Am facut rost decurand de un motor electric destul de mare pentru un strungulet insa am ceva pribleme cu el ..
Tin sa precizez ca motorul nu are absolut nici un fel de notatie sau emblema l-am desfacut l-am curatat am uns rulmentii .
Statorul este format din doua bobine , prima data nu stiam cu sa il pornesc , pana la urma le-am legat in paralel si a luat-o din loc .
Problema mea este ca motorul se incinge foarte repede si in scurt timp incepe sa faca un pic de fum :) , am masurat curentul tras de la retea si este in jur de 1.2 2.3 amperi daca este in sarcina .... Este posibil ca motorul sa fie pe 110V ca vechile masini de spalat ?
Motorul seamana cu asta capacele sunt din aluminuiu , la fel si suportul difera doar" pe unde ies matele " al meu are pe lateral unn fel de doza rotunda cu un capacel care se infileta din ebonita ...
Pagina 1 din 1
probleme motor electric 220v ?
#2
Postat 17 November 2010 - 07:15 PM
As zice ca una din bobine este cea de lucru, iar cealalta pentru demaraj. In acest caz sunt ...ar trebui...bobinate cu fire de grosimi diferite. Daca acceptam aceste ipoteze, inseamna ca cea cu fir mai gros ramane conectata in permanenta iar cealalta lucreaza doar o secunda la demaraj. Asta o poti face cu un buton. Nu ar mai trebui sa se incalzeasca. Ar mai fi si varianta utilizarii unui condensator. Dar as incerca, prima data, asa...zic si eu.
#3
Postat 17 November 2010 - 08:48 PM
Ai dreptate .
Motorul merge defapt pe ambele bobine dar dureaza cateva secunde pana cand se hotareste sa porneasca .
Intre timp iam facut o mica pornire cu "delay " dintrun mic senzor magnetic si un releu , dar o intamplare mai mult sau mai putin amuzanta am aflat ca are un contact centrifugal , practic cand motorul este oprit contactul este inchis , cand se aplica tensiune pe ambele bobine motorul porneste iar cand atinge turatia X contactul se declupleaza si ramane in tensiune decat o singura bobina .
Bobinele ochiometric par sa fie identice , insa este adevart faptul ca nu prea este loc pentru a putea fi inspectate cum trebuie , peste bobinaj este un fel de clei banuiesc ca un soi de rasina , iar pe mica parte unde sunt epuse par sa fie la fel , insa cred ca cu ajutorul unui ohmmetru pot verifica care este situatia .
Motorul merge defapt pe ambele bobine dar dureaza cateva secunde pana cand se hotareste sa porneasca .
Intre timp iam facut o mica pornire cu "delay " dintrun mic senzor magnetic si un releu , dar o intamplare mai mult sau mai putin amuzanta am aflat ca are un contact centrifugal , practic cand motorul este oprit contactul este inchis , cand se aplica tensiune pe ambele bobine motorul porneste iar cand atinge turatia X contactul se declupleaza si ramane in tensiune decat o singura bobina .
Bobinele ochiometric par sa fie identice , insa este adevart faptul ca nu prea este loc pentru a putea fi inspectate cum trebuie , peste bobinaj este un fel de clei banuiesc ca un soi de rasina , iar pe mica parte unde sunt epuse par sa fie la fel , insa cred ca cu ajutorul unui ohmmetru pot verifica care este situatia .
#4
Postat 18 November 2010 - 05:32 AM
Bun, avansam.
Contactul centrifugal deconecteaza bobina de demaraj, dupa ce motorul a atins turatia necesara.
Cred ca ai nevoie si de un condensator de pornire. Pe placuta motorului scrie ceva? Daca am inteles bine, ai patru fire. Daca-i asa, doua merg la retea si doua la condensator.
Contactul centrifugal deconecteaza bobina de demaraj, dupa ce motorul a atins turatia necesara.
Cred ca ai nevoie si de un condensator de pornire. Pe placuta motorului scrie ceva? Daca am inteles bine, ai patru fire. Daca-i asa, doua merg la retea si doua la condensator.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 November 2010 - 05:33 AM
#5
Postat 18 November 2010 - 07:18 AM
Nu mai scrie nimic , acum i-a ramas doar oserie stantata pe stator .
Am mai cautat poze si ceva detalii insa nuam gasit ceva concret , dar daca este sa ma iau dupa asta si dupa faptul ca motorul are sanse foarte mari sa fie unul recuperat dintr-o veche masina de splat cred ca viteza de rotatie ar fi undeva intre 1500 si 2500 la o putere de 300-400W , ceace eu zic ca este destul de decent pentru un mic strung .
Dar pana acolo este cale lunga , deocamdata nu ar reusit sa fac rost de nici un fel de ghidaj care sa imi placa si sa imi convina si dece nu sa fie si ieftina si rumlenti ....
Am mai cautat poze si ceva detalii insa nuam gasit ceva concret , dar daca este sa ma iau dupa asta si dupa faptul ca motorul are sanse foarte mari sa fie unul recuperat dintr-o veche masina de splat cred ca viteza de rotatie ar fi undeva intre 1500 si 2500 la o putere de 300-400W , ceace eu zic ca este destul de decent pentru un mic strung .
Dar pana acolo este cale lunga , deocamdata nu ar reusit sa fac rost de nici un fel de ghidaj care sa imi placa si sa imi convina si dece nu sa fie si ieftina si rumlenti ....
Arata acest topic
Pagina 1 din 1