Drona FPV Homemade
#1
Postat 05 May 2010 - 02:28 PM
#2
Postat 05 May 2010 - 03:18 PM
Poate gasesti topicul ala si te inspiri. Vezi ca ai inboxul plin!
Bafta
Doua observatii la desen:
- aripa demontata pe centru iti va da batai de cap la bimotor; mai bine trei tronsoane: central incluziv motoare, extremitati, inclusiv eleroane.
- la anvergura asta ti-ar folosi flapsuri sau iei in calcul mixaj de flaperon pe aterizare.
Hai ca l-am gasit. Aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...&hl=bimotor
Aceasta postare a fost editata de bizu: 05 May 2010 - 03:24 PM
#3
Postat 05 May 2010 - 04:07 PM
bizu, la May 5 2010, 04:18 PM, a spus:
Doua observatii la desen:
- aripa demontata pe centru iti va da batai de cap la bimotor; mai bine trei tronsoane: central incluziv motoare, extremitati, inclusiv eleroane.
- la anvergura asta ti-ar folosi flapsuri sau iei in calcul mixaj de flaperon pe aterizare...
Amen ! Ambele observatii sunt la fix.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 May 2010 - 04:10 PM
#4
Postat 05 May 2010 - 06:47 PM
Apropo de sfatul cu sectiunile - imi spuneti si mie ce fenomene se intampla pe acolo de nu e bine sa fie incheiata la mijloc ? Vreau sa si inteleg un lucru nu doar sa ma feresc de el .
Pentru usurare fuselajul ar putea fi facut din extrudat cu gauri in el ... cumva in stilul cozii de la EZ .
#5
Postat 05 May 2010 - 10:06 PM
Ahernar, la May 5 2010, 07:47 PM, a spus:
Apropo de sfatul cu sectiunile - imi spuneti si mie ce fenomene se intampla pe acolo de nu e bine sa fie incheiata la mijloc ? Vreau sa si inteleg un lucru nu doar sa ma feresc de el .
Pentru usurare fuselajul ar putea fi facut din extrudat cu gauri in el ... cumva in stilul cozii de la EZ .
Eforturile ( incarcarile ) se concentreaza la incastrari-imbinari . In plus , ai cel mai mare efort exact la o eventuala imbinare centrala . Din acest motiv greutatea suplimentara necesara pentru o imbinare centrala ar fi sensibil mai mare decat suma celor 2 imbinari - ale variantei a doua - asta pentru aceeasi rezistenta structurala.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#6
Postat 05 May 2010 - 10:14 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 05 May 2010 - 10:15 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#7
Postat 05 May 2010 - 10:20 PM
Nu stiu de unde pasiunea asta a ta pentru bimotoare, ca sa ai fata libera ? Ale lui MacBoffin sunt pushere, nah...
#8
Postat 06 May 2010 - 12:09 AM
http://mikrokopter.de/ucwiki/en/MikroKopte...irect=FrontPage
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#9
Postat 06 May 2010 - 07:16 AM
dily, la May 6 2010, 01:09 AM, a spus:
http://mikrokopter.de/ucwiki/en/MikroKopte...irect=FrontPage
Ahernar are deja asa ceva (conceptul, nu identic). L-am vazut la 3D si e chiar impresionant. E si un topic deschis... Omu' vrea si avion.
Fa si tu ca la scoala. Alege un set de criterii si vezi ce impuneri ies la fiecare. Treci apoi la compromis si vezi ce mai ramine.
Cit de sus, de repede, de greu, in cit timp il asamblezi, singur sau cu asistent, etc.
Cu incarcarea alara nu trebuie sa te sperii prea tare; undeva spre 70g/dmp e zburabil fara multa naduseala. Singura impunere vor fi flapsurile.
Jucaria mea mai veche si defuncta, bimotor de 2m a iesit la 2,7Kg in conditiile in care nu era placat fuselajul iar aripa nu era infoliata, doar placata cu balsa.
Nu cred ca poti tine la un loc avion de 2m anvergura si 2,5Kg; va iesi mai greu. Din nou, asta e doar unul dintre criterii.
Bafta
#10
Postat 06 May 2010 - 08:31 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#11
Postat 11 May 2010 - 08:07 AM
Asadar; la aripa cu profil portant, GOE497, cu curbura pronuntata, parca n-as pune flaps ci frina (clapeta in "cocoasa").
Mai ales cei ce fac planoare, ce parere aveti? Asta ar fi profilul la incastrare, la extremitati va fi un ClarkY cu torsiune aerodinamica.
Aici e un loc bun de scotocit profile... desi merge cam greu.
www.worldofkrauss.com airfoils
Uite si o poza a ceea ce, cu aproximatie, as vrea sa iasa...
#12
Postat 11 May 2010 - 08:15 AM
Pacat ca cel nou aparut are incarcare alara asa mare, ca ar fi fost atractiv la 2.5m... dar si 70-80gr/dmp...
http://www.nitroplanes.com/mq9.html
Poate Global Hawk sa prezinte interes :blink:
http://www.rcgroups....ad.php?t=734934
http://www.haoyemode...00719141141.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 May 2010 - 08:17 AM
#13
Postat 11 May 2010 - 08:21 AM
renatoa, la May 11 2010, 09:15 AM, a spus:
Lasa ca e baiat mare...
Merci de linkuri dar vreau sa incep in sfirsit oarece lucrare in fibra, nu doar teste si probe pe bucatele mici.
In plus, daca-l cumpar, ce mai fac eu pe balcon seara de seara? Asta-i cestiunea.
Deci, doar flaps, si flaps si frina sau numai frina?
Vreau sa incep cu aripa ... 1800 anvergura.
#14
Postat 11 May 2010 - 08:53 AM
bizu, la May 11 2010, 09:21 AM, a spus:
Vreau sa incep cu aripa ... 1800 anvergura.
Pe mine ma depaseste intrebarea , nu am atata experienta . Ce am retinut din modelul de sus este pozitia sistemului de propulsie . Pt PFV nu e jale daca modelul este ingreunat in partea din spate pt ca se poate rezolva punand bateria in fata si camera imediat dupa ea sau deasupra - aproape 500g de balast daca se foloseste un 4400mah . Daca se adauga si emitatorul video tot in partea frontala e clar ca motorizarea de tip pusher este chiar indicata . Ce e interesant este ca o drona construita asa ar avea liber CG-ul pt o sarcina utila .
Bizu chiar te rog sa scrii aici , tocmai tehnicile de constructie imi sunt necunoscute .
#15
Postat 11 May 2010 - 08:57 AM
Ahernar, la May 11 2010, 09:53 AM, a spus:
Multumesc de gazduire.
Nici eu nu sint tocmai pus la punct dar incerc sa-i momesc pe cei care chiar stiu.
La modelul din poza, greutatea pe spate este balansata in principal de pozitia aripii. Daca stim in principiu cam ce punem pe e si unde, pozitia poate fi glisata in anumite limite.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 11 May 2010 - 08:58 AM
#16
Postat 11 May 2010 - 09:37 AM
CG-ul, ca si pozitia aripii este chiar la jumatatea fuselajului, asa ca devine *de evitat* incarcarea frontala, pentru ca *exact aceasi* greutate trebuie sa o pui in coada ca sa il echilibrezi ! Si ce poti pune in coada ? aproape nimic...
Nu mai este ca la un planor, unde un gram in coada cere 5-10 grame in bot...
Initial, ca sa il pot zbura cu un pack de 200 grame a trebuit sa pun 40 grame de plumb chiar sub motor. Asa ca am coborat greutatea pack-ului la 150 grame, ca sa scap de plumb, ceeace la un auw total de 750 grame s-a simtit... cele aproape 100 grame date jos puteau fi echipamentul FPV de exemplu...
Asa ca la actualul Predator imi pot plasa FPV-ul numai pe burta in zona trenului de aterizare, ca sa nu ii schimb CG-ul. Plasarea camerei in bot ar insemna sa duc transmitatorul video in coada ca sa refac echilibrarea, si sa plimb cabluri video de 40cm, paralel cu cele de curent.
Poate ar trebui gandit mai curand un amplasament de genul bateria in spatele aripii, cat mai aproape de CG, ca sa fie aproape de ESC si motor, sa nu plimbi firele de curent prin tot fuselajul, iar tot FPV-ul in fata si din asta junglat echilibrarea.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 May 2010 - 09:38 AM
#17
Postat 11 May 2010 - 10:17 AM
renatoa, la May 11 2010, 10:37 AM, a spus:
Chiar asa. Baterie, regulator si motor concentrate in zona CG pentru ca acolo se concentreaza si eforturile iar cablurile de curenti mari trebuie sa fie cit mai scurte. In bot vine tot FPV ul, respectiv camera fixa din motive de fanta de vizare, echilibrare prin jonglarea bateriei si eventual a emitatorului.
Ca sa mearga decolat si aterizat "oriunde" , cum vorbisem deja cu Ahernar, trenul va fi in trei puncte cu roti mari, jumatate in fuselaj, cu un sistem de amortizare. Pe zona de incastrare aripi, fuselajul va fi un pic mai "dodolot" pentru a ascunde cel doo roti. Asta in ideea ca, burta va fi intarita corespunzator.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 11 May 2010 - 10:18 AM
#18
Postat 14 May 2010 - 09:35 AM
Dilema de mai sus am rezolvat-o: nici flaps nici frina, ci spoiler. Eventual, daca se cere si un pic de flaperon.
Acum am alta dilema: initial venea invelita aripa cu depron de 3mm (varianta cea moale de la musiu bricolaj) acoperit cu fibra usurica.
Acum ma gindesc sa incerc cu balsa de 0,8 si apoi cu fibra.
Imi dati vreo idee sau asteptam pina imi vine mie?!
A mai incercat cineva miez de polistiren cu fibra pe deasupra? Asa de probe, am incercat eu dar nu pe produs finit.
pozele...
#19
Postat 16 May 2010 - 09:25 PM
#20
Postat 17 May 2010 - 11:50 AM
bizu, la May 14 2010, 10:35 AM, a spus:
Dilema de mai sus am rezolvat-o: nici flaps nici frina, ci spoiler. Eventual, daca se cere si un pic de flaperon.
Acum am alta dilema: initial venea invelita aripa cu depron de 3mm (varianta cea moale de la musiu bricolaj) acoperit cu fibra usurica.
Acum ma gindesc sa incerc cu balsa de 0,8 si apoi cu fibra.
Imi dati vreo idee sau asteptam pina imi vine mie?!
A mai incercat cineva miez de polistiren cu fibra pe deasupra? Asa de probe, am incercat eu dar nu pe produs finit.
pozele...
O parere,profilul acela,se foloseste la aripi inguste si lungi,la planoare in special.Modelul care vrei sa-l faci e unul de viteza,nu stiu cu se va comporta cu tipul acesta de aripa.
spor la treba
#21
Postat 17 May 2010 - 12:19 PM
takeoff, la May 17 2010, 12:50 PM, a spus:
spor la treba
Ai dreptate. Modelul, cel putin asa cum il vreau eu, nu ar fi de viteza. Sper sa se comporte ca un planor. Incarcarea alara o "tintesc" la 50g/dmp.
Cred ca va fi foarte sensibil unghiul de incidenta aripa.
Coarda la incastrare a iesit 400mm si la capat 160. Daca nu exista experiente anterioare cu asa o combinatie, il duc pina la faza "zburabil" si sa vedem daca mai ajunge la echipare completa si finisaj...
Bizu
PS. chiar mi-ar fi de folos ceva experienta de la voi pentru ca, deocamdata nu am bagat bani. Taiatul placii nu e mare lucru dar placarea...
Aceasta postare a fost editata de bizu: 17 May 2010 - 12:20 PM
#23
Postat 17 May 2010 - 12:56 PM
#24
Postat 17 May 2010 - 01:34 PM
Din pacate am fisier pdf si e cam mare; nu mai stiu de unde l-am capatat.
HL FX63-137
HL M06-13-128
HL FX74-CL5_140
HL S1223
Toate au curbura mare, de mare portanta, toate specifice planoarelor.
E drept ca, ce fac ei acolo are coarda mica sau ma rog mai mica.
Mai sap
#25
Postat 28 May 2010 - 01:42 PM
E destul de vechi, are build review-uri pe rcgproups din care rezulta ca zboara mult ma bine ca pusher decat EDF.
Lui bizu ii aminteste prea mult de Predatorul care mi l-a pasat, sa il intereseaze, dar poate sunt altii.
Poate chiar comand unul sa il compar cu Predatorul :rolleyes:
#26
Postat 28 May 2010 - 02:09 PM
renatoa, la May 28 2010, 02:42 PM, a spus:
Lasa ca ti-a placut...
Era al doilea model de la HK; intre timp am mai luat unul (nu tot predator), l-am dat si mi-a ajuns.
Tot vazut... placut.
Saptamina viitoare pun niste poze cu aripa placata, cu controale si poate chiar trasa in fibra de sticla.
Momentan am 85 grame numai spuma, 135 spuma, "capacele" la capete; unul placaj 1,5 celalalt balsa si lonjeron central, 185 grame. Acum, invelita cu balsa de 1mm are 235 grame. Sint curios cit va fi cu fibra cu tot. Toate greutatile alea sint valabile pentru semiaripa.
#27
Postat 28 May 2010 - 02:17 PM
renatoa, la May 28 2010, 02:42 PM, a spus:
Aiurea. Ai tu o slabiciune la genul asta de zburatoare. :blink:
La citi bani cer pe el, chiar e interesant.
Nu stiu aripa aia cit de bine va rezista. Daca la 2 metri are numai 20 si ceva de dmp inseamna o carda medie putin peste 10cm.
Daca-l cumperi, sa ne zici si noua ce si cum, mai ales ce fel de rigidizare au bagat in el., altele decit cele care se vad in poze.
Bafta
#28
Postat 19 July 2010 - 07:42 AM
Daca nu a vrut nimeni Mentorul, am suspendat lucru la drona si am modificat Mentoru' pentru FPV.
Mai intii, drona a ajuns pina la nivel de fuselaj, aripi complete, cu comenzi, invelite si trase in fibra. Mai am de dat un smirghel de 400 si vopsirea.
Ampenajele in acelasi stadiu iar deriva cu pilonul motorului gata de echipare.
Toate cele de mai sus, la nivelul precizat, ajung la 1100g, anvergura fiind de 2150mm. Se putea mai bine...
Cred ca-l scot neechipat sub 2Kg, asta cind o fi.
Acum Mentorul; am kilarit fuselajul, motor in spate, coada a disparut. Cu ajutorul pescarilor din familie, am stricat doua undite din fibra si
a iesit coada twin, cu prindere pe aripa si cu ampenaje V inversat. Aripa a devenit fixa; altfel, ar fi fost prea multe imbinari si surse de "joc" sau chiar rupere.
Va iesi total, undeva la 2200g, adica aceeasi greutate ca si inainte dar cu FPV montat. Mai am de surubarit vreo doua saptamini si-l scot la aer.
poze (cu telefonul).
Aceasta postare a fost editata de bizu: 19 July 2010 - 07:42 AM
#30
Postat 20 July 2010 - 09:17 AM
Era in Bucuresti un loc unde aveau in jur de 19 lei din cele mici de 8cm diametru, majoritatea sunt mari, la 11cm si nu prea se preteaza, cel putin nu la avioane clasa EG-Junior.
Dar s-au terminat... http://www.comenzi.r...roducts_id=1063
Str. Despot Voda, Nr.32A (Zona Stefan cel Mare - Spital Colentina). Poti pune o intrebare, poate...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 July 2010 - 09:22 AM