Modelism - RHC Forum: Sistem de propulsie mai putin conventional - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sistem de propulsie mai putin conventional fara a fi necesara folosirea unui fluid

#1 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 15 December 2010 - 02:28 PM

In iulie 2004 a fost deschis un topic in care se propunea realizarea unei aerodine lenticulare plecand de la planurile lui Coanda. Am urmarit cu un real interes acel topic - http://www.rhcforum....?showtopic=2779 , chiar am construit o chestie asemanatoare, doar pentru verificarea principiului, folosind un compresor. Totusi, am realizat ca, inafara unui model care poate ar fi zburat, poate nu, orice realizare practica a aerodinei lui Coanda nu prea ar prezenta nici un interes. De ce? Pentru ca asemenea tuturor sistemelor de propulsie folosite la ora actuala in sistemele aerospatiale, este necesara prezenta unui fluid, care ori este accelerat (avioane, elicoptere samd), ori este transformat si accelerat (rachete, navete spatiale).

In 2008, armata SUA a testat un tun electromagnetic care propulsa proiectilul fara a folosi o detonare. Nu a fost o mare reusita, dar in urma cu trei saptamani au refacut testul si au reusit sa propulseze un proiectil pana la distanta de 200km cu o viteza de 5Mach. Energia cinetica a atins 33MJouli.

Intrebarea mea este urmatoarea: Se poate realiza un sistem de propulsie (poate asemanator tunului electromagnetic) pentru a propulsa avioane, rachete sau mai ales nave spatiale fara a fi necesara prezenta unui fluid?
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 02:43 PM

Acel proiectil a avut o acceleratie foarte mare de a putut sa atinga 5 Mach si 200 km. La aeronave cu oameni la bord trebuie limitata acceleratia la o valoare suportabila de catre cosmonauti sau chiar si de catre oameni neantrenati sau copii in cazul zborurilor comerciale. Deci ma indoiesc ca ar fi un sistem viabil.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 15 December 2010 - 02:44 PM



0

#3 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 15 December 2010 - 02:48 PM

Vezi postareanavigator, la Dec 15 2010, 02:43 PM, a spus:

Acel proiectil a avut o acceleratie foarte mare de a putut sa atinga 5 Mach si 200 km. La aeronave cu oameni la bord trebuie limitata acceleratia la o valoare suportabila de catre cosmonauti sau chiar si de catre oameni neantrenati sau copii in cazul zborurilor comerciale. Deci ma indoiesc ca ar fi un sistem viabil.


nu zice nimeni ca ar trebui sa fie neaparat similar celui folosit de armata SUA. Alte idei?
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#4 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 15 December 2010 - 02:57 PM





Uite ca au mai mers cu tunul si altii pana pe luna.

(noroc de topic, mi-am amintit de clasicul film, de mult nu l-am mai vizionat)

Ar merge metoda, cu tun electromagnetic (tunel mai exact) de propulsare a unei navete, numai ca ar trebui accelerarea pe lungimea a multor km, pentru ca fortele sa nu fie prea mari asupra corpului uman. Vidat desigur tunelul, macar apropiat de valoare, pentru frecari minime la accelerare.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 15 December 2010 - 03:05 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#5 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 15 December 2010 - 03:48 PM

ok, dar despre fizica giroscopului ce parerea aveti? Poate fi aplicata unui sistem de propulsie?
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#6 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 15 December 2010 - 04:16 PM

1. In opinia mea, oricarui mijloc de propulsie, pentru stabilizare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif .
2. S-ar putea, giroscopic vorbind (daca ne invartim si gandim), s-ar putea sa fie o aplicatie, dar banuiesc doar in reducerea fortei necesare de a misca un eventual vehicul pe principiul sau. Nu imi mai aduc aminte explicatia (cred ca de fapt nici nu exista, dar ca i se spune efect giroscopic tin minte), am experimentat si eu cu o roata de bicicleta, o puteam ridica doar cu doua degete usor tinand, nici macar fortandu-ma, dupa ce i-am impus ceva rpm.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 15 December 2010 - 04:18 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 December 2010 - 04:40 PM

Vezi postarearanet, la Dec 15 2010, 03:48 PM, a spus:

ok, dar despre fizica giroscopului ce parerea aveti? Poate fi aplicata unui sistem de propulsie?

Eu zica ca da, dar nu prin prorietatile specifice giroscopului mecanic (parca erau 5 la numar), ci ca mod de inmagazinare sau conservare (cam mult spus dar imi asum riscul...) a energiei. Au fost incercari chiar si practice de a inmagazina energia mecanica disponibila pe anumite portiuni ale traseului si a fi folosita imediat dupa aia, cand situatia o cere. Cred ca ar trebui mers spre termenul de volant nu cel de giroscop, desi partea in miscare ar putea fi aceeasi.
Din punctul meu de vedere, e o situatie perfect posibila si functionala, daca gabaritul si masa suplimentara sunt suportate de vehicul. Cand ai energie disponibila o poti consuma antrenand in miscare de rotatie un corp de la care vei prelua ce mai poti, cand este nevoie. Separat de asta, efectul giroscopic deseori incurca, nu este favorabil schimbarilor de directie decat in anumite situatii. Adica este dificil de schimbat directia unui aero daca axa unui giroscop mecanic mare (cum este turbina in mod normal la un aero) este cea longitudinala. Cam in aceeasi idee, la auto, musai sa pui axa verticala sa poti vira, dar incurca la inclinarea masinii. Stiu ca au fost incercari, dar s-a renuntat la idee din cauza unor complicatii mecanice (volum ocupat, uzura lagare, etc). Nu-i exclus sa revina pe planseta problema, daca gabaritul si masa o permit. Zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 December 2010 - 04:41 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 15 December 2010 - 05:45 PM

Am primit de la Ranet un film care sustine subietul in cauza. Cei ce vor sa-l vada, puteti accesa si descrca imaginea acestui film de la: Imaginea in cauza. Precizez ca fost suficient de amabil si am obtinut aprobarea lui de al pune la dispozitia celor curiosi

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 15 December 2010 - 05:45 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 December 2010 - 06:01 PM

La mine nu merge...
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 15 December 2010 - 06:55 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Dec 15 2010, 06:01 PM, a spus:

La mine nu merge...

incearca acum
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 December 2010 - 07:25 PM

In anii 70 am citit in Stiinta si Tehnica un articol care propunea un autobuz cu volant. In statii facea un contact cu reteaua electrica si un motor electric accelera volantul care ar fi dat suficienta energie pana la statia urmatoare. Un fel de troleibuz dar fara reteaua de fire...interesant, nu? Pe urma nu am mai auzit nimic, ceva nu a mers ca pe hartie.
Apropos de giroscoape, am vazut pe Bricul Mircea un girocompas superb. Tehnica militara sovietica de prin anii 60. O bijuterie tehnica:
-giroscoapele erau niste motoare sincrone alimentate la 400Hz
-cele doua giroscoape (la 90 de grade...m-a fascinat intotdeauna cum reusesc sa gaseaseca nordul geografic) erau inchise intr-o sfera etansa, gresate pe viata.
-sfera era tinuta in suspensie, intr-un lichid cu densitate apropiata de a sa, cu campuri electromagnetice, care si alimentau, prin inductie, giroscoapele.
-un sistem extrem de ingenios de a urmari sfera fara nici un contact
Totul era un monstru de peste 100kg, sustinut pe suspensii cardanice, in punctul cel mai de jos al navei. Informatiile erau transmise electric in diferite puncte ale navei: cabina de comanda, cabina comandantului, etc, etc.
O bijuterie tehnica care costa, atunci, vreo 3 000 000 de lei.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 December 2010 - 07:28 PM

0

#12 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 15 December 2010 - 09:49 PM

Ca sa faci o replica dupa tunul electromagnetic iti trebuie o gramada de condensatorii si bobine din ce in ce mai mari care sa atraga tot mai tare proiectilul si daca ti-l arunca 100m esti meserias :rolleyes:
Mai multe informatii despre asa ceva gasesti: aici si aici dar nu cred ca ai fi dispus sa lucrezi cu asa ceva mai bune ar fi doua volante care se rotesc in directii opuse si creeaza o oarecare deplasare fara sa antreneze vreun fluid
0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 10:36 PM

OFF-TOPIC:

Subiectul asta imi aduce aminte e un banc:
Doi cosmonauti vad o baba calare pe o matura care orbita in jurul Terrei:
-Mamaie, tu esti baba-cloanta?
-Nu maica, eu sunt femeia de servici de la Cernobil!

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 15 December 2010 - 10:37 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 10:40 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 15 2010, 07:25 PM, a spus:

In anii 70 am citit in Stiinta si Tehnica un articol care propunea un autobuz cu volant. In statii facea un contact cu reteaua electrica si un motor electric accelera volantul care ar fi dat suficienta energie pana la statia urmatoare. Un fel de troleibuz dar fara reteaua de fire...interesant, nu? Pe urma nu am mai auzit nimic, ceva nu a mers ca pe hartie.



Ba merge, exista facut in Anglia la nu stiu ce expozitie, dar e un trenulet care merge de la un pavilion la altul. (mi-a povestit un prieten care a mers cu el).
Are un variator continuu cu curea si ambreiaj, volanta e invartita la fiecare statie.Rotirea volantei se face mecanic. La autobuz e mai greu de realizat pt. ca depinzi de trafic.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu