Modelism - RHC Forum: Probleme la incarcare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Probleme la incarcare cu Thunder Charger

#1 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 27 June 2010 - 02:42 PM

Am cumparat recent un incarcator Thunder Charger mai mult pentru a avea cu ce incarca acumulatori NiMh, Litiu ii incarc cu un Robbe cu egalizator.
Problema e in felul urmator: am pus la incarcat un pachet de 6 celule cu un curent de 400 mAh, calculand ar trebui sa se incarce in aproximativ 5 ore si jumatate si stiu ca o celula de 1.2 V are incarcata la maxim 1.44 V * 6 celule = 8.64. Dupa 4 ore incarcatorul afiseaza 9.02 V si 1480 mAh. La litiu se poate selecta cate celule se pun la incarcat dar la NiMh nu se poate face lucrul asta ci scaneaza chargerul. Intrebarea e: nu e prea mare voltajul la care a ajuns pachetul? Temperatura e doar de 30 grade C.
Daca stie cineva niste tip's uri pentru acest incarcator va rog impartasitile cu mine ca instructiunile nu sunt prea explicite iar pe net am gasit doar pentru Lipo.

Multumesc
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 June 2010 - 05:23 PM

La Ni tensiunea poate ajunge si la 1.6V, si nu este un indicator al incarcarii , ca la la Litiu, ca altfel se faceau chargerele mult mai simple, ca cele de Litiu.
Temperatura e de baza, daca nu s-a incalzit inseamna ca mai inghite.
Nu ne-ai zis de cat sunt acumulatorii. Daca au peste 2000, 400mA este cam putin.
Data viitoare incearca sa incarci cu C/5-C/4. Poti merge pana la C/2 in fc de urgenta.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 June 2010 - 05:24 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 27 June 2010 - 05:41 PM

Cel ce era la incarcat era de 2000 deci era C/5. Incerc sa nu depasesc aceasta propertie pentru a nu uza prematur acumulatorii. Eu stiu ca ideal ar fi C/10.
Incarcarea sa oprit dupa 5 ore voltajul ramanand la 9.2 iar acumulatorul inghitind 1860 mAh, iar temperatura nu a depasit 38 de grade C, apropo, care ar fi maximul temperaturii, adica la cat sa setez protectia de temperatura.
0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 June 2010 - 06:55 PM

65-70 grade DAR:
- sonda termica este un element de protectie, nu de determinare a terminarii incarcarii.
- la C/5, fenomenul termic este redus. reactia chimica este exoterma in limite supra incarcare / sub descarcare
- daca apar fenomente termice in timpun incarcarii (acumulatorul se incalzeste sau il pui cald la incarcat, si el se raceste), la curentii mici de incarcare pot aparea decuplari premature
- tensiunea momentana la borne, este influentata de temperatura acumulatorului si de raportul dintre curentul de incarcare si capacitatea reala

PS.
Poate daca folosesti un user-name mai uman, nu am impresia ca dialoghez cu un obiect.
0

#5 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 27 June 2010 - 07:32 PM

Vezi postareavlad1, la Jun 27 2010, 07:55 PM, a spus:

PS.
Poate daca folosesti un user-name mai uman, nu am impresia ca dialoghez cu un obiect.



Asa il am demult, atunci cand am facut contul ma grabeam si mi sa parut interesant. Poate un admin sa ma ajute?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu