Sistem de propulsie mai putin conventional fara a fi necesara folosirea unui fluid
#1
Postat 15 December 2010 - 02:28 PM
In 2008, armata SUA a testat un tun electromagnetic care propulsa proiectilul fara a folosi o detonare. Nu a fost o mare reusita, dar in urma cu trei saptamani au refacut testul si au reusit sa propulseze un proiectil pana la distanta de 200km cu o viteza de 5Mach. Energia cinetica a atins 33MJouli.
Intrebarea mea este urmatoarea: Se poate realiza un sistem de propulsie (poate asemanator tunului electromagnetic) pentru a propulsa avioane, rachete sau mai ales nave spatiale fara a fi necesara prezenta unui fluid?
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#2
Postat 15 December 2010 - 02:43 PM
Aceasta postare a fost editata de navigator: 15 December 2010 - 02:44 PM
#3
Postat 15 December 2010 - 02:48 PM
navigator, la Dec 15 2010, 02:43 PM, a spus:
nu zice nimeni ca ar trebui sa fie neaparat similar celui folosit de armata SUA. Alte idei?
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#4
Postat 15 December 2010 - 02:57 PM
Uite ca au mai mers cu tunul si altii pana pe luna.
(noroc de topic, mi-am amintit de clasicul film, de mult nu l-am mai vizionat)
Ar merge metoda, cu tun electromagnetic (tunel mai exact) de propulsare a unei navete, numai ca ar trebui accelerarea pe lungimea a multor km, pentru ca fortele sa nu fie prea mari asupra corpului uman. Vidat desigur tunelul, macar apropiat de valoare, pentru frecari minime la accelerare.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 15 December 2010 - 03:05 PM
#5
Postat 15 December 2010 - 03:48 PM
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#6
Postat 15 December 2010 - 04:16 PM
2. S-ar putea, giroscopic vorbind (daca ne invartim si gandim), s-ar putea sa fie o aplicatie, dar banuiesc doar in reducerea fortei necesare de a misca un eventual vehicul pe principiul sau. Nu imi mai aduc aminte explicatia (cred ca de fapt nici nu exista, dar ca i se spune efect giroscopic tin minte), am experimentat si eu cu o roata de bicicleta, o puteam ridica doar cu doua degete usor tinand, nici macar fortandu-ma, dupa ce i-am impus ceva rpm.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 15 December 2010 - 04:18 PM
#7
Postat 15 December 2010 - 04:40 PM
ranet, la Dec 15 2010, 03:48 PM, a spus:
Eu zica ca da, dar nu prin prorietatile specifice giroscopului mecanic (parca erau 5 la numar), ci ca mod de inmagazinare sau conservare (cam mult spus dar imi asum riscul...) a energiei. Au fost incercari chiar si practice de a inmagazina energia mecanica disponibila pe anumite portiuni ale traseului si a fi folosita imediat dupa aia, cand situatia o cere. Cred ca ar trebui mers spre termenul de volant nu cel de giroscop, desi partea in miscare ar putea fi aceeasi.
Din punctul meu de vedere, e o situatie perfect posibila si functionala, daca gabaritul si masa suplimentara sunt suportate de vehicul. Cand ai energie disponibila o poti consuma antrenand in miscare de rotatie un corp de la care vei prelua ce mai poti, cand este nevoie. Separat de asta, efectul giroscopic deseori incurca, nu este favorabil schimbarilor de directie decat in anumite situatii. Adica este dificil de schimbat directia unui aero daca axa unui giroscop mecanic mare (cum este turbina in mod normal la un aero) este cea longitudinala. Cam in aceeasi idee, la auto, musai sa pui axa verticala sa poti vira, dar incurca la inclinarea masinii. Stiu ca au fost incercari, dar s-a renuntat la idee din cauza unor complicatii mecanice (volum ocupat, uzura lagare, etc). Nu-i exclus sa revina pe planseta problema, daca gabaritul si masa o permit. Zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 December 2010 - 04:41 PM
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 15 December 2010 - 05:45 PM
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 15 December 2010 - 05:45 PM
#11
Postat 15 December 2010 - 07:25 PM
Apropos de giroscoape, am vazut pe Bricul Mircea un girocompas superb. Tehnica militara sovietica de prin anii 60. O bijuterie tehnica:
-giroscoapele erau niste motoare sincrone alimentate la 400Hz
-cele doua giroscoape (la 90 de grade...m-a fascinat intotdeauna cum reusesc sa gaseaseca nordul geografic) erau inchise intr-o sfera etansa, gresate pe viata.
-sfera era tinuta in suspensie, intr-un lichid cu densitate apropiata de a sa, cu campuri electromagnetice, care si alimentau, prin inductie, giroscoapele.
-un sistem extrem de ingenios de a urmari sfera fara nici un contact
Totul era un monstru de peste 100kg, sustinut pe suspensii cardanice, in punctul cel mai de jos al navei. Informatiile erau transmise electric in diferite puncte ale navei: cabina de comanda, cabina comandantului, etc, etc.
O bijuterie tehnica care costa, atunci, vreo 3 000 000 de lei.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 December 2010 - 07:28 PM
#12
Postat 15 December 2010 - 09:49 PM
Mai multe informatii despre asa ceva gasesti: aici si aici dar nu cred ca ai fi dispus sa lucrezi cu asa ceva mai bune ar fi doua volante care se rotesc in directii opuse si creeaza o oarecare deplasare fara sa antreneze vreun fluid
#13
Postat 15 December 2010 - 10:36 PM
Subiectul asta imi aduce aminte e un banc:
Doi cosmonauti vad o baba calare pe o matura care orbita in jurul Terrei:
-Mamaie, tu esti baba-cloanta?
-Nu maica, eu sunt femeia de servici de la Cernobil!
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 15 December 2010 - 10:37 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#14
Postat 15 December 2010 - 10:40 PM
dan_mitea, la Dec 15 2010, 07:25 PM, a spus:
Ba merge, exista facut in Anglia la nu stiu ce expozitie, dar e un trenulet care merge de la un pavilion la altul. (mi-a povestit un prieten care a mers cu el).
Are un variator continuu cu curea si ambreiaj, volanta e invartita la fiecare statie.Rotirea volantei se face mecanic. La autobuz e mai greu de realizat pt. ca depinzi de trafic.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.