Incepator in auto - reglaje motor dificile Am nevoie de indrumatori
#1
Postat 13 September 2009 - 08:41 PM
Desi boala e grea cu aero mi-am luat de la un coleg de pe forum o masinuta termica sa am ce alerga cand e vant pe Chitila
Masinuta este un Tyranosaurus HSP 'compatibila' cu RedCat, Himoto si inca niscai vreo 2 brand-uri chinezesti prezente prin lume cu acelasi produs si 10 denumiri - asta am aflat de pe forumuri si alte gugaluiri .Nu a fost o galagie de bani , nu ma astept sa fie Mercedes iar fostul proprietar a avut grija de ea - cel putin asa arata optic
Par exampl' - http://www.hobby-est...itro-truck.html
Merge. e haioasa foc, porneste un pic mai greu la cald dar relativ rapid la rece daca rotostart-ul si bujia sunt incarcate :D Are un motor chino-taiwanez, un 18CXP
Am reusit sa o fac sa nu se mai opreasca foarte des la ralanti si nici sa nu mai dea in nas la high speed ( florin 100% a cadorisit-o cu o picatura de loctite pe surubul HS care se invartea si scuipa in toate directiile singur de la el invoire )
Alearga, scoate suficient fum - dar se incinge !
Cu termometrul - dupa 3-5 ture la Chitila arata 125-130 grade iar astazi intrucat am dat-o pe iarba inalta si probabil nu a avut nici viteza nici alte conditii sa se racoreasca si a tras mai greutz, am suprins-o la 150 grade ! :wub:
Legea zice STOP motorul ca e mult !
Fostul proprietar a mai incins motorasul de a reusit sa si deformeze o toba de evacuare - asta noua nu are nici pe dracu dar nu vreau sa mai fortez limitele - limite care imi sunt pe de alta parte necunoscute.
Folosesc combustilbil aero - CoolPower 10% - unul exceptional la avioane dar poate e stift in auto
Am dat atat amestecul low cat si cel high mai bogat cu 1/8, cu 1/4, cu 1/2, cu 1/mama masii si degeaba - in afara de faptul ca scoate si mai mult fum si scuipa neregulamentar - ciuciu - temperatura este neschimbata - sau daca se schimba e vorba de cateva 2-3 grade - irelevant..
Daca saracesc low-ul prea tare creste ralenti-ul de fuge de sub tine - daca nu il saracesc surubul e aproape de fata monturii levierului de acceleratie - asa cum zice cartea de altfel
Sa-i punem cooler de computer - ma rid curcile....
Nu-mi dati o mina de sfaturi ? Ca le sortez eu pe caprarii .... :D
Multumesc mult
#2
Postat 21 September 2009 - 01:54 AM
Macar acolo te injurau 10 din 63 si-ti spuneau sa te apuci de crosetat si goblen - aci e liniste ... :)
De ce se incinge oratania indiferent de reglaj ?
O fi din cauza ca n-am alergat-o destul sa ii vina aer de racire ?
Huh ?
#3
Postat 21 September 2009 - 09:36 AM
motzu, la Sep 13 2009, 09:41 PM, a spus:
Salut!
Nu sunt expert dar poate combustibilul aero nu este cea mai buna alegere.
Din ce m-am uitat pe net am vazut ca masina vine cu un body care are o gaura doar deasupra motorului. Dupa cum am vazut la alte modele poate ar trebui sa ii faci niste orificii si in partea din fata astfel incat sa intre aer si pe acolo. Ideea e valabila numai daca te-ai dat cu body-ul pus. Daca te-ai dat fara body si se incinge asa de tare, poate ar trebui sa schimbi cobustibilul. Vezi ca daca faci asta s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi si reglajele carburatorului.
Bafta!

#5
Postat 21 September 2009 - 12:42 PM
Eu unul promit solemn ca la noul motor sa nu folosesc altceva decat CP10% si bujii foarte bune (ex: OS #:angry2:.
Faptul ca se incinge excesiv motorul, ma duce cu gandul si ca merge in sarcina prea mare. Eventual sa incerci sa modifici putin raportul de transmisie?
Iti voi da verdictul cu sarcina foarte curand, intrucat noul meu motor va avea (cel putin asa sustine producatorul) 3.9CP in loc de 2.5CP cel vechi. Ar trebui ca aceasta diferenta de putere sa se reflecte si in temperatura finala, sper eu ceva mai mica in acelasi regim de functionare. Voi pastra raportul de trasnmisie, care oricum la mine e unul de cuplu mare.
#6
Postat 21 September 2009 - 09:11 PM

#7
Postat 21 September 2009 - 10:22 PM
Cea mai mare diferenta e data de cantitatea de ulei: 9% auto si 16-18% aero.. ceva mai mult la heli.
A doua diferenta ar fi cantitatea de nitro: 15-30% auto, 0-15% aero si 15-30% heli.
Bun, si acum sa vedem la ce ne ajuta combinatiile astea?
Ulei mult, ungere buna, putere mai scazuta, posibil incalzire suplimentara, viata prelungita motor.
Nitro mult, racire suplimentara, putere mare, uzura motor prematura (nu o luati mot-a-mot).
De ce as folosi gaz aero la masinute si nu gaz auto la avioane?
- diferentele de costuri majore - aero 10% este putin peste jumatate din pret de auto 20%
- viata prelungita a motorului cu asumarea pierderii de putere. Mie personal pierderea de putere nu mi se pare catastrofala.
- la avioane in zbor amestecul se saraceste si mai mult decat reglajul de la sol, motiv pentru care se seteaza jos putin bogat. Saracirea este datorata vitezei de inaintare mari si a presiunii suplimentare a aerului la nivelul carburatorului. Asadar concentratia scazuta de ulei il poate pune pe butuci instant.
Cat depspre racirea motoarelor, e o chestie relativa. Cele de aero sunt prevazute cu un radiator destul de mic pentru ca este spalat de un flux continuu de aer proaspat. Un radiator de auto sau heli ar scoate acest motor din parametri, el functionand astfel prea rece. Heli au si ele radiatoare mari pentru simplul motiv ca acesti "crocodili" (a se citi elicpotere) mai mult stau pe loc (hover) :)) ... nu sariti la gat va rog :D. In orice caz la heli racirea nu este la fel de eficienta ca la avioane. La masinute nici nu cred ca mai are rost sa discutam acest subiect :D
Astept cu interes si alte pareri.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 10:26 PM
#8
Postat 21 September 2009 - 10:35 PM
#9
Postat 21 September 2009 - 10:54 PM
Cat desprre deosebita propietate de racire a nitro-ului... e simplu. Toarna o picatura pe mana si revino cu rezultatul. Garantat si motorul simte exact acelasi lucru. Fenomenul e unul de baza in astro fizica moleculara :)
Aici e oarecu si secretul Cool Power. Are in compozitie un ulei sintetic foarte subtire. Bininteles, exita si un efect negativ si anume rulmentii mai slabi calitativ oxideaza mai repede. O mententata preventiva insa anuleaza acest fenomen - WD40
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 11:01 PM
#10
Postat 21 September 2009 - 10:59 PM
#11
Postat 21 September 2009 - 11:03 PM
Apropape ca te inteleg, pentru ca aceeasi dilema am avut-o si eu initial. Insa una este puterea calorica si alta fenomenul de evaporare.
Motzule, daca poluam subiectul sa ne zici!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 11:07 PM
#12
Postat 21 September 2009 - 11:11 PM
On-topic: da, se evapora rapid si de aici senzatia de racoare, dar...nah, in motor nu se evapora, ci arde. Iar senzatia de racoare pe mina se datoreaza pierderii apei (din piele) aflata in zona respectiva. Chiar daca as turna combustibil pe radiator ma indoiesc ca se raceste, ci mai degraba boom boom :)
#14
Postat 21 September 2009 - 11:13 PM
Problema era aproximativ aceeasi, oricat de bogat mergea, se incingea la peste 150 grade.
PS: Nu dati cu parul, ca doare tare. Asta a fost solutia propusa, dupa ce desigur ca la reparatia unei dacii, si-au dat cu parerea cateva sute de "specialisti" si nu este opinia mea personala, doar redat esentialul din tot acel subiect.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 21 September 2009 - 11:15 PM
#15
Postat 21 September 2009 - 11:26 PM
@Ionut: cred ca ai inteles ce am vrut sa zic, atat doar ca inca nu le-ai legat :). As mai adauga ca parte din caldura preluata de nitro este evacuata si sub forma de gaze arse fierbinti. E bulversant.. recunosc :D
@mihai_maq: da, dar mai sus am zis de o calitate aparte a uleiului din CP si probabil ca si din Tornado
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 11:28 PM
#16
Postat 21 September 2009 - 11:30 PM
#17
Postat 21 September 2009 - 11:35 PM
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 11:37 PM
#18
Postat 27 September 2009 - 10:21 PM
#19
Postat 28 September 2009 - 10:51 AM
Alex-T, la Sep 27 2009, 11:21 PM, a spus:
Ai verificat bateriile de la receptie ? o fi inversat canalul din telecomanda ? verifica miscarile servo-ului fara sa pornesti motorul.
E posibil ca din fabrica sa nu fi fost pus servo horn-ul corect si oricat de mult l-ai da spre neutru sau minim el tot sa deschida prea mult.
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#20
Postat 28 September 2009 - 02:01 PM
XJ39 El'Diablo, la Sep 28 2009, 11:51 AM, a spus:
E posibil ca din fabrica sa nu fi fost pus servo horn-ul corect si oricat de mult l-ai da spre neutru sau minim el tot sa deschida prea mult.
Da asta m-am gandit si eu...vroiam sa slabesc putin surubul care tine bratul servo-ului si sa repozitionez bratul astfel incat la pornire sa nu mai tureze asa mult motorul...
#21
Postat 28 September 2009 - 08:06 PM
O sa incerc smecheria cu saiba si o sa pun o bujie OS nu chifteaua aia neagra ruginita de pe el
Combustibilul nu-l schimb ca aero am destul si e prea bun pentru chinezismu ala de engine
O fi pe duca motorul daca fostul propitar a topit toba - daca e asa ghinion pe moa' - vroiam doar sa fiu sigur ca eu am destula grija si ca nu e nimic care sa-mi scape
Desi aici la motoare de masinute vad ca acest deziderat nu exista - orice ai face tot se mai poate face ceva sa reglezi janghina
Multumesc si celor care au dat sfaturi pe PM - din cauza unei mici sinterventii medicale am fost indisponbil pentru raspunsuri si alte alea
Dar zilele astea incerc toate traznaile pe ea si va tin la curent
Continuati cu ideile va rugam
#22
Postat 29 September 2009 - 02:50 AM
motzu, la Sep 28 2009, 09:06 PM, a spus:
O sa incerc smecheria cu saiba si o sa pun o bujie OS nu chifteaua aia neagra ruginita de pe el
Combustibilul nu-l schimb ca aero am destul si e prea bun pentru chinezismu ala de engine
O fi pe duca motorul daca fostul propitar a topit toba - daca e asa ghinion pe moa' - vroiam doar sa fiu sigur ca eu am destula grija si ca nu e nimic care sa-mi scape
Desi aici la motoare de masinute vad ca acest deziderat nu exista - orice ai face tot se mai poate face ceva sa reglezi janghina
Multumesc si celor care au dat sfaturi pe PM - din cauza unei mici sinterventii medicale am fost indisponbil pentru raspunsuri si alte alea
Dar zilele astea incerc toate traznaile pe ea si va tin la curent
Continuati cu ideile va rugam
Recunosc ca n-am avut rabdare sa citesc tot ce s-a scris... Alergi un off-road si nu pe o pista ci in camp deschis. Posibil ca nu setarile sa fie vinovate ci faptul ca il ti prea mult accelerat.
@Alex-T: Porneste statia si receptia. Seteaza trim-ul de acceleratie pe zero. Ajusteaza pozitia servohorn-ului. Verifica daca atunci cand franezi mai imping carburatorul spre pozitia inchis. Daca da, mai misca un "zimt" pozitia inspre inchis. Regleaza parghiile e acceleratie si frana. Seteaza motorul la pozitiile de fabrica si de aici incepe tuningul dupa plac.
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 29 September 2009 - 02:57 AM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#23
Postat 03 October 2009 - 07:47 PM
porcofon, la Sep 29 2009, 03:50 AM, a spus:
@Alex-T: Porneste statia si receptia. Seteaza trim-ul de acceleratie pe zero. Ajusteaza pozitia servohorn-ului. Verifica daca atunci cand franezi mai imping carburatorul spre pozitia inchis. Daca da, mai misca un "zimt" pozitia inspre inchis. Regleaza parghiile e acceleratie si frana. Seteaza motorul la pozitiile de fabrica si de aici incepe tuningul dupa plac.
Mersi de sfat porcofon :rolleyes: M-am uitat mai atent la servo si ghici...parghia de acceleratie era montata invers si servo-ul nu putea sa impinga pana la capat si sa inchida sertarul din carburator...am remontat-o corect si merge perfect acum...
#24
Postat 23 May 2010 - 07:24 PM
Alex-T, la Oct 3 2009, 08:47 PM, a spus:
Revenim.....
A naibii motor merge perfect de o vreme - a papat un litru de Cool Power si ceva Tornado - ambele 10% aero
Cu Tornado parca sta mai ferm motorul si porneste instant - cu Cool Power porneste la a doua pala - e posibil sa fie eu de vina ca am lasat bidonu' deschis doua zile in garaj pina m-am prins.... :D
Totul super la motor - porneste instant , sta la ralenti, are reprize mirifice , face ca o trompeta si scoate FUM :D
Fum, frate - peste tot in curte am fum, de ma ustura ochii.
E normal ?
Nu ma ma uit in gura ei , moare moare si asta e da e normal FUMUL ala ?
Termometru nu mai am deci canci masuratori de chiulasa
E ?
Danke schoschon alles
#26
Postat 03 June 2010 - 06:08 PM
motzu, la May 23 2010, 08:24 PM, a spus:
A naibii motor merge perfect de o vreme - a papat un litru de Cool Power si ceva Tornado - ambele 10% aero
Cu Tornado parca sta mai ferm motorul si porneste instant - cu Cool Power porneste la a doua pala - e posibil sa fie eu de vina ca am lasat bidonu' deschis doua zile in garaj pina m-am prins.... :)
Totul super la motor - porneste instant , sta la ralenti, are reprize mirifice , face ca o trompeta si scoate FUM :D
Fum, frate - peste tot in curte am fum, de ma ustura ochii.
E normal ?
Nu ma ma uit in gura ei , moare moare si asta e da e normal FUMUL ala ?
Termometru nu mai am deci canci masuratori de chiulasa
E ?
Danke schoschon alles
Ar fi o idee buna sa incerci si un combustibil dedicat pentru auto off-road... cred ca nu va mai scoate asa mult fum... De fapt sunt sigur.
Am testat la un moment dat Sidewinder cu 16% nitro, dar pentru aero, pe un automodel off-road. Scotea fum asa cum spui tu. :D
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro