Modelism - RHC Forum: Pinioane pentru brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Pinioane pentru brushless configuratie optima pentru motoare brushless

#1 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 15 July 2010 - 02:38 PM

Salut, am tot cautat pe forumuri (inclusiv acesta) o cale cat mai exacta posibil prin care sa alegem pinioanele pentru motoarele brushless astfel incat sa nu prajim nimic (esc, motor) si sa avem totusi parte si de distractie.

Eu detin acum un auto model Master Smacker (stiu ca nu e cel mai performant), l-am cumparat doar cu motorul brushed pe el si atat. Am adaugat pe el urmatoarele:
Turnigy Brushless ESC 60A w/ Reverse prog. (v2.2)
TP540-11.5T 3350kv Brushless R/C Car Motor w/sensor
baterie 3 celule LiPo 5000mAh
servo-ul este irelevant in discutia asta dar este luat tot din acelasi loc ca si cele de mai sus
si rotile Reifenset Off-Road CV-10T Carson
hexuri de aluminiu 12mm

Configuratia pinioanelor initiala: pinion motor 22dinti, spur 64dinti

Am ales piesele, trebuie sa recunosc, in primul rand din cauza pretului si apoi a performantelor. Rotile le-am cumparat mai mari pentru ca aceeasi dimensiune o poarta si Royal Flush (truggy-ul de la ansman) si care are 98% identic sasiul cu automodelul meu si m-am gandit ca nu as supra solicita componente ale masinii.
Cu configuratia initiala masina mergea foarte bine doar ca se incalzea motorul destul de tare (asta se intampla prin iarna) motorul ajungea la temperatura ambianta la 55 de grade celsius asa ca am ramas asa, vara insa se incingea si mai tare, la un moment dat incepuse sa iasa fum din motor :unsure:

Am tot citit ca cei care au inlocuit motoarele cu perii cu cele fara perii au modificat si raportul de transmisie m-am gandit sa fac si eu acelasi lucru. am trecut la 24 de dinti la pinionul de pe motor (spurul are 64 de dinti) cu rezultate... medii adica fuge, dar prinde viteza destul de greu insa demaraj deloc, in concluzie fara distractie. Cu aceasta configuratie motorul se incalzeste destul de repejor pana pe la 80 de grade celsius, regulatorul e multumit.

Am trecut din nou pe 22 de dinti si acum regulatorul se incalzeste dupa 5-6 minute de fugareala maxima si intra in protectie.

As vrea sa incerc cu 23 de dinti in speranta ca voi tine mai reci componentele si am parte si de ceva distractie. insa inainte de a achizitiona pinionul... va cer voua parerile.

Cum ar trebui sa fie configuratia optima a pinioanelor?
0

#2 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 15 July 2010 - 02:52 PM

www.gearchart.com

mie mi se pare enorm raportul 22/64, ca sa faci o comparatie eu am la slash 17/90.
bafta.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#3 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2010 - 02:56 PM

80 de grade temperatura de rulare este foarte mult.
Nu mai duce motorul in temperaturile in care intra in protectie, nu e proiectat sa ajunga acolo si o sa se defecteze (se dezlipeste vreun fir, etc).

Temperatura trebuie sa stea pe la 75 de grade (chit ca asta nu reuseste mai nimeni, din cate am vazut :unsure:)))))) ).
Daca rotile au diametru mai mare (si poate sunt si mai grele, si cateva zeci de grame conteaza aici), iar nu e bine, asta este o cauza a supraincalzirii. S-ar putea sa ai rezultate mai bune cu rotile originale.
Daca modelul accelereaza greu, este overgeared si nu are suficient cuplu.

Singura solutie la aceste probleme este scaderea pinionului pana cand masina accelereaza dupa cum iti place, si motorul ramane in temperatura de maxim 75 de grade.
Bineinteles ca poti incerca si un radiator cu ventilator pe motor, scade un pic temperatura dar nu face minuni. Mai ales daca mergi mai mult de 10-15 minute in forja.

Mint, mai exista o solutie: configurarea ESC-ului:
- scazut timing vreo doua pozitii
- scazut punch la fel
O sa ai un model care accelereaza chiar mai lent decat acum, dar macar nu ia foc :blink:.

--------- LE ----------

Vezi postareaandriu, la Jul 15 2010, 03:52 PM, a spus:

mie mi se pare enorm raportul 22/64, ca sa faci o comparatie eu am la slash 17/90.
bafta.

andriu, Master Smacker este un buggy care are alte rapoarte de demultiplicare decat Slash-ul. Practic Slash-ul are un gearbox cu trei trepte care la buggy lipseste, deci raportul pinion/spur nu este relevant. Ca sa poti face o comparatie trebuie sa calculezi la ambele FDR-ul (Final Drive Ratio).

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 15 July 2010 - 03:07 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#4 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 15 July 2010 - 03:04 PM

Vezi postareaovidiugm, la Jul 15 2010, 03:56 PM, a spus:

80 de grade temperatura de rulare este foarte mult.
Nu mai duce motorul in temperaturile in care intra in protectie, nu e proiectat sa ajunga acolo si o sa se defecteze (se dezlipeste vreun fir, etc).

Temperatura trebuie sa stea pe la 75 de grade (chit ca asta nu reuseste mai nimeni, din cate am vazut :unsure:)))))) ).
......



Off-topic:
Pe Blitz temperatura 64-68 C si ai vazut ce fac cu el :blink:
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#5 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 15 July 2010 - 03:07 PM

am radiator de racire pe motor, e cam prostut dar este, e chiar asa cum ai spus tu nu face minuni dar scade cu cateva grade. o sa incerc sa pun un ventilator si pe motor.

deasemenea am sa scad si timingul, daca tin bine minte l-am pus deja al doilea sau al treilea de jos.


inca ceva... care am uitat sa spun, daca tin masina (pe pamant) cu mana si dau sa mearga inainte se aude ca si cand ar scapa niste dinti, de asemenea cand o las libera dar accelerez din prima foarte puternic (in timpul asta masina nu accelereaza) sunetul dispare daca acceleratia este lina. Ma gandesc ca mi s-a tocit diferentialul sau diferentialele, inca nu am desfacut ca sa ma uit.

intr-adevar rotile sunt mai grele, asta e sigur si au si suprafata de contact mai mare. rotile originale le-am schimbat nu pentru ca mi-a placut sa le schimb ci pentru ca sunt ca alea de la drift si daca le pun aproape ca masina nu mai pleaca de pe loc si este foarte putin manevrabila :unsure:.

Aceasta postare a fost editata de radu022003: 15 July 2010 - 03:08 PM

0

#6 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 15 July 2010 - 03:11 PM

Vezi postarearadu022003, la Jul 15 2010, 04:07 PM, a spus:

am radiator de racire pe motor, e cam prostut dar este, e chiar asa cum ai spus tu nu face minuni dar scade cu cateva grade. o sa incerc sa pun un ventilator si pe motor.

deasemenea am sa scad si timingul, daca tin bine minte l-am pus deja al doilea sau al treilea de jos.


inca ceva... care am uitat sa spun, daca tin masina (pe pamant) cu mana si dau sa mearga inainte se aude ca si cand ar scapa niste dinti, de asemenea cand o las libera dar accelerez din prima foarte puternic (in timpul asta masina nu accelereaza) sunetul dispare daca acceleratia este lina. Ma gandesc ca mi s-a tocit diferentialul sau diferentialele, inca nu am desfacut ca sa ma uit.

intr-adevar rotile sunt mai grele, asta e sigur si au si suprafata de contact mai mare. rotile originale le-am schimbat nu pentru ca mi-a placut sa le schimb ci pentru ca sunt ca alea de la drift si daca le pun aproape ca masina nu mai pleaca de pe loc si este foarte putin manevrabila :unsure:.




sunetul acela nu apare la acceleratii bruste daca folosesc pinionul de 24 de dinti.
@ovidiugm "scazut punch la fel" te referi la agresivitatea acceleratiei?

de aceea ma gandesc ca un pinion de 23 de dinti ar imbunatati situatia.
0

#7 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2010 - 03:18 PM

Daca tu acum rulezi cu pinion de 22 si motorul se incinge, un pinion de 23 nu va face altceva decat sa inrautateasca situatia.

Zgomotul se aude cel mai probabil ca fie s-au uzat diferentialele, fie s-a slabit surubul din ele. Ar trebui sa demontezi tot si sa faci o revizie. Manualul ar trebui sa-ti prezinte modul de reglaj pentru diferentialele tale, ca sa nu mai patineze.

"Scazut Punch" ma refer la setarea "Punch"...scazuta :unsure:.
Uite aici setarile disponibile pentru EZRun:
http://site.hobbypar...ng/ezrun25a.jpg
4. Start Mode (Punch) il pui pe valoarea 2
9. Timing il pui pe valoarea 2

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 15 July 2010 - 03:19 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#8 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 15 July 2010 - 03:22 PM

ok am inteles cum e cu setarea ESC-ului.

Ar merita sa incerc si cu pinion mai mic de 22?
0

#9 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2010 - 03:27 PM

Eu zic ca da. Doar in felul asta iti protejezi motorul.
In felul asta o sa ai acceleratie chiar mai buna, dar trebuie sa-ti reglezi diferentialele sa nu mai patineze, altfel risti sa le distrugi permanent! O coroana de diferential topita, cu bilele facand acum parte integranta din ea (si mirosul aferent), nu e o imagine placuta :unsure:.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#10 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 15 July 2010 - 03:36 PM

cam asa arata diferentialele mele (nu sunt cu bile) ceea ce cred ca inseamna ca nu mai e loc de reglaj.
0

#11 Useril este offline   gigelm5m3 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2010 - 07:59 PM

Incearca sa determini raportul final al transmisiei...adica cate rotatii trebuie sa faca pinionul motorului ca rotile sa faca o rotatie completa. La un brushless 6.5t de ex pentru offroad trebuie sa fie undeva intre 8:1 si 11:1, iar onroad intre 4.5:1-8:1....incearca sa gasesti un manual de la motorul tau, acolo ar trebui sa scrie raportul optim in functie de tipul autoturismului.....
Raportul il poti determina impartind numarul de dinti al spur-ului la cel al pinionului de la motor si totul inmultesti cu raportul diferentialului (lor) sau rotesti efectiv pinionul de pe motor.

Sper sa-te ajute informatiile astea
0

#12 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 07:48 AM

Se pare ca nu am reusit sa atasez poza cu diferentialul, dar daca am spus ca e cu dinti banuiesc ca stie toata lumea cum arata.
Am desfacut in sfarsit ieri diferentialul de pe spate si pe coroana sunt doi dinti consecutivi care sunt tociti excesiv (asta cred ca o sa atraga o inlocuire a coroanei) in rest totul pare in limite normale.
Ai dreptate gigelm5m3, o sa o iau babeste, manual... nu cred ca gasesc pentru motorul ala, desi am sa caut mai riguros.
Ca sa mai spun si eu odata ce am inteles... raportul final 8:1 ar fi 8 rotatii complete ale pinionului motorului la o rotatie completa a rotii, corect?


Toate informatiile sunt de folos, daca mai cunosc dintre ele nu e nici o suparare (pentru mine) poate nu cunosc altii care citesc.
0

#13 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 09:02 AM

cautand pe net despre problema mea am gasit asta:
http://www.teamnovak...br_gearing.html
cine stie poate mai are cineva nevoie.
0

#14 Useril este offline   mmaacc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 26-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Mioveni
  • Interests:Taiat de frunze la caini<br />Two legged women<br />Moon walking

Postat 16 July 2010 - 09:32 AM

Sal,

Eu am un maverick strada xb care e foarte asemanator cu smackerul tau. Si eu intampinam aceleasi probleme de supraincalzire.
Una din cauza a fost ca apropiam pinionul prea mult de spur si nu avea loc de "joc" si se forta motorul prea mult si imediat se incingea.
Ai grija cand schimbi pinionul de exemplu daca treci de la unu mai mare la unu mai mic sa mai apropii de motor putin motorul sa nu alunece dintii, sau invers daca folosesti un pinion cu mai multi dinti sa nu apese prea tare pe spur pinionul.
Eu am pinion de 17T cu spur de 64T cu un motor de competitie cu perii. Un corally 11T Pro Series. Am pus alaturi de el un cooler de 5V (alimentat la receiver), nici macar direct pe el si sincer isi face treaba, n-am avut nici un fel de probleme cu el, nu se supraincalzeste nu iese fum, eu zic ca functioneaza super ok.

Daca vrei sa omori brushlessul cum trebuie ia-ti un pinion mai mic 15T zic eu si nu o sa ai nici un fel de probleme, plus ca o sa ai demaraj demential.

Bafta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0116.jpg

0

#15 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 10:07 AM

Vezi postareammaacc, la Jul 16 2010, 10:32 AM, a spus:

Sal,

Eu am un maverick strada xb care e foarte asemanator cu smackerul tau. Si eu intampinam aceleasi probleme de supraincalzire.
Una din cauza a fost ca apropiam pinionul prea mult de spur si nu avea loc de "joc" si se forta motorul prea mult si imediat se incingea.
Ai grija cand schimbi pinionul de exemplu daca treci de la unu mai mare la unu mai mic sa mai apropii de motor putin motorul sa nu alunece dintii, sau invers daca folosesti un pinion cu mai multi dinti sa nu apese prea tare pe spur pinionul.
Eu am pinion de 17T cu spur de 64T cu un motor de competitie cu perii. Un corally 11T Pro Series. Am pus alaturi de el un cooler de 5V (alimentat la receiver), nici macar direct pe el si sincer isi face treaba, n-am avut nici un fel de probleme cu el, nu se supraincalzeste nu iese fum, eu zic ca functioneaza super ok.

Daca vrei sa omori brushlessul cum trebuie ia-ti un pinion mai mic 15T zic eu si nu o sa ai nici un fel de probleme, plus ca o sa ai demaraj demential.

Bafta



ms mult pentru info... eu pun pinionul fata de spur cu o hartie intre ele, asa fac jocul. mi-am adus aminte ca am un pinion de 18T o sa-l pun deseara si sa vad cum e...

Aceasta postare a fost editata de radu022003: 16 July 2010 - 10:09 AM

0

#16 Useril este offline   gigelm5m3 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 12:32 PM

Vezi postarearadu022003, la Jul 16 2010, 08:48 AM, a spus:

Ca sa mai spun si eu odata ce am inteles... raportul final 8:1 ar fi 8 rotatii complete ale pinionului motorului la o rotatie completa a rotii, corect?


Da asa este, ai inteles corect. Spor la "calcule", ne spui si noua ce si cum :rolleyes:
0

#17 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 01:09 PM

am pus pinionul de 18T pe masinuta, am constatat ca nu pot pune mai mic de atat pentru ca incepe motorul sa dea peste axul cardanic. Cu pinionul de 18T am un FDR de 6,5, pare cam mic conform tabelului care l-am gasit eu. deci cred ca s-ar potrivi unul de 20T.

Apropo, la pinionul 18T se desurubeaza surubul de fixare dupa 10m de rulare pe teren, si sunt sigur ca l-am strans destul de bine si nu are bataie (la acceleratii mici nu e problema).
0

#18 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 03:10 PM

Vezi postarearadu022003, la Jul 16 2010, 02:09 PM, a spus:

la pinionul 18T se desurubeaza surubul de fixare dupa 10m de rulare pe teren

Threadlock.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#19 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 03:18 PM

Vezi postareaovidiugm, la Jul 16 2010, 04:10 PM, a spus:

Threadlock.


Mai da-mi o mana de ajutor si spune-mi te rog daca gasesc lipici din asta la prackticer sau bricostore si daca da sub ce nume.
0

#20 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 03:24 PM

http://www.autorc.ro...roducts_id=1854

Sau cauti un pic cu google:
http://www.google.ro/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8

La magazinele de bricolaj/constructii etc eu nu am gasit.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#21 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 July 2010 - 05:22 PM

Consider ca intai trebuie sa afli ce raport ai la cutia de viteze sau cum se mai cheama ea, diferential, adica la "gearbox", ptr ca raportul de 6/1 ce ai gasit tu, pare cam mic, deobicei se accepta la offroad un raport de la 8-9 in sus, intai afli ce raport ai la " gearbox", asta cred ca iti scrie in manual, apoi faci impartirea intre spur si pinion si rezultatul il inmultesti cu raportul de la cutie. La slash, rustler... raportul de transisie este de 2.72, am un pinion de 15 si spur de 86 deci raportul total este de 15.59 si crede-ma ca motorul tot se incalzeste, are un demaraj foarte mare viteza acceptabila, oricum la offroad este bun demarajul nu viteza, si diferenta mai e ca la mine auto este 2wd si la tine 4wd. Poate gresesc, dar poti sa mai probezi ceva, in felul asta mai ajuti si pe altii si anume: scoate transmisia 4x4, in felul asta motorul culiseaza mai mult si poti pune un pinion mai mic, si o sa ai demaraj puternic, viteza, dar si mai greu de controlat, dar sincer, mai multa placere.

Daca nu ai un threadlock, la urgenta poti folosi un lac de unghii.

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 16 July 2010 - 05:29 PM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#22 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 16 July 2010 - 06:53 PM

Vezi postareaZeus, la Jul 16 2010, 06:22 PM, a spus:

Consider ca intai trebuie sa afli ce raport ai la cutia de viteze sau cum se mai cheama ea, diferential, adica la "gearbox", ptr ca raportul de 6/1 ce ai gasit tu, pare cam mic, deobicei se accepta la offroad un raport de la 8-9 in sus, intai afli ce raport ai la " gearbox", asta cred ca iti scrie in manual, apoi faci impartirea intre spur si pinion si rezultatul il inmultesti cu raportul de la cutie. La slash, rustler... raportul de transisie este de 2.72, am un pinion de 15 si spur de 86 deci raportul total este de 15.59 si crede-ma ca motorul tot se incalzeste, are un demaraj foarte mare viteza acceptabila, oricum la offroad este bun demarajul nu viteza, si diferenta mai e ca la mine auto este 2wd si la tine 4wd. Poate gresesc, dar poti sa mai probezi ceva, in felul asta mai ajuti si pe altii si anume: scoate transmisia 4x4, in felul asta motorul culiseaza mai mult si poti pune un pinion mai mic, si o sa ai demaraj puternic, viteza, dar si mai greu de controlat, dar sincer, mai multa placere.

Daca nu ai un threadlock, la urgenta poti folosi un lac de unghii.



chiar nu-mi pare rau ca am scris topicul acesta, orice parere aduce cel putin ceva bun in plus.
la lac de unghii nu m-as fi gandit.

pai raportul final de 6/1 l-am obtinut cu pinionul de 18T, banuiesc ca la 22T o sa obtin un ditamai raportul, chiar o sa incerc putin mai tarziu si o sa revin cu datele, asa cum am primit incurajarea de calculare :lol:, am calculat dupa raporul final de 6,5:1 cu formula si mi-ar iesi un raport al diferentialului de 1.8 (in manual nu scrie, de fapt in manual scrie cum sa o asamblezi, din pacate)
De multe ori m-am gandit cum s-ar comporta cu 2WD. Daca as reusi sa fac un ax care sa-mi transmita puterea pe fata, cred ca ar fi ceva distractie, dar nu-i tarziu.

Tot citind pe net am aflat (dupa parerea unora) ca adaugarea dintilor pe spur ar duce la o modificare minora a raportului dar m-ar ajuta sa pot pune fara grija pinioane mai mici... piedica este ca nu stiu un spur care sa se potriveasca la gauri cu cel curent.

Inca ceva, la scurta plimbare cu pinionul 18T, zgomotul dat de uzura diferentialelor nu s-a mai auzit.
0

#23 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 16 July 2010 - 09:29 PM

Vezi postareaovidiugm, la Jul 16 2010, 04:24 PM, a spus:

http://www.autorc.ro...roducts_id=1854

Sau cauti un pic cu google:
http://www.google.ro/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8

La magazinele de bricolaj/constructii etc eu nu am gasit.



Am luat eu din Praktiker asa ceva, firma Nigrin.
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#24 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 17 July 2010 - 07:13 AM

Dau o fuga astazi sa vedem daca la Braila este asa ceva, multam de informatie.
0

#25 Useril este offline   gigelm5m3 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2010 - 10:10 AM

Salut,

vezi ca rationemul cum ca ai pune un pinion mai mare la motor 22t in loc 18t iti va creste raportul final (in valoare adica de la 6.5:1 la 8:1 de exemplu) este gresit. Treaba sta putin pe dos. Se imparte numarul de dinti al spus-ului la cel al pinionului de la motor, raportul diferentialelor fiind o constanta.

imparte 78/18 si apoi imparte 78/22 de exmplu dupa care ..de exercitiu inmulteste cu 2 sau 2.25 aste sunt niste valori uzuale de raport al diferentialelor, dar nu sunt batute in cuie. In manualul de asamblare cel putin la tamiya, scrie raportul diferentialelor.

Spor la treaba.

PS daca nu poti pune un pinion mai mic de 18t incearca sa pui un spur mai mare ..daca ai loc.
0

#26 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 17 July 2010 - 12:30 PM

ai dreptate un pinion mai mare imi da un FDR mai mic.

threadlock cu lac de unghii merge de minune, am probat astazi.

cu noul pinion, acceleratia e superba (cu "punch"-ul scazut) dar in cam 15 min de joaca, in care nu am iertat-o prea mult de la blana tot mi-a intrat in protectie ESC-ul si motorul iar a ajuns la 80 de grade.

Masuratorile de temperatura le-am facut continuu la intervale de 3 min cu aproximatie si in medie motorul a stat la 63 de grade celsius (a urcat la 80 de grade dupa o forjala grava).

Urmaresc sa pun un ventilator pe motor dar nu gasesc neam unul de 5-6V.

Banuiesc ca urmatoarea miscare va fi inlocuirea spurului cu unul mai mare de 64 (cat este acum)... va fi necesar sa tai din sasiu ca sa intre spurul mai mare si sa o acopar acolo cu ceva dar... asta e, daca pretul e mic, imbunatatirile sunt multe.

dupa calculele mele
x=dintii spurului nou
8=FDR conform tabelului pe care l-am gasit
(x/18)*1.8=8 rezulta un spur nou cu 80 de dinti si un raport de 4.4.

Banuiesc ca noul spur imi va aduce racoare in ESC, motor si suflet. ;)

Mai ramane o singura intrebare cum sa fac sa nu cumpar toate spururile de pe piata pana se potriveste unu la ce am eu acolo. si ma refer la gaurile de prindere de pe piesa 125000228.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spur.jpg

0

#27 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 17 July 2010 - 01:20 PM

M-as mira sa poti schimba spurul, am avut si eu o astfel de mashina si nu am putut pune un spur mai mare, se atingea spurul de orice, daca reusesti sa pui un spur cu 4-5 dinti mai mare atunci ai sa poti pune si un pinion de 15-16, un raport bun nu castigi daca pui un spur mai mare ci un pinion, verifica daca poti pune un spur cu un diametru mai mare cu 4mm, adica sa aibe o raza cu 2 mm mai mare decat cel pe care il ai acum, masoara spurul si spune-mi ce diametru are si eu am sa iti spun ce diametru au ale mele (apropo exista un tabel pe 48 de pitch la diametrul spururilor in functie de dinti???), daca reusesti sa pui un spur mai mare ai sa poti culisa motorul cu un pinion de 14-16. Un motor poate atinge 70-80 grade, ca sa nu mai intre in rotectie esc-ul, pune un ventilator, cred ca gasesti la bucale sigur. Si eu caut, daca gasesc in alta parte te anunt.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#28 Useril este offline   radu022003 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 17-September 06

Postat 17 July 2010 - 05:40 PM

pai spurul vreau sa-l pun mai mare ca sa pot pune un pinion mai mic, ca acum sunt la maxim cu deplasarea motorului catre centru. Ventilator pe esc este, asa e cumparat, vreau sa pun ventilator pe motor. stiu ca un spur mai mare ar deranja totul acolo, dar suntem modelisti, aici e tot farmecul... sa le facem sa se potriveasca.

am vazut un spur de 81 pe multira*ce pentru hpi, daca altcineva nu detine un asemenea spur ca sa-mi poata comunica dimensiunile diametrelor si distantele dintre gaurile de prindere o sa fac o incercare.
0

#29 Useril este offline   gigelm5m3 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2010 - 09:32 AM

Ai mare grija la modulul pinionului si al spur-ului (acel 48 pitch sau 64). In legatura cu poze ta vad acolo si diferentialul. Poti imparti numarul de dinti al coroanei diferentialului la cel ar rotii conice care vine in contact cu el si acela ar fi raportul diferentialului, sper sa nu gresesc. O sa studiez cand ajung acasa si-ti zic.

Ai mare grija la modulul pinionului si al spur-ului (acel 48 pitch sau 64). In legatura cu poze ta vad acolo si diferentialul. Poti imparti numarul de dinti al coroanei diferentialului la cel ar rotii conice care vine in contact cu el si acela ar fi raportul diferentialului, sper sa nu gresesc. O sa studiez cand ajung acasa si-ti zic.
0

#30 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 19 July 2010 - 11:46 AM

Dupa cate am observat raportul la diferential este de 2.62, ca sa fii mai sigur, cand mai desfaci diferentialul sa te uiti sa vezi cati dinti ai la roata mare si cati la roata mica, faci o mica impartire si afli raportul, am avut o astfel de mashinuta si pot sa iti spun ca este foarte prost facuta la schimbarea pinioanelor si spururilor, ca sa schimbi spurul trebuie sa desfaci juma de mashina, si la pinioane nu poti sa te bagi decat la 21, minim 20 de dinti. Daca reusesti sa pui un pinion mai mic sau un spur mai mare, explica si aici, mai sunt care au aceasta problema.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu