Merge LiPo HardCase 2 S in loc de NiMh 6S ?
#2
Postat 24 February 2011 - 02:07 PM
REAL DESIGN, la 24 February 2011 - 02:03 PM, a spus:
Da, merge cu siguranta.
Sunt insa ESC-uri ce "nu stiu LiPo" in sensul ca nu au cut-off daca tensiunea cade sub 6V (5.5, sau ceva de genu')
Atentie la descarcarea acumulatorului.
Bafta!
#3
Postat 24 February 2011 - 02:12 PM
REAL DESIGN, la 24 February 2011 - 02:03 PM, a spus:
Da... merge fara nici o problema dar daca ESC-ul periat nu stie de cut-off ( sa taie lipo-ul cand ajunge la 3v/celula)poti strica bateria.De regula ESC-urile brushed nu stiu asa ceva. O varianta ar fi sa iei un lipo buzzer care te anunta cand se ajunge la tensiunea respectivsa sau un lipo guard + BEC unde taie el tensiunea cand e scazuta!
Sper sa-ti fie de folos!
Atentie! NU folosi lipo(chiar daca functioneaza) pana nu te asiguri ca intampini una din situatiile descrise de mine.
O zi buna!
LE: scriam in timp ce si Fasconal scria :D!
Aceasta postare a fost editata de Alfa: 24 February 2011 - 02:14 PM
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy
CSTA Bucuresti
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
#4
Postat 24 February 2011 - 02:13 PM
Ma gandeam in ideea ca LiPo se incarca mai repede - mai naspa daca lovesti modelul si se strapunge cu vre-o tija pack-ul ( de aia ma gandeam la hardcase )
Acum sa vad eu ce ESC am la Off Road Robbe RB 540/4 EP.
Multumesc !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 February 2011 - 02:16 PM
#5
Postat 24 February 2011 - 02:13 PM
fasconal, la 24 February 2011 - 02:07 PM, a spus:
Sunt insa ESC-uri ce "nu stiu LiPo" in sensul ca nu au cut-off daca tensiunea cade sub 6V (5.5, sau ceva de genu')
Atentie la descarcarea acumulatorului.
Bafta!
Exact. Orice esc ce nu stie lipo din constructie, stie sa consume lipo, doar ca il consuma fara limita. Ca sa nu schimbi esc-ul, iti cumperi un lipo buzzer d-ala de piuie cand ar cam trebui sa te opresti.
#6
Postat 21 March 2011 - 03:41 AM
Exact aceeasi problema o intampin si eu la barca mea Slick... pt cine a urmarit constructia ei, stie ca am pus un motor brushed seria 700 cu un regulator Robbe navo 35A care nu stie de cut-off ca cele de brushless.
Drept urmare in loc de 2 pack-uri de NiMH 4000mAh de cite 6 celule ( care sunt si foarte grele ~ 400 grame bucata ) am ajuns la solutia cu 2 pack-uri de LiPo 2S de 5000mAh ( care sunt mult mai usoare ~270 grame bucata ) dar la care va trebui obligatoriu sa cuplez cite un LiPo buzzer 2S pt a preveni descarcarea prea mare a bateriei LiPo.
Ce credeti? Procedez bine asa? :)
0722733067 / 0744977799 / 0768740960 / 0771661458
YM: cbanica1 , MSN: cbanica
#8
Postat 21 March 2011 - 10:39 AM
Mie mi-a venit un regulator brushless de 35A Hobbywing programabil cu lipo cutoff dezactivat. Am mers cu el asa fara sa stiu vreo 7-8 packuri, pe timp de iarna, pe zapada, frig mare. Am mers cu un singur acumulator asa - lipo winforce de 5700mah 2s. Abia cand am pus de curiozitate cardul de programare la regulator am vazut ca nu era activat cutofful, iar acumulatorul lipo nu a patit nimic, se incarca si acum cu 6A si tine mult. Acum am pus cutoff la 3v.
Cred ca fiind frig cand mergeam cu masinuta fara cutoff acumulatorul lipo scadea repede la 3 v si putin sub si tot de la frig nu mai avea putere asa ca ma opream eu cand observam asta. Probabil ca daca era vara scadea voltajul prea mult fara ca eu sa observ asta la mersul masinutei. Cand bagam acumulatorul in casa la cald avea tensiune mare, daca mai descarcam din el mai scoteam vreo 2,7A.
#9
Postat 21 March 2011 - 10:41 AM
Lev, la 21 March 2011 - 10:39 AM, a spus:
Mie mi-a venit un regulator brushless de 35A Hobbywing programabil cu lipo cutoff dezactivat. Am mers cu el asa fara sa stiu vreo 7-8 packuri, pe timp de iarna, pe zapada, frig mare. Am mers cu un singur acumulator asa - lipo winforce de 5700mah 2s. Abia cand am pus de curiozitate cardul de programare la regulator am vazut ca nu era activat cutofful, iar acumulatorul lipo nu a patit nimic, se incarca si acum cu 6A si tine mult. Acum am pus cutoff la 3v.
Cred ca fiind frig cand mergeam cu masinuta fara cutoff acumulatorul lipo scadea repede la 3 v si putin sub si tot de la frig nu mai avea putere asa ca ma opream eu cand observam asta. Probabil ca daca era vara scadea voltajul prea mult fara ca eu sa observ asta la mersul masinutei. Cand bagam acumulatorul in casa la cald avea tensiune mare, daca mai descarcam din el mai scoteam vreo 2,7A.
Cu siguranta frigul a fost de partea ta.