Modelism - RHC Forum: Electronica "termicului" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Electronica "termicului" despre avioane cu motor termic

#1 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 01:56 AM

Ma gindeam sa discutam putin despre partea electronica (de la pack acumulatori pina la servouri) cu care s-ar putea dota un avion cu motor termic. Ma refer aici la modelele mai pretentioase (scumpe) care au nevoie de o gramada de servouri (unele chiar digitale), de un receptor mai "destept", etc...
Mai concret: "sa zicem" ca mi-am luat un model - nu conteaza de care si cit costa - care are nevoie de cel putin 10 servo-uri standard din care 4-5 digitale. Am inteles ca la viteze mari actionarea sustinuta a comenzilor duce la o solicitare mare a servourilor ceea ce duce la un consum de curent semnificativ (unele servouri au consum maxim si de peste 2A!).
Una din solutii ar fi - cel putin asa am auzit - folosirea a doua pack-uri de acumulatori prin intermediul unui switch.
Acest switch ar rezolva problema?
Dece se folosesc pack-uri diferite - unul cu 4 si unul cu 5 elementi?
S-ar putea alimenta separat receptorul de servo-uri? Ajuta la ceva?
In legatura cu receptoarele:
Ar fi unele mai sigure si mai "imune" la bruiaje?
Se poate face ceva impotriva bruiajului de la "inconstientii" care-si deschid emitatoarele fara sa verifice daca mai zboara cineva in canalul lor?
Ar mai fi multe intrebari, dar mai este timp B)
Luci
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 January 2005 - 02:45 AM

Daca-i doar discutie hop si eu!
Model cu cel putin 10 servo standard (sau cam pe aici...) n-am auzit. Intai ca pentru unele comenzi daca se ajunge chiar la atatea, nu e nevoie de servo standard si se pot folosi micro sau nano. Daca privind modelul "nu conteaza de care si cit costa " atunci nu conteaza cativa dolari in plus pentru servouri mici si puternice.
A doua problema, chiar daca ar fi foarte multe servouri, modelistul nu-i chiar Richard Clayderman, deci actioneaza doua manse cu 4 comenzi maxim, restul nefiind comandate simultan. Sa zicem ca-i statie desteapta, cu soft garla, care comanda automat toate servourile simultan. Un servo chiar standard fiind, rar consuma mai mult de 200-300mA. Chiar daca ar consuma dublu, tot n-ar fi 2A. Sa zicem ca poate ajunge prin absurd la 2A daca blochezi parghia (e exclus ca nu suporta tranzistorii din electronica 2A, dar sa zicem...) blocarea mecanica a parghiei nu e o solutie de luat in calcul nici la modelele ieftine, cu atat mai putin la cele scumpe. De regula daca sarcina e asa mare sa ajunga sa consume acel motoras 2A inseamna ca pinioanele si-au dat ultima suflare, motorul scoate fum si consumul revine la normal...
Folosirea unui switch intre doua pachete de acumulatori nu rezolva nimic. Daca vorbesti de un aeromodel, nu vad cine actioneaza acel comutator in zbor (sper ca nu un servo separat)! Se pot face tot felul de artificii tehnice, dar se cunosc cateva variante care functioneaza bine si care se aplica aproape de catre toti modelistii. Daca am eu de actionat acel comutator o fac la sol si las doar pack-ul care trebuie pe model, nu transport unul descarcat sau incarcat fara rost, daca nu-i folosit.
Fiind aeromodel cu motor termic singura sursa de energie e pentru receptor si servouri. In cel mai rau caz poate ceva suplimentar pentru "aprindere" dar n-am auzit de asta la aero pe la noi. E posibil sa fie, aflam acusica!
De regula pentru receptor ajunge un pack din 4 acumulatori SAU 5 in caz ca suporta. N-am prea auzit de servouri STANDARD, at de cat moderne,care sa necesite acumulator separat. La modelele cu motor electric se foloseste un pack separat pentru motor si ala trebuie sa fie pe masura motorului. Dar si acolo se incearca alimentarea receptorului din acelasi acumulator, daca se poate, in ideea de a nu avea o masa suplimentara.
Rareori se alimenteaza separat receptorul de servouri. Daca sunt standard consuma suficient de putin sa nu necesite sursa separata. Pot fi, dar nu e nevoie. Asa cum e electronica normala alimentarea cu doua pack-uri la aceeasi tensiune inseamna legarea lor in paralel, efectul putand fi obtinut prin folositea unui singur pack cu amperaj mai mare. De regula nu ai combustibil cat rezista acumulatorii. Vorbesc de un zbor neintrerupt. Daca tot aterizezi pentru alimentarea motorului, schimbi si acumulatorii daca stii din experienta ca nu vor rezista pentru urmatorul zbor.
Privind receptoarele, sunt din acelea de care vorbesti, foarte sigure... De regula pretul e pe masura complexitatii lor.
Ca sa nu mai scriu mult cam pe aceeasi idee, incerc o justificare. In aero orice gram zburat cu modelul (in plus fata de ce-i strict necesar) costa mult. Macar ca modelul devine mai greu si consumul mai mare, fara alte motive, poate mai importante... Tot ce se face e in sensul construirii cu pret minim si eventual cat mai simplu. Se evita solutiile neeconomice. Asta nu inseamna ca n-o sa poti face aeromodel cu celule solare sau in care sa pui un acumulator de 180 Ah daca doresti. E mult de discutat, dar problemele nu-s asa de complicate pe cat par.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 January 2005 - 02:50 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 January 2005 - 07:28 AM

dap,luk stie el ceva cu switchu.
acel device se cheama SAFETY POWER SWITCH,e un simplu comutator electronic cu 2 intrari pt baterii ,si o iesire pentru receptor.daca tensiunea pe o baterie scade sub limita permisa,comuta automat pe cealalta.

apoi mai exista o chestie care se cheama DUO BATT,care zice ca se foloseste doar la receptoarele cu sinteza ,la fel doua intrari de tensiune (una de 4 una de 5 celule B) ) , care face cam aceeasi chestie ca cel de sus,numa ca intr-adevar se pare ca pentru receptie da o tensiune constanta( ca un bec ),iar la servo le da curent si tensiune din plin,sa aibe de unde sa traga :D

cat despre receptor recomanda cu sinteza de frecventa

@bitex
modelistul o actiona 2 manse cu 4 comenzi maxim,dar!! aceste 4 comenzi pot fi mixate cu alte comenzi de ex:
mixer de flaps,cu eleron ,cu profundor (deja sunt 5 servo in actiune) ca sa nu mai zic de motor 6 ,eventual un escamotabil,ceva directie ,etc.
am vazut la valterash pe un hlg mixer de eleroane+profundor+directie toate mixate pe o singura axa a unui singur stick!
cand trage dreapta se misca 3 servo ,cele enumerate mai sus.


@luk
in plus ca sa fii supersigur pune-i si un multiservo adjuster programabil,si dubleaza nr de servo ca sa fie crash-proof!
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 January 2005 - 07:34 AM

si toate cele enumerate mai sus le poti inlocuii cu un simplu volt-spy , on-board indicator ,sau cum vrei sa-i spui si vezi clar inainte de zbor daca ai energie sa alimentezi electronika pentru inca un zbor sau te apuci de incarcat
date despre obi gasesti aici
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 January 2005 - 07:40 AM

am uitat ca aveam o poza mica

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1106458803.jpg

flying is my life...
0

#6 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 23 January 2005 - 11:05 AM

sunt mai multe solutii. mai multe baterii care alimenteaza separat grupe de servouri, doar firul de masa fiind comun intre ele ca altfel nu poate functiona sistemul.

sau am vazut in state de vanzare un sistem alternator ce se numea genesys. montai in spatele elicei pe ax un disc de aluminium ce avea pe el magneti si sub motor se monta o cutiuta ce continea restul alternatorului. cand turatia motorului era sub 3000rpm servourile se alimentau din baterie, cand turatia crestea atunci bateria se incarca si servourile erau alimentate din alternator. cam ca la masina. era scump, 100usd si trebuia motor cu ax lung, dar la avioanele mari nu se pune problema aceasta. nu stiu cat curent debita. cinei curios sa caute pe net cal gaseste.

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 January 2005 - 02:00 PM

SILVIU66, la 23 Jan 2005, 07:28, a spus:

@bitex
modelistul o actiona 2 manse cu 4 comenzi maxim,dar!! aceste 4 comenzi pot fi mixate cu alte comenzi de ex:
mixer de flaps,cu eleron ,cu profundor (deja sunt 5 servo in actiune) ca sa nu mai zic de motor 6 ,eventual un escamotabil,ceva directie ,etc.
am vazut la valterash pe un hlg mixer de eleroane+profundor+directie toate mixate pe o singura axa a unui singur stick!
cand trage dreapta se misca 3 servo ,cele enumerate mai sus.!

Exact la asta m-am referit cand am scris: "Sa zicem ca-i statie desteapta, cu soft garla, care comanda automat toate servourile simultan. " Stiu ca se poate, dar tot nu se ajunge la foarte multe, si asta pentru cateva fractiuni de secunda, poate 1-2 secunde. Nu stiu cat consuma alea digitale, dar ma indoiesc de cei 2A. Cred ca tot pe la sute de mA.
Mai zicea ceva cam asa: "Am inteles ca la viteze mari actionarea sustinuta a comenzilor duce la o solicitare mare a servourilor ceea ce duce la un consum de curent semnificativ (unele servouri au consum maxim si de peste 2A!)." N-am reusit sa masor consumul unui servo la vitaza mare a modelului. Ajunge oare la ceva de ordinul amperilor? Intreb si eu ca poate aflu.
Oricum e interesant subiectul si tare as vrea sa-l vad comentat.
Am crezut ca AB17LUK vorbeste de motoare termice uzuale, la care carburatorul poate fi comandat ce deva cu consum extrem de mic, ca daca modelul e scump poate avea tren escamotabil cu aer comprimat, (nu e cazul, dar daca as avea de actionat un tren doar cu servo as incerca sa am ca sistem de siguranta ceva pur mecanic sau pneumatic pentru "deschiderea" trenului la aterizare, adica sa nu mai folosesc servo pentru partea de forta, eventual cu energie inmagazinata in ceva)...

Vorbeam de aeromodele ceva mai scumpe cu multe servouri. Hai sa incercam sa vedem in Romania (sau si pe alte meleaguri, ca daca sunt multe servouri or fi ele pentru ceva puse acolo) cine stie care e cel mai complicat/scump aeromodel facut, cu motor TERMIC, cate servouri are si cu ce alimentare e prevazut. Sau macar teoretic care e numarul maxim de servouri actionate simultan la un asemenea aeromodel. Pe caz concret, nu pe ce ar putea sa fie sau ce se poate face. Ca teoria e frumoasa si filozofie se poate face pana in panzele albe. Repet, nu zic ca nu are dreptate sau ca nu sunt probleme ci ca nu-s asa de complicate cu partea electronica, cel putin legata de alimentare, receptor si servo.
Pe scurt: ai bani, n-ai probleme. Daca n-ai bani, ai probleme si discutia e aproape inutila.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 January 2005 - 02:06 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 02:19 PM

Hai sa le luam in ordine:

*bitex
"Model cu cel putin 10 servo standard (sau cam pe aici...) n-am auzit"

Profundor 2, directie 1, flaperoane 2, pina aici 5 si toate digitale.
Chiar vroiam sa va intreb: cu ce-s mai bune cele digitale decit cele analogice? Intrebarea nu e la misto', chiar nu stiu.
Directie roata jamba 1, valve tren aterizare si frine 2, gaz motor 1, pina acuma 9. Astea sint analogice.
Daca mai pui inca 1-2 doar pentru ca sa faci operationale niste elemente (sa zicem cupola de la cockpit) ajungi usor la cel putin 10.
Daca nu folosesti flaperoane ci flapsuri separate, mai adaugi 2.

"nu e nevoie de servo standard si se pot folosi micro sau nano. Daca privind modelul "nu conteaza de care si cit costa " atunci nu conteaza cativa dolari in plus pentru servouri mici si puternice."

Cind producatorul aeromodelului i-ti recomanda pentru unele suprafete de comanda servouri care sa suporte minim 7-8 Kg, atunci un 8311 sau chiar 8411 care tin 9-11Kg par a fi o alegere buna.

"Un servo chiar standard fiind, rar consuma mai mult de 200-300mA. Chiar daca ar consuma dublu, tot n-ar fi 2A. Sa zicem ca poate ajunge prin absurd la 2A daca blochezi parghia (e exclus ca nu suporta tranzistorii din electronica 2A, dar sa zicem...)"

Daca te uiti putin la caracteristicile unui DS8411 o sa vezi ca are consum maxim de 2A. Si e tot standard chiar daca e digital!

Referitor la "Richard Clayderman" treaba sta asa cum zice si silviu66. Mi-a luat citeva ore sa programez statia dar pina la urma intr-adevar prin miscarea unui singur stick se misca 5 servouri. Flapsurile chiar daca nu le misc eu sint supuse unei tensiuni sustinuta destul de mare.

"Folosirea unui switch intre doua pachete de acumulatori nu rezolva nimic. Daca vorbesti de un aeromodel, nu vad cine actioneaza acel comutator in zbor (sper ca nu un servo separat)!"

Cred ca glumesti :D. Ma refeream exact la ce zicea silviu66.

"Privind receptoarele, sunt din acelea de care vorbesti, foarte sigure... "

Pai exact asta vroiam si eu sa aflu. Ma intereseaza achizitia unui astfel de receptor. Da-mi un sfat, un link...

*silviu66
"cat despre receptor recomand cu sinteza de frecventa"

Hmm... nu prea am incredere in ele. Nu am un motiv, doar asa... un "feeling"

"ca sa fii supersigur pune-i si un multiservo adjuster programabil,si dubleaza nr de servo ca sa fie crash-proof!"

Aici nu ma prea pricep. Poate ceva detalii?

Volt-spy-uri am vreo trei. Le folosesc deja la celelalte modele si cred ca sint un accesoriu "obligatoriu". Pe de alta parte se pare ca chiar daca acumulatorii sint incarcati, in cazul unei cresteri de consum bruste, tensiunea scade sub un prag la care receptorul da "rateuri". Auzisem ca acest switch + 2 acumulatori ar putea rezolva problema.
Dublarea nr servouri, pe linga faptul ca e imposibila la acest model din lipsa de spatiu, nu cred ca e o idee buna: am auzit de citeva cazuri in care blocarea unuia a dus la ruperea suprafetei de comanda in momentul in care celalalt incerca "sa-si faca treaba".

*ReD
Solutia cu "alternatorul" e putin cam prea mult :D

Vad ca discutia merge pe drumul cel bun.
Luci
0

#9 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 02:20 PM

Intre timp bitex a mai postat un mesaj.

Se pare ca consumul ar putea ajunge si la ~10A. Nu am verificat nici eu.

Sint de acord ca ar trebui vorbit pe caz concret:
Promit ca o sa fac niste poze aeromodelului cit si motorului. Deasemenea o sa dau si niste date tehnice.
Nu pot acuma ca tre sa plec, dar deseara...

Ce ma bucura cel mai mult e ca este interes pentru asa ceva.
Luci
0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2005 - 02:51 PM

Scuzati ca ma bag dar, nu ma dumiresc la ce folosesc servouri separate pe directie (ampenaj vertical) si pe directie roata jamba, ca sa mearga cind face taxi strimb int-o parte ca uni caini cind se plimba?
Si de ce trebuiesc cite doua servouri si la flapsuri si la profundor, ca sa triplam eleroanele pentru mai multa siguranta?
Si de ce sa mai punem un servo pentru frine cind ajung frinele electromagnetice care sint eficiente si simple de montat si actionat?

Aceasta postare a fost editata de navigator: 23 January 2005 - 02:53 PM



0

#11 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 23 January 2005 - 03:00 PM

deci, de ce zici ca solutia cu alternatorul este prea mult?? mi se pare foarte buna daca tot te plangi de curent.

si hai sa facem un calcul: 10A consum electronica (exagerat dar fie). la o baterie de 2000mAh inseamna ca bateria da 2A intro ora deci la 10A consum totul va functiona 12minute. daca la atatea servouri mai pui inca o baterie sau una de 4Ah (pretul nu conteaza) atunci ai o autonomie de 24minute ceea ce este suficient pentru un zbor. deci nu vad unde este problema. si partea cu mai multe baterii este o practica curenta intre cei ce zboara cu chestii imense.

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 January 2005 - 03:28 PM

AB17LUK are dreptate, sunt modele cu multe servouri si toate au un rol acolo. Electronica statiei si a receptorului permite actionarea simultana, consumul este foarte mare daca se doreste si forta mare si timp de raspuns mic.
Parerea mea e ca trebuie vazut care este consumul maxim si folosit acumulatorul potrivit. Asta o poate spune numai cine are cunostintele necesare sau experienta cu modele de tipul asta. Eu dau doar cu presupusul... ca n-am facut sau folosit.
Uneori e preferabila folosirea a doua servouri decat o mecanica complicata. Trebuie vazut concret daca se justifica o solutie sau alta.
Sunt cazuri concrete, care merita discutate. Un carburator merge actionat cu un servo ceva mai omenesc, directia pe roata nu actioneaza cu toate celelalte, retragerea sau coborarea trenului nu e suprapusa cu foarte multe si tot asa. De aia zic ca merge facut un calcul cu numarul maxim de servouri actionate. Restul e legade calcule simple, adunari si cumparari de materiale. Revin.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 05:27 PM

Bitex cred ca a explicat foarte bine necesitatea unui numar mare de servouri la unele modele.

*navigator
Unele trenuri de aterizare retractabile rotile se rotesc ca sa poata intra in avion, din lipsa de spatiu. In momentul retragerii si cind roata este in model NU este voie sa o actionezi! Poate ca ciinii (k-cofonie) au 2 servo-uri :D.
Flapsurile si profundorul au si rol de eleroane in cazul meu. Am folosit si cuvintul "flaperon" daca bine i-mi amintesc. Nu stiu exact daca flaperon si elevon sint denumirile corecte. Elevoanele au nevoie impreuna de aproximativ 15Kg !!! pentru actionare, dupa specificatiile producatorului. Doua servo-uri sint solutia corecta.
Referitor la frine: nu stiu la ce fel de frine electromagnetice4 te referi, dar eu am frine pneumatice pe roti care sint actionate de o valva + servo.

*ReD
Probabil s-a inteles gresit. In general consumul se limiteaza la citeva sute de miliamperi. In momentul actionarii simultane a servo-urilor (manevre extreme) pot aparea consumuri temporare care se pot ridica in jur de 10A. O cadere a tensiunii in acel moment duce la imposibilitatea receptorului de a functiona la parametrii normali. De aceea vad oportunitatea unui switch. Dar parca am mai zis o data treaba asta.
In mod normal un pack de 3300mAh ar tine probabil cel putin 5-6 zboruri in conditii de siguranta.

Eu ma gindeam sa folosesc 2 x 4NiMH3300mAh. Sint niste acumulatori foarte buni pe care ii folosesc in prezent pe un model acrobat dotat cu 6 servo-uri standard si tin cel putin 10-15 zboruri. Mentionez ca un volt-spy arata starea acumulatorului doar in conditii de sarcina! Nu este suficienta doar bracarea comenzilor ci "frecarea" lor continua. Doar in acest timp el indica o tensiune reala. In timpul zborului curentul tras este chiar mai mare decit in timpul "frecarii" in regim static.

Diferenta dintre un servo analogic si cel digital, care este totusi?
Luci
0

#14 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 January 2005 - 07:44 PM

navigator, la 23 Jan 2005, 14:51, a spus:

Scuzati ca ma bag dar, nu ma dumiresc la ce folosesc servouri separate pe directie (ampenaj vertical) si pe directie roata jamba, ca sa mearga cind face taxi strimb int-o parte ca uni caini cind se plimba?
Si de ce trebuiesc cite doua servouri si la flapsuri si la profundor, ca sa triplam eleroanele pentru mai multa siguranta?
Si de ce sa mai punem un servo pentru frine cind ajung frinele electromagnetice care sint eficiente si simple de montat si actionat?

Eu nu pricep nici macar de ce trebuie mare scula electronica sa pui doua baterii la receptor in loc de unu? e destul sa fie pakuri identice si le legi in paralel!
Cat despre servourile digitale vs analogice
Se pare ca cele digitale sunt mai rapide si mai precise. Totusi eu nu sunt fun servouri digitale pt ca sunt fantastic de scumpe, ar trebui sa aibe cuplu mai mare ca cele analogice, chipurile, dar din ce am vazut eu nu se adevereste chestia asta.
Spor la treaba

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 23 January 2005 - 07:47 PM

0

#15 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 08:23 PM

DS8411

http://www.shop.graupner.de/webapp/commerc...n&show_cat=5564
Luci
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 January 2005 - 08:43 PM

MrSpace, la 23 Jan 2005, 19:44, a spus:

Eu nu pricep nici macar de ce trebuie mare scula electronica sa pui doua baterii la receptor in loc de unu? e destul sa fie pakuri identice si le legi in paralel!

pai atunci pui unu singur de amperaj dublu!!!
si atunci de ce oare au aparut switchurile?

hai sa zicem ca acest sw nu comuta de pe un pack pe altul decat in caz de extreme urgenta!
in rest mai "scapa " ceva curent din packu nr 2 atunci cand este cazul sa-l ajute pe nr 1.

oricum pentru un model scump , este o solutie buna.

revin
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 09:20 PM

Sa va arat de unde vine necesitatea unor servo-uri de calitate.

Turbina Dynamax,
OS.91 (15cc) VRDF,
Tunned pipe.

Aceasta combinatie "livreaza" 6 cai putere la 21-23.000 rpm cu o forta statica de 15 lbs (~7Kg) si cu o viteza de iesire a aerului de 200mph (320 Km/h) !!! :D

Motorul are o viteza de rotatie de pina la 25.000 rpm.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1106508050.jpg

Luci
0

#18 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 09:22 PM

inca una...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1106508125.jpg

Luci
0

#19 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 09:23 PM

lateral...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1106508185.jpg

Luci
0

#20 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 23 January 2005 - 09:24 PM

... si din fata.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1106508249.jpg

Luci
0

#21 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 January 2005 - 09:49 PM

Cum ... a ... cu .... ce zbori cu asa ceva!

Nici n-am cuvinte .....
PS: Avionu ca avionu da asta n-are voie de izbaiuri!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 January 2005 - 09:51 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#22 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 January 2005 - 09:53 PM

frumaose poze
daca vrei servouri bune ia-ti dgitale, doar ca eu nu sunt fun, de obicei la elicoptere sunt necesare datorita vitezei mari de reactie si preciziei
In rest, pe un aeromodel orice servo facut de o firma mai cunoscuta e bun (cica alea no name crapa cand ti-e lumea mai draga) eu din cele 6 servo pe care le am doar un nanao de la ripmax a avut condesatorul de filtrare al alimentarii ars, l-am schimar e sanatos tu si gata :)
daca vrei turbina cica sunt in romania niste super meserias care fac asa ceva la vreo 400euroi (e cam veche info) aici am vazut untr-unmagazin o tubina faina dar era 1600£ !!! mai bine imi iau stung si invatz sa-l folosesc :)
0

#23 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 24 January 2005 - 11:07 PM

Am tot cautat pe net switch-uri din astea destepte dar nu am gasit.

La ACT au ceva dar cind m-am uitat mai bine e doar pt un singur pack, cealalta mufa e mama si e pt incarcare. Nu prea am inteles la ce foloseste switch-ul asta.
Mai au si ceva la care ii spun Duo-Batt dar se pare ca e doar pt citeva receptoare.

http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools

La DSQ-12 alimentarea se face cu un cablu separat, cu o sectiune mult mai mare. Intr-adevar e stupid sa credem ca alimentarea a 10 servo-uri care consuma la nevoie 5-10A poate fi asigurata numai printr-un conector JR (.38mm). Nu numai firele dar si contactele nu ar putea suporta un asemenea curent.

Chiar nu foloseste nimeni doua pack-uri legate prin intermediul unui asemenea switch sau duo-batt sau cum altfel ii mai zice?

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 24 January 2005 - 11:10 PM

Luci
0

#24 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2005 - 11:53 AM

Salut AB17LUK

Ai gasit exact ce trebuia
Switch-ul ala de la ACT este ce cauti Safety Power Switch Akkuweiche. Are 2 intrari de acc si 2 iesiri catre receptor. Asa e, nu merge decat cu receptoare mai "tari" = scumpe = de calitate. Nu are sens sa alimentezi dual un receptor de 4-6 canale pt ca nu poti cupla la el 10 servouri (adica poti da' e un non sens). Receptoarele de clasa inalta (de ex. Micro 12 DSQ de la ACT sau RX 12 DS IPD de la MPX) admit alimentare duala pt. ca asta are un sens. Este de presupus ca la un receptor de 12 canale se vor conecta 12 servo care "papa" ceva curent.

Deci daca ai multe servo si partial digitale, iti va trebui un receptor ca lumea care va accepta alimentarea duala cu device-ul de la ACT sau altele echivalente (traiasca NET-ul)

Cu stima
B94AFP (Men)
0

#25 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 25 January 2005 - 09:29 PM

"receptoare mai "tari" = scumpe"
DSQ-12 e doar 75 euro la ACT, mi se pare chiar ieftin pt ce zic ei ca poate. Si din cit se vede are doar o alimentare, cei drept pe fire mai groase.
Inca mai caut un receptor "tare". Am gasit SMC-20DS sau DS24 dar nu stiu daca merg cu MX-22.
La receptoarele de mai sus ma gindeam sa le scot doua fire mai groase direct de pe +ul si -ul comun al servo-urilor care prin intermediul unei mufe mpx sa alimenteze receptorul. Asa as salva o iesire pt un servo. Ce parere au electronistii? Se poate si asa? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Luci
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 January 2005 - 09:38 PM

se poate!
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu