Nu chiar...nu la acelasi consum...la aceeasi turatie/viteza de inaintare.
Atat la avion cat si la elicopter, consumul este mai mare.
Dar cu cat este mai lata, cu atat scade incarcarea pe aripa considerand ca diferenta de greutate aripa/pala fata de cea mai ingusta este neglijabila in raport cu masa pe care o ridica.
La avioanele reale se face mai lata din cauza raportului rezistenta greutate. O aripa mai ingusta sa tina o greutate mare, are nevoie de un material mai rezistent si din cauza asta, creste greutatea aripii foarte mult si e o problema si cu elasticitatea. Din cauza asta se merge pe o latime mai mare a aripii.
La elicopter este cam acelasi lucru, deci da, poate ridica greutate mai mare, dar consumul creste atat la avion cat si la elicopter.
O explicatie foarte simplista, suprafata mai mare care freaca aerul cu cat este aripa mai lata si aceste diferente de greutate si frecare, sunt compensate de consumul motorului.
O pala mai lata la elicopter poate genera consum mai mare decat este permis motorului sau regulatorului. Nu vrei sa ajungi in niciuna din situatiile astea asa ca verifica inainte cu un ampermetru ce se intampla...daca nu vrei sa ai surprize in aer.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 02 April 2010 - 07:37 PM