Chila din tei, rezista ?
#63
Postat 17 January 2011 - 10:01 PM
Nu insist in a cauta tot felul de solutii diferite de cele consacrate, dar motorul asta din foehn mi-a picat in mana pe neasteptate si mi-am zis sa intreb pe aici despre el. (foehn-ul l-am desfacut ca sa iau cordonul de alimentare si eventual elicea, daca s-ar fi pretat la vreun hovercraft; in schimb am dat peste motor...)
Si uneori ma pacalesc singur, cum s-a intamplat cu incercarea de tub etambou, recunosc...desi inca mai caut bucse potrivite :)
#64
Postat 18 January 2011 - 10:34 AM
Aceasta postare a fost editata de navigator: 18 January 2011 - 10:38 AM
#65
Postat 18 January 2011 - 02:57 PM
Cat despre "masina" de gaurit cu burghie de 0,5 pana la 1,5 mm...daca si cat va mege, asta e. Oricum, pentru esente moi, baghete si furnire...
Bateria aia de 9v. e un no name, ieftina, pe care o am deja de cateva luni.
Incarcatorul e ramas de la un Mitsubishi Trium de prin 2003 - 2005 (va mai amintiti ?...), deci nici asta nu prea conteaza. Ca altfel nu as fi riscat sa-l incing sau sa-l stric.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 18 January 2011 - 03:05 PM
#66
Postat 06 February 2011 - 10:16 PM
Pe net n-am gasit nimic despre ele. Singurele indicii (pentru mine): indicatiile de pe alimentatorul imprimantei: +35 v, 500 mA; +15 v., 530 mA; max. output 18w
Pot avea vreo utilizare in navo ?
In alta ordine de idei, maine imi iau motorul recomandat de navigator...si probabil ca si tub etambou...
Multumesc.
#67
Postat 22 May 2011 - 12:20 PM
Pana in prezent: am cumparat motor (Igarashi SP 3650-65), regulator (ROOKIE 25 - 12V/ 25A), tub etambou (300/4 mm, bucse), cuplaj (Navy Direct D3.2 / D4 x 25 mm), spirala de racire, Servo Futaba S3003 Standard (poate ca e prea mare, dar l-am luat deja...)
Dimensiuni: 900 mm lungime si 150 latime. Am trasat chila pe placaj de 4 mm, saptamana viitoare primesc aracetul (Bison d3 water resistant) si o sa lipesc cele 2 foi de placaj, sa scot o chila de 8 mm grosime.
Intrebari:
- baghete: 2 mm. grosime e suficient ?
- tubul etambou se poate lipi cu Poxipol ? (pe cutie scrie Poxipol 10 min., sudura plastica, transparent, lipeste metal, lemn, etc)
- am luat deja un chit auto - cutie gri, 250 g., Novol Proffesional Universal Putty scrie pe cutie. E bun sau cumpar chit cu fibra de sticla ?
- vopsele: auto ? la cutie sau la spray ?
- axul carmei: axul de la un cd-rom, impreuna cu bucsele tot de acolo. E ok ?
- carma: din tabla de 1,5 sau 2 mm. E suficient sa o lipesc pur si simplu de ax (cu Poxipol, eventual...) sau trebuie facut pe ax un canal in care sa intre carma ? Ori carma din tabla de 4 mm si cu gaura de 3 mm prin care sa intre axul ? Alte metode ?
O sa mai am intrebari legate de vopsire (culori), dar asta la final si dupa ce o sa mai caut poze pe net (deocamdata am gasit foarte putine, dar mai caut).
Cand o sa incep efectiv constructia o sa postez periodic, diverse etape.
Va multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 22 May 2011 - 12:25 PM
#68
Postat 22 May 2011 - 10:46 PM
Motoarele alea din imprimanta s-ar putea sa fie de 24 V. La 12 V merg dar nu cine stie ce. Ar fi bune la o macheta civila, eu de exemplu am pus doua motoare 380 din 2 imprimante Lexmark carora le-a crapat capul dupa cateva zeci de reumpleri, la macheta Calypso de 90 cm a lui Billing Boats (cea din avatarul meu). Dar Calypso a fost o nava destul de lenta in realitate.
Baghetele de 2 mm grosime merg pentru bordaj, daca la asta te refereai.
Poxipolul e ok desi nu e cea mai buna rasina de pe piata.
Nu cunosc chitul ala.
Vopsea la spray, sa-ti fie mai usor s-o aplici.
Axul carmei cu bucsele de la un cdrom pot fi ok impreuna cu o teava potrivita cu bucsele.
Poti sa tesesti pe o parte si pe alta axul si-l lipesti in carma de tabla dubla (indoita) cu poxipol. Ideal ar fi fost cu cositor dar nu o sa prea reusesti la axul ala de cdrom care banuiesc ca-i de 3mm diametru, asa ca baga poxipolul. Sper sa nimeresti proportia buna ca sa se intaresca cat mai bine. Eu mai dau rateuri uneori si rasina iese foarte putin elastica, din pacate exact cand am nevoie sa iasa cat mai dura (Murphy nu mi-e prieten).
Daca ai posibilitatea sa faci canal, de fapt crestatura pe axul ala dur de 3mm, e bine. Asa sunt cele doua carme de la Calypso.
Daca adopti cea de-a treia metoda, sa-i faci carmei un profil hidrodinamic. Asta daca o carma de 4mm grosime in zona axului este potrivita cu modelul tau. Si sa nu uiti sa tesesti un pic axul prin pilire pe doua parti opuse, ca la cat e de neted (e rectificat), Poxipolul nu o sa-l fixeze cum trebuie.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 22 May 2011 - 10:51 PM
#69
Postat 23 May 2011 - 08:26 AM
Ceva nelamuriri tot au ramas:
- daca e vorba de carma, nu e suficient axul impreuna cu bucsele ? pentru ce imi mai trebuie teava ?
- chit simplu e suficient sau mai bine cu fribra de sticla ?
- vreau sa folosesc baghete de tei, ies mai ieftin sa le fac la un atelier decat sa le cumpar de la sie...ori phoe..., desi aici au din pin, care e mai dur decat teiul; de aici intrebarea despre grosimea de 2 mm, care se referea la baghetele din esenta moale, in speta tei
- poxipolul am inteles, e ok, totusi intreb: ce alta rasina sau adeziv, mai bun decat poxipolul, recomanzi pentru tub etambou si carma ?
#70
Postat 24 May 2011 - 09:01 AM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#71
Postat 24 May 2011 - 09:21 AM
2) Fibrele din chit sunt pentru ca acesta sa nu se crape cand se mai indoaie tabla de la masina pe care a fost aplicat (pentru lucrari de tinichigerie auto a fost gandit), in locurile unde e necesar in strat mai gros. Pune-l pe ala care il ai, chiar daca nu are fibre prin el.
3)Daca faci o mare economie sunt ok. Dar intradevar, sunt mai moi.
3) Poxipol e foarte bun la lipit tuburile de carma si elice de corpul navei.
#72
Postat 26 May 2011 - 06:49 PM
Am dat comanda de baghete pin, 2x10 mm pe care le voi taia eu la latimea dorita. Sa vad cum se lucreaza si cu pinul...
Dupa cum se vede in poza atasata, spirala de racire acopera fantele de racire ale motorului. Scurtez din spirala ?
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 26 May 2011 - 06:50 PM
#74
Postat 28 May 2011 - 08:15 AM
Sigur ca mai este nevoie de curenti. Pe planul lui Mercur se vad clar decuparile pentru ei facute in colturile coastelor si sub punte, pe mijloc. Curentii ii curbezi prin umezire si uscare la cald tinandu-i tensionati, deasupra flacarii unui aragaz, dar sa fii atent sa nu te arzi. Cel mai bine e sa-ti faci un "dispozitiv" dintr-o scandura in care bati cuie intre care fixezi baghetele umede pe care le usuci apoi cu un feon puternic sau un suflai de aer cald. Asa faci cate doi curenti deodata care iti ies aproape identici.
#76
Postat 05 June 2011 - 11:14 AM
Chila am facut-o din 2 foi de placaj de tei, grosime 4 mm., lipite intre ele.
Carma e din tabla ordinara, de burlan; am incercat sa vad ce iese, la final mi-a placut, asa ca probabil ramane si va fi vopsita. Axul e provizoriu, ca sablon, sa nu strang prea mult in menghina. Am inercat cu fludor, n-a mers,asa ca am folosit Poxipol.
Elicea arata ca naiba cu conul taiat...
#77
Postat 05 June 2011 - 11:15 AM
Curentii vor fi din tei de 5*5 mm.; i-am pozitionat dupa cum am crezut de cuviinta, fara nici un indiciu; se vad pozitiile curentilor in poza cu coastele decupate din carton
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 05 June 2011 - 11:20 AM
#79
Postat 07 June 2011 - 07:05 AM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#80
Postat 09 June 2011 - 09:49 PM
Altele...:clapping: :
- puntea: din baghete groase de 3 mm, pe care sa le lipesc pe o bucata de carton; cartonul va fi lacuit sau vopsit pe partea opusa baghetelor, pentru protectie la umezeala. E bine asa sau caut alta solutie ?
- suprastructuri: ABS-ul se lipeste de lemn ? Daca da, cu ce ? Chitul auto si vopseaua auto fac priza pe ABS ?
Multumesc.
#81
Postat 10 June 2011 - 09:38 AM
dreammer54, poate gasesti un placaj subtire sau folosesti tot ABS in locul cartonului. Sunt destui adezivi care prind bine si pe lemn si pe ABS; contin in general solventi ce ataca ABS-ul. Si UHU si Henkel, si Bison fac asa ceva si se specifica pe ambalaj.
#82
Postat 10 June 2011 - 02:21 PM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#83
Postat 10 June 2011 - 11:17 PM
#84
Postat 15 June 2011 - 01:07 PM
Oricum, coastele au grosimea de 8 mm., iar imbinarea partilor de curent am facut-o pe coasta si nu in aer, astfel ca strctura pare sa aiba destula rezistenta...cel putin mie asa imi pare.
Daca-mi amintesc bine, am mai vazut am mai vazut lucrari facute asa.
E o greseala grava pentru care sa trebuiasca sa o iau de la capat ? Ar presupune refacerea chilei si a coastelor, pt ca ma indoiesc ca as putea scoate curentii fara sa rup macar cateva coaste...
Multumesc.
#85
Postat 20 June 2011 - 11:42 AM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#86
Postat 27 June 2011 - 08:08 AM
Doar campuri electromagnetice sau ceva ce nu stiu eu sa influenteze...
Deci, se poate folosi, daca e potrivit ca dimensiuni fizice ?
Multumesc.
#87
Postat 07 July 2011 - 08:32 AM
In planuri, se vad clar delimitate filele de punte doar pe puntile prova si pupa, dar nu si pe puntea principala. Eu am facut deocamdata doar puntea principala, din baghete, dar nu stiu cum sa continui: dau cu chit sa nu se mai vada filele si sa iasa ca in plan sau las baghetele-file de punte la vedere ?
N-am gasit poze cu nava reala si nu stiu cum erau facute puntile navelor de acest tip. Am doar planurile dupa care sa ma ghidez.
Multumesc.
#89
Postat 10 July 2011 - 05:05 PM
Intrebare: daca fac antena respectiva din metal (sarma de cupru) si fiind in imediata apropiere a receptorului, risc sa am probleme cu receptia semnalului de la radiocomanda ?
Aceeasi intrebare si pentru alte piese din apropierea receptorului, cum ar fi balustradele.
In poza atasata am evidentiat atat antena, cat si locul unde va fi receptorul.
Va multumesc.