Tamiya TT-01
#2
Postat 29 May 2008 - 10:24 AM
Depinde si ce intentii ai cu el, la ce vrei sa-l folosesti.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 30 May 2008 - 06:00 AM
#3
Postat 30 May 2008 - 05:59 AM
In plus caroseriile de la HPI sunt cele mai proaste de care am avut parte. Sunt casante ca sticla pur si simplu.
TT01 are ceea ce e renumit pentru sasiurile de la Tamiya: slop (joc). Pe aicea se si spune "Tamiya-slop". Asta e cu masinile ieftine. Sunt ieftine pentru un motiv.
Daca vrei un sasiu decent, ia un TA05-R. Asta e bun sa mergi direct la competitie cu el.
Sau daca nu vrei chiar de competitie, ia un TA05, unde cu ceva munca poti sa scoti ceva decent. Pivotii si articulatiile insa tot o sa aiba joc, asa ca trebuie sa mai inlocuiesti. Una peste alta insa, s-ar putea sa cheltuiesti mai mult decit diferenta dintre un TA05 si un TA05-R si asta fara sa obtii in cele din urma ceva la fel de bun ca TA05R!
Vezi si tu, amicul de mai sus dadu 200 de parai pe upgrade-uri doar. Cu banii astia cumparai un TA05-R!
Apropo pentru amicul cu upgrade-uri, observ ca n-ai bagat banii si intr-un ax cardanic. Astea se rup foarte usor caci sunt din plastic si nu tin de nici o culoare.
Rulmentii sunt alt upgrade necesar ca sa prelungesti viata motorului/transmisiei.
Ca sa nu mai zic ca daca ai terminat lagarele pinionului spur trebuie alt sasiu, ca sunt turnate in sasiu (chiar daca ai rulment, e joc prea mare acolo si cind folosesti un motor mai puternic sau doar o folosesti mai intens, isi largeste locasul rulmentul si in cele din urma pinionul nu mai angreneaza spur-ul ca lumea cu consecintele de rigoare).
Pe de alta parte, revenid la TA05 si variantele, nu aveti voi conditii in RO pentru masinile astea asa ca inevitabil o sa te cam uiti la ea (pe strada nu e buna de nimica). Iti trebuie o suprafata neteda, indoors sau un asfalt perfect plat si fara praf. Drifting probabil ca e cel mai usor sa faci in Ro daca poti gasi o parcare unde sa te dai cu masina pe ciment curat si perfect lustruit, noaptea.
Pentru RO se vede treaba ca e mult mai practic ceva off-road cu care te poti duce pe unde apuci si te distrezi cit poti.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 30 May 2008 - 06:09 AM
#4
Postat 30 May 2008 - 08:41 AM
Pe viitor ma gandesc la un motor, as vrea ceva care sa creasca putin viteza maxima dar sa nu scada prea mult demarajul si evident sa fie compatibil cu regulatorul original.
#6
Postat 01 June 2008 - 01:28 PM
Cu sasiul meu de la HPI eu am rupt un pivot la prima cursa. Cind sa-l inlocuiesc, ioc! Filetul nu mergea ca era imperial, am modificat filetul cu unul metric, am descoperit ca cupa pivotului, era prea strimta ca are tot imperiala, samd.
Asa ca vezi. Faptul ca cineva nu a avut probleme nu arata ca nu pot exista probleme. Eu am avut si mi-am invatat lectia.
#7
Postat 01 June 2008 - 07:30 PM
Acum scuzati-mi nepriceperea dar as avea o intrebare: daca vreau sa montez alt spur http://www.rcmart.com/catalog/product_info...oducts_id=26432
trebuie schimbat si pinionul? Sau diametrul pinioanelor este acelasi chiar daca numarul de dinti difera?
Aceasta postare a fost editata de cristimm: 01 June 2008 - 07:30 PM
#8
Postat 01 June 2008 - 11:04 PM
Rascolind pe diverse saituri am gasit specificatiile motorului original, poate mai ii ajuta cuiva
Motor (Type540) With Green & Yellow wires (27 Turn) Approx 14500 RPM
sursa: http://www.goldstarstockists.com/tamiyapar.../tpx/motors.htm
#9
Postat 02 June 2008 - 11:57 AM
la orice soc, aluminiul se indoaie...plasticul isi mai revine...da se poate si rupe, oricum e ieftin de inlocuit...
eu am urmatoarele up-grade-uri (unele din fabrica):
rulmenti,
cardan de aluminiu
suport motor de aluminiu
telescoape ulei
motor Tamiya RS sport tuned
radiator pe motor
gume de drift
;)
#11
Postat 02 June 2008 - 03:03 PM
#14
Postat 02 June 2008 - 04:13 PM
#15
Postat 02 June 2008 - 08:24 PM
Am notat datele de la motoarele ansmann clash:
model turatie curent
15T 32000 16A
18T 28000 12A
21T 25300 9A
23T 23200 16.5A
28T 16600 9.3
De ce curentul consumat are aceste variatii care nu depind de turatie si nici de numarul de infasurari?
Nu as vrea sa exagerez cred ca 23T este destul de potrivit pentru TT-01. Ce parere aveti?
#16
Postat 02 June 2008 - 11:28 PM
cristimm, la 2 Jun 2008, 22:24, a spus:
15T 32000 16A
18T 28000 12A
21T 25300 9A
23T 23200 16.5A
28T 16600 9.3
De ce curentul consumat are aceste variatii care nu depind de turatie si nici de numarul de infasurari?
Nu as vrea sa exagerez cred ca 23T este destul de potrivit pentru TT-01. Ce parere aveti?
1. nu am inteles intrebarea ta ... adica am inteles dar consider ca esti incompetent in a formula o intrebare !!!!!!
2. 21T sau 18T
#17
Postat 03 June 2008 - 06:13 AM
In principiu insa, la spire mai putine motorul poate sa suporte curenti mai mari, deci poate sa se invirta mai repede fara sa se arda. Pericolul e ca daca se invirte prea incet (trage din greu pentru ca de exemplu are pinion prea mare/spur prea mic si nu poate sa atinga turatia de eficienta maxima) se arde mai usor ca un motor stoc! La fel daca se buleste ceva la transmisie si motorul sfirseste prin a merge infrinat.
Se vede treaba ca esti chitit insa pe schimbatul motoarelor. Sfatul me e asa.
Fa-ti un spreadsheet in excel si vezi ce raport final de transmisie are masina acuma (stoc, cum vine ea de la magazin). Dupa care calculeaza rollout distance (distanta pe care se deplaseaza masina la o rotatie completa a motorului), vezi ca asta depinde si de diametrul rotilor. Calculeaza de aici viteza masinii la turatia optima a motorului stoc (ceea ce se da in fisa lui de obicei).
Dupa care pornind de la viteza maxima aflata mai sus, calculeaza invers de data asta cam ce pinioane iti trebuie ca sa mentii motorul cel nou pe care vrei sa-l pui in plaja de turatie optima pentru el. Dupa care vezi daca suportul tau de motor (care are vreo trei pozitii din ce mi-amintesc eu) iti permite sa folosesti vreuna din combinatiile de pinion/spur care iti dau acelasi raport de transmisie sau unul cit mai apropiat de ce vrei tu (eu iti recomand intotdeauna cind ai de ales sa alegi raportul care da viteza finala mai mica, pentru ca e mai sigur. Alegind viteza finala mai mare, s-ar putea sa depasesti ceea ce poate motorul si de fapt sa obtii o viteza mai mica decit daca alegeai raportul mai mic de la bun inceput, cu riscul adaugat ca poti sa arzi motorul).
Valorile aflate aici sunt un punct de plecare, insa, nu punctul final. Punctul final de preparare a masinii este cind ai ajuns sa optimizezi raportul viteza/demaraj la durata maxima a bateriei. Bineinteles toate sunt variabile, tu trbeuie sa gasesti optimul in functie de masina ta si stilul tau de a conduce.
Vezi ca aicea omai e un detaliu important si anume pasul pinioanelor/spur-urilor folosite. Unele dau anumite rapoarte, altele dau alte rapoarte (diametrul spur-ului ramine relativ constant pnetru ca nu poti sa folosesti un spur oricit de mare sau unul oricit de mic din cauza limitarilor de spatiu in prinderea motorului). Rapoartele astea sunt foarte apropiate, dar niciodata egale (uita-te la trei zecimale cel putin).
Si dupa ce faci toate astea, nu uita ca un motor ne-stoc trebuie taiat periodic pentru a indeparta partea uzata de pe colector, trebuie sa-i schimbii periile, arcurile periilor, samd. Altminteri o sa sfirsesti rapid cu un motor cu fiabilitate zero si mai slab ca unul stoc de trei lei.
Succes!
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 03 June 2008 - 06:17 AM
#18
Postat 03 June 2008 - 07:25 AM
Are dreptate Barabula cu motoarele nestock...trebuie sa ai scule cu care sa faci acele operatii...eu inca nu am, asa ca merg pe motoare "low mentenance"...brushless e prea scump...:D
#19
Postat 03 June 2008 - 09:00 AM
Porumbeu, la 2 Jun 2008, 23:28, a spus:
cristimm, la 2 Jun 2008, 22:24, a spus:
15T 32000 16A
18T 28000 12A
21T 25300 9A
23T 23200 16.5A
28T 16600 9.3
De ce curentul consumat are aceste variatii care nu depind de turatie si nici de numarul de infasurari?
Nu as vrea sa exagerez cred ca 23T este destul de potrivit pentru TT-01. Ce parere aveti?
1. nu am inteles intrebarea ta ... adica am inteles dar consider ca esti incompetent in a formula o intrebare !!!!!!
2. 21T sau 18T
Incompetent nu cred ca sunt, am 2 facultati tehnice si un master terminate. Am sa incerc sa reformulez, ma refeream la motorul 23T care are turatie mai mica decat 21T si cu toate astea curentul consumat este mai mare? Poate cineva explica acest lucru?
#21
Postat 04 June 2008 - 06:12 AM
Pe de alta parte toate cele spuse mai sus au sens intr-un context practic clar, de obicei o pista anume. Pentru mers pe strada de placere toata vorbaria de mai sus e apa de ploaie.
Pentru competitie insa trebuie neaparat sa faci ce spusei eu mai sus. De fiecare data insa cind schimbi pista, trebuie schimbata si setarea masinii. La fel cind schimbi motor, pinioane, cauciucuri, etc. La mine se simte diferit masina si dupa fiecare taiere a comutatorului motorului si schimbare a periilor sau a arcurilor pe perii.
O posibilitate de raspuns la intrebarea ta initiala (nu dadui atentie prea mare pina acuma) e ca motoarele alea au timingul (avansul) diferit. Asta inseamna ca alunecarea rotorului e diferita. Daca ai un dinamometru de banc te poti juca cu el si o sa vezi la un motor cum se schimba curentul absorbit cind ii avansezi sau retardezi avansul, in timp ce supraveghezi si turatia.
Asta ca sa nu mai mentionez (ca mi se paru evident la momentul respectiv, in retrospectiva nu e de loc evident) ca s-ar putea pur si simplu ca tensiunile de alimentare sa fie diferite la motoarele alea cind au masurat ei parametrii listati acolo. Asa ca inca o data spun, ai grija ce citesti si ce concluzii tragi, sa nu te pacalesti.
Asta e o mare problema cu motoarele brushless si principalul motiv pentru care e greu sa le legifereze. Nimeni nu stie ce ai tu in motor pina nu il desface, si asta pur si simplu nu e practic. Probabil ca se va reveni la moda de a concura cu motor de imprumut de la club/pista/organizator pentru ca sa existe certitudinea ca toata lumea are acelasi motor. Dar deviem.
Succes la calcule.[I][B]
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 04 June 2008 - 06:23 AM
#22
Postat 04 June 2008 - 03:14 PM
Cu toate astea imi place sa inteleg cat mai multe si as dori ceva viteza mai mare (fata de 35km/h original) doar pentru distractie dar asta fara a risca arderea regulatorului sau a motorului.
Legat de dilema mea cu consumul motoarelor explicatia ta cu avansul este plauzibila. Tin totusi sa precizez ca motoarele nu sunt brushless, nici macar ceva mai scump, sunt cele mai ieftine de la ansmann (clash). Fiind toate de la aceeasi firma probabil ca au fost masurate in acelasi fel.
#23
Postat 04 June 2008 - 04:50 PM
Cit despre viteza, e simplu, schimba pinionul/spur-ul pina nu mai ai demaraj de loc. Atuncea stii ca ai atins puterea maxima a motorului si nu mai ai ce face, trebuie sa te gindesti la alt motor.
Succes
#27
Postat 17 June 2008 - 03:00 PM
http://forums.radiocontrolzone.com/showthr...ad.php?t=245824
#30
Postat 21 November 2008 - 01:11 PM
E doar pt distractie. Sincer am un amic cu un HPI E10 DRIFT si nu am vazut mari diferente ba chiar a mea merge mai bine putin (si nu e doar parerea mea)
Am si eu o intrebare,la mai toata lumea vad acel ventilator mai bine zis racitor montat pe motor are vre-un efect benefic? Atasez si o poza cu elementul in cauza
P.s. momentan sunt multumit de ea dar pe viitor am pus ochii pe un TA05
Aceasta postare a fost editata de cata_adc: 21 November 2008 - 01:12 PM
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si