si aici punem DEANS chiar ca ne autochinuim - plus ca din trei tot mai ramane unu sa faca contact cat de cat - dar aici unii sunt nostalgici si raman pe NiMh.
#11
Postat 15 March 2011 - 09:07 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#12
Postat 15 March 2011 - 09:36 PM
REAL DESIGN, la 15 March 2011 - 06:00 PM, a spus:
Se numesc XT60 si astea chiar ies greu, la ele ma refeream mai sus. Pe langa astea DEANS sunt floare la ureche.
Nu am avut conectori din astia albastri dar incerc sa fac o analogie cu CT 4 din aia cu carcasa rosie. Acum sincer nu mai inteleg exact care este intrebarea ta dar am impresia ca vrei sa afli cum anume trebuie lipiti iar la final sa ii fixezi mufele propriu-zise in carcasa de plastic. La cei rosii trebuie trecut firul prin carcasa de plastic, se lipeste apoi se trage inapoi in carcasa de plastic pana face un clic si se prinde in gulerul ala. Daca ii prinzi astfel sigur nu ramai cu ele in mana cand vei intrerupe alimentarea.
#13
Postat 16 March 2011 - 04:57 AM
REAL DESIGN, la 15 March 2011 - 08:46 PM, a spus:
fara sa rupa modelul - spatiul de manevra nu este mai mare de 30 mm iar in laterale sunt pereti fuselajului din styro - cablurile sunt scurte , iar toata manevra se desfasoara in interiorul fuselajului - m-am distrat ca unui amic nici nu ii incapeau degetele sa apuce mufa.
Orice model doreste dansul i-as trimite ( BF109, Zero, Hien, Stuka, Spit, etc )
P.S.
Cel mai sigur este un heblu trifazat cu maneta. Raman la ideea de MPX . Automodelele 1:10 consuma mult si atunci DEANS ( spatiu berechet )putere sa ai caci sunt O.K.
Pentru receptie pe LiPo cu regulator nici nu mai discut : tot MPX ca daca si aici punem DEANS chiar ca ne autochinuim - plus ca din trei tot mai ramane unu sa faca contact cat de cat - dar aici unii sunt nostalgici si raman pe NiMh.
Multumesc frumos. Cum fac sa-ti dau adresa?
Nostalgicii adevarati raman la NiCd. NiMHd sunt niste glume proaste.
Uite ce elegant au impacat si capra si varza in exemplul de mai jos.
Am inceput sa-mi trec flota pe acest tip. Mi se pare un compromis perfect, cel putin pentru mine.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 March 2011 - 05:01 AM
#14
Postat 16 March 2011 - 08:54 AM
Florinelu, la 15 March 2011 - 09:36 PM, a spus:
Aste e intrebarea mea?Problema e ca nu pot trece la ambele mufe firele prin carcasa si apoi sa le trag deoarece la cuplare nu au loc.Ar trebui din ce mi-am dat eu seama sa fie si aici mixate.Adica unele cum zici tu si celalate sa se bage direct cu firul lipit in carcasa,nu sa se treaca mai intai prin carcasa.Doar in varianta asta am vazut ca ar merge.Dar vroiam sa fiu sigur.De aia am pus intrebarea.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 16 March 2011 - 11:29 PM