Modelism - RHC Forum: Cv sfaturi pt un incepator. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cv sfaturi pt un incepator.

#1 Useril este offline   catalin1122 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Automodelism, Motociclism, Programare.

Postat 28 February 2011 - 08:34 PM

Salut si multumesc ca imi vizitati topicul!
Am cautat pe forum dar nu am gasit chiar ce imi doream.
OK, deci, de mic sunt pasionat de RC, am avut masini de jucarie si intotdeauna mi-am dorit cv "real", adica o masina RC adevarata. Acum cred ca am sa reusesc sa strang cv bani si sa-mi iau una. Problema e ca nu stiu ce sa aleg dintre electric si termic.
Stiu ca pt incepatori e bun electric pt ca se invata cu RC-urile si pt ca termicele sunt complicate. Ideea e ca vreau sa stiu cat de complicate?
Adica stiu ca tre sa-i schimbi bujia, ulei, combustibil, rodaj, cat combustibil incape intr-un rezervor, dar as vrea daca poate cineva sa-mi explice toate astea si relativ la preturi, pt ca eu tind spre termic. Pt ca o sa-mi placa sa umblu la el dar si pt ca nu vreau sa fiu limitat de acumulatori.
Multumesc !

PS: am sa revin si cu alte intrebari pe parcurs.

Aceasta postare a fost editata de catalin1122: 28 February 2011 - 08:34 PM

Imagine postata
0

#2 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 28 February 2011 - 10:00 PM

S-a intimplat ca un aviator sa-ti raspunda primul si probabil ca vecinii pe roti vor da cu pietre dupa mine.
In primul rind ar trebui sa stii ca tot vei fi limitat de acumulatori, cel putin la inceput, pentru ca indiferent de genul de motor adoptat vei avea nevoie de ei pentru receptie si/sau de aprindere (daca vei adopta un benzinar). Mai tirziu poate vei dezvolta propriul generator onboard si atunci vei avea acumulatori ca la o masina obisnuita - start si back-up.
Daca ar fi sa recomand o specie de motor as recomanda benzinarul din varii motive: combustibil ieftin, motor mai putin pretentios, poate continua sa functioneze daca trage un sughit-doua...
Insa alegerea motorului ar trebui sa o faci in funtie de ceea ce ai vrea sa construiesti si in primul rind de dimensiunea proiectului, pentru ca benzinarul are foarte putine exemplare la categoria micro si costurile lor sunt invers proportionale cu dimensiunea.
Pe de alta parte, un motor termic indiferent de rasa lui poate avea un comportament ... smucit daca nu-l comanzi cu blindete si in functie de masa agregatului pus in miscare poate lasa urme solide prin ograda, public, sau decor. Si nu ma refer la cauciucuri arse.
Motorul electric (in general) este mai ieftin decit motorul termic, clar mult mai putin pretentios decit un motor termic, si se gaseste intr-o naucitoare varietate de forme si puteri, deci ai de unde alege. El ar fi sa zicem etapa de ucenicie pe care as recomanda sa o faci, macar pina te obisnuiesti cu restul - subansable, manevrare, diverse gagdet-uri...
In plus daca-l scapi prin balarii nu te ustura ochii
Revenind la motoarele termice e bine sa-ti cauti unul la a treia, a cincea mina, pe care sa-l chinui si care in primul rind sa te chinuie el pe tine, ca sa inveti cu ce se maninca chestia asta.
Daca reusesti sa-l faci sa mearga bine, atunci esti pregatit sa ai termicul tau pe cimp, pentru ca vei avea experienta unei joanghine pe care ai adus-o la linie(asa ca unul nou va fi o plimbare in parc), sculele necesare, si nervi batatoriti.

0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 February 2011 - 10:16 PM

Tot de la un " aerian " adica pasionat de aero :

1 - motor electric - mai curat, mai precis in raspuns, mai performant, depinzi de numarul de pack-uri ca autonomie si nu sunt prea ieftine.
2 - motor termic - mai placut la auz si vaz ( scoate fum si barrrrr ), te dai , umpli iar rezervorul si iar te dai pana il termini ( bidonul )
carburantul nu este prea ieftin si daca iti place sa te dai o sa vezi ca se cam duce.
Motorul necesita ceva cunostinte nu ca cel electric nu ar necesita - parca mai repede pui in scurt ceva si ia pack-ul sau ESC -ul foc la un electric ( dar nu trebuie sa faci o noua facultate pentru asta - doar putina atentie cand iti explica cineva sau citesti pe net )
Termicul mai face pe nebunul la schimbari de conditii meteo sau geo ( altitudine si de aici presiune atmosferica, umiditate , temperatura vara iarna etc )
Murdareste ceva modelul cu stropi de ulei ars aruncat pe toba.

P.S.

Ori de care ai lua ... NU lua prostii uzate , proaste ca brand caci nu te va ajuta decat sa renunti la hobby - trebuie sa ai satisfactia copilului care se bucura de jucarie .. nu sa devenim matochisti si se ne autochinuim invartind la un prapadit de Hght Nedle Valve ( adica la un jiclor )decat daca doar vrei sa iti deschizi un service si sa devii profesor in motoare - poate scrii si vre-o carte .

Bafta
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   catalin1122 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Automodelism, Motociclism, Programare.

Postat 28 February 2011 - 10:33 PM

Va multumesc pt raspunsuri.
As dori sa stiu daca sunt ceva pasionati din Brasov pe acest forum, sunt constient ca nu toti viziteaza acest topic ca sa-mi raspunda mie, insa stiu ca vazusem un topic pt brasoveni, dar acum nu-l mai gasesc pt ca nu stiu la ce sectiune era. Vreau sa stiu asta pt ca vine primavara si lumea o sa inceapa a iesi cu masinutele, si poate merg sa invat si eu cate ceva, legat de mecanica, electrica, etc.
Imagine postata
0

#5 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2011 - 10:16 AM

Electricele nu au au nici o legatura cu termica la nivel de propulsie asa ca a recomanda unui incepator sa inceapa cu electrica ca se invata cu nu stiu ce e o mare prostie. Eu am inceput pe termica si m-am descurcat, acum am trecut la electrice, prefer electricele. Daca iti iei o electrica prima oara, pe urma cand treci la termica ce ai invatat despre motoare termice? Nimic. Esti la fel de incepator la capitolul asta ca la inceput. Da, inveti sa schimbi o roata si o planetara. Asta poti invata binemersi si pe termica.
Nu esti constrans de acumulatori daca ai destui, daca ai 4 acumulatori zdraveni iti ajung. Investitia e ceva mai mare la electrice la inceput dar cu timpul se amortizeaza, avand in vedere ca si carburantul e destul de scump, si se mai adauga si fiabilitatea motoarelor (electrie vs termice).
Termicele au un farmec aparte, de asta sunt asa de raspandite. Eu personal m-as intoarce la termica numai si numai pt acel "farmec", atat. La aceeasi suma de bani o electrica e mai performanta decat termica. Si ma refer la motoarele fara perii (brushless). Daca vrei sa iti iei electrica trebuie brushless neaparat.
In final tu decizi.
0

#6 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2011 - 10:26 AM

Scuze ca fac dublu post dar a disparut edit-ul.
Pe cei din Brasov ii gasesti cred la sectiunea intalniri si concursuri, de la automodelism. Ar fi o idee fff buna sa mergi la o intalnire si sa ii rogi pe baieti sa iti prezinte o termica si o electrica si poate iti faci o idee. Fiind primavara poate o sa ai ocazia sa vezi ce inseamna sa reglezi o termica sa mearga bine <_< , primavara fiind nevoie de ceva reglaje, mai ales daca ai rulat automodelul iarna. Dar sa tii cont de faptul ca oamenii in general au tendinta sa laude ce au. Ca si eu puteam sa zic acum ca electricele sunt cele mai tari si bate la fund o termica (axagerand, mai mult sau mai putin), pana nu incerci si tu nu ai de unde sa stii ce iti place tie, asa ca s-ar putea sa trebuiasca sa filtrezi ce iti vor indica baietii. In nici un caz nu jignesc pe nimeni dar stim cu totii ca sunt f multe persoane care au "cel mai tare autoodel"... Oricum fiecare tip de automodel, fie electric, fie termic, e bun la ceva la care altul nu e bun. Trebuie sa cauti ce ti se potriveste si din pacate (pt buzunar) cea mai buna metoda e sa incerci diferite modele. Eu am incercat 2 si mi-am cam format o parere.

Aceasta postare a fost editata de Lev: 01 March 2011 - 10:29 AM

0

#7 Useril este offline   catalin1122 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Automodelism, Motociclism, Programare.

Postat 01 March 2011 - 03:08 PM

@Lev ms pt sfaturi.

As mai avea cateva intrebari:
1. Cam cat combustibil incape intr-un rezervor de termica (presupun ca exista diverse marimi, in unul mediu) ?
2. Care sunt consumabilele care trebuie schimbate la un termic/benzinara? si cat de des?
3. Se merita sa ei un roller si sa-i cumperi motor si tx-rx si sa-l faci sa mearga, adik, iesi mai scump decat tot pachetul?

Multumesc anticipat !
Imagine postata
0

#8 Useril este offline   Cosminake 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 851
  • Inregistrat: 05-August 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2011 - 03:33 PM

Vezi postareacatalin1122, la 01 March 2011 - 03:08 PM, a spus:

@Lev ms pt sfaturi.

As mai avea cateva intrebari:
1. Cam cat combustibil incape intr-un rezervor de termica (presupun ca exista diverse marimi, in unul mediu) ?
2. Care sunt consumabilele care trebuie schimbate la un termic/benzinara? si cat de des?
3. Se merita sa ei un roller si sa-i cumperi motor si tx-rx si sa-l faci sa mearga, adik, iesi mai scump decat tot pachetul?

Multumesc anticipat !


1. In rezervorul de 1/8 buggy incap 125ml de combustibil.
2. Consumabile pt termice: bujie, filtru de aer, ulei filtru de aer, ulei after run, dupa ceva litri de combustibil (in functie de exploatare) trebuie sa schimbi setul la motor (piston, camasa, biela), ambreiaj, etc.
3. Merita sa iei un pachet cat mai mare, cu tot ce iti trebuie + piese de schimb si consumabile de la acelasi vanzator. Intotdeauna obtii un pret mai bun cumparand mai mult.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu