recomadari tren aterizare pt incepatori
#1
Postat 30 April 2010 - 06:16 PM
Am incercat sa citesc cat mai mult, pt a evita deschiderea inutila de topicuri.. si am gasit multe informatii extrem de utile.
Sunt un "foarte" incepator si detinator de curand al unui BeltCPv2 pe care l-am trantit de vreo 2-3 ori .. apoi am inceput sa ma documentez serios.
acum pilotez "FMS".. si mai am mult de lucu pana sa fac o noua incercare, dar sunt perseverent! :)
Vreau sa-mi confectionez singur un tren de aterizare pt incepatori si am nevoie de sfaturi:
- sa folosesc teava sau tije de carbon ? (teava e mai usoara.. tijele mai rezistente.. cred) ?
- care ar fi lungimea optima a bratelor? 40 cm.. sau mai mult ?
- pot folosi mingii de ping-pong lipite la extremitati?
multam!
#2
Postat 30 April 2010 - 06:37 PM
alinutzelu, la Apr 30 2010, 07:16 PM, a spus:
Am incercat sa citesc cat mai mult, pt a evita deschiderea inutila de topicuri.. si am gasit multe informatii extrem de utile.
Sunt un "foarte" incepator si detinator de curand al unui BeltCPv2 pe care l-am trantit de vreo 2-3 ori .. apoi am inceput sa ma documentez serios.
acum pilotez "FMS".. si mai am mult de lucu pana sa fac o noua incercare, dar sunt perseverent! :)
Vreau sa-mi confectionez singur un tren de aterizare pt incepatori si am nevoie de sfaturi:
- sa folosesc teava sau tije de carbon ? (teava e mai usoara.. tijele mai rezistente.. cred) ?
- care ar fi lungimea optima a bratelor? 40 cm.. sau mai mult ?
- pot folosi mingii de ping-pong lipite la extremitati?
multam!
Cea mai buna este teava de carbon,usoara rezistenta si elastica,avand in vedere ca se vinde bucata de 1m,o tai in doua,o poti refolosi dupa aceea.Poti folosi mingi de ping-pong.Daca teava de carbon ti se pare scumpa,merg si 2 baghete de pin de 4x4.
#3
Postat 30 April 2010 - 06:44 PM
takeoff, la Apr 30 2010, 07:37 PM, a spus:
optez pt teava de carbon.. 4x4 e ok si pt teava? sau mai groasa e mai buna?
ma gandesc si la un sistem de prindere unde se incruciseaza.. ca toate punctele sa fie in acelasi plan..
cine are idee sau a mai facut asa ceva poate spune cum!
#4
Postat 01 May 2010 - 09:57 AM
alinutzelu, la Apr 30 2010, 07:44 PM, a spus:
ma gandesc si la un sistem de prindere unde se incruciseaza.. ca toate punctele sa fie in acelasi plan..
cine are idee sau a mai facut asa ceva poate spune cum!
Teava de 4 e prea groasa,eu am folosit bara de 2mm,poate te inspira:


40/50cm in diametru ajung,nici prea mare nu este bun,ca intra in oscilatii si mai rau face.
#6
Postat 01 May 2010 - 08:55 PM
Eu nu stiu dc pot da sfaturi ca nici incepator nu ma pot numi cu doar 4-5 zboruri
da eu ma impac perfect cu 2 bare de carbon in X de 3 sau 4 mm si fara bile de alea in capat ... a si lungi de 1 m fiecare , prinse cu elastice de tren - sunt ff usoare si rigide
dezavantaj doar dc decolezi din iarba mare da eu decolez de pe unde nu i iarba
#7
Postat 02 May 2010 - 12:50 AM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#8
Postat 02 May 2010 - 09:34 PM
firedragon, la May 2 2010, 01:50 AM, a spus:
Da exact ai dreptate de aia am precizat ca il zbor pe pamint nu iarba ca sa poata aluneca ( in schimb tijele mele au 1 m lungime e ff greu sa l rastorni
Aceasta postare a fost editata de mihai3d: 02 May 2010 - 09:36 PM
#10
Postat 02 May 2010 - 09:50 PM
1. Am vazut ca discutati despre tije de carbon si alte fineturi. Parerea mea este ca, acest tren de incepatori fiind unul provizoriu, folosit doar la primele cateva zboruri, nu trebuie ceva deosebit de scump sau bine facut. Orice improvizatie e buna, oricum dupa putin timp acel tren va disparea definitiv.
2. Orice varianta de tren de-asta aditional adauga vibratii... Eu am avut mari probleme la primele zboruri cu tren de incepatori cu vibratiile, pana m-au sfatuit cei de pe acest forum sa scap de tren. Apoi au disparut si vibratiile respective.
Concluzia mea este ca ar trebui folosit trenul de incepatori cat mai putin si la niste turatii gasite experimental unde vibratiile sunt minime (e vorba de un fel de rezonanta puternica, unde daca nu schimbi rapid ceva - turatie, pas, etc - cred ca se dezintegreaza heli de tot).
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#11
Postat 03 May 2010 - 10:02 AM
mihai3d, la May 1 2010, 09:55 PM, a spus:
Eu nu stiu dc pot da sfaturi ca nici incepator nu ma pot numi cu doar 4-5 zboruri
da eu ma impac perfect cu 2 bare de carbon in X de 3 sau 4 mm si fara bile de alea in capat ... a si lungi de 1 m fiecare , prinse cu elastice de tren - sunt ff usoare si rigide
dezavantaj doar dc decolezi din iarba mare da eu decolez de pe unde nu i iarba
Exceptand faza cu lipsa bilelor (care e periculoasa din motivul explicat de firedragon) este exact solutia pe care o folosesc si eu la T-rex 450: doua tije (NU tevi) de carbon de 1m fiecare, cu bile de ping-pong in cap.
Multi recomanda teava, si inca foarte subtire, dar aceasta vibreaza groaznic, cu efectele descrise mai sus. Tija plina nu mi-a facut deocamdata asemenea probleme. Cele doua tije de carbon de 4mm diametru si 1 m lungime cantaresc 42 de grame, greutate pe care T-rexul o suporta foarte usor. Initial am folosit doua baghete de lemn si, daca zbori pe teren perfect plan isi fac si astea foarte bine treaba, singura problema e ca se rup imediat daca aterizezi cu ele pe vreo diferenta mai pronuntata de nivel.
Nu e cazul sa renunti la tren pana nu stapanesti perfect orientarea, zborul pe doate directiile in plan orizontal samd, decat daca te mananca extrem de tare buzunarul.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#12
Postat 03 May 2010 - 12:40 PM
Gerula, la May 3 2010, 11:02 AM, a spus:
Multi recomanda teava, si inca foarte subtire, dar aceasta vibreaza groaznic, cu efectele descrise mai sus. Tija plina nu mi-a facut deocamdata asemenea probleme. Cele doua tije de carbon de 4mm diametru si 1 m lungime cantaresc 42 de grame, greutate pe care T-rexul o suporta foarte usor. Initial am folosit doua baghete de lemn si, daca zbori pe teren perfect plan isi fac si astea foarte bine treaba, singura problema e ca se rup imediat daca aterizezi cu ele pe vreo diferenta mai pronuntata de nivel.
Nu e cazul sa renunti la tren pana nu stapanesti perfect orientarea, zborul pe doate directiile in plan orizontal samd, decat daca te mananca extrem de tare buzunarul.
exact asa a patit si eu.
am incercat sa-mi confectionez din profil plastic patrat (cam 0.8mm) cu niste polistiren lipit la capete.
la prima "aterizare" in unghi, a pleznit o bagheta si am facut praf palele si roata zimtata principala..
vad ca merg tijele chiar si de 4mm.. dar oare 1m va ajuta mai mult ca 50cm ?? nu vreau sa am mai multe probleme daca folosesc tije lungi
Aceasta postare a fost editata de alinutzelu: 03 May 2010 - 12:40 PM
#13
Postat 03 May 2010 - 03:04 PM
E foarte bun pentru un 450, va spun eu! Nici mai lung nici mai scurt.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 03 May 2010 - 03:10 PM
#15
Postat 03 May 2010 - 03:23 PM
Primus, la May 3 2010, 04:04 PM, a spus:
E foarte bun pentru un 450, va spun eu! Nici mai lung nici mai scurt.
Ai uitat cum e sa fii incepator :). Pe mine alea doua tije de 1m fiecare m-au salvat la primul zbor.
Iarasi, foarte important, tija de carbon e mult mai buna decat teava de carbon pentru ca nu vibreaza asa de tare (mai ales la 2x1m, pentru ca intr-adevar la 2x50cm e posibil sa nu conteze). Mingile de ping-pong eu le-am lipit cu Loctite Power Gel (am pus si in capatul tijei si in jurul gaurii pe unde intra tina in minge) si n-a sarit vreuna.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#17
Postat 04 May 2010 - 03:28 PM
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#18
Postat 04 May 2010 - 03:40 PM
cred ca o sa las tijele la 75cm sa vad daca sunt ok.
mai am de lucrat pe simulator, nu o sa mai incumet sa-l ridic, decat pana la limita de desprindere. sper sa-mi fie mai usor cu noul tren de aterizare!
#20
Postat 19 May 2010 - 03:48 PM
e o diferenta enorma pt un incepator cu noul tren de aterizare.
am o radiocomanda "stock" si asta ma da mult inapoi, dar ma bucur ca vad ca se poate!
Multumesc! :rolleyes: