Postat 13 December 2004 - 02:36 AM
Salut tuturor,
Din cate stiu eu exista doua planuri de lucru anexate in manualele din colectia Top Flite
FW-190d si Sea Fury Mk11. Manualele in sine sunt bune de studiat,pt a vedea modul de
abordare al constructiei propriuzise.Personal am avut multe de invatat,incercand sa-mi
adaptez stilul de lucru modului "usor" ,la propriu, adoptat de americanii de la Top Flite,
avand in vedere modul "plin de placaj" folosit de mine.Binenteles fara a exagera,in
detrimentul rezistentei structurii.Modul "la jumatate" folosit e super!!!. Permite un
lucru ingrijit, cu o buna centrare de-a lungul axelor longitudinale, fara a asambla modelul
"pe genunchi" cu implicatiile de rigoare????.Chiar daca unora dintre voi vi se pare ceva
depasit ca tehnica ,eu sunt adeptul ei comvins. BALSA folosita de cei de peste ocean,
probabil si de europenii de pe langa noi,din cate am observat este recomandata de doua
tipuri: moale(pt. acoperiri sau locuri ce nu necesita rezistenta mare) si tare sau HARD
indicata pt.a fi folosita in structura de rezistenta( vezi lojeroane T-F ). Pana acum in
comertul.... era sa zic socialist, nu am gasit specificat sortul balsei, indiferent de
grosime (3-4-5-8-10mm) pt.debitat lonjeroane de ex. ;unde ar fi nevoie de balsa mai "tare".
In ceea ce priveste planurile de lucru......nu sunt pt. cei ce vor sa faca o MACHETA,
eventual cu indulgenta o semimacheta. Repet sunt folositoare pt. MODUL de abordare. Daca
faceti niste comparatii dupa dim.reale ale avionului veti observa diferentele!!!!!!!! In
cel mai bun caz "adaptate" la planurile originale. Revin---- 3/16" balsa stringer--- adica
lonjeron de balsa de aprox. 6x6 mm. Personal am incercat cu balsa "de la noi",rezultatul
e de la sine inteles...POC! la prima solicitare.Sau 1/8" balsa pt.panouri fuselaj USURATE
ca pe placaj!!!!!!( balsa de aprox 3-4mm. ) Deci e clar ca NU ESTE balsa "MOALE".Solutia
dupa mine ar fi un compromis sau o cale "de mijloc" intre balsa si CEVA mai rezistent...
placaj sau brad sau......fibra. Daca va uitati pe planurile de FW veti vedea ca de ex.
aripa in zona trenului este "intarita" cu tesatura din fibra de sticla. Nu mai vorbesc
ca am vazut(tot pe la americani) TOT avionul acoperit cu fibra PESTE balsa. Va las sa
ghiciti pt.ce. Oricum, va doresc in continuare spor la treaba si vedeti ca mai sunt cartulii
cu instr. de montaj la TOP FLITE!!!! din toate se poate LUA cate ceva!!!
Cu stima JIMMY.
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."