Modelism - RHC Forum: Verificare C.G. YAK 54, Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Verificare C.G. YAK 54, Art-Tech Echilibrare

#1 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

  Postat 16 June 2010 - 07:53 AM

Buna ziua tuturor,

Credeti ca este corecta verificarea C.G. -ului cu modelul suspendat ca in foto? Dupa echilibrare coarda aripii ar trebui sa fie perfect orizontala ?
Eu cred ca ceva nu-i in regula, deoarece dupa ce l-am echilibrat asa avionul avea tendinta sa intre in pamint.


P.S. A trebuit sa adaug 105g in bot, ceea ce mi se pare cam mult avind in vedere ca producatorul spune ca are 580g RTF. :)

Astept pareri,

Multumesc,
Imagine atasata: DSCF26911.jpg
Imagine atasata: DSCF26921.jpg
Imagine atasata: DSCF26931.jpg
Marius
0

#2 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 June 2010 - 12:09 PM

Eu stiu ca CG se verifica static numai ca sa ai un punct de plecare. Daca ai reusit sa pilotezi avionul (ziceai ca are tendinta sa pice botul), atunci e un punct de plecare OK.
Eu as trima avionul pana zboara orizontal, apoi as incerca pe spate sa vad cum se tine. Daca pica, atunci e greu de bot.
Oricum, CG nu se incearca tinand avionul atarnat, ci cu el sprijinit (pe degete, daca nu ai alta posibilitate). Avioanele cu aripa sus se verifica cu el in pozitie normala, iar cele cu aripa jos - cu ele pe spate. Cele cu aripa pe mijloc - ei bine, vezi tu cum sta mai bine.
0

#3 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 16 June 2010 - 12:14 PM

Multumesc pt raspuns. O sa refac echilibrarea cu el sprijinit si apoi mai vad ce se intimpla.
Si testul cu zorul pe spate.

Aceasta postare a fost editata de smarius36: 16 June 2010 - 12:18 PM

Marius
0

#4 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2010 - 07:53 PM

Chiar presupunand ca ar iesi o astfel de echilibrare unde ai pozitionat tu inelul pe model nu avea cum sa iasa altfel decat greu de coada. Inelul l-ai infipt mult prea in fata, ar trebui sa fie pe linia CG-ului recomandat de producator. In general cam la 1/3 de la bordul de atac.. iar unde pare pozitionat din poze pare cam la 1/10 de la bordul de atac.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 16 June 2010 - 08:01 PM

Verifica CG-ul pe degete cu modelul dar vezi ca este mult in fata la modelul tau, este cam la 10% si ar trebui sa fie undeva intre 30-45%.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 16 June 2010 - 08:01 PM

Salut, eu pentru centrajul spumigenelor mi-am facut asa ceva : Imagine atasata: P040510_15.32__1024x768_.jpg
Rabdare sa ai.. :rolleyes:
Bafta!
Cu stima, Ady.
0

#7 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 17 June 2010 - 06:15 AM

In manual scrie ca CG -ul trebuie sa fie la 2" si 1/2 de la BA. Am pozitionat inelul la 64 mm. 30% de la BA este la 81 mm pt ca aripa are 270 mm linga fuselaj. Ar trebuii sa-l echilibrez la 81 mm ?

Aceasta postare a fost editata de smarius36: 17 June 2010 - 06:15 AM

Marius
0

#8 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2010 - 02:14 PM

Realitatea ce ti-a dovedit? Ca e ca in manual sau ca e altfel? :)

Poti sa faci ca la matematica, "metoda mersului invers": ai vazut cum zboara, ai vazut ca e greu de bot, ii mai muti un pic greutatea catre coada, zbori. Repeti pana zboara bine si drept si pe fata si pe spate. Cand ai gasit echilibrul in aer poti sa vezi si la sol in ce punct se echilibreaza si sa iti faci un semn pentru viitor.
Iar daca esti suparat pe chinez ca te-a mintit in manual cu pozitia CG-ului poti sa ii dai un mail in care sa ii urezi numai sanatate si sa ii spui unde este la tine CG-ul. Ultima parte optionala ca oricum nu cred ca rezolvi ceva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#9 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 17 June 2010 - 03:36 PM

Vezi postareaMaverick, la Jun 17 2010, 03:14 PM, a spus:

Realitatea ce ti-a dovedit? Ca e ca in manual sau ca e altfel? :D

Poti sa faci ca la matematica, "metoda mersului invers": ai vazut cum zboara, ai vazut ca e greu de bot, ii mai muti un pic greutatea catre coada, zbori. Repeti pana zboara bine si drept si pe fata si pe spate. Cand ai gasit echilibrul in aer poti sa vezi si la sol in ce punct se echilibreaza si sa iti faci un semn pentru viitor.
Iar daca esti suparat pe chinez ca te-a mintit in manual cu pozitia CG-ului poti sa ii dai un mail in care sa ii urezi numai sanatate si sa ii spui unde este la tine CG-ul. Ultima parte optionala ca oricum nu cred ca rezolvi ceva :)

Mersi,
Nu-mi ramine decit sa stabilesc pozitia CG-ului prin incercari !
Marius
0

#10 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 17 June 2010 - 03:42 PM

Confirm ce zice Maverick. Multe modele au CG din manual prea in fata. Asta si din ce am vazut, si din ce am mai citit pe forumuri.
Oricum, e mai bine mai in fata decat prea in spate. Dar prea in fata strica mai ales la aterizare sau la zborul acrobatic. Iar la planoare e nasol in fata, pentru ca e prea stabil si nu mai arata nimic (termica).
Mai scoate din plumb. Ai grija unde te opresti. Fiind acrobat il vei putea pilota cat de cat si cu un centru foarte in spate, insa n-o sa tina linia dreapta nici batut. Cand vezi ca devine prea sensibil la comanda profundorului, si se simte instabil, mai adauga putin plumb.
0

#11 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 17 June 2010 - 06:22 PM

I-am mutat CG-ul la 75-80 mm de BA si acuma la turatie mica pina la medie merge drept, dupa ce maresc turatia spre maxim incepe sa coboare iar in zbor pe spate urca foarte tare inca de la turatii destul de joase.
Marius
0

#12 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 17 June 2010 - 07:57 PM

Am incercat si in Real Flight dar nu-mi dau seama de unde vine buba ! :lol:

Aceasta postare a fost editata de smarius36: 17 June 2010 - 07:58 PM

Marius
0

#13 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 17 June 2010 - 09:32 PM

probabil unghiul motor e prea mare in jos
FLYING IS AN ART
0

#14 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 17 June 2010 - 09:38 PM

Vezi postarea9unuunu, la Jun 17 2010, 10:32 PM, a spus:

probabil unghiul motor e prea mare in jos

Unghiul este in limite normale !!!
Marius
0

#15 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2010 - 09:57 PM

Vezi cum sunt lipite ampenajele. Daca profundorul nu este perfect paralel cu linia aripii s-ar putea sa fie si asta o cauza.. sau din unghiul motor.
Nu te mai intreb daca profundorul este trimat pe zero ca banuiesc ca nu e cazul..
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#16 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 17 June 2010 - 11:04 PM

Vezi postareasmarius36, la Jun 17 2010, 07:22 PM, a spus:

I-am mutat CG-ul la 75-80 mm de BA si acuma la turatie mica pina la medie merge drept, dupa ce maresc turatia spre maxim incepe sa coboare iar in zbor pe spate urca foarte tare inca de la turatii destul de joase.



Are un comportament ciudat si pare a nu fi din cauza C.G. De ce spun asta ?! - anume - daca un model este greu de bot atunci cand il intorc pe spate ca sa mearga drept va trebui sa imping tare de profundor caci TOT in jos vine ! Al tau pe spate se duce in sus iar pe fata vine in jos.
Eu cred ca ar trebui sa mergi normal ( pe fata ) si sa trimezi profundorul pana merge drept in mai toate regimurile de viteza ( nu prea mica caci cade ) dupa care sa incerci si pe spate unde ar trebui sa mearga drept impingand foarte foarte putin de profundor.
Pentru testul dinamic al C.G.-ului si toate celelalte metode de trimare a unui aeromodel gasesti prezentata explicit pe site-ul lui ZOD toate aceste lucruri ( cu zborul pe spate la 45 grade, cu picajul si revenitul brusc fara motor etc etc. )

P.S.

Fa urmotorul test in simulator :

Trimeaza un model ( pe impins ) asa incat la viteza in mers drept sa vina in jos destul de tare dupa care incearca sa il intorci in mers pe spate si vezi daca nu o ia in sus ca al tau ?!

Corecteaza trimurile invers pana merge drept si verifica si pe spate.

Bafta !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu