liniste absoluta la aeromodelism
#91
Postat 07 December 2004 - 06:15 PM
#92
Postat 07 December 2004 - 06:32 PM
dupa sarbatori inseamna 01.01.2005 .hai sa bagam unu mic pe zapada 2 aripi si o gura de tzuica!
ce zici merge? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#93
Postat 07 December 2004 - 06:44 PM
#94
Postat 07 December 2004 - 06:52 PM
ramane stabilit!
maracana,zapada,aripi ,tzuica(palinka adevarata)aduc eu ,ora 1200 /01.01.2005
macar asa o jumad de ora...
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 07 December 2004 - 06:56 PM
#95
Postat 09 December 2004 - 02:51 PM
Alex Baccilu, la 9 Dec 2004, 12:39, a spus:
@alex:
ai sa razi, dar daca nu stiai, exista sisteme gen plasa (nu de paianjen) de recuperat avioanele de spionaj care aterizeaza pe portavion. ma refer la cele fara pilot!
Laser frate!
#96
Postat 09 December 2004 - 06:11 PM
pitts, la 9 Dec 2004, 16:08, a spus:
Numai ca, fiecare mecanism are cate un motor electric care roteste jamba...capisci?!?......
Capisci, capisci! Ca si io am unul de la Marinarul, inspre studiu. Si asta are 3 "actuatoare" ce actioneaza mecanismele. Asta al lui, este ceva mai vechi si mai complicat. Dar mecanismele in sine sunt bunicele. Atata tot ca au multe piese in miscare, ceea ce nu se mai poarta.
Trenul asta din Elvetia costa ceva sau e moca? Da' nu cred sa aibe opsedatzii astia cu FW-urile noroc d'asta chior!
#98
Postat 10 December 2004 - 10:06 AM
Laser frate!
#99
Postat 13 December 2004 - 12:10 PM
Jimmy, la 13 Dec 2004, 02:36, a spus:
Jimmy, "stinger" uzual se traduce prin "lisa", nicidecum prin "lonjeron". Lonjeron se zice "spar".
Lisa este un element structural de "importanta secuda", ca sa zic asa. La aripa (ca si la fuselaj, de altfel) de obicei, lisele se folosesc doar pt. a constitui o baza pe care sa se "sprijine" invelisul (film sau balsa) si nu au rol deosebit in rezistenta structurala. De aceea erau de 6x6 la tine.
Rezistenta structurala este data de lonjeron la incovoiere si/sau invelis la torsiune, atunci cand invelisul de balsa formeaza un cheson inchis (de fapt cheson inchis este un pleonasm).
Asadar, in cazul in care invelisul este balsa, el participa la rezistenta structurala a aripii, si anume la preluarea eforturilor de torsiune.
#100
Postat 13 December 2004 - 12:16 PM
Jimmy, la 13 Dec 2004, 02:36, a spus:
aripa in zona trenului este "intarita" cu tesatura din fibra de sticla. Nu mai vorbesc
ca am vazut(tot pe la americani) TOT avionul acoperit cu fibra PESTE balsa. Va las sa
ghiciti pt.ce. Oricum, va doresc in continuare spor la treaba si vedeti ca mai sunt cartulii
cu instr. de montaj la TOP FLITE!!!! din toate se poate LUA cate ceva!!!
Cu stima JIMMY.
Salut JIMMY,
Am studiat cu atentie planurile despre care vorbesti tu si in fine, fibra de sticla joaca roluri divese... Nu vreau sa intru acum in amanunt.
Eu vreau sa te intreb pe tine altceva si anume: Crezi ca trenul de aterizare daca ar fi facut din fibra de sticla ar rezista? Nu ma intereseaza zona trenului de aterizare din aripa. Acum intreb efectiv de trenul de aterizare. Si bineinteles ca rezista daca-l torni pe tot din fibra de sticla si-l faci beton... dar greutatea atunci ar fi acceptabila? Poate cineva sa-mi spuna si mie cam cat la suta din greutatea totala a avionului poate sa fie acceptabila pentru un tren de aterizare? Sau nu conteaza, importanta este greutatea finala a intregului avion...
Cu stima Mihai (Corsarul).
Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 13 December 2004 - 12:42 PM
#101
Postat 13 December 2004 - 12:26 PM
Valteras, la 13 Dec 2004, 13:10, a spus:
Stringer&Sider: lonjeron si panou conform documentatiei Boeing B737-700!
Cu rabdare si ciocan.
#102
Postat 13 December 2004 - 12:28 PM
Io ma muncesc, deocamdata numai cu creierii, sa fac din carbon+sticla numai labutza aia pe care se prinde roata de jamba propriu-zisa. Surse demne de toata increderea (John), ma sfatuiau sa nu... Probabil o sa o fac frezata din dural, clasic...
#103
Postat 13 December 2004 - 12:48 PM
Stiu ca e foarte complicat sa reproduci originalul dar in fibra de sticla e singurul material in care pot sa modelez eu acum. Vroiam sa stiu daca are cat de cat rezistenta si daca nu aberez eu cumva. De facut sa stea pe doua roti e simplu... Puteam sa aleg tren de aterizare fix si terminam povestea dar unde mai era farmecul?
#104
Postat 13 December 2004 - 12:57 PM
Marinaru, la 13 Dec 2004, 12:26, a spus:
Marinare, in Dictionarul Tehnic Englez-Roman, Editia a II-a revazuta si adaugata, Editura Tehnica, Bucuresti - 1977, zice asa:
stringer - (cf. drum) lonjeron, grinda longitudinala; (cstr) vang, grinda longitudinala; (fiz) obturator longitudinal; (nav) stringer, curent longitudinal (element de osatura a navei).
Deci, este vorba de un element "structural" longitudinal.
Si zice mai departe (de fapt mai inainte, ca eshtia le-a pus in ordine alfabetica!):
spar - (av) lonjeron; etc...
Ceea ce pot sa spun este ca in toata documentatia de limba engleza cu referire la aeromodele (si nu numai), prin "stringer" se face referire la ceva analog liselor, iar cand se zice "spar" apoi este clar lonjeron!
Jimmy, daca te uiti in documentatie, pe pariu ca alea de 6x6 sunt "lise" si nu lonjeroane get-beget!
Oricum ar fi, o data treaba lamurita, io unul vreau sa zic ca nu as pune la o aripa de termic asa de sanatos lonjeroane (doar de) de balsa, decat cu precautii speciale.
#105
Postat 13 December 2004 - 01:30 PM
Valteras, la 13 Dec 2004, 13:57, a spus:
Marinaru, la 13 Dec 2004, 12:26, a spus:
Marinare, in Dictionarul Tehnic Englez-Roman, Editia a II-a revazuta si adaugata, Editura Tehnica, Bucuresti - 1977, zice asa:
stringer - (cf. drum) lonjeron, grinda longitudinala; (cstr) vang, grinda longitudinala; (fiz) obturator longitudinal; (nav) stringer, curent longitudinal (element de osatura a navei).
Deci, este vorba de un element "structural" longitudinal.
Si zice mai departe (de fapt mai inainte, ca eshtia le-a pus in ordine alfabetica!):
spar - (av) lonjeron; etc...
Ceea ce pot sa spun este ca in toata documentatia de limba engleza cu referire la aeromodele (si nu numai), prin "stringer" se face referire la ceva analog liselor, iar cand se zice "spar" apoi este clar lonjeron!
Jimmy, daca te uiti in documentatie, pe pariu ca alea de 6x6 sunt "lise" si nu lonjeroane get-beget!
Oricum ar fi, o data treaba lamurita, io unul vreau sa zic ca nu as pune la o aripa de termic asa de sanatos lonjeroane (doar de) de balsa, decat cu precautii speciale.
Am si io bre; Dictionar de Aeronautica, Editura Tehnica, 1977:
Spar(av, str) longeron...de unde str ala din paranteza?...o fi de la stringer?
Stringer-lonjeron central al fuselajului SAU lisa
Sau: English-Romanian Dictionary, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1984:
Stringer - lonjeron, grinda longitudinala
Spar: lonjeron, bara traversa, stinghie
Sau: Dictionar Tehnic Englez-Roman, Editura Tehnica, 1996:
Spar - lonjeron, bara, rigla, traversa, caprior, stinghie, scondru
Stringer (cf. drum) - lonjeron, grinda longitudinala, vang. grinda longitudinalaobturator longitudinal, curent longitudinal
ETE CA AM SI IO DICTIONARE, NA...!!!
In concluzie, "stringer" este lonjeron longitudinal iar "spar" este lonjeron transversal.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 December 2004 - 01:32 PM
Cu rabdare si ciocan.
#106
Postat 13 December 2004 - 01:54 PM
Marinaru, la 13 Dec 2004, 13:30, a spus:
Binevenite precizari!
Da' samibagpicioarele daca am vazut io f'odata aripa cu "stringer" adica lonjeron longitudinal!
#107
Postat 13 December 2004 - 02:00 PM
Puneti mana si produceti!!! B)
#109
Postat 13 December 2004 - 02:04 PM
Valteras, la 13 Dec 2004, 14:54, a spus:
Ete ca acu ai ocazie...de-a lungu-latului sau de-a latul-lungului??? Adec'telea in aripa, da de-a lungul aripii sau de-a lungul avionului?!!! Pitts-ule, asta cu "puneti mana" suna cam obscen!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 December 2004 - 02:42 PM
Cu rabdare si ciocan.
#110
Postat 13 December 2004 - 02:08 PM
pitts, la 13 Dec 2004, 14:00, a spus:
Puneti mana si produceti!!! B)
Ca bine zici! Asteptam sa vina careva cu picioarele pe pamant sa ne traga un shut in cur! Da' pana nu-mi vine trenul escamotabil de la Robart, planul de la Ziroli si cartea de BV 141B din State, nu prea am ce sa fac... Stau si chibitzez...
#111
Postat 14 December 2004 - 11:04 AM
Marinaru, la 13 Dec 2004, 14:04, a spus:
Valteras, la 13 Dec 2004, 14:54, a spus:
Ete ca acu ai ocazie...de-a lungu-latului sau de-a latul-lungului??? Adec'telea in aripa, da de-a lungul aripii sau de-a lungul avionului?!!! Pitts-ule, asta cu "puneti mana" suna cam obscen!
@Marinaru: obscen esti TU! ...daca te-ai gandit la ce m-am gandit io... :D
#112
Postat 14 December 2004 - 03:54 PM
ca poate nu v-au ajuns :D
Laser frate!
#113
Postat 14 December 2004 - 09:36 PM
pahguletz, la 14 Dec 2004, 15:54, a spus:
ca poate nu v-au ajuns :D
BAGA!! :) ............ http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#114
Postat 27 December 2004 - 07:35 PM
Pa marinaru' lasa pe noi! Ce daca iesi prezident!?!?!... :D
#115
Postat 28 December 2004 - 05:56 PM
Da Marinaru' mai are voie acu' sa fie moderator de cand e presedinte? :rolleyes:
#116
Postat 28 December 2004 - 06:08 PM
ca daia e presedinte.
#117
Postat 11 January 2005 - 06:54 PM
Curat "linishte absoluta"! ;)
#118
Postat 27 January 2005 - 02:11 PM
ACU-I vremea de stat la gura centralii di construit si di discutat! :(
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .