9x6 vs. 10x5 ...putina lumina va rog...
#2
Postat 27 April 2011 - 11:57 AM
Cu 10x5-viteza mai mare,tractiune mai mica.(Viteza->cand vrei sa zboare mai repede sau mai incet)
Cam indentice,in aer nu cred ca vei recunoaste diferenta.
Aceasta postare a fost editata de pilo: 27 April 2011 - 11:57 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#4
Postat 28 September 2011 - 04:20 PM
Asta se spune:
Aerobatic: 15x12-14, 16x10-14, 16.5x10-13
Sport: 17x10-13, 18x10-12
Deci ce aleg?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#5
Postat 28 September 2011 - 04:25 PM
oachidori, la 28 September 2011 - 04:20 PM, a spus:
Asta se spune:
Aerobatic: 15x12-14, 16x10-14, 16.5x10-13
Sport: 17x10-13, 18x10-12
Deci ce aleg?
Pt ce iti trebuie tie 18x6( DACA VREI SA MA ASCULTI):clapping:
#6
Postat 28 September 2011 - 07:09 PM
TUROK, la 28 September 2011 - 04:25 PM, a spus:
Adica tractiune si viteza mica!! :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#7
Postat 28 September 2011 - 07:23 PM
#8
Postat 28 September 2011 - 08:04 PM
TUROK, la 28 September 2011 - 04:25 PM, a spus:
Nu te duci cumva cam prea jos cu recomandare pentru pas ?
Mai poate realiza viteza de croaziera la turatia economica cu pasul asta asa mic ? Nu cumva il fortezi sa stea cu gazul cam la maxim ?
Rower, primul numar este diametrul in toli(inch) si da tractiunea, un fel de-a zice, si al doilea este pasul si da viteza.
Dar exista o interdependenta intre ele, sa nu crezi ca pui orice combinatie te taie capul. Si ambele se aleg corelate cu motorul si caracteristicile avionului.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 September 2011 - 08:08 PM
#9
Postat 28 September 2011 - 08:10 PM
#10
Postat 29 September 2011 - 07:37 AM
Deci degeaba ai un diametru mare la elice (tractiune) ca nu ai viteza. (portanta se naste din viteza si asta depinde de caracteristicile profilului aripii, incidentei, etc).
#11
Postat 29 September 2011 - 09:14 AM
Daca se vrea scale ar fi: 17*8 8700rpm, viteza de 106km si 6900gr tractiune.
Cat despre elicea recomandata de Florin, eu am vazut cum zboara avionul lui care are acelasi motor ca al meu si din ce a zis el vreo 6.2 kg.Personal eu nu vreau sa depasesc 5kg,dar vom vedea la final,ca se tot aduna gram cu gram.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#12
Postat 29 September 2011 - 04:34 PM
oachidori, la 29 September 2011 - 09:14 AM, a spus:
Daca se vrea scale ar fi: 17*8 8700rpm, viteza de 106km si 6900gr tractiune.
Cat despre elicea recomandata de Florin, eu am vazut cum zboara avionul lui care are acelasi motor ca al meu si din ce a zis el vreo 6.2 kg.Personal eu nu vreau sa depasesc 5kg,dar vom vedea la final,ca se tot aduna gram cu gram.
Pai cred ca ar fi cel mai bine sa ne spui ce stil de zbor vrei sa faci ! ...ACRO , CROAZIERA SAU VITEZA? dar cel mai bine hai sa vedem in final cat iti cantareste tot avionul ,apoi facem calcule . E mai bine asa .:pardon:
#13
Postat 29 September 2011 - 06:11 PM
#14
Postat 29 September 2011 - 08:18 PM
dan_mitea, la 29 September 2011 - 06:11 PM, a spus:
Pai sa ne spuna campionii ce folosesc ei... :) :yahoo: :blush:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 03 October 2011 - 09:22 AM
Deci,ce trebuie sa aleg?6X4 sau 5x4?Banuiesc ca a doua scoate mai multa tractiune(rpm mai mare).
Stiti un magazin in ro unde sa pot lua o elice de diametru maxim 5 si pas cat mai mare?Sau pe scurt,o elice pt motor de 1800 kv alimentat 3s sa-mi dea cat mai multa tractiune. ;)
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#17
Postat 03 October 2011 - 05:36 PM
Elicile sunt si ele DD, HD, SF, deci au diferite forme ale palelor, elasticitati, etc. Nu poti compara de exemplu un 8x4 DD cu un 8x4 SF, sau un GWS cu un APC, sau un carbon cu un plastic sau un lemn.
Deci mai multi parametri de luat in considerare decat pas si diametru.
Daca e vorba de un model mic, electric si elicile pentru el costa in jur de 5-10 RON, merita sa iei cate una din fiecare si sa faci un test de banc sa vezi care trage mai mult.
Exemplu cum fac eu, este o varianta improvizata, dar pt mine a dat rezultate:
- se ia una bucata cantar de bucatarie electronic cu scala macar 5kg, care este in stare sa cantareasca la nivel de gram si care stie sa cantareasca si negativ (al meu a fost 70 Ron din supermarket)
- se monteaza motor prins in 2 suruburi pe suport improvizat din bucata de placaj montata pe o cutie in care exista acces macar lateral, gen cutie cu motor mount
- se leaga esc, receptor, baterie la motor si se introduc in cutie
- se pune cutia pe cantar si se completeaza balast (suruburi, patent, chei de la casa, etc. ce ai la indemana) in cutie pana la macar de 2 ori greutatea data in specificatiile motorului ca ar fi in stare sa o ridice
- se monteaza elicea care se doreste testata
- se reseteaza tara cantarului, sa indice zero, cu toata greutatea pe el
- se porneste motorul treptat pana la maxim si se citeste valoarea cu minus de pe cantar
- cat zice cu minus cantarul atat este in stare sa traga acel motor combinat cu acea elice
Nu o fi cea mai eleganta, dar merge de minune. Aspecte de urmarit in urma testului in afara de tractiune ar mai fi: consum amperi, cat de tare se incalzeste motorul, ESC, baterie. Ma gandesc chiar sa improvizez un device care sa masoare cuplul :)
Ca sa preintampin criticile, legat de consum, temeperatura, etc.. stiu ca in zbor sunt alte conditii fata de static, dar tot iti poti face o idee despre care elice ce rezultat va genera, pastrand proportiile.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#18
Postat 03 October 2011 - 05:43 PM
oachidori, la 28 September 2011 - 04:20 PM, a spus:
Asta se spune:
Aerobatic: 15x12-14, 16x10-14, 16.5x10-13
Sport: 17x10-13, 18x10-12
Deci ce aleg?
18*8.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#19
Postat 07 November 2011 - 12:25 PM
CiprianGL, la 03 October 2011 - 09:22 AM, a spus:
Salut,
Cred ca citesti un pic printre randuri si scapi un aspect pe care l-au semnalat ceilalti.
Tu vrei tractiune MAXIMA....dar ce faci daca poti trage 5kg cu viteza melcului?...o sa obtii un aeromodel care la verticala urca incet dar la orizontala cade ca bolovanul pt ca forta portanta tine de incidenta si viteza.
In mod normal este un compromis...in functie de stilul de zbor ales:
- vrei ceva cat mai 3D...mai renunti la un pic de viteza dar castigi tractiune
- vrei ceva cat mai apropiat de realitate...incerci ca la turatia economica sa ai suficienta viteza si tractiune pt. zbor orizontal...
In plus nu trebuie pierdut din vedere limitele motorului....degeaba ii pui elice cu pas de 7...ca o sa se chinuie sa o invarta ...si randamentul va fi f. slab....sau reversul pui un pas de 4 se supratureaza si toaca marunt si de pomana.
Bafta!
ps. deci uitate la ce recomanda producatorul motorului si alege o combinatie pas/diametru (functie de stilul de zob dorit) cat mai apropiata de valorile indicate.
#20
Postat 21 December 2011 - 06:57 AM
In general au in definitie daoua numere de tipul 10x5 sau 300x60. Primul numar este diametrul eliciei iar al doile numar este pasul care reprezinta distanta la inaintare care il face elicia cind face se invirteste o data (acesta este un numar ideal teoretic). De exemplu o elicie 12x6 are diametrul 12 si pasul 6. daca aceasta elicie este definita in sistem englez atunci 12inch este aproximativ 304mm si pasul 152mm sau poti spune ca o eicie 12x5 este echivalenta cu o elicie 300x150. Totul depinde de sistem folosesti.
Elicia incarca motorul (sau poti sa zici ca uzeaza puterea disponibila care motorul poate produce) in doua feluri. Il incarca mecanic si aerodinamic. Mecanic este ca o bita. sa zicem ca ai doua bite cu aceiasi lungime dar una este mai groasa decit cealalta. Care este mai greu de invirtit. Binenteles cea mai groasa este mai greu de invirtit. Aerodiamic este similar hai sa zicem ca ai o rigla lunga. Cum taie aerul mai usor?
Ce inseamana asta pentru un motor? Asta inseamna ca daca incaci motorul cu o elicie cu diametrul mai mare trebuie sa folosesti un pas mai mic, adaugi incarcare mecanica trebuie sa scoti incarcare aerodinamica cind aduni acestea ai puterea motorului. Iar in mod invers cind ai o elicie cu diametrul mic poti sa incarci motorul aerodinamic prin a creste pasul.
Hai sa luam OS 26 de exemplu.
Pentru rodaj
Ai recomadari de ........ Maxim este 18x12. Mai important este sa stii ca motorul poate intoarce o elicie cu diametrul 18 in acest caz 18 inch aproximativ 450mm sau 45cm. Pentru rodaj poti sa folosesti orice elicie atit timp cit are 45-50 pasul nu conteaza dar mai important sa fie cu pas mai mic in zona 10 sau 250mm=25cm. Diametru un pic mai mare pentru rodaj tine motorul turat si mai uniform.
Acum la zbor.
Diametru mare cu pas mic = tractiune. In cazul dat 17x10 pina la 18x12 iti da tractiune dar viteza este scazuta ca un tractor. Motorul urla nu se duce nicaieri dar trage la viteza nica o casa dupa el.
Directia opusa este pas mare diametru mic 16x14 care iti da viteza mare dar tractiune redusa.
Daca compari 16x14 cu 18x12 mare diferenta in viteza nu o sa fie pentru ca motorul nu se tureaza foarte mult 9000rpm. Aici depinde de ceea ce vrei sa obtii. Vrei sa zbori mai repede atunci 16x14 este un ineput bun. Daca este prea rapid adauga diametru si ia din pas 17x13 daca inca este prea rapid dute la 18x12 sau la 18x10 daca inca este prea rapid as incerca 19x8. Dca motorul este incarcat prea mult nu se va tura si se va incalzi.
Sper ca ajuta
#21
Postat 21 December 2011 - 09:42 AM
Eu am pus si 16X8 si aveam viteza mai mare pe model de 5200 Kg ( am inlocuit cu 18X6 fiind model de 3D ).
Cu mentiunea ca erau Mejzlik din carbon -
Daca nu e carbon nu as pune altceva decat APC.
Din recomandarile producatorului nu prea se regaseste ce propunem noi ( au pas cam mare )
P.S.
Da cu gogu si o sa te lamuresti .. sunt si filme pe youtube cu OS 160 FX
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 December 2011 - 09:43 AM
#22
Postat 21 December 2011 - 10:45 AM
REAL DESIGN, la 21 December 2011 - 09:42 AM, a spus:
Chiar avea 5 tone?
On topic.Daca mi-ar trebui putin mai multa viteza decat cea oferita de o elice de 12x6 dar fara sa pierd prea mult la tractiune ce elice ma sfatuiti sa pun(acrobat spuma de un 1kil,gen acromaster)
#23
Postat 21 December 2011 - 10:56 AM
andrei_me, la 21 December 2011 - 10:45 AM, a spus:
On topic.Daca mi-ar trebui putin mai multa viteza decat cea oferita de o elice de 12x6 dar fara sa pierd prea mult la tractiune ce elice ma sfatuiti sa pun(acrobat spuma de un 1kil,gen acromaster)
Pai cum a explicat F2B in pagina anterioara, cresti pasul cu 1 si scazi diametrul cu 1, adica 11x7, sau 10x8.
Dar nu trebuie mers prea mult cu logica asta, trebuie corelat cu atingerea turatiei maxime. A motorului sau a elicei...
#24
Postat 27 December 2011 - 04:30 AM
REAL DESIGN, la 21 December 2011 - 09:42 AM, a spus:
Eu am pus si 16X8 si aveam viteza mai mare pe model de 5200 Kg ( am inlocuit cu 18X6 fiind model de 3D ).
Cu mentiunea ca erau Mejzlik din carbon -
Daca nu e carbon nu as pune altceva decat APC.
Din recomandarile producatorului nu prea se regaseste ce propunem noi ( au pas cam mare )
P.S.
Da cu gogu si o sa te lamuresti .. sunt si filme pe youtube cu OS 160 FX
Daca simti ca motorul nu este incarcat corect mai adauga o paleta si foloseste o elicie cu trei palete in loc de doua palete.
#25
Postat 27 December 2011 - 04:40 AM
renatoa, la 21 December 2011 - 10:56 AM, a spus:
Dar nu trebuie mers prea mult cu logica asta, trebuie corelat cu atingerea turatiei maxime. A motorului sau a elicei...
Nu eu m-as duce la 11x7 11x8. Suna ca ai un motor de 10cc. Si eu nu as vrea sa ma duc sub 11in diametru. Cind te gindesti viteza traciunea scade. Iar cind esti in bucluc tractiunea te salveaza. Daca motorul este 10cc atunci cred ca poti itncerca 12x7 dar fii sigur ca pui un pic de ricin in combustibil. Cin incarci motorul temperatura creste si de aceea trebuie un pi extra ulei, uleiul tine temperatura motorului unde trebuie. Pot sa intreb ce motor ai?