
de la monkey business la kestii serioase :-) m-a prins si pe mine
#31
Postat 30 May 2010 - 09:29 AM

#32
Postat 30 May 2010 - 09:34 AM

#33
Postat 30 May 2010 - 09:41 AM

#34
Postat 30 May 2010 - 09:46 AM

VA URMA
#35
Postat 30 May 2010 - 11:32 AM
Acum la treburi serioase. Mufele care ne trebuie noua nu se gasesc pe alea elctronicii. O sa pun un post cu ce mufe se folosesc si cu poze mai tarziu ca e de munca. In heli sunt curenti mari 20-100A, sunt cabluri foarte groase si mufe care sa reziste, am cautat si eu mufe la inceput la magazinele de uz general si n-am gasit nimic. Din fericire se gasesc si in Bucuresti.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#36
Postat 30 May 2010 - 11:39 AM
Biciclistu, la May 30 2010, 10:23 AM, a spus:
desfa si rotorul si verifica de loctite .
spala suruburile cu alcool apoi aplica loctite .
poate ai prins taiwanezul cu chef de lucru care a pus loctite cat trebuie poate nu.
ESTE ABSOLUT RECOMANDAT SA PUI LOCTITE DIN NOU.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#37
Postat 30 May 2010 - 01:14 PM
Stiu ce mufa imi trebuie, dar nu am gasit. Ceea ce am facut e provizoriu... uite ceva numa' bun: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...Connector_(Pair
In schimb am alta problema, tot cu radiocomanda. Mi-am facut cablul pt PC si am scos-o de la incarcat. Am mufat totul si am pornit... bip bip bip, Low battery!!!!!!!! A stat toata noaptea la incarcat, mai mult de 16 ore cum zice la carte. Pe displayul incarcatorului arata variabil 8.7 - 9.07V, ceva de genul asta, insa l-a identificat LiPo.

Am scos acumulatorul, care e un Spektrum NiMH 1500mA 9.6V si l-am mufat separat. Indica absolut la fel, "9.02V LiPo", dar nu pare nimic in neregula, desi eu HABARNAM electronica nici macar in limita bunului simt! Voi intelegeti ceva?

Nu ar fi trebuit sa identifice acumulatorul drept NiMH? Sa fie ars acuulatorul si sa nu tina curent sau sa fie de vina incarcatorul?? Sau gresesc eu undeva???
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 30 May 2010 - 01:20 PM
#38
Postat 30 May 2010 - 02:12 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#40
Postat 30 May 2010 - 03:39 PM
Poate se poate comuta din Lipo in Nimh prin apasarea lunga a unui buton sau apasarea a doua butoane simultan.
Un incarcator nu are cum sa stie ce baterie ai tu Lipo sau Nimh. Eventual pune intrebarea in forumul mare la tehnice, suna din nou la furnizor sau pune un scan al manualului.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#41
Postat 30 May 2010 - 04:45 PM
For charging 4 - 8 cell NC/ NiMH and 1 - 4 cell 3.7 Volt LiPo-batteries.
With integral Equalizer and large LCD to show current, voltage and capacity.
LiPo mode
After connecting battery pack to the charger, recognition of the cell count takes place and the charge cut-off voltage is adjusted automatically. Operation mistakes with the cell count adjustment are almost impossible to make. The adjustment of the charge current can take place in wide range from 0.3 - 3 A. The charging takes place uding the well-known CC-CV method. The integrated Equalizer automatically balances the voltage level of the individual cells during the charging process.
The charger has an optical LED charge process indicator, that also indicates when the battery is 95% charged.
NC/ NiMH-Mode:
The cell count will be automatically recognised also for these battery types. The manual adjustment of the charge current can take place in wide range from 0.3 - 3 A.
The Delta-Peak automatic cut-off operates after the batteries are fully charged. The large LCD displays the actual voltage and charge current. Likewise, the charged capacity will also be displayed.
By connecting the supplied SPS 4A mains power supply, the charger can also be used with 230- Volt mains supply and can be used as an inexpensive and universal 230 V-AC as well as a 12 V-DC charger.
incerca sa ti butonul ala de start apasat vezi ce se intampla cred ca schimba intre ele incerca in 2 feluri ori cand il conectezi la sursa de tensiune ori cand e deja conectat.
si nu e asa rau iti vede nimh ca life care sunt mai apropiate de tensiunea de functionare ca lipo
Aceasta postare a fost editata de nen77: 30 May 2010 - 04:46 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#42
Postat 30 May 2010 - 04:47 PM
Trecand peste asta. Eu cand mi-am luat statia (Futaba 7c 2.4) a venit cu un pack NiCd, 8 celule, 600 sau 800mAh (mi-e lene sa o desfac acum sa iti spun exact). Ideea este ca eu tot pe charger am pus-o, pe NiCd (la mine se poate selecta) si l-am pus sa o incarce.. A incarcat cam 30 ore continuu cu 0.1A si nu se termina.. nu ajungea la Delta-Peak. Mi-am spus ca a stat prea mult prin depozit si e probabil terminat packul si i-am facut cateva cicluri de descarcare-incarcare in speranta ca il pot reinvia.. Draci.. descarca cam 100-200mAh si incarca pana il opream eu.. neajungand vreodata la voltajul nominal. M-a enervat treaba asta si l-am pus pe google la treaba :rolleyes:
Ca sa nu o mai lungesc am gasit pe net (probabil multi de aici o stiu deja) solutia de a readuce la viata o baterie reincarcabila NiCd sau NiMh:
Eu i-am dat cam 2 randuri de socuri pack-ului legat la bateria de la masina ca are amperaj mare (odata - la + si + la minus si o data + la + si - la -). Am tinut cablurile in contact cam 2-5 secunde, nu mai mult, apoi i-am facut un cliclu normal descarcare-incarcare. Rezultatul: pack-ul este perfect acum, intra in el cam cu 50/60mAh peste capacitate si merge de nu e adevarat.
Ma gandesc ca s-ar putea sa ai aceeasi problema. Nu este recomandat, dar ar putea sa mearga. Daca iei in calcul toate posibilitatile si nu gasesti alta solutie si te pregatesti sa arunci pack-ul, poti sa incerci si varianta asta ca tot nu ai nimic de pierdut. Daca o faci nu uita, SAFETY FIRST! altfel risti sa ti se intample asa ceva:
LE. Exista si o explicatie a fenomenului. Nu ma pricep la chimie dar se pare ca in timp chimicalele din tipul asta de baterii cristalizeaza si de aici apare fenomenul de lipsa a capacitatii. Daca le supui la un curent mai mare, reactivezi chimicalele.. Cine stie mai bine poate explica mai bine, eu asta am citit pe net..
AH, si mare atentie pentru vitejii care citesc si cred ca au descoperit cum sa faca economie la baterii: nu merge DECAT cu baterii reincarcabile si DOAR cu cele bazate pe Ni, NU puneti LiPo ca luati foc instant!!!
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 30 May 2010 - 04:56 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#43
Postat 30 May 2010 - 07:48 PM
Din pacate nu pricep o boaba germana sa descifrez manualul, dar logic nu prea poti face multe combinatii cu un singur butor, am incercat tot... nu comuta pe NiMH!
Inainte sa trosnesc acumulatorul cu curent de incarcare mare, as vrea sa fiu sigur ca nu e de vina incarcatorul... sugestii?
:rolleyes: :) :( :(
#44
Postat 30 May 2010 - 11:49 PM
La mine nu facea fata la 12 V constant in consum, de acolo imi aparea eroare la 3 celule LiPo si 8 celule NiCd, NiMh, la 2 modele low cost, Power Peak 400, LiPoly 300.
Apropo, la acumulatorul LiPo, verifica mufa de egalizare, sa fie la semnul facut pe carcasa minusul, adica cablul negru.
Inca o posibilitate, cu 300 mAh, cat e minimul setabil, s-ar putea sa fie prea mult pentru acumulatorul statiei, si sa dea eroare si din cauza asta.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 30 May 2010 - 11:51 PM
#45
Postat 31 May 2010 - 08:36 AM
M-a ajutat colegul forumist firedragon, care are acelasi tip de telecomanda DX7. Problema era de la .... LIPSA MANUALULUI. O sa atrag atentia importatorilor din Botosani (stiti voi care) sa traduca manualul, sau macar sa-l dea in engleza, ca pasareasca aia nemteasca o stie numai mutu! Ca sa nu zic ca legea romana prevede CLAR ca orice este comercializat pe teritoriul statului sa aibe instructiuni in lb majoritara...
Anyway, problema era de la incarcator si nu era o problema deloc :rolleyes: Dupa ce alimentez incarcatorul si inainte sa cuplez acumulatorul, trebuie apasat pe START sa selectez tipul, evident ca reclama cu "o face automat" e o balarie (o PROASTA traducere a manualului). Dupa aceea se cupleaza bateria (careia ii este recunoscut nr de celule automat) si se apasa din nou START. Ledul verde va inceta sa clipeasca si va ramane aprins iar pe afisaj se vor succeda diferite informatii privind incarcarea.
Intr-un cuvant, de vina eram eu..... nicio noutate, nu?
#46
Postat 31 May 2010 - 09:19 AM
Atentie mare, scrie si in manual, statia DX7 are mufa de incarcare cu polaritatea invers decat tot restul lumii.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#47
Postat 31 May 2010 - 09:41 AM
Reclama (sau specificatiile traduse pe site-ul distribuitorului din RO) zice ca il alimentezi si poti pune orice baterie, detectarea tipului se face automat, uite:
---------------------
Incarcator rapid, necostisitor pentru 12 V sau 230 V cu carcasa de metal.
Pentru incarcare 4-8 celule NC/ NiMH si 1-4 celule LiPo.
Cu egalizator integrat si ecran LCD ce afiseaza curentul, tensiunee si capacitatea.
Mod de incarcare LiPo
Dupa conectarea acumulatorului la incarcator, incepe recunoasterea numarului de celule, urmand ajustarea automata a tensiunii de oprire a procesului de incarcare. Gresirea operatiunii de detectie a numarului de celule este aproape imposibila. Ajustarea curentului de incarcare se face intre 0.3 si 3 A. Procesul de incarcare se face prin binecunoscuta metoda CC-CV. Egalizorul integrat balanseaza automat tensiunea celulelor, in timpul procesului de incarcare.
Incarcatorul are un LED, drept indicator optic al procesului de incarcare, care avertizeaza vizual atunci cand bateria este incarcata in proportie de 95%.
Mode de incarcare NC/ NiMH:
Numarul de celule este recunoscut automat, de asemenea tipul acumulatorului. Ajustarea manuala a curentului de incarcare are loc intr-o gama larga de la 0.3 pana la 3 A.
Porcesul de detectie automat Delta-Peak actioneaza dupa ce acumulatorul este complet încarcat. Afisajul LCD prezinta voltajul actual si curentul de incarcare. De asemenea, capacitatea incarcta va fi afisata.
Prin conectarea la sursa externa de 12 V/ 4 A, acest incarcator poate fi utilizat la reteaua electrica de 220 V. Sursa de 12 V este inclusa in set.
---------------------
In realitate nu face nici o detectie a TIPULUI, trebuie selectat manual. Si fara instructiuni, ajutor de la binevoitori sau noroc kior.. nu te prinzi de intregul proces. Noi sa fim sanatosi :rolleyes:
Si sa speram ca daca mai are cineva aceasta problema, cu un simplu search pe acest site va descoperi solutia!
#48
Postat 31 May 2010 - 10:03 AM
Aceasta postare a fost editata de protheus: 31 May 2010 - 10:04 AM
#49
Postat 31 May 2010 - 10:09 AM
Biciclistu, la May 31 2010, 10:41 AM, a spus:
Reclama (sau specificatiile traduse pe site-ul distribuitorului din RO) zice ca il alimentezi si poti pune orice baterie, detectarea tipului se face automat, uite:
---------------------
Incarcator rapid, necostisitor pentru 12 V sau 230 V cu carcasa de metal.
Pentru incarcare 4-8 celule NC/ NiMH si 1-4 celule LiPo.
Cu egalizator integrat si ecran LCD ce afiseaza curentul, tensiunee si capacitatea.
Mod de incarcare LiPo
Dupa conectarea acumulatorului la incarcator, incepe recunoasterea numarului de celule, urmand ajustarea automata a tensiunii de oprire a procesului de incarcare. Gresirea operatiunii de detectie a numarului de celule este aproape imposibila. Ajustarea curentului de incarcare se face intre 0.3 si 3 A. Procesul de incarcare se face prin binecunoscuta metoda CC-CV. Egalizorul integrat balanseaza automat tensiunea celulelor, in timpul procesului de incarcare.
Incarcatorul are un LED, drept indicator optic al procesului de incarcare, care avertizeaza vizual atunci cand bateria este incarcata in proportie de 95%.
Mode de incarcare NC/ NiMH:
Numarul de celule este recunoscut automat, de asemenea tipul acumulatorului. Ajustarea manuala a curentului de incarcare are loc intr-o gama larga de la 0.3 pana la 3 A.
Porcesul de detectie automat Delta-Peak actioneaza dupa ce acumulatorul este complet încarcat. Afisajul LCD prezinta voltajul actual si curentul de incarcare. De asemenea, capacitatea incarcta va fi afisata.
Prin conectarea la sursa externa de 12 V/ 4 A, acest incarcator poate fi utilizat la reteaua electrica de 220 V. Sursa de 12 V este inclusa in set.
---------------------
In realitate nu face nici o detectie a TIPULUI, trebuie selectat manual. Si fara instructiuni, ajutor de la binevoitori sau noroc kior.. nu te prinzi de intregul proces. Noi sa fim sanatosi :rolleyes:
Si sa speram ca daca mai are cineva aceasta problema, cu un simplu search pe acest site va descoperi solutia!
pai cred ca ti-am spus asta in postul meu ...il poti citi mai sus.
insa cum esti la inceput e clar ca asemenea probleme nu ai de unde sa le sti inainte cam la majoritatea incarcatoarelor eurpene se seteaza tipul de acumulator inainte de al conecta apoi el detecteaza automat ...(orbit face la fel)
iar cu polaritate inversa nu cred ca e o problema am vazut ca ai scos bateria din statie..idem si aci graupner are tot + pe exterior
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#50
Postat 31 May 2010 - 12:04 PM
protheus, la May 31 2010, 11:03 AM, a spus:
Exact, "tipul acumulatorului" nu se refera la detectia intre LiPo si NiMH cum am dedus eu, ci la autodetectia intre NiMh si NiCd. Dar trebuie sa recunosti ca e o bariera destul de fada intre sensuri si mai ales un nou sosit in aceasta gara (ca mine) poate interpreta gresit kestiunea. Ceea ce am si facut! Oricum, nicaieri in descrierea de pe site nu zice CUM sa faci manual alegerea... deci necesitatea traducerii manualului nu e o fantezie a mea ... sper :unsure:
Si nu am, Doamne fereste, nimic cu distribuitorul botosanean, i-am scris politicos ca ar fi utila traducerea manualului, atat!
TOATE BUNE
#51
Postat 31 May 2010 - 09:20 PM
Eu am tot ce ai comandat tu
1. Eu as renunta sa incarc statia cu chargerul ala - exista in Ro incarcatoare ff ok pt statia aia
2. Vezi ca heli pe care il ai tu e ff scump nici sa nu te gindesti sa il zbori singur sau sa il pornesti din gresala in casa (la reglaje deconecteza motorul - nu ai nevoie de el)!!!!!
3.MUUUUUlt simulator si dupa aia cu pasi micii mici mici
4.ia in considerare si o optiune de heli mult mai ieftin din HK o clona pt ca e pacat dc busesti asa ceva
5 ceva piese de schimb din start sunt binevenite
PS. eu nici acum nu ma incumet sa scot t rexul
#52
Postat 02 June 2010 - 11:40 AM
Da' poate imi iau si un avion :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
#53
Postat 02 June 2010 - 01:03 PM
Biciclistu, la Jun 2 2010, 12:40 PM, a spus:
Da' poate imi iau si un avion :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
cand te pregatesti de zbor mai adauga cam asa la dificultatea zborului :
-heli pe sim e setat perfect-real e de lucru..
- adrenalina ...
- real nu ai reset model
mici sfaturi daca imi permiti:
zboara pe sim fara complicatii doar orientare, si incerca sa faci orice sa u dai cu el de sol.
din cate stiu nu neaparat corect ...reality se pune la 140%
Aceasta postare a fost editata de nen77: 02 June 2010 - 01:04 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#54
Postat 02 June 2010 - 01:29 PM
#55
Postat 05 June 2010 - 10:20 AM
La heli imi ies toate manevrele de baza si daca nu mi-as pierde orientarea cand se departeaza, ar fi si mai bine. Insa aici e vina simulatorului, un mediu virtual care incearca sa simuleze spatiul si care micsoreaza pana la disparitie modelul PREA REPEDE mimand departarea. Mai sunt confuziile cu peisajul atunci cand faci manevre si ramai prea mult timp la joasa inaltime, avand in fundal obiecte colorate confuz. Modelul e prea mic, chiar si in imediata apropiere e minuscul, iar raspunsul la comenzi e brutal, lucruri care conduc sinergic la acelasi rezultat... POC!! Insa dupa 3-4 ore de Trex, cand ma destind cu un heli mare si greoi, incapabil de 3D (sau cu un avion), ma plictisesc cat stau in aer B)
Sunt curios in realitate cat de repede pierzi din ochi modelul si cat de instabil e in aer (pe vreme buna), pt ca pe sim necesita corectii in permanenta si nu am reusit nici pana acum sa fac un hover nemiscat cu Trex-ul.
Mai sunt problemele de RC, care pe acest cablu jack-jack nu este foarte precisa. Imi las pe ecran o copie a telecomenzii (facilitate in RFS4.5 - pt a observa miscarile joistikurilor RC reale) si observ ca joistikurile tremura, au spasme aritmice. Sau asa e conceput simulatorul pt a crea un mediu mai real (vant, emotii, etc) ?
In we asta am sa fac o vizita la camp sa-i vad la treaba pe avansati si sa ma inspir :D
#56
Postat 05 June 2010 - 12:57 PM
Partea proasta: pana nu treci pe un cablu cu conectare pe USB vei avea parte de spasme si glitchuri si nu poti sa te bazezi pe ce comenzi dai, mai ales cand e vorba de niste manevre mai complexe.
Partea buna (culmea exista si o parte buna): toate glitchurile pe care le da interfata si pe care trebuie sa le corectezi tu in permanenta iti antreneaza instinctele. O sa vezi ca realitatea va parea mai usoara cand modelul va face ce ii spui tu si nu mai ai parte de glitchuri. Parte care bineinteles in realitate se compenseaza cu alte "spasme", cele umane: model real cu bani investiti real, emotii, adrenalina.. cel putin la primul zbor garantat tremura stickurile sub degetele proprietarului :)
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#57
Postat 16 June 2010 - 08:19 PM
As putea veni oricand la Chitila, dar... ma ajuta cineva va rog?
#58
Postat 19 June 2010 - 09:34 PM
Biciclistu, la Jun 16 2010, 09:19 PM, a spus:
As putea veni oricand la Chitila, dar... ma ajuta cineva va rog?
Vezi ca daca il pornesti in casa e de rau ( mai ales pt noi incepatorii)
Sfat : desfa 2 mufe de la motor cind reglezi servourile - nu iti trebuie motor pt asta
#59
Postat 21 June 2010 - 04:05 PM
@mihai3d - evident ca m-a mancat sa-l pornesc in casa sa-mi verific reglajele intr-un mini hover... dar cand s-a speriat fi-mea de zgomot am lasat jos throttle-ul si bine am facut, ca poate totusi nu e atat de bine reglat cum cred eu :rolleyes: Vedem in we la camp, abia astept!!!
#60
Postat 21 June 2010 - 06:05 PM
Adaptor egalizor robbe - JST XH Cod: 8214
Adaptor egalizor pentru pachete de 2-6 celule LiPo.
Se foloseste la conectarea acumulatorilor LiPo de voltaje diferite cu urmatoarele egalizoare de la Robbe:
Lipoly Equalizer 5 celule – cod 8446
Top-Equalizer 6 celule – cod 8488
Top-Equalizer 12 celule – cod 8484
sau incarcatori cu Egalizor integrat si connector robbe.
Adaptorii contin diferite cabluri pentru utilizarea cu egalizoare de 5 si 6 celule.
Pret cu TVA: 16.10 Lei la Botosani
Cu acest adaptor poti sa incarci bateriile care vin din China. Eu mi-am construit pe vremuri singur un adaptor din niste mufe din PC de la floppy si CDrom. Daca ai pus DEAN pe ESC putem sa il testam si cu bateriile nostre pe camp. Stefan
Biciclistu, la Jun 21 2010, 05:05 PM, a spus:
@mihai3d - evident ca m-a mancat sa-l pornesc in casa sa-mi verific reglajele intr-un mini hover... dar cand s-a speriat fi-mea de zgomot am lasat jos throttle-ul si bine am facut, ca poate totusi nu e atat de bine reglat cum cred eu :rolleyes: Vedem in we la camp, abia astept!!!
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/