Modelism - RHC Forum: motor nou pentru T-maxx - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motor nou pentru T-maxx

#1 Useril este offline   Allex_master 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 07-August 08

Postat 15 May 2010 - 06:59 PM

Detin de vreo 4 ani un T-maxx, cel original cu motor 2.5, pe care l-am folosit fara probleme majore pana acum, singurele piese schimbate au fost cele rupte in lovituri.

Totusi motorul care il are, cel original, a inceput sa dea semne de oboseala, compresia fiind destul de slaba. M-am gandit sa il schimb cu alt motor putin mai mare pentru mai multa putere, si astfel am gasit pe ebay un motor Sirio .18 TX care este facut special pt T-maxx, un asa zis drop-in replacement.
Motorul este nou si cred ca pretul la care l-am luat este bun, aproximativ (150 RON).

Numai ca am ceva intrebari pentru voi cei mai experimantati, eu ma consider inca incepator.
1) Dupa cum vedeti in imaginile atasate, arborele motorului nu vine ca cel original traxxas (IPS), in schimb este un arbore filetat pe toata lungimea. Intrebarea mea este ce adaptor mi-ar trebui ca sa montez volanta si apoi un clopot de abreiaj?
Nu am gasit aceste informatii pe nici un forum pe internet, sau poate nu am stiut sa caut.

Va rog daca se poate sa ma indrumati spre niste situri cu piesele potrivite.

2) Ce volanta sa pun pe el, ambreiajul sa fie din 2 sau 3 parti? Niste sfaturi mi-ar prinde bine. Mentionez ca vreau sa cumpar volanta ambreiaj si clopot noi pentru acest motor.

3) Acest motor vine echipat cu un carburator de tip rotativ comparativ cu cel slide de la traxxas, din ce am citit pe net cel slide ar fi mai bun. Credeti ca ar trebui schimbat? Daca da, ce model imi recomandati? Daca nu, aveti vreo idee cum pot modifica sistemul de acceleratie de pe T-maxx?


Va rog ajutati-ma cei care aveti acest model, sau care aveti experienta in asa ceva.

Va multumesc,

Alex

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00430.JPG
  • Imagine atasata: DSC00426.JPG

0

#2 Useril este offline   turnu magurele 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 21-April 10
  • Location:bucuresti
  • Interests:ghicitul in ghioc

Postat 15 May 2010 - 10:34 PM

daca directia de deschidere a carburatorului este cea corecta (si cred ca este) poti sa montezi tija care vine de la servo direct pe el . cat despre volanta, nu cred ca trebiue schimbata decat daca are probleme , asa ca probabil cel mai bine ar fi sa incerci montarea ambreiajului original . comanda-ti saboti , rulmenti si clopot noi iar in felul asta vei avea un ambreiaj nou . daca esti din bucuresti pot incerca sa iti dau o mana de ajutor .
www.1events.ro
0

#3 Useril este offline   Allex_master 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 07-August 08

Postat 16 May 2010 - 12:35 AM

Tocmai asta e problema ca directia de deschidere nu e aceeasi, asta este carburator rotativ comparativ cu cel original de tip slide. Trebuie cumva adaptata tija aia, sau chiar luata alta, iarasi nu stiu de unde gasesc asa ceva.

In privinta ambreiajului, cred ca s-ar potrivi cel vechi, problema e acel adaptor care este si piulita pentru volanta. Poate cineva mai experimentat a folosit asa ceva.

Multumesc!
0

#4 Useril este offline   turnu magurele 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 21-April 10
  • Location:bucuresti
  • Interests:ghicitul in ghioc

Postat 16 May 2010 - 09:07 AM

poate nu m-am exprimat corect, voi incerca sa reformulez. tu pe masina ai o componenta care leaga tija lunga de la servo cu tija scurta de la carburator. ei bine ideea era ca cele doua componente (componena si tija scurta de la carburator) sa fie eliminate iar tija lunga sa fie introdusa direct in bratul carburatorului care cu siguranta are un reglaj si poate fi montat altfel de cat este acum, adica pe verticala. la ambreiaj, pt ca rulmentii s-ar putea sprijinii pe filet, cred ca ai nevoie decat de o piulita corespunzatoare (sa se potriveasca pe filet, sa fie suficient de ingusta pt a nu tine sabotii desfacuti si sa aiba inaltimea corecta, pt ca rulmentul de jos al clopotului se va sprijini pe ea) si un surub pe care sa-l folosesti in locul sigurantei care tinea rulmentii, daca axul are gaura filetata pe centru bineinteles.
www.1events.ro
0

#5 Useril este offline   Allex_master 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 07-August 08

Postat 16 May 2010 - 01:37 PM

Aha acum am inteles despre ce este vorba cu carburatorul. Da intradevar se poate roti bratul acela de la carburator, dar totusi mi se pare cam nesigura varianta.

Credeti ca pot pune vechiul carburator de la trx 2.5 in locul astuia? in acest caz se mai pastreaza setarile pentru carburator exact asa cum a fost pe asta rotativ? Aveti ceva sugestii?

In ce priveste ambreiajul cred ca am gasit ce imi trebuie, adaptor arbore

Credeti ca este bun?

Multumesc!
0

#6 Useril este offline   nuclearul-vio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 200
  • Inregistrat: 07-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 16 May 2010 - 04:15 PM

Vezi postareaAllex_master, la May 16 2010, 02:37 PM, a spus:

Aha acum am inteles despre ce este vorba cu carburatorul. Da intradevar se poate roti bratul acela de la carburator, dar totusi mi se pare cam nesigura varianta.

Credeti ca pot pune vechiul carburator de la trx 2.5 in locul astuia? in acest caz se mai pastreaza setarile pentru carburator exact asa cum a fost pe asta rotativ? Aveti ceva sugestii?

In ce priveste ambreiajul cred ca am gasit ce imi trebuie, adaptor arbore

Credeti ca este bun?

Multumesc!


Sal

Nu cred ca poti pune carburatorul vechi pe motorul asta nou, cel mai probabil nu o sa se potriveasca la diametru ...si chiar daca s ar potrivi ar trebui sa aiba acelasi tip de etansare( poti sa o tiganesti cu silicon ), si chiar si asa cred ca nu e calculat pentru motorul asta .

Parea mea lasa motorul asa cum e de la mama lui mai alea ca e nou , banuiesc ca faci asta din pasiune , modeleste si tu acolo ceva la tija aia sa mearga bine si pe motorul asta .

Vizavi de arbore. Acest motor este motor cu arbore scurt si trebuie prelungit acel arbore. Iti trebuie acea prelungire ,crred ca este buna si cea din linkul atasat de tine . La motorul vechi nu ai asa ceva?? nu stiu cum este . Ca o poti llua pe cea veche .
Vezi ca exista si la HPI o prelungire ca aceea ....se pune pe motorul de pe MT ( spun asta ca sa nu faci comanda prin strainatate dupa un rahat de prelungire....cauta si tu un magazin de la noi si vezi care are ).
Si o sa ai asa de la blocul motor spre exterior: bucsa bronz , volanta ( 3 saboti zic eu ), prelungirea asta, saboti , clopot.

Stima
0

#7 Useril este offline   Allex_master 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 07-August 08

Postat 17 May 2010 - 10:01 PM

Mersi de raspunsuri,

In primul rand cu ambreiajul cred ca e rezolvat cu adaptorul ala care l-am gasit, nu e o problema sa il comand ca momentan oricum nu sunt in tara.
Motorul vechi nu are asa adaptor, pur si simplu arborele cotit e terminat altfel.


In legatura cu carburatorul cred ca nu ma fac bine inteles. Cu toate ca acel brat de la carburatorul nou poate fi rotit astfel incat sa stea intr-o pozitie in care sa fie comandat, problema e la servo, el tragand de tija cand accelerezi si nu impingand cum mi-ar trebui mie.

Atasez niste poze cu un t-maxx de pe net ca sa puteti intelege.

Multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tmaxx2.jpg

0

#8 Useril este offline   Allex_master 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 07-August 08

Postat 20 May 2010 - 01:15 PM

Am o noua intrebare pentru voi, clopotul de abreiaj poate fi de mai multe diametre?
Adica exista vreo diferenta intre un clopot pus pe un abreiaj cu 2 saboti si unul pus pe un abreiaj cu 3 saboti?

Chiar nu am nici o idee.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu