Modelism - RHC Forum: Motoare aero pe auto, si nu numai - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motoare aero pe auto, si nu numai -refacerea axului unui BL auto-

#1 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 29 August 2010 - 10:54 AM

Va salut,
am zis eu ca mai bine va intreb decat sa ma apuc si sa nu iasa nimic, asta in caz ca cineva a mai facut ce vreau eu sa fac, asa ca sa trecem la subiect, deci:
- am un auto offroad 1/10, combo bl, este combo-ul de la HPI FLUX, acum doua zile s-a rupt axul de la motor, cum hpi-ul de la noi nu cred ca are de unde sa aduca o astfel de armatura, de gasit de cumparat... nu exista (pt acest motor), ma gandesc ca poate reusesc sa il fac decat sa il arunc, e pacat sa il arunc, motorul e aproape nou. Asa arata motorul si se vede si unde s-a rupt.
Imagine atasata: armatura.jpg
Ma gandesc daca acolo unde s-a rupt, se poate da o gaura la strung in axul de 5mm exact pe centru o gaura de 3,2mm pentru a-i pune un nou ax de 3,15
O alta varianta este daca pot da jos de pe ax, magntetul asta neodim sau ce mai este si sa ii inlocuiesc axul de 5mm tot, dar nu stiu cum este prins magnteul pe ax, este lipit sau ...

Daca ma moate ajuta cineva cu niste sfaturi...
Exclus sfatul, arunca si ia altul.

Legat de inlocuirea motoarelor aero pe auto:
-ma intreb daca pot pune pe auto 1/10 un motor de aero outrunner Motor BL FC2826-12T, Kv 1380, aste sunt specifcatiile:

Turatie fara sarcina (KV): 1380 RPM/V
Curent fara sarcina @ 10V: 0.7 A
Tensiune de alimentare: 6-9 celule NiMH, sau 2-3 celule LiPo
Curent maxim admis: 16 A
Curent de eficienta maxima: 14 A
Masa: 42 grame fara accesorii
Diametrul axului: 3.175 mm
Dimensiuni: 28x23 mm
Lungime ax: 10 mm
Cred ca are o putere de aproximativ 300-350w
Ce se intampla daca pun un astfel de motor, ar avea o racire mai buna fata de inrunner, prinderea lui nu ar fi o problema, dar, poate pleca de pe loc auto, are putere sau se arde din prima motorul, esc-ul este de auto duce pana in 60-80A, totusi un astfel de motor este mai puternic decat un inrunner de pe auto.

Dar ce se intampla daca pui un motor de heli de genul Motor BL F500EH, KV1450 ptr elicoptere electrice clasa 500,
Diametru ax: 5 mm
Dimensiuni: 37(D) x 49(L) mm
Lungime ax: 18 mm
Greutate: 175 g
KV (Rmp/V): 1450
Curent fara sarcina: 2.6 A
Curent maxim: 40 A
Curent de eficienta maxima: 36 A
Acumulatori: 3-6 celule Lipo
ESC recomandat: 60 A
Putere: 800 W
Are o putere de 800w fata de outrunner de 300-400w.

Ce spuneti, a mai incercat cineva? Functioneaza? Eu nu le prea am cu asa ceva de asta si apelez la sfaturile voastre. Daca este cine va interesat de astfel de discutii, pastram topicul daca nu, rog un moderator sa il stearga.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 August 2010 - 12:50 PM

BL FC2826-12T, Kv 1380
12V * 16A = 190W maxim consumati , n-are de unde sa scoata 300-350.
De mers merge fara probleme dar nu cred ca vei fi multumit de viteza masinii, pentru ca transmisia are ratia facuta pentru o turatie mare a motorului(inrunner).
Ce Kv are inrunner-ul de curiozitate?

BL F500EH, KV1450 ptr elicoptere
Aceeasi problema cu Kv-ul.
It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 29 August 2010 - 01:53 PM

Daca te referi la kv-ul de la inrunnerul de pe mashina, este de 5700, dar este prea mult, vreau ceva in jur de 3000kv maxim, nu folosesc la onroad ci la offroad, imi trebuie putere nu viteza la offroad.
Interesant este si acest motor, dar nu stiu ce sa zic, de ce este bun la heli si la auto nu.

Motor BL E460-GT, KV3500 ptr EDF si elicoptere clasa 400-450

Caracteristici
Diametru ax: 3.175 mm
Lungime ax: 13.6 m
Dimensiuni: 27.8(D) x 42(L) mm
Greutate: 58 g
KV (Rmp/V): 3500
ESC recomandat: 40 A
Pe mine ma intereseaza daca sunt bune aceste motoare outrunner de aero, heli, pentru auto, daca nu se ard, nu se incing, totusi la aero, motorul invarte o elice, la auto pare mai complicat, trebuie putere pentru a pune in miscare un auto de 2kg.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#4 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 August 2010 - 02:21 PM

Atat timp cat ai cel putin aceeasi putere (si kV mai mic sau egal) trebuie sa mearga cel putin la fel de bine.(din punctul de vedere al motorului)
Insa tare ma tem ca kV e tot prea mic ,insa daca totusi vrei sa-ti reduci viteza la jumatate,n-ai decat.
Nu cred e o idee prea buna sa folosesti motor de aero(care are fante de aerisire spre deosebire de cel auto) la offroad din motive lesne de inteles.
It's difficult to make things simple!
0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 29 August 2010 - 02:42 PM

Teoretic poti repara arborele, dar totul trebuie bine centrat. Sper sa gasesti un meserias bun si sa reusesti (daca e OK pretul).
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 August 2010 - 04:51 PM

Vezi postareaZeus, la Aug 29 2010, 01:53 PM, a spus:

Pe mine ma intereseaza daca sunt bune aceste motoare outrunner de aero, heli, pentru auto, daca nu se ard, nu se incing, totusi la aero, motorul invarte o elice, la auto pare mai complicat, trebuie putere pentru a pune in miscare un auto de 2kg.


Te rog sa ma scuzi, dar faci o grava confuzie. Ca invarte o elice, sau roti, pentru a misca o masa data in aceleasi conditii, ai nevoie de aceeasi putere. Daca despicam firul in patru as zice ca elicea are randament mai mic decat reductotrul si, deci, puterea la aero ar trebui un pic mai mare.
Despre outrunner. Masa in miscare (rotorul exterior) este mai mare decat la cele inrunner. Ma intreb daca un motor dedicat aero, deci destinat sa lucreze fara vibratii, va face fata socurilor mari dintr-un auto. Daca mai este si un chinezism dubios....

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 August 2010 - 04:52 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu