Rachetoplane RC ce si cum...
#31
Postat 03 December 2006 - 04:32 PM
Pentru un motor de 20N, greutatea trebuie sa fie undeva pe la max 300g. Sa vedem poze :D
#32
Postat 03 December 2006 - 04:52 PM
S8EP
#34
Postat 04 December 2006 - 03:01 AM
Zippo, la 3 Dec 2006, 16:52, a spus:
S8EP
Ce motoare folosesti pentru rachetoplane? Am cautat la Estes si tot ce au ei sunt cu durata scurta de ardere.
NU am cum sa-mi construiesc motoarele aici deoarece as deveni "fericitul" castigator a cativa ani de cazare si mancare gratis la Guantanamo.
MIG-29
#35
Postat 04 December 2006 - 06:16 AM
Rachetoplanele astea sunt printre cele mai tari chestii la CM si peste tot si au ajuns unde se afla dupa 25 de ani de munca a zeci de concurenti. Daca vrei insa doar distractie la inceput, se poate mult mai usor decat crezi. Intr-un fel tot ce s-a discutat pana acum poate fii luat de bun ca adevarat sau poate fii aruncat la gunoi, depinde de situatia concreta. Fotografiile postate pot sa te lamureasca. Foarte bine venite.
Cat despre electronica: cauta bine si vei gasi, si microservere, si receptoare care sa bata la 5-600 m (vezi Futaba). Motoare speciale pentru asa ceva a facut Estes, (S9P), se pare ca au sistat fabricarea din lipsa de comenzi, dar se mai pot gasi in magazine. Vezi la Apogee seria Medalist si gasesti ce vrei, adica lungi de tot, 10 si 20 Ns, parca si mai mari.
E totusi o intreprindere serioasa asta cu S8, as fii gata sa o fac si eu, inca mai pastrez pentru asta vreo 3 fuselaje de carbon de la ukrainieni.
Am vazut multe modele, nu am facut nici unul, dar intr-o zi tot voi face. Cauta ceva planuri, dimensiuni, etc, nu merge pe bajbaite ca-i pacat de timp si bani. Vezi la site-ul USA Spacemodeling al echipei US.
Bafta
#36
Postat 04 December 2006 - 08:14 AM
#37
Postat 04 December 2006 - 09:07 AM
Tot planorul e facut din polistiren. M-am impiedicat de el prin HobbyLobby si am zis sa incerc sa-l fac RC. Zboara foarte bine... urmatorul upgrade- motor electric (Speed 300) si-l fac Park SlowFlyer.
Intentionez sa mai achizitionez unul si sa-l fac rachetoplan RC... asta daca intr-adevar se merita... inca sunt in dubii ca s-ar comporta bine ca rachetoplan. Voi ce ziceti?
Daca s-ar merita sa-l fac rachetoplan probabil as intari fuselajul cu un bat de carbon... si de asemenea bordul de atac al aripilor ar primi cadou cate un lonjeron de carbon.
De asemenea motorul racheta ar fi probabil plasat pe un baldachin de lemn construit sub botul planorului fuselajul urmand sa fie protejat de gazele motorului cu ajutorul unei foite metalice.
MIG-29
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 December 2006 - 09:25 AM
#38
Postat 04 December 2006 - 09:07 AM
edit: poate postati ceva planuri... am gasit un plan de prin 1969 intr-o revista de modelism... control doar pe directie.
M-ar interesa control pe eleroane, profundor, directie si eventual o anvergura mai mare. O metoda ar fi sa maresc planorul respectiv si sa pun suprafetele de control.
O alta metoda (pe care o prefer) e sa am deja un plan despre care sa stiu sigur ca "functioneaza" :rolleyes: Asa ca daca aveti ceva planuri poate le postati aici.
MIG-29
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 December 2006 - 02:12 PM
#39
Postat 04 December 2006 - 09:16 PM
Dar poate daca-l inveselesti cu o tzevusca din carbon mai stii= :lol:
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#40
Postat 05 December 2006 - 04:59 AM
Skyspy, la 4 Dec 2006, 21:16, a spus:
Dar poate daca-l inveselesti cu o tzevusca din carbon mai stii= :D
Da, asa este. pare sa fie U-2-ul desi nu e neaparat copia fidela la scara http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
MIG-29
#42
Postat 05 December 2006 - 10:04 AM
Zippo, la 5 Dec 2006, 08:48, a spus:
Sa ne spui cum s-a comportat la zbor dupa modificari !
Inca nu e zburat ca rachetoplan? De altfel cel din poza nici nu va zbura ca rachetoplan ci ca slowflyer (park flyer).
Urmatorul, daca cei experimentati in rachetoplane RC considera ca se merita, va fi directionat spre directia respectiva.
Ca slow flyer inca nu sunt multumit de capacitatea de viraj fara ajutor de la directie/rudder. Am incercat sa-l zbor doar cu profundor si eleroane si desi profundorul e mai mult decat suficient, eleroanele par sa nu fie suficiente. Am sa incerc sa le maresc cursa si de asemenea, poate, suprafata. De asemenea planorul, fiind cumparat din comertul socialist local nespecializat in jucarii RC nu e chiar perfect...
Prin urmare si fara a mai lungi vorba: cu lonjeroane de carbon inserate in bordul de atac al aripilor si cu o tija de carbon de-a lungul fuselajului... ar fi OK pentru "aruncat" pe motor racheta? :D
De asemenea cineva zicea aici despre fuselaj lung... planorul are fuselajul destul de lung dar aripa este pozitionata destul de "in spate"; aproape de stabilizatorul orizontal. Sa fie probleme la urcare? Din cele citite si din cele ce le stiam la urcare conteaza mult pozitia centrului de greutate in relatie cu centrul de presiune si dupa aruncarea motorului vrei ca centrul de greutate sa se muta in pozitia de planare OK... corect?
Desi e cam mult de cerut de pe urma unor poze poate se risca cineva sa zica daca modificarile de mai sus sunt necesare si ce alte modificari crede ca ar mai trebui facute.
MIG-29
#44
Postat 05 December 2006 - 10:16 PM
1. La cca. 20-25 metri pe secunda viteza la decolare (ceea ce este putin, si numai cu motoare lungi), forta portanta plus cea de rezistenta depasesc impreuna cateva kilograme forta.
Jucaria aceea asa cum arata n-are de unde sa reziste fara lonjeroane ca lumea la aripi si fuselaj. Apoi, fuselajul acela trebuie sa fie destul de lung si mai ales rigid, sa nu se poata indoi cu mana nici macar 2 mm, folosind o forta rezonabila, adica 2-3 kg.
Nici un tub din carbon din comertul capitalist nu egaleaza calitatile fuselajelor home-made, folosite de obicei la modele S8E adica tub conic cu perete strucura sandwich din folie dural/tesatura carbon/folie dural, grosime finala o,4 mm, la 8 grame greutate pentru 750 mm lungime. Adaugarea ulterioara de lonjeroane complica constructia si strica aerodinamica. Deci acestea trebuie incluse de la inceput in design, ceea ce nu e cazul aici.
2. Motoarele care ard lung au “obiceiul†sa parleasca coada si fuselajul. Acestea din urma in general sunt fie facute din carbon fie protejate cu folie de aluminiu (nu staniol). Aceasta protectie nu e suficienta daca profundorul si directia sunt din spuma.
3. Planoarele acestea vibreaza destul de mult la urcare (uneori se poate auzi vibratia de aproape). Deci la constructie trebuie tinut cont ca toate materialele si imbinarile sa fie usoare si rigide, astfel incat sa nu apara rezonanta.
4. Nu am vazut nici un rachetoplan RC cu alte comenzi decat pe profundor si directie. Tre sa fie suficient.
5. La modelele de competitie motorul nu se arunca, el neavand intarziere si pulbere (sunt motoare cu capac “pluggedâ€, de unde litera P la simbolul mororului E9-P de ex.).
Pentru experimente si hobbby desigur ca se poate arunca motorul.
6. Punctul meu de vedere: un proiect nou inspirat din fotografiile anterioare si ce se mai gaseste pe internet ar fii mai bun decat o reconversie . Parerea mea…
#45
Postat 05 December 2006 - 10:58 PM
Iar in afara de directie si profundor, am vazut cu flapsuri, eleroane, voleti .....
MIG-ule, nu merita sa transformi modelul tau de polistiren intr-un S8, el este facut pentru alt regim de zbor. Am sa-ti trimit cand pot scana cateva planuri dupa ceea ce construiesc eu ... daca tot te pasioneaza categoria asta, incepe ceva de la 0 si ai sa fii mult mai multumit... Succes!
#47
Postat 06 December 2006 - 02:28 AM
Zippo, la 5 Dec 2006, 22:58, a spus:
Iar in afara de directie si profundor, am vazut cu flapsuri, eleroane, voleti .....
MIG-ule, nu merita sa transformi modelul tau de polistiren intr-un S8, el este facut pentru alt regim de zbor. Am sa-ti trimit cand pot scana cateva planuri dupa ceea ce construiesc eu ... daca tot te pasioneaza categoria asta, incepe ceva de la 0 si ai sa fii mult mai multumit... Succes!
Tocmai de aceea am si inceput acest fir de discutie. Astept planurile scanate. Am gasit motoare lungi la Apogee si exista chiar posibilitatea sa-mi proiectez motoarele si sa le trimit unei firme spre fabricare... ceea ce am mai facut inainte.
Deja am inceput sa ma uit dupa ceva servo-uri si receptoare pentru rachetoplan...
MIG-29
#48
Postat 06 December 2006 - 06:48 PM
#49
Postat 09 December 2006 - 01:08 AM
Valteras, la 6 Dec 2006, 18:48, a spus:
Tineam minte ca am mai intrebat dar nu mai stiam ca s-a raspuns. Poate ne ajuta moderatorul sa unim cele doua subiecte.
De asemenea... poate mai exista si alte planuri de rachetoplane. Cateva examene m-au tinut departe de forum dar n-am renuntat la idee... ba dimpotriva am comandat un pachet de 3 servo-uri, receptor si pack de 100 mAh. Astfel in cateva zile voi avea echipamentul necesar pentru "jucarie" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif (pana acum am lucrat doar cu servo-uri si receptoare standard; parerea mea e ca ar fi mers si cu echipament standard... dar daca lumea zice ca trebuie micro... punem micro; adevarul e ca servo-urile standard cam trag la cantar...).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 December 2006 - 01:09 AM
#50
Postat 09 December 2006 - 07:49 PM
Ai putea sa intri pe net la forums/groups ca acesta al nostru, de unde poti afla mult mai multe decat de la noi. Chestii la obiect. Poate ca ai facut-o deja.... Plus ca fiind in US, posibilitatile sunt nemarginite, timp si bani sa fie.
Am aici un link catre un film scurt, cu un avion radiocomandat cu motor racheta, dar care poate fii convertit la electric. Acrobatie, etc. E mortal si costa "numai" $119.99. Merge cu motoare D, E , F , G.
Nu-i vorba sa cumperi, doar ideea...
http://www.randrmodelaircraft.com/media/De...512Kbps_mod.wmv
Poate fac si eu unul ca acesta anul viitor, arata a racheta mai mult decat a planor.
Imagini atasate
#52
Postat 08 March 2007 - 02:28 PM
#53
Postat 19 January 2008 - 02:50 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...T&f=23&t=11991&
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...T&f=23&t=12851&
Sunt tipi buni in domeniu, dar nu exista pe forum. Ar fi fost mai indreptatiti sa scrie cate ceva.
- Despre constructie, ce sa zic, am un fisier doc cu poze si cateva comentarii (e prea mare si nu pot sa-l pun pe forum) - despre modelul meu, care nu e un exemplu neaparat bun, dar se poate construi clasic, numai ca trebuie niste armaturi de carbon pe ici pe colo.
- Daca grinda de coada a fuselajului e din carbon/sticla de la betele de pescuit, nu cred ca e solutie neclasica.
- Recunosc: am dat 60 lei pe un bat de pescuit, doar pentru segmentul nr. 2, bun de facut fuselaj din el. Dar si celelalte se pot folosi.
- Segmentele din sticla sunt foarte ieftine, dar mult mai elastice. Asta-i diferenta dintre sticla si carbon, pana la urma. Din pacate ambele versiuni sunt prea grele. Unuia din carbon i-am slefuit interiorul pentru usurare, dar nu am castigat decat 1g si m-am murdarit degeaba. Pentru slefuirea interiorului trebuie o scula mult prea bine facuta pentru dotarea si nerabdarea mea. Se pare totusi ca se pot gasi segmente mai potrivite, de la magazinele de scule de pescuit mai avansate.
Poate da Domnu' si apar motoare racheta la preturi mai convenabile......
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 19 January 2008 - 02:52 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#54
Postat 20 January 2008 - 09:40 PM
Am aici un link ptr Youtube , cu ceva lansari de rachetoplane de la Saliste, vara trecuta. Sunt mai multe, am pus 2 mai reusite
http://www.youtube.c...h?v=t52Ii55kgt4
http://www.youtube.com/watch?v=vHKZkTG0yMU...feature=related
Am facut si eu ceva poze acolo, parca si un film mai lung, nu sunt de Net, pun doar o poza mai jos ca sa va faceti o idee, cei care nu sunteti chiar in branse.
Una din greselile destul de frecvente pe care le-au facut multi, inainte de a reusi zboruri foarte bune (se poate sta in aer peste o ora cu un model bun, pe vreme buna !) este de a considera ca este vorba de un aeromodel in primul rand, care foloseste cu ocazia aia un motor de racheta, facut special (timp de ardere foarte lung, 6-7 secunde, si mai mult, fara catapultare).
Modelele care sunt in poze seamana foarte mult cu aeromodelele mici, ca structura , materiale, etc, mai ales profilele groase folosite ptr aripi. Modelele performante folosesc acum profile subtiri, dar foarte putin curbate sau simple NACA iar ca meterial de baza este un tip de depron, consolidat cu lonjeroane din carbon. Problema de rezistenta este cea creata de fota portanta, care curbeaza aripile, mai mult decat cea de rezistenta la inaintare. Tot mai rar se mai folosesc aripi ca de aeromodel zbor liber, ci se merge pe balsa acopertita cu Monokote (de fapt produsul se numeste "Ultrakote", e mult mai subtire si usor, si eu folsesc asa ptr rachetoplane, chiar si ptr rachete mai simple, e ceva f.f. usor dar trebuie scule speciale) Se mai foloseste acel depron care de altfel se gaseste de-a gata la magazine, aripa completa ptr aero, dar care trebuie un pic consolidata.
Fuselajele sunt in general home-made, din fire (rowing) de carbon, infasurate pe un calapod conic. Este o structura sandwish, primul strat din folie de dural f. subtire, apoi carbonul, apoi din nou un strat de foile rulata, totul cu epoxi. Pun o poza cu un astfel de fuselaj, langa care se vede si un bord de atac din carbon de 0.15 mm grosime, folosit uneori ca intaritor la mijlocul aripii. Fuselajul din poza are peretele de 0.3 mm grosime, la lungimea de 80 cm cantareste 8 grame si este "beton", nu poate fi indoit cu mana, folosind o forta rezonabila. E foarte rigid, ceea ce este esential ptr. a avea control pe profundor. Acolo e o mare problema, datorita vibratiei, unghiul de incidenta variaza si eficienta este afectata.
Mai pun ceva poze, cu modele mai performante.
Imagini atasate
#56
Postat 20 January 2008 - 09:50 PM
In orice caz, pentru cine nu stie, la S8E dificultatea principala este ca exact in secunda 360 de zbor sa aterizezi in mijlocul zonei stabilite. Trebuie f. multe zboruri de antrenament si la 10-20 dolari pe motor, parca nu e la indemana oricui.
De obicei cine participa la S8, nu mai are timp si bani de alte probe. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Imagini atasate
#57
Postat 21 January 2008 - 09:22 AM
E din spuma si carbon. Se vinde kit cu 500 lire sterline.
Cred ca o sa merg in continuare pe solutia clasica la aripa. Imi ia o zi sa fac aripa, cu costuri minime. Si folosesc si folie standard. Ultima a iesit de 110g cu tot cu servouri. Am pus doua lonjeroane de carbon de 3x1mm si o teava de 3mm cu grosimea 0.5mm in bordul de atac, nervuri de 3mm. Urmatoarea o sa aibe numai carbon de 0.3mm, pus in cateva straturi la incastrare si bord de atac de balsa. Sper sa iasa cu tot cu servouri, la 60-70g.
Liviu123, filmele la care ai pus link, sunt deja linkuite. Eu le-am filmat. ;)
Numai pe mine nu m-a filmat ma, nimeni. ;)
Cu motoarele e buba si prin urmare si cu antrenamentul. La noi pur si simplu nu se gasesc asemenea motoare. Ar fi bune si unele pe-aproape, numai sa fie sigure - pentru antrenament, macar.
Liviu de la @^&*$#@%^&, sper ca nu esti tu, a facut 3 maxime la Salistea Sibiului. Adica fix cele 360s si fix pe banda de 50m lungime. Si asta cu model numai cu directie si profundor.
Ura!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!