Modelism - RHC Forum: Tamiya TT-01 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Tamiya TT-01

#31 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 21 November 2008 - 03:04 PM

Vezi postareacata_adc, la Nov 21 2008, 01:11 PM, a spus:

Eu am una dar e luata de ceva timp. Nu i-am adus modificari deoarce nu fac performanta cu ea :angry2:
E doar pt distractie. Sincer am un amic cu un HPI E10 DRIFT si nu am vazut mari diferente ba chiar a mea merge mai bine putin (si nu e doar parerea mea)
Am si eu o intrebare,la mai toata lumea vad acel ventilator mai bine zis racitor montat pe motor are vre-un efect benefic? Atasez si o poza cu elementul in cauza
P.s. momentan sunt multumit de ea dar pe viitor am pus ochii pe un TA05

coolerul are rolul de a raci mtorul. ca la orice piesa electrica/electronica racirea este importanta si ajuta la buna functionare a acesteia, sau chiar la performante sporite. gandeste-te la diferentele de racire pentru un procesor. cu cat il tii mai rece cu atat vei obtine performante mai bune de la pc-ul respectiv.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#32 Useril este offline   cata_adc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Sporturile cu motor, mai nou AUTOMODELISM ;)

Postat 21 November 2008 - 03:14 PM

Da e adevarat dar daca era atat de important acest mic cooler atunci de ce nu a existat in echiparea stoc? Pretul lui este modic in comparatie cu daunele ce pot aparea in cazul in care strici un motor.
Avand in vedere ca am un acumulator MaxAmps de 4700mah care ma ajuta sa ma plimb mai mult de 1 ora cred ca acest racitor mi-ar fi foarte util.
Spektrum DX3R DSM2
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si
0

#33 Useril este offline   cristake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 672
  • Inregistrat: 01-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2008 - 04:41 PM

Vezi postareacata_adc, la Nov 21 2008, 03:14 PM, a spus:

Da e adevarat dar daca era atat de important acest mic cooler atunci de ce nu a existat in echiparea stoc? Pretul lui este modic in comparatie cu daunele ce pot aparea in cazul in care strici un motor.
Avand in vedere ca am un acumulator MaxAmps de 4700mah care ma ajuta sa ma plimb mai mult de 1 ora cred ca acest racitor mi-ar fi foarte util.

Daca o sa montezi un motor mai puternic, se va incalzi mai tare si sigur iti va fi util cooler-ul. Pt. motorul stock nu cred ca iti este necesar.
Proud member of MRT Club
0

#34 Useril este offline   cata_adc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Sporturile cu motor, mai nou AUTOMODELISM ;)

Postat 21 November 2008 - 06:00 PM

Ok multumesc de raspuns.
Spektrum DX3R DSM2
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si
0

#35 Useril este offline   BECOS 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 18-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Miorita

Postat 21 November 2008 - 10:41 PM

Vezi postareacristimm, la Nov 21 2008, 10:57 AM, a spus:

Si-a mai luat cineva TT-01 sau o considerati "obsolete"?


mi-am luat eu acum vreo doua luni un TT-01. e o masina destul de rapida pentru un entry level. e mult plastic pe ea, dar e ieftina. se gasesc multe piese de schimb si sunt ieftine. in plus, nu cedeaza foarte repede, decat daca te porti neomeneste cu masina si o dai de toate bordurile. e foarte buna de distractie. prin alte tari sunt campionate pentru tipul asta de sasiu si pare sa fie mult fun in "exploatare". totusi, eu am inceput la un moment dat sa ii fac update, si am luat-o razna... pana am ajuns la ce se vede in pozele de mai jos. nu merita sa faci update la ea, decat daca vrei sa te distrezi mesterind; distractia o sa te coste destul de mult. in final, am ajuns la o cu totul alta masina. ce a mai ramas din ce a fost initial am scos la vanzare la bucata. daca vrei modele mai performante, pentru curse, e bine sa te orientezi din start la un model de sasiu din fibra de carbon.

coolerul te ajuta daca pui motoare mai puternice; si o sa prelungeasca viata stock-ului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PA260220.jpg
  • Imagine atasata: PA260217.jpg
  • Imagine atasata: PA260213.jpg

Aceasta postare a fost editata de BECOS: 21 November 2008 - 10:47 PM

BECOS
0

#36 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 23 November 2008 - 12:09 PM

Foarte reusita dar cred ca ai bagat o gramada de bani in ea!

Pun si eu o poza cu a mea, nu are foarte multe modificari: rulmenti, amortizoare pe ulei, bare de directie reglabile (nu ma intereseaza reglajul dar cele originale nu sunt pe nuca si nu permit suspensiei sa lucreze calumea), condensatori (sunt intre regulator si cardan), motor Ansmann clash 21T cu radiator, bumper spate, radiator lipit pe regulator si cam atat.

Mare atentie la montajul radiatorului pe motor, am vazut ca unii il pun peste abtibildul cu care vine motorul. Este degeaba, trebuie jupuit motorul si pus metal pe metal pentru un transfer optim de caldura, eu am folosit si pasta termica din aia care se pune la procesoare :rolleyes: .

http://img167.imageshack.us/img167/5830/imgp2520aail8.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/imgp2520aail8.jpg/1/w1024.png
0

#37 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 23 November 2008 - 03:25 PM

Problema cu incalzirea motorului este ca se ard periile. Astea se ard cite putin la fiecare incalzire exagerata, nu se distrug brusc decit in cazuri extreme. In cele din urma se distruge pasta de sinterizare (carbonul nu se arde pina la vreo 3000 de grade) si peria devine dura si casanta. O sa vedeti niste aureole inchise la culoare ca acelea care apar pe lama cutitului spre exemplu, daca il bagati in foc.

Exista si problema secundara a demagnetizarii magnetilor care trecuti printr-un ciclu histerezis la fiecare incalzire sufera cu atit mai mult cu cit temperatura se apropie de temperatura la care isi pierd orientarea magnetica. Asta nu e chiar o problema grava pentru ca din experienta mea motorul (alte componente) nu rezista suficient de mult ca sa se ajunga pina acolo. Pentru performanta conteaza insa.

Si bineinteles exista si problema evidenta ca daca se incalzeste motorul pina la arderea izolatiei infasurarilor, s-a terminat cu el imediat. Dar bineinteles ca atuncea exista alte probleme (de exemplu alegerea gresita a pinioanelor) si in cazul asta nici un cooler din lume nu te salveaza.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 23 November 2008 - 03:29 PM

0

#38 Useril este offline   BECOS 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 18-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Miorita

Postat 23 November 2008 - 07:57 PM

Vezi postareacristimm, la Nov 23 2008, 12:09 PM, a spus:

Foarte reusita dar cred ca ai bagat o gramada de bani in ea!


Da, costa mult cand iei componentele separate, pentru ca transportul si comisioanele tranzactiilor se aduna si ele la valoarea pieselor; chiar si fara suplimentul asta, e mai scump sa-ti faci o masina din bucati decat sa iei un kit. Un lucru e clar: performantele au crescut acum, se simte o diferenta uriasa. Totusi, la aceiasi bani poti cumpara modele gata de competitie.

Multi fac greseala sa compare TT-01 cu masini de competitie, dar e gresit. TT-01 este un entry level pe care trebuie sa-l iei ca atare, si atat. Just for fun.
BECOS
0

#39 Useril este offline   cata_adc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Sporturile cu motor, mai nou AUTOMODELISM ;)

Postat 23 November 2008 - 08:45 PM

Foarte bune descrierile voastre. Totusi cred ca am sa ii cumpar si un radiator daca prelungeste cat de cat viata motorasului.
Spektrum DX3R DSM2
Traxxas REVO 3.3 #5308
HPI Savage X 4.6 Reverse
Tamiya TT-01 XB BMW 320si
0

#40 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 02 December 2008 - 11:28 AM

Am gasit si lista cu combinatiile posibile de pinion/spur:

Pinion Spur Raport
19T 61T 8.35 :1 (original)
20T 61T 7.93 :1
21T 61T 7.55 :1
22T 61T 7.21 :1
22T 58T 6,85 :1
23T 58T 6,56 :1
24T 58T 6,28 :1
25T 58T 6,03 :1
25T 55T 5,72 :1
26T 55T 5,50 :1
27T 55T 5,30 :1
28T 55T 5,11 :1

Care credeti ca s-ar potrivi mai bine cu motorul Ansmann Clash 21T de 25300rpm?

Mai este cineva interesat sa-si schimbe pinioanele?... ca eu am comandat mai multe si n-am ce face cu toate.
0

#41 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 02 December 2008 - 01:49 PM

Vreau viteza maxima dar fara riscul de a arde motorul. ;)
0

#42 Useril este offline   cristake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 672
  • Inregistrat: 01-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2008 - 02:24 PM

Vezi postareacristimm, la Dec 2 2008, 01:49 PM, a spus:

Vreau viteza maxima dar fara riscul de a arde motorul. ;)

Raportul il alegi in functie de traseul pe care alergi. Daca ai o linie dreapta lunga trebuie sa prinzi viteza maxima. Cu cat ai raportul mai mic (viteza mai mare) cu atat pierzi din demaraj si incingi motorul si variatorul.
Proud member of MRT Club
0

#43 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 02 December 2008 - 03:14 PM

Vezi postareacristake, la Dec 2 2008, 02:24 PM, a spus:

Raportul il alegi in functie de traseul pe care alergi. Daca ai o linie dreapta lunga trebuie sa prinzi viteza maxima. Cu cat ai raportul mai mic (viteza mai mare) cu atat pierzi din demaraj si incingi motorul si variatorul.


Cum stiu ca am atins viteza maxima? Sau daca motorul poate sa-si atinga turatia maxima cu un anumit raport de transmisie?
0

#44 Useril este offline   cristake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 672
  • Inregistrat: 01-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2008 - 04:59 PM

Vezi postareacristimm, la Dec 2 2008, 03:14 PM, a spus:

Cum stiu ca am atins viteza maxima? Sau daca motorul poate sa-si atinga turatia maxima cu un anumit raport de transmisie?

In principiu daca pinionul de pe motor este prea mare masina se va accelera greu iar motorul si variatorul se vor supraincalzi. Verifica temperatura sa nu depaseasca 60-80 grade.
Dupa ce capeti un pic de experienta o sa "simti" ca ai atins viteza maxima.
Oricum trebuie sa iti cumperi 3-4 pinioane pentru motor. Monteaza-le pe rand, vezi cu ce pinion se supraincalzeste motorul si variatorul si monteaza-l pe cel imediat mai mic.
Proud member of MRT Club
0

#45 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 02 December 2008 - 05:06 PM

Multumesc pt. raspuns. Deci nu exista o metoda mai stintifica, doar asa prin incercari.

Acum din experienta voastra asa cu aproximatie care credeti ca s-ar potrivi pt. setup-ul meu?
0

#46 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2008 - 12:53 AM

cea mai buna metoda este cea descrisa de cristake....
iata un configurator de rapoarte http://www.gearchart...on=chart.create
0

#47 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 03 December 2008 - 02:56 AM

Vezi postareacristimm, la Dec 2 2008, 12:28 PM, a spus:

Am gasit si lista cu combinatiile posibile de pinion/spur:

Care credeti ca s-ar potrivi mai bine cu motorul Ansmann Clash 21T de 25300rpm?



Vezi postareacristimm, la Dec 2 2008, 06:06 PM, a spus:

Multumesc pt. raspuns. Deci nu exista o metoda mai stintifica, doar asa prin incercari.

Acum din experienta voastra asa cu aproximatie care credeti ca s-ar potrivi pt. setup-ul meu?


Nu e clar cine a facut lista aia de pinioane/spur-uri si pentru ce scop, caci asta e cel mai important de stiut. Tu poti sa-ti faci singur un spreadsheet in excel care sa-ti dea toate rapoartele, n-ai nevoie de tabele si alte minuni.

Metoda e foarte stiintifica. Alegi motorul, pinionul, spur-ul si te dai cu masina; daca dupa citeva ture s-a incins de nu poti sa tii mina pe motor, e clar, trebuie sa micsorezi (adica sa-l maresti, hahahaha!, micsorezi de fapt turatia rotilor la aceeasi turatie a motorului) raportul de transmisie. Si continui sa-l micsorezi pina aduci motorul la o temperatura care-ti permite sa tii mina pe motor citeva secunde bune (sa zicem zece secunde) imediat dupa ce l-ai folosit.

Stiinta metodei e aici. Motorul tau are o turatie de eficienta maxima (apropo, turatia aia care o dai tu e turatia maxima pe care o atinge motorul, dar inafara de faptul ca companiile isi fac reclama cu turatia respectiva, nu foloseste la nimic, pentru ca e masurata la mers in gol, deci total irelevant atita vreme cit nu stii ce cuplu are la turatia respectiva; pe tine te intereseaza turatia de eficienta maxima). Daca n-ai curba de cuplu-turatie, esti mort (adica poti sa o construiesti singur pe dinamometru, dar banuiesc ca n-ai, asa ca esti mort cum spusei). Cu pinionizarea, se urmareste de fapt sa tii motorul in turatia de eficienta maxima, altminteri o sa il incingi (accelerezi-frinezi tot timpul si daca motorul n-are cuplu se chinuie si ii ia mult efort - citeste energie=curent mare=incalzire puternica - ca sa treaca prin ciclul asta). De aceea se cheltuiesc multi bani si mult efort si imaginatie ca sa faci o masina care sa poata sa pastereze viteza mare in curbe caci acolo apare frinarea si acceleratia cea mai frecventa. Daca reusesti sa pastrezi viteza e clar, nu mai stresezi motorul asa tare deci e mult mai putin probabil sa se arda!

Trebuie insa asa cum am zis sa ii cunosti turatia de eficienta maxima. Daca n-o stii, metoda cu mina pe motor e cea mai buna aproximatie. Destul de stiintific pentru gustul tau?

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 03 December 2008 - 02:59 AM

0

#48 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 03 December 2008 - 10:31 AM

Ok, m-ati convins, voi aplica metoda incercarilor. Totusi cu ce combinatie sa incep?

Tabelul ala este cu combinatiile posibile pe sasiul clasic cu suportul de motor original care are doar 4 pozitii de montare a motorului:

Pinion Spur Raport (Loc de montare)
19T 61T 8.35 :1 ( A ) (original)
20T 61T 7.93 :1 ( B )
21T 61T 7.55 :1 ( C )
22T 61T 7.21 :1 ( D )
22T 58T 6,85 :1 ( A )
23T 58T 6,56 :1 ( B )
24T 58T 6,28 :1 ( C )
25T 58T 6,03 :1 ( D )
25T 55T 5,72 :1 ( A )
26T 55T 5,50 :1 ( B )
27T 55T 5,30 :1 ( C )
28T 55T 5,11 :1 ( D )

Am mai gasit si eu un calculator mai simplist:
http://racerxband.co...c/speedcalc.php

Aceasta postare a fost editata de cristimm: 03 December 2008 - 10:32 AM

0

#49 Useril este offline   cristake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 672
  • Inregistrat: 01-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2008 - 02:07 PM

Incepe de la pinionul original. Sari in sus din doua in doua pinioane si cand se incinge revii la un pinion mai mic.
Bafta!
Proud member of MRT Club
0

#50 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 04 December 2008 - 08:33 PM

Punctele de montare:
0

#51 Useril este offline   cristake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 672
  • Inregistrat: 01-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2008 - 09:32 PM

Locul de montare iti distanteaza axul motorului de axa spurului...
Proud member of MRT Club
0

#52 Useril este offline   Vidra 

  • Senior
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 497
  • Inregistrat: 28-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2009 - 11:32 AM

Scriu aici pentru ca vad ca sunt multi care au TT-O1.
Am alimentat gresit ESC-ul (TEU-101BK), adica polaritate inversa.
Nu mai misca decit directia. Ciudat ca RX-ul functioneaza.
Am incercat sa-l setez din nou, toate procedurile, nimic.
Precis l-am ars.

Se mai poate face ceva? Cum stiu ce am ars?
0

#53 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 01 February 2009 - 02:26 PM

Ai ars tranzistorii finali din esc. Altu.
0

#54 Useril este offline   Vidra 

  • Senior
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 497
  • Inregistrat: 28-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2009 - 11:24 PM

Altu, sau se pot inlocui?
0

#55 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2009 - 11:16 AM

Vezi postareaVidra, la Feb 1 2009, 11:24 PM, a spus:

Altu, sau se pot inlocui?


depinde de metoda de lipire in principiu se pot inlocui
0

#56 Useril este offline   Vidra 

  • Senior
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 497
  • Inregistrat: 28-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2009 - 11:55 PM

L-am desfacut. Am 4 MOS-FET
2x7N0308 – 7H2 + 2x7N0308 – 7Gi(1)
(Vdss=30V, Id= 60A, Idp=240A, Rds=3.8mOHM)

Nu-i gasesc de cumparat pe net si prin magazine de piese.
Stie cineva un echivalent?
0

#57 Useril este offline   cristimm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 25-December 06
  • Gender:Male

Postat 31 May 2011 - 06:28 PM

Ce a mai scos tamiya pe electric 1:10 in ultimul timp?
0

#58 Useril este offline   nush 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 265
  • Inregistrat: 14-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navo, Aero

Postat 01 June 2011 - 08:09 PM

In legatura cu raport eu folosesc um motor Kyosho G20T single cu pinion pe motor de23t si in masina 58t
merge fara probleme cu variatorul original, nu folosesc cooler pe motor, am dar nu il pun pe model.
TT-01 mi se pare o masina fiabila chiar faima daca mai bagi niste bani in piesele necesare cu care sa poti obtine performata mai mare(rulmenti, raport, fuzete...)
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu