Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat
#61
Postat 06 September 2010 - 11:56 PM
Cred ca am vorbit cam mult , asa ca voi face cateva sugestii:
-Ar fi bine ca pentru inceput sa incepeti cu un moped.
-Daca va hotarati in schimb la un vehicul pe 3 sau 4 roti atunci foarte mare atentie la greutate(ar fi bine sa va incadrati in 300 Kg greutate in gol).
-NU folositi piese din fibra de sticla ca nu veti obtine o grosime controlabila si suficient de mica(a se vedea cazul masinii "Lastun" de pe vremea comunista care era mai grea decat una clasica).
-Ar fi mult mai bine daca ati face un sasiu din duraluminiu iar caroseria din duraluminu si/sau piese din fibra de carbon.
-Ar fi bine sa nu va propuneti viteze si autonomii prea mari(cel putin la inceput).
-Nu va imprumutati de la banca faceti-o pe cat posibil cu bani proprii , daca iese prost nu sunteti datori la nimeni.
Daca imi cereti va pot ajuta cu cea mai mare placere cu partea de calcule,cu informatii despre materiale,tehnologii de lucru , rezistenta materialelor.Personal nu sunt interesat de proiect,am alte idei.
#62
Postat 07 September 2010 - 09:00 AM
viteza maxima este 30 km/h, autonomie verificata pina acum este de 44 km; in afara de costul nopedului si a bateriei LiFePo4
alte probleme au fost minore; de exemplu; s-a stricat un filet la o piulita de la pedala dreapta;
cine vrea sa vada mopdeul o poate face luind legatura cu NAF sau cu mine pe PM.
se mai poate transforma si o bicicleta normala in una electrica avind doua metode: cu motor in roata sau cu motor care actioneaza lantul;
eu lucrez la varianta cu motor in roata; mi-am luat un kit si acum mai am de fixat bateria si firele astfel incit sa nu ma incurc in ele;
#63
Postat 07 September 2010 - 10:43 AM
De asta mi se pare atractiva folosirea de componente de bicicleta acolo unde se poate, pentru ca optiunile calitate-pret sunt forte variate.
pentru corp/caroserie nu m-as complica cu fibra de carbon, e o chestie care iese scump... sau ma rog daca se poate sa fie optionala.
De ex. velomobilul alleweeder e carosat cu tabla de al prinsa cu nituri. Tabla al sub 0,4mm se poate decupa relativ usor dupa un sablon, prin zgariere multipla.. Mai mult de 1kg/mp nu are tabla de 0,3mm. Bucati de tabla de 0,3mm s-ar putea recupera de la tipografii ofset.
Cadrul/sasiul s-ar putea face din tubulatura usoara de otel sau aluminiu, aproximativ in stilul realizarii corpului unor aeronave usoare.
"habitaclul" cu structura de tuburi ar oferi o protectie rezonabila la impact, tehnologia mi se pare ceva mai accesibila decat fibra de sticla..
#64
Postat 11 September 2010 - 11:00 PM
#65
Postat 12 September 2010 - 10:25 AM
http://www.automarket.ro/stiri/greenpeace-...cces-33147.html
#66
Postat 12 September 2010 - 12:03 PM
#67
Postat 13 September 2010 - 12:56 AM
#68
Postat 13 September 2010 - 10:45 AM
Aceasta postare a fost editata de Zen: 13 September 2010 - 10:46 AM
#69
Postat 13 September 2010 - 12:48 PM
http://www.ecorazzi.com/2010/07/30/preside...r-a-test-drive/
Noutatea consta ca, daca bateriile se descarca si esti in trafic, porneste automat un mic motor termic care invarte un generator. Se zice ca nici nu se simte. Dar costa 40 000$.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 September 2010 - 12:48 PM
#70
Postat 14 September 2010 - 09:19 AM
la astea in clipa de fata se pot pune acumulatori care sa permita o autonomie de 150 km; si aici preturile inca sunt mari; avantajele sunt reducerea noxelor si a zgomotului; in timp lumea se va obisnui cu ele; au intretinere zero; cu un incarcator puternic (20 A) se reduce durata de incarcare la 3-4 ore;
#71
Postat 23 September 2010 - 04:30 AM
http://news.google.ca/news/url?sa=t&ct...922-140705.html
Dar sa nu uitam ca toata energia electrica este produsa de hidrocentrale.
#72
Postat 27 September 2010 - 12:42 AM
Primul care discuta fapte aparent ciudate despre automobilele electrice de acum 100 de ani
- in sua au fost fabricate 30000 de automobile electrice la inceputul secolului trecut (ajungand pana la 10% din parcul auto).
- exista o retea de statii de reincarcare si schimbare acumulatori.
- unele suportau incarcare rapida in 10minute, probabil cu penalizare asupra autonomiei si vietii bateriei.
- in medie aveau cam aceasi autonomie intre reincarcari ca si electricele de acum
E drept ca vitezle atunci erau mult mai mici, 20-40km/h, erau si mult mai usoare (desi bateriile erau mai grele decat cele de acum) dar se pare ca asta era si motivul pentru care un vehicul din vremea respectiva echipat cu baterii moderne ar avea autonomie mult superioara electricelor de azi.
http://www.lowtechmagazine.com/2010/05/the...same-range.html
--------------------------
Al doilea articol discuta cum simpla reducere a vitezei poate conduce la o reducere a consumului cu 75%.
http://www.lowtechma...eed-energy.html
Eu cred ca doar consumul datorat rezistentei aerodinamice poate fi redus prin injumatatirea vitezelor, cel cauzat de rezistenta la rulare si franari/accelerari poate fi coborat doar prin reducerea greutatii.
Mi se pare evident ca un vehicul cu masa totala de 4 ori mai mica, avand suprafata frontala la 1/2-1/3 si circuland cu viteze de 2 ori mai mici sa consume de 4 ori mai putin fata de un automobil actual.
-------------
Un exemplu de vehicul electric din 1908, "Fritchle" avea urmatoarele caracteristici:
- autonomie maxima de 160km (100mile) testata in circuit cross-country cu viteza medie de 32km/h
- motor electric de 10cp
- viteza maxima 40km/h (25mph)
- masa 950kg
- din care bateriile atarnau 360kg
consumul mediu era de 7kwh/100km.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 September 2010 - 12:48 AM
#73
Postat 27 September 2010 - 10:08 AM
acum 100 de ani nu se lua absolut de loc in seama problema cu poluarea data de benzina;
acum in sec. 21 macar stim de poluare; asa acum am zis mai devreme trebuie inceput cu citeva categorii de vehicule;
scouter-e, mijloace de transport in comun - exista deja trolee si tramvaie; un alt domeniu sunt masinile de serviciu: taxiuri,
furgonte de livrari, etc; o autonomie zilnica de 200 km e suficient;
#74
Postat 29 September 2010 - 12:59 PM
mihai1972, la Sep 27 2010, 11:08 AM, a spus:
acum 100 de ani nu se lua absolut de loc in seama problema cu poluarea data de benzina;
acum in sec. 21 macar stim de poluare; asa acum am zis mai devreme trebuie inceput cu citeva categorii de vehicule;
scouter-e, mijloace de transport in comun - exista deja trolee si tramvaie; un alt domeniu sunt masinile de serviciu: taxiuri,
furgonte de livrari, etc; o autonomie zilnica de 200 km e suficient;
Salut!
Inainte de a scrie ceva in acest topic am citit cu atentie toate mesajele voastre.
Avand in vedere ca de mai bine de un an folosesc o bicicleta electrica, eu cred ca pt o greutate totala de max. 200Kg ar merge si un motor mai mic, de circa 500W. Bicicleta mea are 43Kg si e dotata de chinezi cu un motor brushless de 36V cu 250W. Am achizitionat-o pt a merge zilnic la serviciu. Pentru cei din Bucuresti care cunosc zona, stiti cat de greu e sa urci dealul dinspre podul Hasdeu si Hotel JW Marriott. Are panta foarte mare. Cu motorul pe care il are acum pe ea bicicleta nu se poate urca panta prea usor. De unde, pe drum drept, circula cu 25-26Km/h, panta aceasta nu o poate urca cu mai mult de 15Km/h fara sa o ajuti cu pedalele.
Ideea mea de mai bine de un an era sa schimb motorul cu unul mai puternic. Am gasit la o firma motoare de 500W la 12/24V, cu reductor melcat care ar duce turatia disponibila la circa 280 rotatii/min. La o roata de 24" (1,918m lungime) ar insemna o viteza de circa 32Km/h. Montand acest motor intre pedale si roata din spate, se poate folosi un bloc de pinioane. Problemele ar fi:
- un astfel de motor consuma circa 42Ah. La o viteza de 32Km/h, cu un acumulator 12V/60Ah (as folosi 3 acumulatori de 12V/20Ah) ar insemna o autonomie de cel mult 45Km. Folosind acumulatori etansi (http://gpbatteries.r...abele_12_24.php) mai adaugati inca circa 18Kg (acumulatorul actual este pe gel, 36V/14Ah, si cantareste 13Kg, verificat). Mentionez ca acest acumulator pe gel are o autonomie de circa 300 de reincarcari (cam atat l-am folosit eu);
- greutatea ansamblului motor-reductor este de circa 8Kg (de care trebuie tinut cont);
- la 12/24V e mai greu sa gasesti sau chiar sa realizezi un controller din cauza intensitatii mari a curentului (max. 42Ah pt varianta cu 12V sau max 21Ah pt varianta cu 24V).
#75
Postat 29 September 2010 - 05:52 PM
#76
Postat 29 September 2010 - 11:10 PM
Mihai N, la Sep 29 2010, 01:59 PM, a spus:
salut si tie!
Citeaza
- la 12/24V e mai greu sa gasesti sau chiar sa realizezi un controller din cauza intensitatii mari a curentului (max. 42Ah pt varianta cu 12V sau max 21Ah pt varianta cu 24V).
Pe-aici la modelisti controlere de 30-40A si chiar mai sus sunt ... banale, atat pentru motoare cu perii cat si brushless. Au un cost dar este rezonabil. Pot fi controlate cu un circuit relativ simplu care imita un receptor RC (de telecomanda in modelism)..
La biciclete mai sunt si motoarele puse direct pe roata, fara perii care-s ceva mai eficiente decat cu reductor de turatie. Pentru eficienta la viteze mici/dealuri nu stiu daca e mai rentabil
------------
Motorul tau probabil ar duce si mai sus de 32km/h daca ai ridica tensiunea la 36V sau daca ai putea reconfigura infasurarile statorului. Viteza e limitata mai probabil de tensiunea inersa indusa (back-emf) decat de puterea de care e el capabil... cam cum ai avea o masina cu o singura treapta de viteza.
#77
Postat 30 September 2010 - 09:42 AM
ctotth, la Sep 30 2010, 12:10 AM, a spus:
Pe-aici la modelisti controlere de 30-40A si chiar mai sus sunt ... banale, atat pentru motoare cu perii cat si brushless. Au un cost dar este rezonabil. Pot fi controlate cu un circuit relativ simplu care imita un receptor RC (de telecomanda in modelism)..
La biciclete mai sunt si motoarele puse direct pe roata, fara perii care-s ceva mai eficiente decat cu reductor de turatie. Pentru eficienta la viteze mici/dealuri nu stiu daca e mai rentabil
------------
Motorul tau probabil ar duce si mai sus de 32km/h daca ai ridica tensiunea la 36V sau daca ai putea reconfigura infasurarile statorului. Viteza e limitata mai probabil de tensiunea inersa indusa (back-emf) decat de puterea de care e el capabil... cam cum ai avea o masina cu o singura treapta de viteza.
motorul lui e de 36V 250W; e puterea ce mai mica care se foloseste la vehiculele pe doua roti electrice; curentul maxim absorbit cred ca e undeva pe la 10A; la mopedul meu cu motor de 36V 350W curentul maxim abosrbit e de 15A; cred ca motorul ar putea mai mult daca controller-ul ar fi mai puternic; parerea mea: ori achizitioneaza o baterie litiu ori schimba motorul si controller-ul; varianta cu schimbat bateriile de plumb de 14AH cu unele de 20AH nu e fezabila; sunt prea grele si nu ai unde sa le fixezi pe cadru; din experienta mea, mai bine dai niste bani pe o baterie mai buna decit sa te apuci sa faci imporvizatii;
#79
Postat 30 September 2010 - 03:48 PM
Cred ca pentru un triciclu se pot monta doua motoare din astea - 2x250=500watt. Daca se pun baterii de 48V (in loc de 36) cresc si puterea cu cel putin 50% si viteza maxima cu cel putin 30% . Controlerele la brushless trebuie separat, e un dezavantaj dar si avantaj (curenti mai mici, controler mai ieftin).
Ma gandesc daca se poate face comutare stea/triunghi la aceste motoare (daca au scoase borne pentru fiecare faza), triunghiul da cuplu de 1,7x mai mare pentru pante si viteze mici, steaua permite viteze mai mari.
#80
#81
Postat 01 October 2010 - 09:04 AM
Greutatea vehicolului e importanta. Bicicleta mea are 45Kg. Exista si biciclete mai usoare, la 20-23Kg. Greutatea totala ajunge la circa 110-120Kg. Viteza maxima, verificata cu vitezometru electronic, cu bateria incarcata complet, este de 26Km/h. Autonomia, cu acumulatorul pe gel, nou, 36V/14Ah, ajunge la 32-35Km. Pentru autonomie mai mare se poate monta acumulator de capacitate mai mare.
#82
Postat 01 October 2010 - 09:27 AM
Mihai N, la Oct 1 2010, 10:04 AM, a spus:
...
Oricand as prefera simplificarea mecanicii, cand pot foarte simplu sa fac diferential din turatiile motoarelor.
As cardanic la un triciclu... horror...
#83
Postat 01 October 2010 - 02:27 PM
Mihai N, la Oct 1 2010, 10:04 AM, a spus:
Pentru ca ma gandeam la motoare "placinta" ce se monteaza in roata. De fapt se vand in kit cu controler si roata cu tot. La biciclete se pune pe roata din fata, e mai simplu si nu interfereaza cu pinioanele transmisiei prin pedale care e pe roata din spate. Fiind brushless si fara parti in miscare (in afara de rotor care e parte din roata) sunt si destul de fiabile.
La un tricilu tadpole (doua roti in fata una in spate) se poate monta pe cele doua roti din fata - daca as monta numai pe o roata ar trage intr-o parte.
Cum zice si renatoa se simplifica foarte mult toata problema daca nu mai ai nevoie sa realizezi transmisie sau sa te cuplezi la transmisia existenta.
Uite un exemplu http://video.google....85360941153737#
Sau http://cgi.ebay.de/24V250W-electric-bike-f...=item230a62af84
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 October 2010 - 02:29 PM
#85
Postat 02 October 2010 - 01:16 PM
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-7882...24-000-euro.htm
#87
Postat 03 October 2010 - 08:36 PM
#88
Postat 03 October 2010 - 10:10 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#89
Postat 03 October 2010 - 10:34 PM
Service-uri care sa scoata motoarele clasice, cu cutie de viteze, esapament, rezervor...etc din masini, sa le valorifice ca piese de schimb si fier vechi. Ulterior sa le inlocuiasca cu un usor motor electric brushless plus un pachet cat mai mare de acumulatori li-fe plus electronica de rigoare.
N-ar fi rau sa dispuna de cateva panouri fotovoltaice sa se incarce in parcare cat sta plus o mica turbina eoliana care sa se ridice ....tot in parcare :blink:
Franarea sa se faca si prin inductie electromagnetica, astfel incat in oras, o buna parte din energie va fi recuperata in acumulatori.
O idee si mai faina este sa renuntam la motorul clasic central de sub capota si sa montam 4 motoare brushless in locul jantelor clasice, pe care sa punem direct pneul. Asta inseamna automat controlul electronic al tractiunii 4x4, abs, randament de transmisie maxim, etc...
Ulterior spatiul creat de indepartarea fierataniei sa fie umplut cu acumulatoare performante ca durata de viata/timp de incarcare/capacitate de stocare.
Cu incalzirea...pai pasul 1: izolam termic mai bine habitaclul. 2: rezistente electrice in scaune.
Si apoi cu incalzirea asta globala, poate ca nici nu mai e nevoie...doar deschizi geamul :)
Cheia se afla in modul/randamentul de stocare a energiei electrice in interiorul autovehicolului.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 03 October 2010 - 10:48 PM
#90
Postat 04 October 2010 - 12:01 AM
dramida, la Oct 3 2010, 11:34 PM, a spus:
Service-uri care sa scoata motoarele clasice, cu cutie de viteze, esapament, rezervor...etc din masini, sa le valorifice ca piese de schimb si fier vechi. Ulterior sa le inlocuiasca cu un usor motor electric brushless plus un pachet cat mai mare de acumulatori li-fe plus electronica de rigoare.
Pai ca sa parcurga 100km masina asta (full size) are nevoie de acumulatori NiFe de vreo 15kwh, astia costa 10-15 mii de euro. Incarcarea lor un controler si priza de 5kwatt. 3 kwatt peste noapte.
Citeaza
2mp de panou pe acoperis ar da cam 1kwh vara, adica poti parcurge vreo 7km zilnic, daca nu cumva e la umbra. Iarna mult mai putin.
Citeaza
O idee si mai faina este sa renuntam la motorul clasic central de sub capota si sa montam 4 motoare brushless in locul jantelor clasice, pe care sa punem direct pneul. Asta inseamna automat controlul electronic al tractiunii 4x4, abs, randament de transmisie maxim, etc...
Da dar motoarele inwheel care sa faca autovehicule full-size la viteze de autostrada costa de rup, sunt multe probleme legate de montarea franelor, inertia suspensiei (socurile care le primeste motorul la viteza)
Citeaza
Cu incalzirea...pai pasul 1: izolam termic mai bine habitaclul. 2: rezistente electrice in scaune.
Si apoi cu incalzirea asta globala, poate ca nici nu mai e nevoie...doar deschizi geamul :)
Cheia se afla in modul/randamentul de stocare a energiei electrice in interiorul autovehicolului.
depinde cat de scumpa e cheia asta. Nu-si permite decat politia loganuri de zeci de mii de euro.