Modelism - RHC Forum: Problema ambreaj motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Problema ambreaj motor termic

#1 Useril este offline   HopHop 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 14-June 06

Postat 29 June 2006 - 02:08 PM

Am si eu o problema la motorul termic ... Subliniez, sunt incepator.

Am desfacut piesele care fac legatura intre motorul termic si rotile dintate . Acolo unde vine frana. Imi poate spune si mie cineva cum functioneaza "ambreajul" la o masinuta de genul asta ? La turatii mici motorul nu invarte ansamblul rotilor dintate, in schimb, la turatii mari , cupleaza si invarte...

Cand am desfacut am observat ca este ceva spart , am inlocuitor pentru acel ceva spart, dar nu stiu cum sa-l pun ... este cercul de plastic din poza atasata , care am inteles ca trebuie sa-l tai intr-un anumit fel. Avand in vedere ca este singura piesa de rezerva care o am vreau sa cer ajutorul unor specialisti inainte sa ma apuc sa o stric.

NU stiu daca ajuta, dar motorul este O.S. Max

multumesc

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1151582913.jpg

0

#2 Useril este offline   Alex mic 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 14-November 05

Postat 29 June 2006 - 02:24 PM

ambreiajul este centrifugal....
0

#3 Useril este offline   HopHop 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 14-June 06

Postat 29 June 2006 - 03:11 PM

Deci inseamna ca am nimerit-o cu ce am mesterit ... am atasat poza ...

Acum intrebare ... paletele acelea care le-am realizat trebuie sa infraneze putin butucul ala dintat ? sau nu trebuie sa-l "jeneze" sub nici o forma ??(asta inseamna mai multa jmilgheruire) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1151586689.jpg

0

#4 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2006 - 03:16 PM

nu stiu daca te ajuta dar ambreiaj centrifugal inseamna ca atunci cand el se invarte discul acela isi mareste diametrul ata cat sa faca priza pe carcasa lui care (chestia aia cu rotita dintata in varf) invarte spurul roata dintata mai mare si asa mai departe pana la roti
toretic chestia aia de plastic ar trebui crestata dar nu bag mana in foc pentru chestia asta asa cred eu din poza am vazut ca are si un sant platicul ala probabil acolo tre sa tai dar nu stiu daca trebuie taiat de ce nu l-au taiat ei din fabrica(sper sa te ajute cu ceva ce ti-am scris eu)
0

#5 Useril este offline   bMaNiAc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 677
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 29 June 2006 - 04:21 PM

bacurile de ambreiaj ar trebui sa aiba niste arcuri care sa le tina inchise, si odaca cu cresterea turatiei sa se deschida ca sa prinda clopotu
-__-==.\_
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
0

#6 Useril este offline   HopHop 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 14-June 06

Postat 29 June 2006 - 06:00 PM

multumesc pentru raspunsuri ....
Am reusit sa fac bacurile de la ambreaj a.i. masinuta sa plece de pe loc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif , dar nu mai are aceeasi putere ca sai inainte ...

Mai am o intrebare , care este pozitia bacurilor in fct de directia de rotire ?? Eu am luat-o logic si am folosit prima varianta ...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1151596812.jpg

0

#7 Useril este offline   bMaNiAc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 677
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 29 June 2006 - 10:16 PM

si dupa logica mea tot prima http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
-__-==.\_
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
0

#8 Useril este offline   HopHop 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 14-June 06

Postat 29 June 2006 - 11:48 PM

si problema de putere cum o rezolv ? trebuie sa turez motorul mai tare ca sa o ia din loc ... se vede clar ca este mai puturoasa decat inainte si inainte avea un ambreaj mai slab decat cel care l-am faurit eu"(adica talpa de apasare a bac-ului este mai mare)

off
0

#9 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 30 June 2006 - 08:38 AM

Prima varianta este corecta insa nu ar fi rau sa incerci si varianta 2.Cred ca ai pilit prea mult din bacuri si le-ai facut prea mici.Lipsa de putere poate sa fie din 2 motive. 1) Bacurile pt ca sunt facute de tine si nu de fabrica s-ar putea sa nu calce cu toata suprafatza pe clopot si trebuie sa mai mergi pina se rodeaza. 2) este posibil (am patzit si eu) sa fie materialul f moale sau alunecos si atunci motorul se tureaza in draci si ambreiajul facut de tine nu are aderentza pe clobot.Risti sa se supraincalzeasca si sa iti topeasca pinionul de plastic.Din poza am impresia ca materialul folosit de tine este teflon nu?
0

#10 Useril este offline   HopHop 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 14-June 06

Postat 30 June 2006 - 11:08 AM

Da, materialul din care sunt realizate bacurile este teflon. Ce-i drept este putin alunecos fata de cel vechi.
Ipoteza cu faptul ca nu calca asa cum trebuie o elimin pentru ca bacurile pe care le-a avut erau niste "prafuri" ... sparte, foarte mici si faceau o aderenta foarte buna.

Despre ce pinion de plastic este vorba ? ce am in poza este metal
0

#11 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 July 2006 - 07:02 AM

-Motorul nu are putere la turatie mica, deoarece ambreiajul "prinde" prea repede. Mai scurteaza din lungimea bacurilor si din grosimea lor, progresiv pana vei ajunge la rezultatul dorit. Ambreiajul trebuie sa inceapa sa lucreze cam de la 5000 rot./min. pentru un motor de serie care are relanti-ul pe la 2000-3000 rot.

-Daca mai ai inca un rand de bacuri netaiat, atunci cere strungarului care le-a executat, sa taie pe circumferinta un canal cu dim. de 1,5x1,5 mm. Debiteaza bacurile ca si la primul rand. Introdu in canal, dupa ce le-ai fixat pe bolturi, un arc spiral luat dintr-un semering (gaura interioara de 12mm) . Arcul trebuie sa aiba lungimea care sa tina bacurile inchise pe relanti, cu un mic "luft" fata de clopot. Exista mai multe moduri si feluri de arcuri pt. reglarea ambreiajului. Cel pe care ti l-am prezentat este cel mai simplu. Succes !

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#12 Useril este offline   tiziku1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 01 July 2006 - 10:34 AM

Posibil sa fie arcurile prea tari... (banuiesc ca teflonul e mai usor decat materialul din care au fost facute cele originale)...Daca teflonul e mai usor decat materialul initial iti trebuie niste arcuri mai moi ca sa se poata departa mai usor si mai eficient :D
0

#13 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 01 July 2006 - 11:57 AM

@TIZIKU Dupa cum vezi (sau nu vezi) NU ARE nici un arc!!!!

Ideea lui hobbyland este f buna dar este destul de dificil gasirea unui arc bun pt ce iti trebuie tie.

@hopahop ma refer la pinionul care il angreneaza cel de metal care l-ai pus tu in poza.
0

#14 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 01 July 2006 - 01:33 PM

SALUT

Cred ca ambreajul centrifugal trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1 La extremitatea sabotului (partea care adera) trebuie sa aiba o greutate
mai mare decit in punctul de balansare.
2 Sensul de rotatie trebuie sa fie ca in fig. 2 deoarece cuplarea trebuie sa fie
progresiva si nu brusca. Adica trebuie sa cupleze incepind dinspre punctul
fix catre virf.
3 Sabotul trebuie sa aiba un mic joc pe ax si trebuie ca sabotii sa fie prinsi
intre ei cu un arc la partea mobila.
4 Oala ambreajului trebuie sa fie perfect cilindrica si de preferinta din fonta.
(un material rezistent la frecare cu o suprefata rugoasa)

Ca executie a sabotilor recomand ferodoul lipit pe niste bucati de tabla
cu capetele rasucite pentru fixarea pe axele platoului.

Spre sa intelegi datele tehnice si cred ca daca ti cont de ele sper sa ai si
rezultatele dorite.

O ZI BUNA
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 July 2006 - 02:35 PM

Oricum ca material pentru ambreiaj teflonul este cam ultima alegere. Este cunoscut ca material cu un coeficient de frecare mic.
Daca privesti un ambreiaj sau o frana de la o masina 1:1 vei gasi perechea ferodou+fonta. Incearca sa faci la fel si nu se poate sa dai gres.....zic si eu.
Cred ca ai putea sa faci sabotii complet din ferodou. Daca gasesti un sabot de camion sau altceva similar este posibil sa ai suficienta grosime.
0

#16 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 July 2006 - 03:10 PM

am si eu o mica mica intrebare.
nu poate domnu' @hophop sa ne spuna ce masinuta are mai exact dupa care sa caute pe tower sau pe un alt site alti saboti sau alt ambreiaj?...nu sa tot faca improvizatii care pot strica motorul sau altceva.
PS vad ca e si din Bucuresti...sunt totusi acolo cateva persoane cu experienta in auto nu poate nimeni sa se intalneasca cu el si sa ii dea o mana de ajutor?

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 01 July 2006 - 03:12 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#17 Useril este offline   bMaNiAc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 677
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 01 July 2006 - 05:17 PM

@marin...... cum sa prinda mai intai punctul fix...
la ambreiajul de la automodele trebuie sa se "cracaneze" bacurile, si astfel sa prinda clopotul, si dak este fix... nu mai merge
-__-==.\_
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
0

#18 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 July 2006 - 06:16 PM

-Poate fi utilizata si varianta din fig. 2 (si se utilizeaza - vezi Hobbyland pe circuite mari si cu linii drepte lungi),insa ea presupune urmatoarele: un motor puternic, mana buna si necesitatea unui demaraj in forta.

-Fonta nu este buna deoarece are masa mare si va culpla tot timpul, iar ferodoul nu rezista si se desface in felii.

-Daca vreti sa ascultati sfatul meu (am construit realizat si livrat multe, multe ambreiaje de toate felurile, pana la CENTAX) atunci cel mai bun material care poate fi gasit in mod curent este teflonul alb, iar cea mai facila metoda de reglare este cea fara arcuri, dar cu "bacuri" mici. Motorul merge frumos si are accelerari bune.

-Ultima si poate cea mai buna solutie, este procurarea de piese de schimb de origine.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#19 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 July 2006 - 06:21 PM

-Nu este buna nici oala din fonta datorita greutatii si implicit inertiei mari, care nu permite acceleratii rapide. Acolo unde se pune problema de performanta si unde nu mai conteaza durata de viata a componentelor, se utilizeaza chiar materiale de domeniul AlMg5 pentru a avea mase cat mai mici.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#20 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 01 July 2006 - 07:31 PM

SALUT
In mod sigur TEHNICA este una singura si se bazeaza pe legi cunoscute
de foarte mult timp si experimentate multi ani. Despre materialele folosite
in industria auto pot sa spun ca multe din ele, la piesele importante au ramas aceleasi de cind sa inventat automobilul . Despre principiul de functonare
deasemeni. Eu nu cred ca jucarile voastre functoneaza dupa alte principii
si daca foloseste alte materiale ca de exemplu teflonul ca materal pentru
frictiune cind el a fost creiat ca materal anti frictiune pentru mine este greu
sa inteleg ce vorbiti voi sau voi nu cunoasteti decit acceleratie si frina.

Explicatiile care le-am dat am vrut sa fie de ajutor si sistemul de ambreaj
centrifugal nu este inventat de mine si nici materialele folosite .

bMaNiAc daca mai citesti odata poate intelegi, daca rupi din context espresia
poate ai nevoie de o stire de senzatie daca nu incerc sa mai explic odata
cu lucx de amanunte.
0

#21 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 July 2006 - 08:28 AM

-@mirin

-Inrt-adevar. Cu amendamentul ca de la un anumit nivel, JUCARIILE nu mai sunt jucarii si inglobeaza materiale si tehnologie de ultima ora, care la prima vedere par incompatibile sau de neimaginat in mod curent. Nu este putin lucru sa poti controla un model la scara 1/8, la o viteza de peste 100km/h si la acceleratii cu care putine vehicole terestre se pot lauda. Putere(cum s-o transmiti la rotile motoare), aerodinamica( ce fel de caroserie), servomotoare(cu ce putere si la ce viteza de reactie), ce fel de "cauciuc" la roti, ce fel de combustibil, etc, etc. Joaca a devenit o stiinta!

-Am uitat sa fac o precizare: partea activa a bacurilor sa aiba cel mult 50% din lungimea lor si sa se afle in partea libera. Polizeaza deci sub cota, partea care se prinde pe bolt.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#22 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 05 July 2006 - 06:59 PM

SALUT
Nu vreau sa intru in polemica cu tine dar de ultima tehnologie dispune numai
NASA noi dispunem de ultima tehnologie de acum 20 ani cea mai recenta si
nici nu vreau sa fac un istoric al ambreajului centrifugal sau al diverselor materiale folosite in industria auto. Dar vreau sa vad ce ai realizat tu si ce performante ai obtinut daca nu este secret. Domeniul auto ma pasioneaza
de mic copil chiar daca este si o jucarie. Nu de alta dar mai am si eu niste idei
care ar prinde , dar nu am timp sa le pun in practica. Ca de exemplu un
ambreaj cu magneti .

O ZI BUNA
0

#23 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 July 2006 - 09:56 PM

-Sa nu facem polemica, atunci,D-LE !

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#24 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 July 2006 - 10:33 AM

@HopHop

Avand in vedere ca sensul de rotatie al axului motor este in inversul acelor de ceasornic atunci formula corecta este redata in fig. 1!
Personal recomand sa folosesti in loc de teflon, aluminiu! Este la fel de usor de prelucrat!


@mirin

Am senzatia ca esti mai tot timpul nervos.
Eu zic sa meditezi mai mult inainte sa accesezi acest forum!
RHCForum - Webmaster
0

#25 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 19 April 2011 - 08:25 PM

din proprie experienta cred ca sunt din dur aliminiu , cele din aluminiu se uzeaza destul de repede si sunt mai usoare decat cele din dur aluminiu.

voi ce ati recomanda home made pentru o OFNA TITAN DELUX RTR 1/8 cu un motor SH.28 PRO (PT2803A-P6) cu 3 papuci de ambreaj cei originali au fost din dur aluminiu, momentan sunt din aluminiu as dori sai incerc sa fac din teflon grafitat, teflon normal alb, ferodo,fibrotextolit sau ceva de genu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: kupplung-38.jpg

Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#26 Useril este offline   crisss 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 472
  • Inregistrat: 13-February 09
  • Gender:Male
  • Location:buc
  • Interests:Automodelism

Postat 20 April 2011 - 07:47 PM

acesta este automodelul...este un KYOSHO 2WD competitional ,foarte performant la vremea lui,full rulmentat,fost electric si modificat in anii 90

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00193.JPG
  • Imagine atasata: DSC00194.JPG

HPI RS4 3 EVO
CEN FUN FACTOR MT.
BLUE MARINE 540 S
SPEKTRUM DX 3 s
RANGE ROVER 1/8 REALISTIC NITRO
-----------------------
MODELIST PENSIONAR
0

#27 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 21 April 2011 - 01:38 PM

nici parere ?
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#28 Useril este offline   crisss 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 472
  • Inregistrat: 13-February 09
  • Gender:Male
  • Location:buc
  • Interests:Automodelism

Postat 21 April 2011 - 05:36 PM

Vezi postareakinderu56, la 21 April 2011 - 01:38 PM, a spus:

nici parere ?

Nu stiu la ce parere te referi...cit despre masina pot sa spun ca mi-a apartinut incepind cu 97,un an mai tirziu am modificat-o pe termic cu piese produse la IOR,am montat un motor de heli cu fulie de pornire la sfoara,frina pe oala ambreajului dar am vindut-o prin 2005 sau 2006 si apoi i-am pirdut urma...am ramas uimit cind am vazut piesele expuse de HOPHOP,mai ales ca la momentul vinzarii am dat si piesa din teflon alb ca rezerva dar nu am taiat-o in jumatate asa cum ar fi trebuit. :clapping:
HPI RS4 3 EVO
CEN FUN FACTOR MT.
BLUE MARINE 540 S
SPEKTRUM DX 3 s
RANGE ROVER 1/8 REALISTIC NITRO
-----------------------
MODELIST PENSIONAR
0

#29 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2011 - 05:46 PM

Voi despre ce vorbiti aici si in ce context. Atentie topicul este inceput in 2006.
0

#30 Useril este offline   crisss 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 472
  • Inregistrat: 13-February 09
  • Gender:Male
  • Location:buc
  • Interests:Automodelism

Postat 21 April 2011 - 06:11 PM

[quote name='Flo234' timestamp='1303400792' post='477908']
Voi despre ce vorbiti aici si in ce context. Atentie topicul este inceput in 2006.
[/am observat data la care e deschis topicul de la bun inceput dar nu m-am putut abtine cind mi-am vazut "fosta"...chiar am luat legatura cu HOPHOP iar el a confirmat ca o mai are... :clapping:
HPI RS4 3 EVO
CEN FUN FACTOR MT.
BLUE MARINE 540 S
SPEKTRUM DX 3 s
RANGE ROVER 1/8 REALISTIC NITRO
-----------------------
MODELIST PENSIONAR
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu