Am o barcuta din comert cu doua motoare si radiocomanda simpla(maxim inainte ,maxim stanga sau dreapta)....deci banala.Ma gandesc ca e pacat de coca si de ...motoare sa zic.As vrea sa-i montez o radiocomanda proportionala si servo pe directie deasemenea sa am si "inapoi" daca tot montez o radicom.M-am gandit :
Varianta 1: sa leg motoarele de tractiune in paralel si sa montez un ESC ...destul de puternic sa duca ambele motoare iar ceva diferente de tractiune(ca n-or fi ele perfect la fel) sa le compensez din carma.
Varianta 2: sa leg motoarele la un PWM(in loc de ESC) a carui potentiometru sa fie comandat(mecanic) de un servo.Iar pentru schimbarea sensului,sa combin,sa intercalez cumva o punte H,dar deja suna cam complicat...
Varianta 3: efectiv sa scot motoarele si tot dupa care montez un singur motor....si bineinteles ,la toate aceste variante se monteaza carma cu servo aferent.
Astept sugestii.
Poze nu am inca deoarece pe sapt viitoare o sa am barca,daca gasesc intre timp pe net,o sa postez.
Pagina 1 din 1
Modificare barca cu 2motoare sfaturi/pareri
#3
Postat 09 November 2010 - 02:52 PM
U1326, la Nov 9 2010, 11:21 AM, a spus:
Salut,
Eu am luat motoarele de pe o barca de care spui tu si le-am pus la alta barcuta. Le-am legat in serie cu un ESC si merg fara probleme. Trag ambele aproape la fel, in sensul ca barcuta nu merge stramb.
U-1326
Eu am luat motoarele de pe o barca de care spui tu si le-am pus la alta barcuta. Le-am legat in serie cu un ESC si merg fara probleme. Trag ambele aproape la fel, in sensul ca barcuta nu merge stramb.
U-1326
inteleg,dar daca le inseriez,tre sa fie alimentate cu 2x tensiunea lor de lucru...hmmm asta implica atentie in alegerea ESC-ului.Acuma care ar fi diferenta ca le leg in paralel?normal,amperajul creste...deci pana la urma cred ca e treaba ESC-ului cat poate duce,la el se rezuma totul...
Mersi,
“Rareori ne gândim la ceea ce avem, dar mereu la ceea ce ne lipseşte.”
tel. 0764 917 006
tel. 0764 917 006
#4
Postat 09 November 2010 - 10:42 PM
Salut.
Cea mai simpla varianta e sa pui 2 regulatoare si sa utilizezi functia de MIX/V-tail a noii telecomenzi. Ar fi bine sa verifici si eliciile daca sunt una pe stg. si una pe dr. pentru o buna echilibrare. In acest fel vei scapa de multe probleme... carme + alte modificari. Sunt destule topice care exemplifica acest mod de lucru si trebuie doar sa citesti. Daca nu ma inseala memoria NAVIGATOR a dat cateva explicatii cu privire la acest mod de functionare.
Deci... spor la lectura deocamdata. Daca vei avea intrebari obiective... nediscutate... cu siguranta colegii de forum cu mai multa experienta te vor ajuta.
Cea mai simpla varianta e sa pui 2 regulatoare si sa utilizezi functia de MIX/V-tail a noii telecomenzi. Ar fi bine sa verifici si eliciile daca sunt una pe stg. si una pe dr. pentru o buna echilibrare. In acest fel vei scapa de multe probleme... carme + alte modificari. Sunt destule topice care exemplifica acest mod de lucru si trebuie doar sa citesti. Daca nu ma inseala memoria NAVIGATOR a dat cateva explicatii cu privire la acest mod de functionare.
Deci... spor la lectura deocamdata. Daca vei avea intrebari obiective... nediscutate... cu siguranta colegii de forum cu mai multa experienta te vor ajuta.
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 09 November 2010 - 10:47 PM
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#5
Postat 13 January 2011 - 02:10 PM
Adistul ti-a spus cum e cel mai bine. E drept ca asa e si cel mai costisitor caci iti trebuie doua regulatoare si o statie un pic mai "deosebita". Adica ori are un singur stick pe 2 canale si un mixer care sa mixeze acele canale, ori are doua stickuri care sa se poata misca ambele pe verticala. Cu o statie cu doua sticuri cu 4 sau mai multe canale nu mai ai nici un fel de problema.
Cel mai ieftin este sa folosesti orice fel de statie cu cel putin 2 canale (poate fi si pistol) si pui pe canalul directie un servo ce actioneaza o carma iar pe canalul "tractiune" un regulator mai puternic care sa tina cele 2 motoare legate in paralel. Daca vrei sa legi in serie motoarele, trebuie ca regulatorul sa tina la curentul consumat de un singur motor dar sa fie facut pentru o tensiune dubla. Plus ceva rezerva si la curent si la tensiune in ambele cazuri nu strica niciodata.
Recomandarea mea ca si a altor modelisti este sa-ti iei o statie cat mai complexa iti permite portofelul. Ca sa nu ajungi sa-ti dai seama prea repede ca iti trebuia una mai buna si sa fi nevoit s-o vinzi pe prima. Cu o statie cu soft si cu mai mult de 6 canale ai sa te descurci in orice situatie: navo, aero, auto, tancuri.
Cel mai ieftin este sa folosesti orice fel de statie cu cel putin 2 canale (poate fi si pistol) si pui pe canalul directie un servo ce actioneaza o carma iar pe canalul "tractiune" un regulator mai puternic care sa tina cele 2 motoare legate in paralel. Daca vrei sa legi in serie motoarele, trebuie ca regulatorul sa tina la curentul consumat de un singur motor dar sa fie facut pentru o tensiune dubla. Plus ceva rezerva si la curent si la tensiune in ambele cazuri nu strica niciodata.
Recomandarea mea ca si a altor modelisti este sa-ti iei o statie cat mai complexa iti permite portofelul. Ca sa nu ajungi sa-ti dai seama prea repede ca iti trebuia una mai buna si sa fi nevoit s-o vinzi pe prima. Cu o statie cu soft si cu mai mult de 6 canale ai sa te descurci in orice situatie: navo, aero, auto, tancuri.
#6
Postat 13 January 2011 - 02:16 PM
navigator, la Jan 13 2011, 02:10 PM, a spus:
Adistul ti-a spus cum e cel mai bine. E drept ca asa e si cel mai costisitor caci iti trebuie doua regulatoare si o statie un pic mai "deosebita". Adica ori are un singur stick pe 2 canale si un mixer care sa mixeze acele canale, ori are doua stickuri care sa se poata misca ambele pe verticala. Cu o statie cu doua sticuri cu 4 sau mai multe canale nu mai ai nici un fel de problema.
Cel mai ieftin este sa folosesti orice fel de statie cu cel putin 2 canale (poate fi si pistol) si pui pe canalul directie un servo ce actioneaza o carma iar pe canalul "tractiune" un regulator mai puternic care sa tina cele 2 motoare legate in paralel. Daca vrei sa legi in serie motoarele, trebuie ca regulatorul sa tina la curentul consumat de un singur motor dar sa fie facut pentru o tensiune dubla. Plus ceva rezerva si la curent si la tensiune in ambele cazuri nu strica niciodata.
Recomandarea mea ca si a altor modelisti este sa-ti iei o statie cat mai complexa iti permite portofelul. Ca sa nu ajungi sa-ti dai seama prea repede ca iti trebuia una mai buna si sa fi nevoit s-o vinzi pe prima. Cu o statie cu soft si cu mai mult de 6 canale ai sa te descurci in orice situatie: navo, aero, auto, tancuri.
Cel mai ieftin este sa folosesti orice fel de statie cu cel putin 2 canale (poate fi si pistol) si pui pe canalul directie un servo ce actioneaza o carma iar pe canalul "tractiune" un regulator mai puternic care sa tina cele 2 motoare legate in paralel. Daca vrei sa legi in serie motoarele, trebuie ca regulatorul sa tina la curentul consumat de un singur motor dar sa fie facut pentru o tensiune dubla. Plus ceva rezerva si la curent si la tensiune in ambele cazuri nu strica niciodata.
Recomandarea mea ca si a altor modelisti este sa-ti iei o statie cat mai complexa iti permite portofelul. Ca sa nu ajungi sa-ti dai seama prea repede ca iti trebuia una mai buna si sa fi nevoit s-o vinzi pe prima. Cu o statie cu soft si cu mai mult de 6 canale ai sa te descurci in orice situatie: navo, aero, auto, tancuri.
Mersi f mult de raspuns.
“Rareori ne gândim la ceea ce avem, dar mereu la ceea ce ne lipseşte.”
tel. 0764 917 006
tel. 0764 917 006
Arata acest topic
Pagina 1 din 1