Modelism - RHC Forum: Tomnatic... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Tomnatic...

#1 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 04 March 2011 - 08:31 PM

Buna seara tuturor navomodelistilor!

Iata ca la 56 de ani mi-am amintit ca in tinerete am facut macheta unei nave dupa planurile gasite in minunatul Tehnium... Nu intamplator, ci pentru ca acum am timp liber destul de mult. Eu cred ca mi-a venit gandul cel bun: sa devin navomodelist. Cam tomnatic dar nu conteaza! Citesc de cateva zile discutiile dintre voi. Nu ma pot lauda ca as fi reusit sa retin mare lucru dar voi persevera!

Cunostinte anterioare in domeniu? ZERO
Surubar? Da, destul de bun

Oricum, nu conteaza daca in acest moment ma pricep sau nu, sunt hotarat: ma voi apuca in curand de Lilla Weneda, ale carei planuri destul de detaliate (paper) le-am gasit pe net. Voi incerca sa fac barcuta din lemn, profitand si de faptul ca voi avea la dispozitie un model 3D la scara reala, facut in prealabil din hartie (nu complet, numai pentru elementele de suprastructura mai delicate). Si pentru ca am studiat preturile electronicii necesare si se pare ca imi voi putea permite, voi avea in vedere de la inceput faptul ca barcuta mea trebuie sa se si miste prin propriile mijloace dar dupa dorinta mea...

Realist fiind, stiu ca e putin probabil (sunt optimist, nu zic imposibil) ca totul sa mearga snur. Si nici nu ma voi grabi. Sper ca spiritul vostru camaraderesc, constatat deja, ma va ajuta sa gresesc cat mai putin posibil.

Deci, astept sfaturi, indiferent de natura lor (privind materialele, sculele, propulsia etc). Niciunul din ele nu mi se va parea inutil. Si mai ales ajutati-ma sa nu fac greseli majore de genul: coaste din material inadecvat, esente sau grosimi nepotrivite ale baghetelor etc.

Voi incerca sa ma mai dumiresc inca vreo cateva zile inainte de a lansa comanda pentru materiale asa ca niste pareri mi-ar fi de foarte mare ajutor.

Aha, uitasem: as vrea ca barcuta mea sa aiba pe la vreo 70 sau 80 cm. O fi bine? O fi rau? Cand se monteaza sistemul motopropulsor si care credeti ca ar fi cel mai potrivit (vor fi 2 elice si nu vreau ca barcuta sa zboare...)?

Multumiri anticipate pentru sfaturi sau... critici !

Vasile, bucurestean din Rahova

PS
Asta-i barcuta de care m-am indragostit...
Imagine atasata: Lilla4.jpg
0

#2 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 05 March 2011 - 08:33 AM

Salutare Vasile, si...... fi bine venit in "clubul copiilor mai mari"
Ca o mica introducere, "tomnatec" nu cred ca este un cuvant potrivit, tomnateci nu suntem niciunul indiferent de varsta, eu unul asi adauga mai bine..... "ratacit si regasit". in primul rand.... "ratacit" pentru simplul motiv ca odata cu inaintarea in varsta, ai uitat, sau ai neglijat partea de "copil" care salasluieste in sufletul tau, iar "regasit" pentru ca ai regasit sufletul de copil, care ..... este cel mai minunat lucru, asa incepem sa invatam sa devenim mai cinstiti, mai onesti, mai buni, in primul rand cu noi insine dar si cu cei din jur.
Legat de magnificul proiect pe care esti dornic sa-l abordezi, nu pot spune ca este unul usor, dar nici greu.
Sa fiu cat mai pertinent la subiect..... eu unul cunosc foarte bine acest model, daunazii, plecand sub forma de cadou de la mine, pentru o amume persoana. Ce-i drept.... pentru mine si-a cam facut veacul, undeva la aproape 15 ani, sau cum s-ar mai zice: "Si-a trait traiul, si-a mancat malaiul", dar.... chiar daca a parasit locul de pe etajera, a ramas mereu in sufletul si in amintirea mea.
Cat priveste asa zisul plan pe care i-l detii..... este mai mult decat "OK", eu unul consider ca este cat se poate de explicit si de detaliat pentru a duce la final proiectul.
De scule....... se pot zice multe, atat in luna cat si in stele. Nimeni, dar ....nimeni nu-ti poate spune cu exactitate necesarul de scule pentru a inceve , sau mai exact pentru a reincepe initierea in navomodelism, sau...... din nou.... mai bine zis in modelism. Eu unul i-mi permit sa fac o afirmatie care pe unii din colefii forumisti ii v-a deranja, si care se v-or simtii "lelati" de afirmatiile facute. Dupa cum spuneam, afirmatia ar fi cu privite la Modelism, Nimeni, dar nimeninu poate sustine ca este un as in ale modelismului, nici chiar marii modelisti mondiali nu au curajul sa sustina raspicat ca odata cu ei s-a nascut modelismul si tot odata cu ei se v-a sfarsii . Modelismul in sine este o arta care se dobandeste in timp, si chiar daca ai 80-100 ani de practica.... in fiecare zi descoperi si inveti ceva nou. De pilda... chiar daca am "experienta" (este incorect spus) modelistica cat anii de viata ai unora dintre colegi, sau chiar mai mult , in urma cu 2 zile am invatat un nou lucru de la un modelist ca si mine care se initiaza in aceste ascunse taine de numai 60 zile (ca sa nu zic 2 luni). Deci..... concluzia...... toti suntem un tot unitar, ca vrem sau ca nu vrem fiecare invatam unul de la celalat, lucruri si trucuri modelistice, indiferent daca modelim de 2 zile sau ne 30-40 ani sau poate chiar mai mult. Asa ca..... eu unul cred ca Modelismul in sine , nu este o competitie, este o pasiune si o arta pe care ficare din noi o dezvolta si si-o dobandeste asa cum poate , cum intelege, si cum stie el mai bine.
Revenind la sculele necesare..... eu unul nu-mi pot permite sa-ti impun necesarul strict , doar ca..... nevoie mare ai de ... ceva de taiat, de trasat, de slefuit, de lipit , si..... in primul rand sa nu-ti lipseasca pasiunea, vointa , rabdarea si daruirea, lucruri care fac mai mult decat ori si ce scule profesionale sau non-profesionale.
La partea de motorizare..... chiar este mult mai usor decat crezi. Tinand cont ca esti din Bucuresti, aceasta locatie este plina de navomodelisti, iar asemena sfaturi le poti primii discutand cu ei la o "sueta" pe IOR sau daca nu ,la un pahar de ... , sunt baieti de treaba si din auzite , sunt foarte saritori si prietenosi.
O alta paranteza legata de materiale....... incearca sa-ti procuri placaj de mesteacan ( este mult mai usor de lucrat cu el, decat cel de fag, stejar sa alte esente, si mult mai rezistent decat cel de brad, tei......) iar ca baghete..... linistit le poti folosii pe cele de pin pe care le poti achizitiona de la Si-e-rra sau de la Pho-e-nix (care sunt la acelasi pret dar de calitate mult mai buna), in rest..... dupa cum spuneam..... Pasiune, daruire, rabdare......
Sa nu o mai lungesc..... cu palavrageala, i-ti doresc mult, mult spor la modelit, din nou..... bun venit printre noi, si...... sa auzim numai de bine.
P.S. Astept cu interes deosebit demararea lucrarilor la dana unde se va naste frumoasa "Lilla Weneda" By fvasile.
Respecte profunde din partea lui TOM-CAT
Imagine postata
......si poate totusi
0

#3 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 05 March 2011 - 05:43 PM

Multumesc pentru primire, TOM-CAT. O iau ca din partea tuturor membrilor grupului. Pasiune, rabdare exista deci sunt optimist.
Invitatia la IOR nu se poate refuza, insa astept vreme ceva mai buna. Abia atunci voi urmari mai atent sa aflu zilele in care voi avea prilejul sa vad pe viu ceteva realizari ale celor ce s-au contaminat acum multa vreme de microbul modelismului si sa stam la o parola, poate si pe langa o bere rece.

Pana atunci, ma voi apuca de structura. M-am gandit ca structura de rezistenta (chila, etrava, etambou, coaste) s-o fac din placaj. Lungimea modelului fiind de 80 cm si latimea de 14 cm, placajul sa fie de 4 mm sau mai gros? Pentru coca o sa iau baghete de pin de 3 mm (o fi suficient?) si de latimi potrivite. Inca nu stiu la ce adeziv sa ma hotarasc. As fi tentat sa incerc ceva de tip prenadez pentru ca am folosit asa ceva de multe ori insa ma cam deranjeaza faptul ca trebuie exercitata o presiune destul de mare asupra partilor ce se lipesc (de obicei eu foloseam cu succes ciocanul dar aici nu prea cred ca merge). Pe de alta parte, au si inceput presiunile sotiei: nu ceva care sa aiba miros puternic si/sau sa fie daunator sanatatii.
Va rog sa nu radeti de mine dar inca nu am pus mana pe placajul de aviatie si nu stiu cam ce rezistenta si rigiditate are, deci nu pot nici macar sa-mi dau cu parerea asupra grosimii necesare. Eu am pe acasa niste placaj de traforaj de 4 mm de stejar (cred, nu sunt sigur) de buna calitate. Cred ca e bun pentru coaste dar parca ezit un pic sa-l folosesc pentru chila.

Si inca o intrebare, va rog spuneti-mi si mie cam cat de mare trebuie sa fie spatiul in care se vor instala cele doua motoare, acumulatorii etc ? In functie de asta voi face decupajele necesare in coaste.

Luminati-ma si pe mine un pic, apoi o sa va tin isonul la modelit!
0

#4 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2011 - 09:14 PM

Poti folosii cianoacrilic pentru lipituri rapide apoi aracet(in Practiker am vazut in zona caselor cianoacrilic de la Benbraven la sticluta mai mare).Coastele trebuiesc usurate (decupare la 4-6mm fata de conturul exterior)de la inceput, inainte de a le monta (primele trei coaste si ultima se lasa intregi. Am vazut ca in planul pentru modelul din carton exista o punte secundara, acolo ai avea doau posibilitati: prima ar fi sa modifici imbinarea de pe coaste din zona de imbinare a puntii secundare ca sa montezi o bagheta patrata; a doua ar fi sa pastrezi din puntea secundara 5-6 mm de la conturul exterior. A doua varianta ar fi ca te ajuta sa pastrezi distanta dintre coaste egala fara prea multa bataie de cap si te va ajuta apoi la acoperirea cu baghete. Plajul de 4mm ar fi suficient atit pentru coaste cit si pentru chila.Daca ai ceva cunostinte de Corel sau Acad poti sa-ti modifici planul initial si apoi sa-l tai la taiat laser (stiu ca multi o sa zica ca placerea este tocmai de a face tu totul manual dar scapi de mizeria care va rezulta din taierea cu traforajul si de observatiile pe care ti le face sotia...)

Cind se face vreamea calda te asteptam pe IOR

Aceasta postare a fost editata de Zue: 05 March 2011 - 09:17 PM

tel.0745026562
0

#5 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 05 March 2011 - 11:38 PM

Vezi postareaZue, la 05 March 2011 - 09:14 PM, a spus:

Poti folosii cianoacrilic pentru lipituri rapide apoi aracet(in Practiker am vazut in zona caselor cianoacrilic de la Benbraven la sticluta mai mare).Coastele trebuiesc usurate (decupare la 4-6mm fata de conturul exterior)de la inceput, inainte de a le monta (primele trei coaste si ultima se lasa intregi. Am vazut ca in planul pentru modelul din carton exista o punte secundara, acolo ai avea doau posibilitati: prima ar fi sa modifici imbinarea de pe coaste din zona de imbinare a puntii secundare ca sa montezi o bagheta patrata; a doua ar fi sa pastrezi din puntea secundara 5-6 mm de la conturul exterior. A doua varianta ar fi ca te ajuta sa pastrezi distanta dintre coaste egala fara prea multa bataie de cap si te va ajuta apoi la acoperirea cu baghete. Plajul de 4mm ar fi suficient atit pentru coaste cit si pentru chila.Daca ai ceva cunostinte de Corel sau Acad poti sa-ti modifici planul initial si apoi sa-l tai la taiat laser (stiu ca multi o sa zica ca placerea este tocmai de a face tu totul manual dar scapi de mizeria care va rezulta din taierea cu traforajul si de observatiile pe care ti le face sotia...)

Cind se face vreamea calda te asteptam pe IOR

Mii de multumiri pentru indicatiile foarte concrete, in stil ingineresc. Il voi folosi si eu:
- Voi cauta adezivul recomandat de tine.
- Modul de decupare a coastelor e o informatie de care aveam absoluta nevoie.
- Puntea secundara: nu ar fi ramas intreaga, oricum (modelul de hartie avea nevoie pentru rezistenta, la lemn nu mai e cazul); ambele variante propuse de tine sunt tentante, ma voi mai gandi si apoi voi opera modificarile de rigoare desenele coastelor.
- Voi folosi placaj de 4 mm si voi recurge la taiatul laser numai daca mana se va dovedi neputincioasa in privinta asigurarii calitatii (am PREA mult timp liber si acest hobby sper sa-l umple, altfel as fi luat un kit mai acatarii, pe la 800-1000).

Ne vom vedea cu siguranta pe IOR dar sper sa ne mai "auzim" pana atunci, aici.
0

#6 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 23 March 2011 - 05:41 PM

Hai, Vasile, executa ceva, ca mi-ai captivat toata atentia cu nava asta...
0

#7 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 24 March 2011 - 10:39 AM

Vezi postareagobi71, la 23 March 2011 - 05:41 PM, a spus:

Hai, Vasile, executa ceva, ca mi-ai captivat toata atentia cu nava asta...


Salutare tuturor modelistilor!

M-am apucat de lucru. Ca la orice incepator, merge incet si prost. Nu disper, merg inainte.
Una din cauzele pentru care avansez cu dificultate e aceea ca folosesc baghete de pin de 4mm. Stiam ca va fi f. dificil sa le indoi si mai ales sa le torsionez dar m-am gandit ca nu strica sa am suficient spatiu de manevra pentru slefuit (ca de, era de asteptat ca imperfectiunile sa fie maricele).
Astept critici pentru ce am facut si mai ales sfaturi pentru ce urmeaza.
Spor la treaba tuturor si sa auzim numai de bine!
Imagine atasata: P1000279_mic.JPG
0

#8 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 24 March 2011 - 07:10 PM

Baghetele de 4 mm sunt cam groase, cred. as fi folosit mai degraba 5x2 mm. Ar fi fost bine sa faci etrava din 3 straturi de placaj, si sa obtii in felul asta o suprafata mai mare de lipire.Poate nu e tarziu... succesuri.
0

#9 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 04 April 2011 - 10:13 PM

Help!
Dupa lupte seculare care au durat aproape 3 saptamani (cu pauzele de rigoare) am ajuns la slefuirea primara. Zic eu ca e aproape gata. Am folosit baghete de pin de 4 mm (latimi de 10, 6 si 4) iar drept adeziv "MOMENT wood express" (tip aracet, perfect transparent dupa uscare) de la Carrefour (250 grame), ieftin si realmente am fost foarte multumit de el. Cum am lucrat incet, baghetele sunt lipite aproape perfect, pe exterior spatiile fiind f. rare si sub 0.5 mm. Slefuirea a ridicat ceva probleme din cauza aracetului, care devine mai dur decat lemnul. Norocul meu a fost ca m-am desteptat la timp si pe cel putin 80% din suprafata am folosit mini-rindeluta de aluminiu. In poza se vede cu ce ma pot lauda pana acum.

In interior exista spatii mai mari intre baghete si foarte multe, pentru ca nu am putut aprecia corect unghiurile de tesire necesare si nici mana nu s-a dovedit prea grozava la pregatirea baghetelor. Un lucru este cert: barcuta este f. solida. La cei 80 cm lungime si 15.5 latime cantareste deocamdata 525 grame.

Am cam intrat in criza de idei. Stiu ca trebuie facute:
- decupajele pentru ancore;
- gaurile pentru arborii port elice si carme (cand se fixeaza acestea?);
- chituirea si lacuirea/vopsirea pe interior;
- montarea puntii (cat de mare sa fie decupajul in ea?); partea proasta e ca va trebui sa "rup" si structura, o parte din ea fiind pe partea detasabila a puntii;
- chituirea si slefuirea pe exterior etc.

Acum ezit, parca as fi tentat sa fac, in ordine:
- finisare interior;
- chituire si slefuire exterior;
- montare carme si arbori port elice.

As trece la fapte dar am nevoie de sfatul vostru privind carmele si mai ales motorizarea. Avand in vedere lipsa mea de experienta cred ca ar fi indicat sa cumpar si carmele si 2 grupuri motopropulsoare. La dimensiunile barcutei si tinand cont de faptul ca vor fi 2 carme si 2 motoare m-am orientat spre ce vinde Si...ra: carme 32x25 si grupuri motopropulsoare "Mini compact" cu motor RS 380 S si elice de 35 mm. Personal, cred ca si aceste grupuri sunt prea puternice si as prefera ceva fara reductor. As avea curajul de a cumpara "pe bucati" dar am nevoie de sfaturile voastre bazate pe experienta. Un lucru este cert: nu vreau sa ma complic cu sisteme de racire a motoarelor.

Multumiri tuturor care vor gasi timp pentru un sfat competent.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1000287_mic.JPG

0

#10 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2011 - 02:11 PM

Trebuie sa termini coca de finisat pe exterior si apoi si izolezi lemnul. De preferat ar fi sa aplici un strat de fibra si rasina (dai cu spray adeziv de la robbe cod 5369, apoi aplici fibra de sticla cu epoxi).Pe interior poti sa aplici doar expoxi. Dupa aceea poti sa dai gaurile pt. hublourile de sub punte. Dupa mine motoarele alese sunt mici(chiar daca sunt doaua si au reductor).
tel.0745026562
0

#11 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 05 April 2011 - 05:01 PM

Vezi postareaZue, la 05 April 2011 - 02:11 PM, a spus:

Trebuie sa termini coca de finisat pe exterior si apoi si izolezi lemnul. De preferat ar fi sa aplici un strat de fibra si rasina (dai cu spray adeziv de la robbe cod 5369, apoi aplici fibra de sticla cu epoxi).Pe interior poti sa aplici doar expoxi. Dupa aceea poti sa dai gaurile pt. hublourile de sub punte. Dupa mine motoarele alese sunt mici(chiar daca sunt doaua si au reductor).


Multumesc, Zue !

Te rog insa nu uiti ca sunt incepator-incepator. Credeam ca pot evita tratamentele astea care-mi sunt la fel de cunoscute (deocamdata, sper) precum chineza. Ma gandeam ca un strat (sau 2) de lac este suficient pentru ca apa sa nu mai poata ajunge la lemn. Ma intrebam daca lacul permite o buna aderenta a chitului. Se pare ca nu eram pe drumul cel bun si ca stratul de epoxi este de neevitat. Deci:

- Codul 5369 nu l-am gasit in oferta Si.. iar la 2R... nu e pe stoc. Mai e de asteptat, deci (o sa intreb la telefon).
- De care fibra de sticla? Banda adeziva sau din aia la m.p.? Eu as fi tentat de banda adeziva (nu ar mai fi nevoie de 5369), mi se pare f. comod de folosit, lipirea ei facandu-se perpendicular pe baghete.
- Peste epoxi se mai da chit?
- Am retinut parerea ta despre motoare, nu ma grabesc sa cumpar, ar fi pacat sa iau ceva nepotrivit. Oare ce inteleg ei printr-un navomodel mic sau mediu, pentru propulsia caruia ar fi bun (hai sa zicem acceptabil) UN singur asemenea sistem motopropulsor? Ce alt motor (de fapt 2) se mai preteaza sa invarta o elice mica (eu cred ca 30-35 mm) fara a se incalzi tare si de preferinta pe direct?
- Cand si cum (cu adezivi?) se fixeaza arborele port elice?

Mai am 1763 de intrebari, le pastrez pentru mai tarziu...
0

#12 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2011 - 07:25 PM

Lacul crapa si nu etanseaza lemnul care se va umfla.
Poti face comanda de adeziv(chiar daca nu il au ei in stoc il aduc de la Robbe)iar fibra de sticla si expoxi(Cod: 236069) tot de acolo(fibra de sticla intre 25gr/mp Cod: 232510 folosesti 2 straturi sau de 49gr/mp Cod: 232511 intr-un strat). Sa nu folosesti fibra de sticla din aceea care se foloseste in constructii sau banda adeziva cu fibra de sticla. Adezivul te ajuta sa fixezi fibra de sticla de model fara cute , bule, se da in cantitae mica. Apoi se aplica epoxi avind grija sa se imbibe bine fibra cu epoxi. Dupa uscare daca este cazul mai aplici epoxi, lasi sa se usuce si apoi finisezi din nou(se poate aplica chit direct pe epoxi. Acelasi procedeu il aplic la toate barcile din lemn

Ca motorizare poti folosii Cod: 4120 la care schibi elicile pe care va trebuii a le cumperi separat si de sensuri diferite. Ar fi pacat daca nu ai folosii elici de la Raboesc (http://www.autorc.ro...-c-155_158.html).Poti sa te uiti si la Graupner de grup motopropulsor. Tubul etambou se fixeaza pe potitie cu cianoacrilic(cit sa statea nemiscat) apoi se intareste cu epoxi cu/fara fibra de sticla.
tel.0745026562
0

#13 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 10 April 2011 - 11:11 PM

Vezi postareaZue, la 05 April 2011 - 07:25 PM, a spus:

...
Poti face comanda de adeziv(chiar daca nu il au ei in stoc il aduc de la Robbe)iar fibra de sticla si expoxi(Cod: 236069) tot de acolo(fibra de sticla intre 25gr/mp Cod: 232510 folosesti 2 straturi sau de 49gr/mp Cod: 232511 intr-un strat). Sa nu folosesti fibra de sticla din aceea care se foloseste in constructii sau banda adeziva cu fibra de sticla. Adezivul te ajuta sa fixezi fibra de sticla de model fara cute , bule, se da in cantitae mica. Apoi se aplica epoxi avind grija sa se imbibe bine fibra cu epoxi. Dupa uscare daca este cazul mai aplici epoxi, lasi sa se usuce si apoi finisezi din nou(se poate aplica chit direct pe epoxi. Acelasi procedeu il aplic la toate barcile din lemn

Ca motorizare poti folosii Cod: 4120 la care schibi elicile pe care va trebuii a le cumperi separat si de sensuri diferite. Ar fi pacat daca nu ai folosii elici de la Raboesc (http://www.autorc.ro...-c-155_158.html).Poti sa te uiti si la Graupner de grup motopropulsor. Tubul etambou se fixeaza pe potitie cu cianoacrilic(cit sa statea nemiscat) apoi se intareste cu epoxi cu/fara fibra de sticla.


Multumiri Zue pentru detaliile clare date si scuze pentru intarzierea raspunsului. Speram in mai multe pareri, eventual controverse, ca de aici vine progresul...
Cred ca voi merge pe mana ta in privinta fibrei de sticla. Pentru motorizare sunt tentat sa merg pe motoare mai putin puternice (si implicit cu consum mai mic) gen SPEED 500 E fara reductor, eventual alimentate la 9V in loc de 12. Nu cred ca voi gasi la noi dar are cine sa-mi aduca/trimite din Anglia sau Olanda.

Am totusi doua intrebari care nu-mi dau pace:
1. Cele 2 componente pentru rasina au un termen de pastrare de ordinul macar a 2-3 ani ? (sa stiu ce cantitate sa cumpar).
2. La motoare, alimentarea la o tensiune mai scazuta a motorului conduce implicit si la un consum consistent mai mic? Nu as vrea ca cele 2 motoare sa pape tot curentul din acumulator in 10-15 minute. In plus, am ferma convingere ca nu e necesara o putere f. mare pentru barcuta mea care va fi pe la 2.5- 3 kg. complet echipata si care trebuie sa mearga, nu sa zboare.
0

#14 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2011 - 09:56 AM

Vezi postareafvasile, la 10 April 2011 - 11:11 PM, a spus:

1. Cele 2 componente pentru rasina au un termen de pastrare de ordinul macar a 2-3 ani ? (sa stiu ce cantitate sa cumpar).


Au termene destul de mari, rasina este la 500gr

Vezi postareafvasile, la 10 April 2011 - 11:11 PM, a spus:

2. La motoare, alimentarea la o tensiune mai scazuta a motorului conduce implicit si la un consum consistent mai mic? Nu as vrea ca cele 2 motoare sa pape tot curentul din acumulator in 10-15 minute. In plus, am ferma convingere ca nu e necesara o putere f. mare pentru barcuta mea care va fi pe la 2.5- 3 kg. complet echipata si care trebuie sa mearga, nu sa zboare.

Nu este neaparat valabil la o , totusi iti recomand sa alegi unul sau doua motoare din seria 600 cu reductor. Ai mai avea varianta de la Graupner cu un motor montat pe doua axe si reductor My link
tel.0745026562
0

#15 Useril este offline   fvasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Rahova
  • Interests:sah, bridge

Postat 11 April 2011 - 11:08 PM

Vezi postareaZue, la 11 April 2011 - 09:56 AM, a spus:

Au termene destul de mari, rasina este la 500gr


Nu este neaparat valabil la o , totusi iti recomand sa alegi unul sau doua motoare din seria 600 cu reductor. Ai mai avea varianta de la Graupner cu un motor montat pe doua axe si reductor My link


Drive set MULTISPEED 500
e doar o posibilitate dar nu prea fezabila, as inlocui 2 motoare 500 (pentru ca nu sunt destul de eficiente fara reductor) cu unul singur, tot 500. E adevarat, reductorul lui MULTISPEED ar micsora pierderea de putere dar nu cred ca ar compensa-o.

Azi am fost ceva mai norocos si am gasit pe net o discutie foarte generoasa in informatii despre motoare electrice in general si despre SPEED 500 E in particular. Se discuta posibilitatea de a fi montate 2 asemenea motoare pe un catamaran de 9 kg (!!!).

Asemenea discutii speram eu sa fie si aici. Pentru incepatori ca mine, rataciti printre atatea caracteristici tehnice ale motoarelor recomand cu caldura niste explicatii despre functionarea motoarelor electrice date de japonezi, asa cum stiu ei sa faca toate treburile (pentru cei carora le e greu sa se descurce in engleza si se plictisesc inainte de a ajunge la link).

Concluziile trase de mine sunt:
  • daca 4 motoare SPEED 500 E pot misca rezonabil un mastodont lung de 2,5 m. atunci cand sunt folosite eficient inseamna ca pentru navomodelele fara pretentii sportive nu sunt absolut necesare motoare puternice;
  • alegerea elicei potrivita pentru un anumit motor este MULT mai importanta decat puterea motorului daca doresti un consum aproape de optim. Daca stie cineva vreun link unde problema e tratata serios ar fi grozav pentru un incepator ca mine. Ideea am intalnit-o in multe topicuri dar din pacate nu am vazut o argumentare mai inginereasca.
  • motoarele Robbe, Graupner si inca vreo 2-3 nume pe care le gasim prin magazinele noastre nu par a fi net superioare altora, mult mai ieftine. Or fi oare mult mai fiabile?

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu