Modelism - RHC Forum: Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat

#61 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 06 September 2010 - 11:56 PM

Scuze nu am vrut sa fiu un Gica Contra.Problema este ca inca suntem la jumatatea distantei dintre era propulsiei bazate pe motoare termice si cea pe baza de electricitate.Interesant este ca propulsia pe baza de motoare termice nu si-a spus ultimul cuvant iar cea pe baza de curent electric inca este la inceput.Poluarea datorita transportului rutier chiar ineficient se refera in special la CO2 .Conform normelor EURO5 practic a disparut benzina fara plumb(in Suedia din 1990),hidrocarburile nearse si CO din gazele de esapament;iar la motoarele diesel a disparut fumul,oxizii de sulf si de azot.Practic un motor modern ar trebui sa emita numai CO2,vapori de apa si azot.In realitate autovehiculele consuma doar 25% din cantitatea de petrol a lumii.Cel mai mare poluator(aproape 50%) este considerata de fapt locuinta si tot ce tine de confortul personal.Spre exemplu orasul New York consuma in zilele de vara 30% din curent pentru aparatele de aer conditionat.
Cred ca am vorbit cam mult , asa ca voi face cateva sugestii:
-Ar fi bine ca pentru inceput sa incepeti cu un moped.
-Daca va hotarati in schimb la un vehicul pe 3 sau 4 roti atunci foarte mare atentie la greutate(ar fi bine sa va incadrati in 300 Kg greutate in gol).
-NU folositi piese din fibra de sticla ca nu veti obtine o grosime controlabila si suficient de mica(a se vedea cazul masinii "Lastun" de pe vremea comunista care era mai grea decat una clasica).
-Ar fi mult mai bine daca ati face un sasiu din duraluminiu iar caroseria din duraluminu si/sau piese din fibra de carbon.
-Ar fi bine sa nu va propuneti viteze si autonomii prea mari(cel putin la inceput).
-Nu va imprumutati de la banca faceti-o pe cat posibil cu bani proprii , daca iese prost nu sunteti datori la nimeni.
Daca imi cereti va pot ajuta cu cea mai mare placere cu partea de calcule,cu informatii despre materiale,tehnologii de lucru , rezistenta materialelor.Personal nu sunt interesat de proiect,am alte idei.
0

#62 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 07 September 2010 - 09:00 AM

E deja am mopedul; merge bine; este adevarat ca am dat destul de multi bani pe o baterie performanta;
viteza maxima este 30 km/h, autonomie verificata pina acum este de 44 km; in afara de costul nopedului si a bateriei LiFePo4
alte probleme au fost minore; de exemplu; s-a stricat un filet la o piulita de la pedala dreapta;
cine vrea sa vada mopdeul o poate face luind legatura cu NAF sau cu mine pe PM.

se mai poate transforma si o bicicleta normala in una electrica avind doua metode: cu motor in roata sau cu motor care actioneaza lantul;
eu lucrez la varianta cu motor in roata; mi-am luat un kit si acum mai am de fixat bateria si firele astfel incit sa nu ma incurc in ele;
0

#63 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 September 2010 - 10:43 AM

Legat de ideea open-source avantajele ar fi ca diversi micro-producatori pot realiza diverse piese, care sa fie "compatibile". In fond si majoritatea bicicletelor sunt asa, diversele componente - roti, frane, schimbatoare de viteza, pedale, suspensii, cadre, ghidoane, furci, sei, etc.. - pot fi cumparate separat si asamblate de utilizatorul final in bicicleta care-i place.

De asta mi se pare atractiva folosirea de componente de bicicleta acolo unde se poate, pentru ca optiunile calitate-pret sunt forte variate.

pentru corp/caroserie nu m-as complica cu fibra de carbon, e o chestie care iese scump... sau ma rog daca se poate sa fie optionala.

De ex. velomobilul alleweeder e carosat cu tabla de al prinsa cu nituri. Tabla al sub 0,4mm se poate decupa relativ usor dupa un sablon, prin zgariere multipla.. Mai mult de 1kg/mp nu are tabla de 0,3mm. Bucati de tabla de 0,3mm s-ar putea recupera de la tipografii ofset.
Cadrul/sasiul s-ar putea face din tubulatura usoara de otel sau aluminiu, aproximativ in stilul realizarii corpului unor aeronave usoare.

"habitaclul" cu structura de tuburi ar oferi o protectie rezonabila la impact, tehnologia mi se pare ceva mai accesibila decat fibra de sticla..
0

#64 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 11 September 2010 - 11:00 PM

Grosimea standard pentru tabla de otel in industria auto este 1 mm.Pe baza unui coeficient de similitudine(a se tine cont ca modulul de elasticitate pentru Al este de 3 ori mai mic) ar trebui o grosime de 1.35 mm pentru o caroserie portanta din aliaj de aluminiu.Chiar daca grosimea standard a tablei din aliaj de aluminiu aeronautic este de 0.35 mm pentru avioane usoare , elicoptere (nepresurizate) totusi cred ca pentru un automobil este prea putin.Coeficientii de siguranta (din industria aeronautica) sunt printre cei mai mici datorita restrictiilor de greutate.Cred ca o grosime rezonabila ar fi intre 0.5...1 mm din aluminiu aeronautic pentru un proiect cu sasiu tubular.Prinderea da sasiu ar fi prin nituire , lipire , poate si sudura in anumite zone.Nituirea pune problema etansarii la apa.
0

#65 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 September 2010 - 10:25 AM

greenpeace: masinile electrice sunt un insucces

http://www.automarket.ro/stiri/greenpeace-...cces-33147.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#66 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 12 September 2010 - 12:03 PM

Ai vazut documentarul "Who Killed the Electric Car? ", este interesant de vazut, acuma sa ma amestec si eu in discutia voastra, am facut odata experimente cu tot felul de generatoare electroliza etc si ca o idee sa va ajute se poate face si un mic generator de curent atasat la suspensie care sa preia vibratiile care pe drumurile noastre sunt destule si le transforma in energie electrica prin miscarea unui magnet in interiorul unei bobine atasate la suspensie
0

#67 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 13 September 2010 - 12:56 AM

Este normal ca o masina electrica sa nu fie un succes cu toate ca s-a construit una performanta -Tesla; dar care costa 75000$ din care numai bateriile 25000$.Atata timp cat bateriile vor costa mult , incarcarea cateva ore, numarul de cicluri de incarcare/descarcare va fi in jur de 1000 nu stiu cati o vor vrea sa o cumpere.Totul va depinde de reducerea pretului bateriilor , reducerea timpului de incarcare si cresterea numarului de cicluri , deci de inovatii,timp si bani.Astfel o sa vorbim mult si bine.Chestia cu generatorul probabil se refera la franare dinamica probabil adaptata la suspensie , altfel nu inteleg la ce ar fi necesar un generator liniar probabil.Chiar daca ai obtine curent de la acel generator s-ar face cu un randament destul de mic
0

#68 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 13 September 2010 - 10:45 AM

Teoretic nu poti obtine energie (electrica) de la miscarea suspensiei. Masina/roata coborand in "groapa" si urcand, energia se conserva,deci nu ai de unde sa scoti energie in plus fara pierderi mai mari in alta parte. Practic poti induce curent si aprinde un led...

Aceasta postare a fost editata de Zen: 13 September 2010 - 10:46 AM

It's difficult to make things simple!
0

#69 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 September 2010 - 12:48 PM

Si Chevrolet a facut o masina interesanta: Volt.
http://www.ecorazzi.com/2010/07/30/preside...r-a-test-drive/
Noutatea consta ca, daca bateriile se descarca si esti in trafic, porneste automat un mic motor termic care invarte un generator. Se zice ca nici nu se simte. Dar costa 40 000$.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 September 2010 - 12:48 PM

0

#70 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 14 September 2010 - 09:19 AM

Da, masinile electrice inca nu sunt accesibile; costa prea mult bateriile; cred ca ar trebui inceput cu vechiculele pe doua roti: scuterele;
la astea in clipa de fata se pot pune acumulatori care sa permita o autonomie de 150 km; si aici preturile inca sunt mari; avantajele sunt reducerea noxelor si a zgomotului; in timp lumea se va obisnui cu ele; au intretinere zero; cu un incarcator puternic (20 A) se reduce durata de incarcare la 3-4 ore;
0

#71 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 September 2010 - 04:30 AM

Un articol, de astazi, despre propulsia electrica in orasul in care locuiesc:
http://news.google.ca/news/url?sa=t&ct...922-140705.html
Dar sa nu uitam ca toata energia electrica este produsa de hidrocentrale.
0

#72 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 27 September 2010 - 12:42 AM

Doua articole interesante in lowtechmagazine:
Primul care discuta fapte aparent ciudate despre automobilele electrice de acum 100 de ani
- in sua au fost fabricate 30000 de automobile electrice la inceputul secolului trecut (ajungand pana la 10% din parcul auto).
- exista o retea de statii de reincarcare si schimbare acumulatori.
- unele suportau incarcare rapida in 10minute, probabil cu penalizare asupra autonomiei si vietii bateriei.
- in medie aveau cam aceasi autonomie intre reincarcari ca si electricele de acum

E drept ca vitezle atunci erau mult mai mici, 20-40km/h, erau si mult mai usoare (desi bateriile erau mai grele decat cele de acum) dar se pare ca asta era si motivul pentru care un vehicul din vremea respectiva echipat cu baterii moderne ar avea autonomie mult superioara electricelor de azi.
http://www.lowtechmagazine.com/2010/05/the...same-range.html

--------------------------
Al doilea articol discuta cum simpla reducere a vitezei poate conduce la o reducere a consumului cu 75%.
http://www.lowtechma...eed-energy.html


Eu cred ca doar consumul datorat rezistentei aerodinamice poate fi redus prin injumatatirea vitezelor, cel cauzat de rezistenta la rulare si franari/accelerari poate fi coborat doar prin reducerea greutatii.
Mi se pare evident ca un vehicul cu masa totala de 4 ori mai mica, avand suprafata frontala la 1/2-1/3 si circuland cu viteze de 2 ori mai mici sa consume de 4 ori mai putin fata de un automobil actual.
-------------

Un exemplu de vehicul electric din 1908, "Fritchle" avea urmatoarele caracteristici:
- autonomie maxima de 160km (100mile) testata in circuit cross-country cu viteza medie de 32km/h
- motor electric de 10cp
- viteza maxima 40km/h (25mph)
- masa 950kg
- din care bateriile atarnau 360kg

consumul mediu era de 7kwh/100km.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 September 2010 - 12:48 AM

0

#73 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 27 September 2010 - 10:08 AM

am citit pagina semnalata de ctotth; foarte interesant; deci se poate daca vrem sa facem ceva;
acum 100 de ani nu se lua absolut de loc in seama problema cu poluarea data de benzina;
acum in sec. 21 macar stim de poluare; asa acum am zis mai devreme trebuie inceput cu citeva categorii de vehicule;
scouter-e, mijloace de transport in comun - exista deja trolee si tramvaie; un alt domeniu sunt masinile de serviciu: taxiuri,
furgonte de livrari, etc; o autonomie zilnica de 200 km e suficient;
0

#74 Useril este offline   Mihai N 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 28-September 10

Postat 29 September 2010 - 12:59 PM

Vezi postareamihai1972, la Sep 27 2010, 11:08 AM, a spus:

am citit pagina semnalata de ctotth; foarte interesant; deci se poate daca vrem sa facem ceva;
acum 100 de ani nu se lua absolut de loc in seama problema cu poluarea data de benzina;
acum in sec. 21 macar stim de poluare; asa acum am zis mai devreme trebuie inceput cu citeva categorii de vehicule;
scouter-e, mijloace de transport in comun - exista deja trolee si tramvaie; un alt domeniu sunt masinile de serviciu: taxiuri,
furgonte de livrari, etc; o autonomie zilnica de 200 km e suficient;


Salut!
Inainte de a scrie ceva in acest topic am citit cu atentie toate mesajele voastre.
Avand in vedere ca de mai bine de un an folosesc o bicicleta electrica, eu cred ca pt o greutate totala de max. 200Kg ar merge si un motor mai mic, de circa 500W. Bicicleta mea are 43Kg si e dotata de chinezi cu un motor brushless de 36V cu 250W. Am achizitionat-o pt a merge zilnic la serviciu. Pentru cei din Bucuresti care cunosc zona, stiti cat de greu e sa urci dealul dinspre podul Hasdeu si Hotel JW Marriott. Are panta foarte mare. Cu motorul pe care il are acum pe ea bicicleta nu se poate urca panta prea usor. De unde, pe drum drept, circula cu 25-26Km/h, panta aceasta nu o poate urca cu mai mult de 15Km/h fara sa o ajuti cu pedalele.
Ideea mea de mai bine de un an era sa schimb motorul cu unul mai puternic. Am gasit la o firma motoare de 500W la 12/24V, cu reductor melcat care ar duce turatia disponibila la circa 280 rotatii/min. La o roata de 24" (1,918m lungime) ar insemna o viteza de circa 32Km/h. Montand acest motor intre pedale si roata din spate, se poate folosi un bloc de pinioane. Problemele ar fi:
- un astfel de motor consuma circa 42Ah. La o viteza de 32Km/h, cu un acumulator 12V/60Ah (as folosi 3 acumulatori de 12V/20Ah) ar insemna o autonomie de cel mult 45Km. Folosind acumulatori etansi (http://gpbatteries.r...abele_12_24.php) mai adaugati inca circa 18Kg (acumulatorul actual este pe gel, 36V/14Ah, si cantareste 13Kg, verificat). Mentionez ca acest acumulator pe gel are o autonomie de circa 300 de reincarcari (cam atat l-am folosit eu);
- greutatea ansamblului motor-reductor este de circa 8Kg (de care trebuie tinut cont);
- la 12/24V e mai greu sa gasesti sau chiar sa realizezi un controller din cauza intensitatii mari a curentului (max. 42Ah pt varianta cu 12V sau max 21Ah pt varianta cu 24V).
0

#75 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 September 2010 - 05:52 PM

Randamentul unui reductor melcat este, aproximativ, 60%. Nu cred ca este o idee buna...parea mea.
0

#76 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 29 September 2010 - 11:10 PM

Vezi postareaMihai N, la Sep 29 2010, 01:59 PM, a spus:

Salut!

salut si tie!

Citeaza

- greutatea ansamblului motor-reductor este de circa 8Kg (de care trebuie tinut cont);
- la 12/24V e mai greu sa gasesti sau chiar sa realizezi un controller din cauza intensitatii mari a curentului (max. 42Ah pt varianta cu 12V sau max 21Ah pt varianta cu 24V).


Pe-aici la modelisti controlere de 30-40A si chiar mai sus sunt ... banale, atat pentru motoare cu perii cat si brushless. Au un cost dar este rezonabil. Pot fi controlate cu un circuit relativ simplu care imita un receptor RC (de telecomanda in modelism)..

La biciclete mai sunt si motoarele puse direct pe roata, fara perii care-s ceva mai eficiente decat cu reductor de turatie. Pentru eficienta la viteze mici/dealuri nu stiu daca e mai rentabil

------------
Motorul tau probabil ar duce si mai sus de 32km/h daca ai ridica tensiunea la 36V sau daca ai putea reconfigura infasurarile statorului. Viteza e limitata mai probabil de tensiunea inersa indusa (back-emf) decat de puterea de care e el capabil... cam cum ai avea o masina cu o singura treapta de viteza.
0

#77 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 30 September 2010 - 09:42 AM

Vezi postareactotth, la Sep 30 2010, 12:10 AM, a spus:

salut si tie!


Pe-aici la modelisti controlere de 30-40A si chiar mai sus sunt ... banale, atat pentru motoare cu perii cat si brushless. Au un cost dar este rezonabil. Pot fi controlate cu un circuit relativ simplu care imita un receptor RC (de telecomanda in modelism)..

La biciclete mai sunt si motoarele puse direct pe roata, fara perii care-s ceva mai eficiente decat cu reductor de turatie. Pentru eficienta la viteze mici/dealuri nu stiu daca e mai rentabil

------------
Motorul tau probabil ar duce si mai sus de 32km/h daca ai ridica tensiunea la 36V sau daca ai putea reconfigura infasurarile statorului. Viteza e limitata mai probabil de tensiunea inersa indusa (back-emf) decat de puterea de care e el capabil... cam cum ai avea o masina cu o singura treapta de viteza.


motorul lui e de 36V 250W; e puterea ce mai mica care se foloseste la vehiculele pe doua roti electrice; curentul maxim absorbit cred ca e undeva pe la 10A; la mopedul meu cu motor de 36V 350W curentul maxim abosrbit e de 15A; cred ca motorul ar putea mai mult daca controller-ul ar fi mai puternic; parerea mea: ori achizitioneaza o baterie litiu ori schimba motorul si controller-ul; varianta cu schimbat bateriile de plumb de 14AH cu unele de 20AH nu e fezabila; sunt prea grele si nu ai unde sa le fixezi pe cadru; din experienta mea, mai bine dai niste bani pe o baterie mai buna decit sa te apuci sa faci imporvizatii;
0

#78 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 30 September 2010 - 09:45 AM

precizez ca am verificat cu un aparat consumul de la moped;

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Turnigy1.JPG

0

#79 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 30 September 2010 - 03:48 PM

Mda 36V, prima data am crezut ca-i 250Watt la 24V

Cred ca pentru un triciclu se pot monta doua motoare din astea - 2x250=500watt. Daca se pun baterii de 48V (in loc de 36) cresc si puterea cu cel putin 50% si viteza maxima cu cel putin 30% . Controlerele la brushless trebuie separat, e un dezavantaj dar si avantaj (curenti mai mici, controler mai ieftin).

Ma gandesc daca se poate face comutare stea/triunghi la aceste motoare (daca au scoase borne pentru fiecare faza), triunghiul da cuplu de 1,7x mai mare pentru pante si viteze mici, steaua permite viteze mai mari.
0

#80 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 30 September 2010 - 06:15 PM

Vezi postareactotth, la Sep 30 2010, 04:48 PM, a spus:

triunghiul da cuplu de 1,7x mai mare pentru pante si viteze mici, steaua permite viteze mai mari.

ups, cred ca e invers, steaua are rpm/volti (kv) mai mic
0

#81 Useril este offline   Mihai N 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 28-September 10

Postat 01 October 2010 - 09:04 AM

Daca mergi pe drum drept, chiar cu franari si accelerari dese, ajunge si un motor de 250W. Pentru drumuri cu pante, ar trebui un motor mai puternic, 350sau chiar 500W. Nu vad de ce ar fi nevoie de doua motoare. La un triciclu se poate folosi acelasi tip de motor ca si la o bicicleta/scuter electrice, cu motorul montat pe centru. Ca si la masini, transmisia se poate face cu ax cardanic, pe ambele parti ale motorului.
Greutatea vehicolului e importanta. Bicicleta mea are 45Kg. Exista si biciclete mai usoare, la 20-23Kg. Greutatea totala ajunge la circa 110-120Kg. Viteza maxima, verificata cu vitezometru electronic, cu bateria incarcata complet, este de 26Km/h. Autonomia, cu acumulatorul pe gel, nou, 36V/14Ah, ajunge la 32-35Km. Pentru autonomie mai mare se poate monta acumulator de capacitate mai mare.
0

#82 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 October 2010 - 09:27 AM

Vezi postareaMihai N, la Oct 1 2010, 10:04 AM, a spus:

...Nu vad de ce ar fi nevoie de doua motoare. La un triciclu se poate folosi acelasi tip de motor ca si la o bicicleta/scuter electrice, cu motorul montat pe centru. Ca si la masini, transmisia se poate face cu ax cardanic, pe ambele parti ale motorului.
...


Oricand as prefera simplificarea mecanicii, cand pot foarte simplu sa fac diferential din turatiile motoarelor.
As cardanic la un triciclu... horror...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#83 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 01 October 2010 - 02:27 PM

Vezi postareaMihai N, la Oct 1 2010, 10:04 AM, a spus:

. Nu vad de ce ar fi nevoie de doua motoare.

Pentru ca ma gandeam la motoare "placinta" ce se monteaza in roata. De fapt se vand in kit cu controler si roata cu tot. La biciclete se pune pe roata din fata, e mai simplu si nu interfereaza cu pinioanele transmisiei prin pedale care e pe roata din spate. Fiind brushless si fara parti in miscare (in afara de rotor care e parte din roata) sunt si destul de fiabile.
La un tricilu tadpole (doua roti in fata una in spate) se poate monta pe cele doua roti din fata - daca as monta numai pe o roata ar trage intr-o parte.

Cum zice si renatoa se simplifica foarte mult toata problema daca nu mai ai nevoie sa realizezi transmisie sau sa te cuplezi la transmisia existenta.

Uite un exemplu http://video.google....85360941153737#

Sau http://cgi.ebay.de/24V250W-electric-bike-f...=item230a62af84

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 October 2010 - 02:29 PM

0

#84 Useril este offline   Mihai N 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 28-September 10

Postat 01 October 2010 - 02:47 PM

Multumesc pt lamuriri. Cum spuneam, sunt nou aici, nu cunosc foarte multe, insa doresc sa invatz.
0

#85 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 October 2010 - 01:16 PM

"Tazzari Electric, o companie italiana care de la inceputul anului produce masini electrice la Imola poarta discutii cu o companie romaneasca si estimeaza ca in mai putin de un an va vinde in tara noastra o masinuta electrica de sub 3 metri lungime care va costa 24.000 euro, avand 140 km autonomie.."

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-7882...24-000-euro.htm
... cu picioarele pe pamant ...
0

#86 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 October 2010 - 02:33 PM

Vezi postarearenatoa, la Oct 2 2010, 02:16 PM, a spus:

in mai putin de un an va vinde in tara noastra o masinuta electrica de sub 3 metri lungime care va costa 24.000 euro, avand 140 km autonomie.."


Si pe care o va cumpara...
It's difficult to make things simple!
0

#87 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 October 2010 - 08:36 PM

...nimeni.
0

#88 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2010 - 10:10 PM

Astia-s nebuni, 24.ooo euro?!?. La banii astia imi iau Logan Diesel si cu restu de 14000 euro bag motorina cu care fac aprox 160.000 km (considerand un consum de 8%). la 20.000 km pe an, ma dau 8 ani. Pai in veci nu or sa tina acumulatorii la coaja 8 ani de zile. Ca sa nu mai zic de aer conditionat vara si incalzire iarna! Chiar, cum s-or incalzi astea electrice, si ce autonomie vor mai avea cu caldura pornita ? Eu inteleg sa-mi iau o masina economica ca sa nu poluez, dar economia sa fie la mine nu la ei!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#89 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 03 October 2010 - 10:34 PM

O afacere de succes: Nu produci ceva nou ci imbunatatesti ceva deja existent.

Service-uri care sa scoata motoarele clasice, cu cutie de viteze, esapament, rezervor...etc din masini, sa le valorifice ca piese de schimb si fier vechi. Ulterior sa le inlocuiasca cu un usor motor electric brushless plus un pachet cat mai mare de acumulatori li-fe plus electronica de rigoare.
N-ar fi rau sa dispuna de cateva panouri fotovoltaice sa se incarce in parcare cat sta plus o mica turbina eoliana care sa se ridice ....tot in parcare :blink:

Franarea sa se faca si prin inductie electromagnetica, astfel incat in oras, o buna parte din energie va fi recuperata in acumulatori.

O idee si mai faina este sa renuntam la motorul clasic central de sub capota si sa montam 4 motoare brushless in locul jantelor clasice, pe care sa punem direct pneul. Asta inseamna automat controlul electronic al tractiunii 4x4, abs, randament de transmisie maxim, etc...

Ulterior spatiul creat de indepartarea fierataniei sa fie umplut cu acumulatoare performante ca durata de viata/timp de incarcare/capacitate de stocare.


Cu incalzirea...pai pasul 1: izolam termic mai bine habitaclul. 2: rezistente electrice in scaune.
Si apoi cu incalzirea asta globala, poate ca nici nu mai e nevoie...doar deschizi geamul :)


Cheia se afla in modul/randamentul de stocare a energiei electrice in interiorul autovehicolului.

Aceasta postare a fost editata de dramida: 03 October 2010 - 10:48 PM

0

#90 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 04 October 2010 - 12:01 AM

Vezi postareadramida, la Oct 3 2010, 11:34 PM, a spus:

O afacere de succes: Nu produci ceva nou ci imbunatatesti ceva deja existent.

Service-uri care sa scoata motoarele clasice, cu cutie de viteze, esapament, rezervor...etc din masini, sa le valorifice ca piese de schimb si fier vechi. Ulterior sa le inlocuiasca cu un usor motor electric brushless plus un pachet cat mai mare de acumulatori li-fe plus electronica de rigoare.

Pai ca sa parcurga 100km masina asta (full size) are nevoie de acumulatori NiFe de vreo 15kwh, astia costa 10-15 mii de euro. Incarcarea lor un controler si priza de 5kwatt. 3 kwatt peste noapte.

Citeaza

N-ar fi rau sa dispuna de cateva panouri fotovoltaice sa se incarce in parcare cat sta plus o mica turbina eoliana care sa se ridice ....tot in parcare :blink:

2mp de panou pe acoperis ar da cam 1kwh vara, adica poti parcurge vreo 7km zilnic, daca nu cumva e la umbra. Iarna mult mai putin.

Citeaza

Franarea sa se faca si prin inductie electromagnetica, astfel incat in oras, o buna parte din energie va fi recuperata in acumulatori.

O idee si mai faina este sa renuntam la motorul clasic central de sub capota si sa montam 4 motoare brushless in locul jantelor clasice, pe care sa punem direct pneul. Asta inseamna automat controlul electronic al tractiunii 4x4, abs, randament de transmisie maxim, etc...

Da dar motoarele inwheel care sa faca autovehicule full-size la viteze de autostrada costa de rup, sunt multe probleme legate de montarea franelor, inertia suspensiei (socurile care le primeste motorul la viteza)

Citeaza

Ulterior spatiul creat de indepartarea fierataniei sa fie umplut cu acumulatoare performante ca durata de viata/timp de incarcare/capacitate de stocare.


Cu incalzirea...pai pasul 1: izolam termic mai bine habitaclul. 2: rezistente electrice in scaune.
Si apoi cu incalzirea asta globala, poate ca nici nu mai e nevoie...doar deschizi geamul :)


Cheia se afla in modul/randamentul de stocare a energiei electrice in interiorul autovehicolului.

depinde cat de scumpa e cheia asta. Nu-si permite decat politia loganuri de zeci de mii de euro.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu