care ar fi diferentele in functionare?
Pagina 1 din 1
Pale heli cat de mult conteaza...latimea?
#2
Postat 02 April 2010 - 01:17 PM
La acelasi unghi de pale, ai urcare mai mare...fileul de aer format de pala se intrerupe mai tarziu la cele mai late.
Genereaza o crestere de consum, dar si raspuns mult mai rapid la schimbarile de unghi de pala.
Cresterea de latime trebuie sa fie sustinuta si de puterea motorului...
Genereaza o crestere de consum, dar si raspuns mult mai rapid la schimbarile de unghi de pala.
Cresterea de latime trebuie sa fie sustinuta si de puterea motorului...
#4
Postat 02 April 2010 - 07:31 PM
Nu chiar...nu la acelasi consum...la aceeasi turatie/viteza de inaintare.
Atat la avion cat si la elicopter, consumul este mai mare.
Dar cu cat este mai lata, cu atat scade incarcarea pe aripa considerand ca diferenta de greutate aripa/pala fata de cea mai ingusta este neglijabila in raport cu masa pe care o ridica.
La avioanele reale se face mai lata din cauza raportului rezistenta greutate. O aripa mai ingusta sa tina o greutate mare, are nevoie de un material mai rezistent si din cauza asta, creste greutatea aripii foarte mult si e o problema si cu elasticitatea. Din cauza asta se merge pe o latime mai mare a aripii.
La elicopter este cam acelasi lucru, deci da, poate ridica greutate mai mare, dar consumul creste atat la avion cat si la elicopter.
O explicatie foarte simplista, suprafata mai mare care freaca aerul cu cat este aripa mai lata si aceste diferente de greutate si frecare, sunt compensate de consumul motorului.
O pala mai lata la elicopter poate genera consum mai mare decat este permis motorului sau regulatorului. Nu vrei sa ajungi in niciuna din situatiile astea asa ca verifica inainte cu un ampermetru ce se intampla...daca nu vrei sa ai surprize in aer.
Atat la avion cat si la elicopter, consumul este mai mare.
Dar cu cat este mai lata, cu atat scade incarcarea pe aripa considerand ca diferenta de greutate aripa/pala fata de cea mai ingusta este neglijabila in raport cu masa pe care o ridica.
La avioanele reale se face mai lata din cauza raportului rezistenta greutate. O aripa mai ingusta sa tina o greutate mare, are nevoie de un material mai rezistent si din cauza asta, creste greutatea aripii foarte mult si e o problema si cu elasticitatea. Din cauza asta se merge pe o latime mai mare a aripii.
La elicopter este cam acelasi lucru, deci da, poate ridica greutate mai mare, dar consumul creste atat la avion cat si la elicopter.
O explicatie foarte simplista, suprafata mai mare care freaca aerul cu cat este aripa mai lata si aceste diferente de greutate si frecare, sunt compensate de consumul motorului.
O pala mai lata la elicopter poate genera consum mai mare decat este permis motorului sau regulatorului. Nu vrei sa ajungi in niciuna din situatiile astea asa ca verifica inainte cu un ampermetru ce se intampla...daca nu vrei sa ai surprize in aer.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 02 April 2010 - 07:37 PM
#5
Postat 02 April 2010 - 07:42 PM
In limbajul elicopteristilor: ai mai mult "pop" cu cele mai late (sunt foarte multe variabile care trebuiesc luate in seama la o pala). Curba de pitch (fara nicio modificare in statie) poate sa raspunda mai bine, mai repede si fara puncte moarte. Dar, acest lucru o sa necesite ceva mai mult "colective management" din partea ta.
#6
Postat 01 May 2010 - 09:51 AM
Salut, am si eu o intrebare despre Elicoptere, Din cate am citit eu pe internet un elicopter RC, cu Giroscopul dezactivat, Nu poti face mare lucru cu el. Dar elicopterele reale cum ar fi (Mosquito XE, Robinson 22) Cum de pot fi controlate fara Giroscop?
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
#7
Postat 01 May 2010 - 10:40 AM
Marian S, la May 1 2010, 10:51 AM, a spus:
Salut, am si eu o intrebare despre Elicoptere, Din cate am citit eu pe internet un elicopter RC, cu Giroscopul dezactivat, Nu poti face mare lucru cu el. Dar elicopterele reale cum ar fi (Mosquito XE, Robinson 22) Cum de pot fi controlate fara Giroscop?
Nu prea se intelege intrebarea ta.
* Logo 400 V-Bar
#8
Postat 01 May 2010 - 12:04 PM
Marian S, la May 1 2010, 10:51 AM, a spus:
Salut, am si eu o intrebare despre Elicoptere, Din cate am citit eu pe internet un elicopter RC, cu Giroscopul dezactivat, Nu poti face mare lucru cu el. Dar elicopterele reale cum ar fi (Mosquito XE, Robinson 22) Cum de pot fi controlate fara Giroscop?
Elicoptere s-au zburat si inainte de aparitia gyro,care a aparut ca o facilitate pt. zborul rc,dar efortul pilotului era mult mai mare.La cele reale treaba e mult mai simpla,pe langa tot felul de smecherii tehnologice,la mansa este un om,dotat de mama natura cu tot felul de simturi,nu asa de rapide ca un gyro electronic,dar se descurca foarte bine.
#9
Postat 02 May 2010 - 12:57 AM
Marian S, la May 1 2010, 09:51 AM, a spus:
Salut, am si eu o intrebare despre Elicoptere, Din cate am citit eu pe internet un elicopter RC, cu Giroscopul dezactivat, Nu poti face mare lucru cu el. Dar elicopterele reale cum ar fi (Mosquito XE, Robinson 22) Cum de pot fi controlate fara Giroscop?
Pai elicoptierele rc fac mult mai mult ca alea reale, deoarece sunt foarte iuti si reactive. de aceea trebuie electronica de stabilizare deoarece mana nu e suficient de iute sa corecteze variatiile perfect. Nu poti compara viteza de rotatie a unuia real cu unul rc care se invarte de 2..3 ori pe secunda in jurul axelor.
Elicoptierul real e mult mai greu si compenseaza variatiile, e mult mai stabil in vant, iar inertia giroscopica a unui rotor mare il face mult mai stabil. Deoarece e mult mai lent si nici nu zboara in orice pozitie elicoptierele reale pot fi conduse bine si fara giroscop. Bineinteles ca si la alea trebuie multa practica.
Videoclipurile mele Spektrum DX8
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
Arata acest topic
Pagina 1 din 1

Ajutor


Raspuns nou


Citare Multipla












