Modelism - RHC Forum: Cum pot sa incarc o baterie VRLA de la bricheta (alternatorul masinii) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cum pot sa incarc o baterie VRLA de la bricheta (alternatorul masinii) in continuarea topicului cu sursa de curent pe camp

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 11:13 AM

Dupa cum vedeti nu am renuntat. De la ultimele discutii am mai sapat, m-am mai documentat si am ajuns la concluzia ca cea mai buna solutie (cum m-a sfatuit Cataero) este un acumulator deep-cycle sau VRLA sau echivalent.

Vreau sa fac urmatoarea configuratie:

- un acumulator deep-cycle de 65-100Ah pus in portbagajul masinii in mod permanent (adica cat tine sezonul de zburat) - eventual prins cu ceva sa nu se plimbe. Am vazut ca sunt relativ ieftine la Rombat si altii de genul asta.

- un incarcator de curent mic care sa il incarce incet de la bricheta masinii la 2-5A maxim ori de cate ori merg cu masina. Asta inseamna ca intre 2 sesiuni de zbor il incarca, deoarece merg destul de mult cu masina ar trebui sa il incarce complet.

Marea problema pentru mine acum este gasirea acestui incarcator. Am 2 solutii:

- un incarcator IMAXB6 (a ramas prin casa) care sa porneasca ori de cate ori pornesc masina pus pe incarcare Pb.
- un regulator de incarcare folosit la panourile solare - astea sunt din belsug la toate preturile si marimile. Problema mea este daca se potrivesc la ceea ce vreau eu. Concret, regulatorul urmator ar merge la asa ceva ?

http://www.thesolarshop.ro/regulator-incar...4v-5a-p-18.html
Regulator incarcare 12V / 24V 5A

Mufa de bricheta de la masina nu e alimentata cand nu e pus contactul si are o siguranta de 10A. Tensiunea pe care am masurat-o este de 14,1 V.


Orice sfat, idee, e binevenita. Vreau sa fie cat mai simpla/ieftina/fara modificari la masina. Adica cum am zis mai sus sa iau curent (mic) de la bricheta si sa incarc un acumulator VRLA pe care ulterior sa il pun la produs pe camp.

Multam, Stefan

Vezi postareaCataero, la Nov 10 2010, 09:27 PM, a spus:

O alta solutie ar fi aceasta : un acumulator cu descarcare adanca pana la 90% din capacitatatea lui. Aceasta solutie am gasit-o cand m-am apucat de proiectul F5B. Trebuia sa incarc pack-uri de 5S/4000 mAh pe camp. Am fost la un Open in Elvetia si m-am inspirat de acolo. Toti foloseau astfel de acumulatori. Aveau chiar cate doua. Am gasit un astfel de acumulator, de tipul celor folosite la instalatiile solare. Poti descarca 20A continuu timp de 3 ore. Pot sa incarc 7 astfel de pack-uri fara sa abuzez de acumulator. Daca nu-ti este suficient poti sa-ti iei unul de o capacitate mai mare. Cei de acolo foloseau de 100A. Eu mi-am luat unul mai mic, de 65A din considerentul masei.



Solutia cu generator este nasoala pentru ca:
- generatorul e mare, greu, unsuros si zgomotos
- da 220V deci mai trebuie sa car si o sursa in comutatie puternica care sa dea 12-15V, pe langa incarcatorul Lipo. O gramada de bani si de chestii carate pe camp, nu-mi place.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 10 January 2011 - 11:18 AM

0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2011 - 01:59 PM

Tie ti-ar trebui un generator de curent constant. Pe net sunt scheme cate vrei si la curentul de 2-5A iese ceva acceptabil ca dimensiuni...spun si eu.
Eventual o dioda inseriata. Dar asta este, sau nu, necesara, functie de schema aleasa.
Multa bafta.
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 10 January 2011 - 06:43 PM

Eu zic ca o dioda (da vre-o 20 A) si un bec de 20W inseriate ti-ar fi suficiente.
0

#4 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 07:56 PM

Daca incarcatorul tau stie sa incarce Pb dupa diagrama, e ok. O mufa de bricheta si 2(doua!) cabluri in paralel (practic dublarea sectiunii actuale!) pana in locul unde sta chargerul. De la charger la baterie e ok cum e el de la mama lui, nu va incarca cu mai mult de 3-4A. Sistemul automat functioneaza astfel: pornesti masina, te gandesti adaaanc ce mai ai de facut, iti aduci aminte, bagi mufa de la charger in bricheta si conduci. Nu e bine sa o lasi acolo permanent, din ratiuni de contacte proaste. TREBUIE sa fii 150% sigur ca chargerul porneste pe programul care trebuie. Si o chestie, trebuie sa conduci suficient incat sa si incarci. Adica toata saptamana ptr o zi de zbor, minim.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#5 Useril este offline   adi1234 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 871
  • Inregistrat: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti-dristor

Postat 10 January 2011 - 08:28 PM

Daca se mai poate pune si un motor cu reactie la acumulatorul deep cycle e OK. Eu stiu ca autoturismul are un alternator care incarca acumulatorul masini la o tensiune de14,2V sau 13,8Vcc.Daca cuplezi accu. la un + permanent al masini si negativul la sasiu ai accu. incarcat tot timpul fara probleme.
Extra 330l.
IAR 80
JU-A702.
YAR832
Tlf.0744493927
0

#6 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 10 January 2011 - 08:48 PM

Vezi postareaadi1234, la Jan 10 2011, 08:28 PM, a spus:

Daca se mai poate pune si un motor cu reactie la acumulatorul deep cycle e OK. Eu stiu ca autoturismul are un alternator care incarca acumulatorul masini la o tensiune de14,2V sau 13,8Vcc.Daca cuplezi accu. la un + permanent al masini si negativul la sasiu ai accu. incarcat tot timpul fara probleme.



Foarte corect ce spui,se incarca insa cu un amperaj destul de mare,problema era cum face Stefan sa incarce acumulatorul cu 5A.Eu as alege un regulator pentru panouri fotovoltaice tocmai pentru ca porneste automat in momentul cand primeste curent si nu trebuie setat de fiecare data cand pornesti masina,Se poate trage in porbagaj de la tabloul de siguranta un circuit separat cu siguranta dimensionata corect.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 08:57 PM

Sunt cateva probleme.

1. In USA sunt rulote in prostie, acestea au un acumulator separat care se incarca tot de la alternatoul masinii. Pentru ele se vinde un circuit de incarcare dedicat care se leaga la alternatorul masinii. Cat timp masina merge se incarca dar cand consumi curent din bateria nr. 2 bateria principla este separata si nu se descarca. Astea se gasesc usor.

2. Bateriile deep-discharge sau VRLA sau cum le mai spune (alea care se pun in UPS) se simt mult mai bine daca se incarca la curenti mici, mult mai mici decat da alternatorul masinii. De pe site-ul Rombat:
http://www.rombat.ro/index.php/ro/instruct...-exploatare/ups

eu nu sunt grabit sa o incarc cat de repede se poate si nici nu vreau sa umblu in masina la alternator. De aceea prefer un incarcator mic care suga curent de la bricheta, in jur de 5A si sa incarce bateria VRLA cat timp merge masina.

Am facut un experiment cu IMAXB6. Daca setez programul de Pb cu un curent de 3A si tin butonul de start tot timpul apasat chargerul porneste automat ori de ori primeste curent (si se opreste cand bateria e full). Deci tot ce trebuie sa fac e sa il leg la bricheta (asta deja am facut-o) si sa ii blochez butonul de start.

Regulatoarele de panouri fotovoltaice din care am pus in primul link au o singura problema. Sunt facute sa primeasca o tensiune mare de 18-50V. Nu stiu daca alimentate la 14V o sa incarce ceva in bateria mea. Asta vreau sa aflu defapt.
0

#8 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 09:18 PM

Citeaza

Cat timp masina merge se incarca dar cand consumi curent din bateria nr. 2 bateria principla este separata si nu se descarca

CORECT! Asta era rolul diodei sugerata de Vlad1. Cu chargerul tau insa, nu ai nevoie de acea separatie.

Citeaza

se simt mult mai bine daca se incarca la curenti mici

Corect! Ai nimerit 2 din 2!

Si, deloc de neglijat, curenti mici= conductor normal, nu sectiune IMENSA! De aceea ti-am sugerat sa dublezi Doar firele de la mufa de bricheta la charger! Pentru ca se presupune ca astea ar fi mai lungi. Dubland sectiunea lor, micsorezi caderea de tensiune pe ele. De la charger la baterie merg cablurile chargerului fara probleme.

Bafta! ( si la km parcursi!!)
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#9 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 11 January 2011 - 03:57 AM

Ce te tot complici atat cu regulatoare de incarcare nu pricep (sa pui regulator la regulator :rolleyes: ) cand alternatorul are un regulator bine calculat pentru incarcare. Bateria (deep-cycle sau VRLA) este tot de 12 V ca si cea a masini, 14V de la alternator ( in sarcina) e tensiunea prag de incarcare si e normal sa fie asa, bateria o poti incarca direct din bricheta masinii fara sa te doara capul, DAR pe cablul care pleaca la bateria de " back-up" pui frumusel o DIODA ca sa stabilesti sensul curentului in asa fel ca, tu sa nu consumi cu accesoriile masinii din ea ( faruri , stergatoare si mai ales la pornirea motorului ) si OBLIGATORIU o siguranta fuzibila de 10A si in capatul de la bricheta si in captul de la bateria de back-up, ca nu se stie niciodata cand si unde se poate duce izolatia cablului pana la bateria de back-up si dai de alte distractii.
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#10 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 09:09 AM

Eu nu inteleg de ce iti trebuie charger. La masina nu o sa ai mai mult de 14,4V iar accu tau descarcat nu va avea mai putin de 10V. Mai pui si o dioda in serie cu acuu ca sa nu consume demarorul la pornire din el , deci vei avea o diferenta de tensiune de 14,4-10-0.7= 3,7v. Acum calculam cu legea lui Ohm o rezistenta ai curentul maxim de incarcare sa nu sara de 5A: 3,7V/5A=0,74 ohm, puterea disipata pe rezistenta: 3,7*5= 18,5W. Te duci frumusel pe Maica Domnului si cumperi doua rezistente de 1,5 ohm la 16W pe care le pui in paralel, le inseriezi cu dioda de 10A si gata incarcatorul!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 10:23 AM

Suna foarte bine. Intrebare; acea dioda care coboara tensiunea cu 0.7V nu va face ca incarcarea celui de al doilea acumulator sa nu fie niciodata completa ?

14.1-0,7 = 13.4V deci acumulatorul din portbagaj va ajunge la maxim 13.4 V

Intrebare 2;
- daca pun rezistente care vor limita curentul de incarcare la cat vreau eu, de ce mai e nevoie sa pun si dioda? Din cauza rezistentelor la pornirea masinii al doilea acumulator va contribui cu un curent mic, 3-5A, nesemnificativ, si pe camp, cand trag din el la greu, este oricum decuplat caci mufa de bricheta e moarta cand nu e cheia in contact.

Vezi postareaMLGore, la Jan 11 2011, 09:09 AM, a spus:

Eu nu inteleg de ce iti trebuie charger. La masina nu o sa ai mai mult de 14,4V iar accu tau descarcat nu va avea mai putin de 10V. Mai pui si o dioda in serie cu acuu ca sa nu consume demarorul la pornire din el , deci vei avea o diferenta de tensiune de 14,4-10-0.7= 3,7v. Acum calculam cu legea lui Ohm o rezistenta ai curentul maxim de incarcare sa nu sara de 5A: 3,7V/5A=0,74 ohm, puterea disipata pe rezistenta: 3,7*5= 18,5W. Te duci frumusel pe Maica Domnului si cumperi doua rezistente de 1,5 ohm la 16W pe care le pui in paralel, le inseriezi cu dioda de 10A si gata incarcatorul!

0

#12 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 11 January 2011 - 10:38 AM

...14,4V este tensiunea de incarcare, acumulatorul full incarcat nu depaseste 13,3-13,4V, deci e acolo !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 11:10 AM

Vezi postareastiganas, la Jan 11 2011, 10:23 AM, a spus:

Suna foarte bine. Intrebare; acea dioda care coboara tensiunea cu 0.7V nu va face ca incarcarea celui de al doilea acumulator sa nu fie niciodata completa ?

14.1-0,7 = 13.4V deci acumulatorul din portbagaj va ajunge la maxim 13.4 V

Intrebare 2;
- daca pun rezistente care vor limita curentul de incarcare la cat vreau eu, de ce mai e nevoie sa pun si dioda? Din cauza rezistentelor la pornirea masinii al doilea acumulator va contribui cu un curent mic, 3-5A, nesemnificativ, si pe camp, cand trag din el la greu, este oricum decuplat caci mufa de bricheta e moarta cand nu e cheia in contact.



Dioda are 0,7v cadere la un I relativ mare, cand curentul de incarcare scade spre 10 mA, caderea pe dioda va fi de 0,4-0,5V. Deci, la 14,4V tensiune pe alternator vei avea 13,9-14V pe acuu tampon, mai mult decat OK.
De dioda ai nevoie pt ca sa nu iti consume din bateria suplimentara partea electrica a masinii (demaror de ex), pt ca , la pornire, daca tragi vreo 50A din acuu tampon prin rezistenta de 0,74 Ohm se lasa cu fum.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2011 - 01:54 PM

Mai este si varianta cu dioda schottky. Caderea de tensiune pe ea este, aproximativ, 0,2V.
Nu neglijati nici becul lui Vlad. Este o rezistenta neliniara. In plus iti da informatii despre starea de incarcare a bateriei...spun si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 January 2011 - 01:55 PM

0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 January 2011 - 03:33 PM

Daca-l cuplezi/decuplezi deliberat, bec-ul e suficient.

Filamentul, are proprietatea ca este puternic neliniar. V-a lucra ca un regulator de curent (in ambele sensuri), probabil (trebuie vazut) 10-20 A va lasa, pentru ca diferenta de tensiune dintre cele doua baterii nu va permite aprinderea becului (nu o sa vedeti lumina) dar va limita curentul de incarcare.
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 07:18 PM

Misto, becul iti va da un log cand vrei, sa vezi cat ai bagat inapoi. Becul e neliniar, adevarat, dar nu are convertor ca sa ridice la cat are nevoie de la 11-12V, incat sa nu te intereseze 1-2 Volti pierduti pe cablu. Solutiile sunt simple, dar atata vreme cat poti face ceva sigur si fara modificari, controlabil, de ce nu? Si cu chergerul nu tragi mult din alternator, ceea ce are alte implicatii.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 11 January 2011 - 10:30 PM

Nu stiu ce baterie ai tu pe masina in acest moment ( presupun ca ai ceva de 55A si mai ales cred ca are mai mult de 3-4 ani vechime), dar cred ca te complici inutil cu tot felul de artificii cand poti pune pe masina o alta baterie mai mare ca amperaj si ca dimensiuni cat iti permite locul prevazut pentru prinderea bateriei pe masina si ai teminat tot balciul
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu