Modelism - RHC Forum: Termic = Electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Termic = Electric O echivalenta?

#1 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

  Postat 23 January 2005 - 10:46 PM

Se poate face o echivalenta intre motoarele termice si electrice?
Si daca da unde o gasesc?
MUltumesc!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#2 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 23 January 2005 - 10:51 PM

pai vezi si tu cat scoate fiecare. probabil ca tre sa scie si la termic puterea lui. la electric o calculezi si tu.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#3 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 January 2005 - 11:02 PM

Ca tot ai intrebat Picatot intre motoarele brushless si si cele termice mereu se face o comparare. La fiecare motor brishless zice ca este echivalent cu un "0.2 inch3 2 stokes" sau "0.3 4 stokes" etc. unii producatori chair numesc asa motoarele. Eu am dat 60£ pe un Cyclon 30 adica echivalent cu un 0.3 inch3 in 2 timpi (sau 4 timpi? uite ca nu stiu sigur )
0

#4 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 January 2005 - 11:08 PM

@ MrSpace
Dar cele clasice (ca BRUSSLESS usuca la buzunar) :) ?

@jester
Cit scoate ce? Forta...? Amperaj?
Daca forta cum o masori?.....
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#5 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 23 January 2005 - 11:13 PM

Cred ca @jester a sugerat sa calculezi puterea electrica (P=U*I) , care e usor de convertit in CP (cai putere). Evident ca intervine si randamentul .....
0

#6 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 January 2005 - 11:51 PM

Una e teoria si cu totul altceva e practica!
Banuiesc ca testele au fost deja facute si nu sunt primul care isi pune o intrebare de genul asta!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#7 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2005 - 12:12 AM

Picatot, la 23 Jan 2005, 23:51, a spus:

Una e teoria si cu totul altceva e practica!
Banuiesc ca testele au fost deja facute si nu sunt primul care isi pune o intrebare de genul asta!

posibil sa se fi facut ar datorita diferetelor mari dintre performante nu se prea tine cont de echivalentza

puterea unui motor electric normal ori o stii ori o calculezi, o poti calcula in dou feluri:
1) P=I*U/randament
2) P=F*V=moment(la un cm)*rotatie (pe secunda)*2*pi/100

Ai sa vezi ca puterile sunt ceva in ntervalul 50W-200W sensibil mai mici ca un termic a carui putere o exprimi in cai putere
de exemplu eu am un Power600 cu 3N*cm cu o rot 266rot/s => 50W (asta e puterea la randament maxim consuma 70W si are 70%) iar puterea maxima e la un cuplu de 15N*cm cu 150rot/s => 141W
0

#8 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 24 January 2005 - 12:40 AM

daca este in teorie atunci se poate echivala W<=>cai putere

daca este in practica atunci nu poti compara ventilatoru cu termicul. chiar daca da bine in W trebuie sa iei in considerare si greutatea packului care este foarte mare. si acolo nu pusca problema

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 24 January 2005 - 09:14 AM

Plus ca la termice beneficiezi de puterea motorului pe toata durata zborului pe cand la electrice acc se consuma treptat si nu ai full power decat 20-25 % din timp.
DT
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 January 2005 - 09:20 AM

Puterea disponibila: este puterea ce ramane motorului dupa ce se scade ce trebuie sa-si care ca sa zboare: greutate proprie, combustibil/pack, samd!
Puterea efectiva: puterea pe care o da motorul pe bancul de proba!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 09:28 AM

DEci echivalenta nu se exista decit la brusshless?
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 24 January 2005 - 09:54 AM

Sincer sa fiu exixta si o echivalenta (teoretica) intre motoare cu perii si motoare termice dar echivalenta ar trebui sa nu fie la CP =CP ci la CP/G. Poti sa i putere intr-un spped 600 cu perii cu un pac de 10-12 celule cat ai intr-un motor de 2.5 cc. Ideea e ca speed-ul 600 are 200 g el + 500 g pacu deci doar el cu pacu face aproape 700 g !! pe cand 2.5 cc are in jur de 170 g + rezervor si combustibil care se duce maxim in 400 g .
PS : Adica mai ce zicea Marinaru dar mai concret.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 24 January 2005 - 09:57 AM

DT
0

#13 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 10:18 AM

Brusshles cu reductor PLANETA POWER 300 grame!
MINIM 8 celule/1850mah = 450 grame
TOTAL = 750 grame in cazul asta.

Daca se merge pe LI-PO 2x85=190 grame
500 grame aici!


:) => :)

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 24 January 2005 - 10:43 AM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#14 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2005 - 11:37 AM

inca o observatie mica: Nu se merita sa pui reductor la brushless pentru ca-i strici eficientza pe care ai platit scump. Axeazate pe un brusless cu K mic (numar de turatii pe volt) si o sa ai din start un motor cu turatie mica si cuplu mare. Daca chiar ai nevoie de asa ceva. (K poate varia intre 500rpm/v -3000 rpm/v, cyclonul meu e are K 750rpm/V)

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 24 January 2005 - 11:37 AM

0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 24 January 2005 - 11:40 AM

Nu toate blushless-urile sunt grele si nu toate sunt puternice. Asta inseamna ca ce ai vazut tu acolo poate sa fie echivalentul unui motor termic de 10 cc ceea ce il aduce in avantaj sau sa dea jumate din puterea unui motor de 10.

Din ce am vazut eu la momentul asta multi incearca sa inlocuiasca speed 400 sau speed 600 cu un brushless la jumatate din greutate si mai mult decat dublu putere. Putin probabil ca cineva sa arunce un Webra de 10-15 cc si sa puna un brushless in loc.
Pe de alta parte poti sa te chinui sa pui pe un zagi un motor de 7.5 cc (vezi ZOZO) dar muuult mai bine ar zbura cu un brushless speed 400 chiar daca brushlesu da jumate din puterea mot de 7.5 , dar si pretul e altul.
Poti sa te uiti la reviewurile de pe rcuniverse ca e mai edificator cu mult mai multe explicatii pertinente.
DT
0

#16 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 11:50 AM

Incerc o catalogare! Pe care o voi posta ulterior (diseara)
Discutam apoi pe marginea ei!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#17 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 01:13 PM

O combinatie cu adevarat MORTALA:

Un BRUSHless + regulator mediu (echiv unui 480-550) .... 160 grame .......120 euro;
Regulatorul ........................................................................ 35 grame ........120 euro
Pack LI-PO ............................................................................81 grame .........54 euro
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: ........................................................................276 grame ..............~300 EURO (incl transport)

MAXIMUL ptr combinatia asta ar fi un aero cam de 1000 grame
Deci ar ramine 700 grame constructia http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Mortala combinatia si ca performanta da si ca bani! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 24 January 2005 - 01:28 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#18 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 01:27 PM

Daca stam totusi si judecam:
- Fie construim sau cumparam un avion fragil (adica usor) cu mai putini bani si ii bagam o motorizare "LoW cost" in acest caz INCEPATORII fara PROFESORI vor cheltui la fel de mult ca si ptr solutia scumpa fiindca sunt pasibili de MUUUUUUUUUlte crashuri!
- Fie se construieste "SOLID" din ONDAPLAST sau fibra se motorizeaza corespunzator si deci ....

Asta nu insemna descurajare ptr nimeni ... E doar concluzia logica! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#19 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2005 - 03:03 PM

uite Picatot ca tot vrei sa iti bati capul cu brushlessuri
cerceteaza bine piatza.
un brushless bun nu costa ami mult de 100euro (la vreo 400W desi nu cred ca-ti tr asa mult) un axi mic e chiat sub 40£ (60 euro) regulatoare.. unu de 25A aici e 70euro
in totalpt un brsless mic nu tr sa depashesti 200 euro chair 150!!! studiaza bine piatza

Iar la greutate un brushless butenic (ca al emeu) are vreo 150grame 200g daca e de peste 500W
iar unu mc cu putere sub 300W are in jur de 100g chair mai putin

Spor la treaba

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 24 January 2005 - 03:09 PM

0

#20 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 03:12 PM

Nu te gindi ca vreau sa iau ACUM ceva!
E vorba doar de un mic studiu ...
Stiu si eu ceva carari batatorite iar cind ma voi decide sa cumpar ... poti sa fii sigur ca voi apela la AI DE STIU bine unde si cu ce se maninca! (MACAR ACU DUPA ce am cheltuit o caruta de bani :( )
Problema ar fi acum poate mai stringenta decit pretul clarificarea acestei echiv si a modalitatilor de alegere adica ceva de forma:
MOTOR tip ......
Curent .......
ACCU NEC .....
Poate sa duca .....kg sarcina utila;
Anvergura OPTIMA .... m ( optima si nu maxima adica sa mai am un 25-30% rezerva de putere)
Si poate ar mai trebui specificat si PROFILUL optim de aripa .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif

VREAU CAM MULTE? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Echivalenta va veni in acest caz de la sine, desi multi supradimensioneaza termicele (ma refer la motoare) tocmai sa folosesca aceleasi prinderi .... + motive de discount pe cantitate....!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 24 January 2005 - 03:30 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#21 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 January 2005 - 03:50 PM

Am sa incerc ceva teste cuMOTOcalc.
Si sa comparam cu ce recomanda producatorii!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 January 2005 - 08:40 PM

Dar ca raport calitate pret un 600 de 5 lei este imbatabil. Nu ? Si-l putem inlocui usor ( financiar vorbind ). Ce spuneti ?
0

#23 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 January 2005 - 10:47 PM

VREAU CAM MULTE?



io zic ca da!!
sa -ti spun de ce:

aripa de o ai si nu ai zburat-o niciodata ai scos-o la schimb pt un easystar

de fapt nu prea zbori cu nika dar teorie faci si vrei brushlesuri,si alte fortze sa rupa ceru' , da sa nu rupa avionu cand cade!!

mai bine lasi anvergurile ,profilele optime,packuri li-po,si alte alea ,invata cu un model sa-l zbori si sa-l aterizezi,
de CATEVA ZECI DE ORI INTREG!!,
dupa aceea poti sa avansezi la profile si alte alea!!
sfatul meu ca NOVICE IN ACEST SPORT,pana nu zbori si nu vezi ce se intampla degeaba !!!

continui cu sfatul meu ca novice si spun urmatoarele:daca tot construiesti,si tot construiesti, si tot nu prea zboara....ce faci??



si sa completez ca m-am niervat mai devreme!

lasa-l domnului de ez*!!

uite aci ditamai BEAVERU la RHC !!


sa-l vezi pe GUEST11 ce fun e pe capu lui!
si are fo doua luni de cand zboara!
cade,se rupe,se lipeste, cade,se rupe,se lipeste, cade,se rupe,se lipeste........incet ,incet nu mai cade....

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 24 January 2005 - 11:12 PM

flying is my life...
0

#24 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2005 - 11:07 PM

1. Hai so zicem si pe aia dreapta: mie mi s-a rup aripa beaverului in timp ce facea un looping. daca la easy star nu se intapla asta atunci ia-ti EZ!
2. Daca omului ii intra ceva gargauni in cap putine in shanse sa ii scoatem noi! Tr sa se convinga singur, buzunarul lui in fond.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu