Modelism - RHC Forum: Zborul la panta - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Zborul la panta cum se face??

#1 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 01 September 2004 - 03:36 PM

tocma sunt in plin proces de confectzionare a unei haripe fara motor.
cum zbor cu ea la panta?
o arunc in vant si incerc sa dau cercuri cu ea?
sau ?
vantu tre sa fie mai tare sau mai incet?
thanks
flying is my life...
0

#2 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 01 September 2004 - 04:11 PM

Pai ai nevoie de:
1. Panta de vreo 20m diferenta de nivel minim, degajata in fata si cat mai fara burta.
2. Vant
3. Model de planor

Lansezi si incerci sa te mentii in fata pantei, prin patrulari in forma de 8. la inceput e bine sa eviti virajele spre panta si treecerile in spatele crestei. Ascendenta se va gasi pana la 1/3 de la creasta in jhos pe panta sau uneori chiar mai mult. Cauta zonele unde urca mai bine, si ex[ploateaza-le. regimul de zbor trebuie sa fie la viteza corespunzatoare infundarii minime, insa daca vantul e mai puternic poti sa zbori si mai in viteza.
Cam asta ar fi in 2-3 vorbe.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#3 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 01 September 2004 - 04:21 PM

deci sa intzeleg ca dacas beiat cu deshte finutze pot sa ridic modelu mult mai sus fatza de punctul de lansare(sa zicem creasta).
am vazut la parapantisti asa ceva.se lansau prindeau ascendentza si se ridicau deasupra punctului de lansare.
ascendentza asta este de fapt o termika ?
sau un curent ascensional datorat vantului care bate spre panta?
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 01 September 2004 - 04:41 PM

Este vorba doar de curentul dinamic, si cu el poti sa urci peste creasta. Uneori termica este adusa de vant pe panta ta, de unde declanseaza, si atunci poate fi exploatata din zbor la panta cu castiguri de inaltime considerabile! De fpat locul cel mai bun de a cauta termica este pe pantele insorite, orientate spre vest sau sud.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#5 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 September 2004 - 04:47 PM

Poti ridica modelul cu mult peste nivelul de lansare si mai tarziu poti patrula si chiar in spatele tau dar sa nu depasesti creasta! Dupa creasta vei avea turbulente si nu mai poti reveni ( curenti laminari etc.). Acelasi lucru se intampla cand esti pe "capatul" dealului. Totdeauna sa cauti sa fi cu vantul cat mai perpendicular pe panta. Viteza vantului depinde si de model. Unele zboara la vant slab, altele la vant mai puternic. Eu prefer sa ma opresc la 3/4 din panta, daca dealul este suficient de mare, si sa patrulez cateodata chiar prin fata mea. Poti sa "pleci" cu vant din fata pana aproape de piciorul pantei dupa care sa planezi pana aterizezi in camp deschis la distante incredibil de mari. Ai nevoie de suprafete de comanda relativ mari si cursa la maxim fiindca vei executa viraje stranse cateodata la firul ierbi. Poti sa faci si touch-and-go incredibil de frumos.

Succes!
0

#6 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 September 2004 - 04:53 PM

Iote o poza! Este un deal superb aproape de limita judetzelor Alba cu Cluj. Soseaua se vede jos iar mai spre dreapta masina pana unde am putut parca. Vantul nu era perpendicular cu panta dar fiind suficient de puternic nu a fost problema. Urmeaza partea cealalta a dealului....

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 September 2004 - 04:55 PM

Aici "dau coltzul" si ma duc spre stanga.....

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 September 2004 - 05:01 PM

Ajuns in stanga tocmai ma intorc....Bineinteles acestea combinate cu diferite altitudini, viteza, looping si alte bunatati!

Eu ma bucur ca am incercat si permanent am pregatit o aripa special pentru panta fara motor. Urmeaza sa incerc si un planor de..."pseudoplanor" caci aterizarile fortate sunt iminente deobicei spre panta asa ca pentru inceput nu incerca cu un model scump si frumos!

Fisiere atasate


0

#9 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 01 September 2004 - 05:02 PM

bine
vantu bate spre panta.lansezi.
si la recuperare?
vii cu vantu in spate.
sau o lasi jos cu vant de lateral mai jos pe panta?
flying is my life...
0

#10 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 01 September 2004 - 05:03 PM

am scris mesajele in acelasi timp si .....
al meu a aparut dupa al tau...
deci cu vant lateral nu se poate veni la aterizare?
cat de dure sunt aterizarile?vorbesc de aripa de polistiren in general?
adika ceva genu relatiei

tz/tr,
timp de zbor/timp de reparat? :(

oricum superbe poze,pacat ca la buc ca sa dai de un deal tre sa mergi minim 50 km :(

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 01 September 2004 - 05:11 PM

flying is my life...
0

#11 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 September 2004 - 05:46 PM

SILVIU66, la 1 Sep 2004, 17:03, a spus:

timp de zbor/timp de reparat? :D
.....pacat ca la buc ca sa dai de un deal tre sa mergi minim 50 km :(

In principiu aterizezi cum poti.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif Eu prefer doua variante:1 ma duc putin mai jos de mine, intorc spre panta si vin cu vant din spate la aterizare ridicand usor de bot la impact..... :D 2 decat sa-l car dupa mine coborand de pe panta mai bine plec la aterizare si-l pun planat in camp deschis in zona masinii care oricum se afla cel mult la baza pantei ( prima poza este exceptie, acolo am urcat destul de mult ) De prins in mana se poate dar trebuie un pic de dexteritate.

tz/tr..? nu se pune! Nici macar nu a fost cazul sa-i schimb banda adeziva....cel putin la aripa nu i se poate intampla nimic deosebit. Nu acelasi lucru pot spune despre un planor....eu nu am incercat dar mi-au aratat altii cum arata un fuselaj dupa un zbor la panta.... 8)

Cat despre deal? Pai si eu am de mers fro 25 de km dar nu am panta buna asa ca aceste zboruri le-am cam facut in deplasare...Uite inca o poza! Este pe drumul ce deviaza de pe Oradea-Cluj catre Marghita. Aici am tras primul combat la panta!

Fisiere atasate


0

#12 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 02 September 2004 - 09:06 AM

Citeaza

Nu acelasi lucru pot spune despre un planor....eu nu am incercat dar mi-au aratat altii cum arata un fuselaj dupa un zbor la panta....

La Cluj am zburat cu planorul la panta, dar nu inainte de a-l intreba pe VOG cum se face. In concluzie
- trebuie avut grija la intoarceri pentru ca modelul se angajeaza rapid daca nu ai grija
- cu vantul din spate este foarte greu de controlat, deci trebuie tinut pe cat posibil cu vantul in fata
- aterizarea in siguranta se face jos la poala dealului. Binenteles ca daca esti expert merge si mai sus, dar trebuie sa aterizezi cu vantul din spate si la punct fix, terenul nepermitand locuri mari pentru aterizare.
Ma repet, asta este pentru planoare....
0

#13 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 September 2004 - 12:44 PM

@zozo
aripa se angajeaza usor?
ca vivi mai sus zice ca planoru se angajeaza rapid.
la aripa cum e ?
flying is my life...
0

#14 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 02 September 2004 - 01:14 PM

consider ca nu, dar evident aici intervine si viteza vantului...practic obtii diferite viteze de "inaintare" in functie de cat de tare bate vantul iar tu defapt aproape ca stai in loc in timp ce virezi ( explicatie babeasca....)

Silviu! Pur si simplu, ia-ti aripa sub bratz, cauta o panta si pune switch-ul de vant pe "ON" si da-i bataie! Inainte de a zbura prima oara tot Big m-a indrumat exact ca si pe tine. Am facut aripa, am iesit la o "denivelare" mai mica si n-am inteles ce trebuie facut...apoi am urcat un deal si i-am dat drumul! Daca ai pilotat vreodata aripa sau orice model sigur te vei prinde ce trebuie facut...e simplu! Experienta se va castiga zburand! Este identic ca si la zborul in termica ( teorie vs. practica ) care probabil va fi viitorul tau subiect....
0

#15 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 September 2004 - 01:18 PM

aripa am pilotat deja si e super.
ceva termica am zburat cu motoplanoru la clg cand am prins.cu termica nu mi s-a parut asa greu.
daca vezi pasarea ca sta acolo sus te duci si tu :D
da cu vantu asta mi-e frica ca pierd draq modelu.
si nare nici motor sa-l aduci acas' http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 02 September 2004 - 01:22 PM

SILVIU66, la 2 Sep 2004, 13:18, a spus:

da cu vantu asta mi-e frica ca pierd draq modelu.
si nare nici motor sa-l aduci acas' http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif

NU EXISTA! Este exclus sa-l pierzi! Doar daca treci de creasta sau de "coltzul" dealului! Daca zbori odata la panta, te vei prinde ce trebuie facut in situatii extreme sa nu-ti pierzi modelul....
0

#17 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 September 2004 - 04:29 PM

zozo, la 2 Sep 2004, 13:22, a spus:

SILVIU66, la 2 Sep 2004, 13:18, a spus:

da cu vantu asta mi-e frica ca pierd draq modelu.
si nare nici motor sa-l aduci acas' http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif

NU EXISTA! Este exclus sa-l pierzi! Doar daca treci de creasta sau de "coltzul" dealului! Daca zbori odata la panta, te vei prinde ce trebuie facut in situatii extreme sa nu-ti pierzi modelul....

si daca tzin modelu la nivelu ochilor ca sa zic asa sau mai jos n-are cum sa treaca de creasta
aripa asta a mea cica zboara si pe vant mai slab.
si inca o data:care e coltzu dealului? :D
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 02 September 2004 - 09:23 PM

Pai spre capetele dealului, si pe vai, apare efect venturi, adica fileurile de aer accelereaza. In plus pe capete fileurile au tendinta sa ocoleasca panta pe orizontala, nu urcand dealu, asa ca efectul dinamic ascendent este mult diminuat.

Este bine sa centrezi aripa putin mai spre bot, iar daca vantul este tare, poti chiar sa o lestezi putin.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#19 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2004 - 10:44 AM

Da' pot sa fiu indiscret si sa intreb unde ai tu de gand sa te dai la panta in Bucuresti? Au ai de gand sa zici ca e panta blocurile alea de langa Maracana, de roiesc ciorile pe langa ele?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#20 Userul este online   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 September 2004 - 11:28 AM

la panta in bucuresti o sa ma dau la panta de la calugareni pentru inceput...
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2007 - 08:52 AM

Radu_, la 12 Mar 2007, 22:46, a spus:

@Big
Nu, nu am mai zburat inca cu planor. O sa merg cu cineva prima data sa vad si eu despre ce este vorba. O bucata de elastic de unde cumpar? Fara pretentii prea mari, doar asa sa vad cum este.

Du-te in varful dealului (usor cu pianu' pe scari, ca i-a crescut burta ! :huh: ) cand e vant, arunca-l spre vale si zboara-l; ai doar grija la viraje, nu-l angaja, dar incearca sa le faci corect, fara sa pierzi viteza si/sau inaltime. Patruleaza MEREU cu fata usor spre vale (spun cu fata gresit: datorita vantului care va veni perpendicular pe fuselajul tau, vei fi nevoit sa corectezi devierea lui cu usoara contraderiva din directie, spre vale, NU din eleroane) si fa toate virajele spre vale, niciodata (in faza asta) spre deal. Zboara paralel cu dealul si daca vantul e suficient de puternic, o sa ai surpriza ca nu mai vrei sa te dai jos. Eleroanele foloseste-le sa mentii inclinarea dorita si directia ca sa mentii traiectoria corecta. Nu te juca numai din eleroane.
La aterizare eu nu sfatuiesc pe nimeni sa vina cu vant de spate, decat daca vrea sa aiba de lucru la reparatii.
Fa-ti la inceput un traseu relativ scurt, linie dreapta, viraj, linie dreapta viraj, ca niste 8-uri (hsqmyp); daca ti se pare ca te lasa vantul, nu dispera, aterizeaza si revino cand e vant mai bun.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#22 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 March 2007 - 10:36 PM

Multumesc Bogdane...foarte pretioase sfaturile. Nici nu ma gandeam sa "patrulez" in lungul pantei. am sa bag ceva simulator inainte pe Aerofly profesional de lux. Sa caut ceva peisaj compatibil.
Dar spune-mi...cand faci intoarcerea sa zicem spre stanga cu panta in dreapta, esti obligat sa inclini planorul spre stanga. In mod normal curentul orizontal va "apasa" planorul pe aripi. Ascendenta datorata pantei va ridica planorul. Cam care sunt reactiile in aceasta situatie?

La aterizare...daca ajungi mai jos ca varful pantei, va trebui sa aterizezi in panta si probabil va terebui sa urmaresti panta apasand pe bot, deci cu profundorul in sus putin. Tot aceeasi intrebare...curentul de aer orizontal nu va "infunda" modelul?

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 14 March 2007 - 10:38 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#23 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 March 2007 - 10:57 PM

O sa ma bag si eu in seama cu zborul la panta:

1. vei gasi ascendenta pe o treime a pantei incepand cu creasta

2. zboara in 8-uri, cu virajele tot timpul spre vant, adica cu mentinadu-te in treimea aia sus amintita

3. pe masura ce iei inaltime poti sa iesi usor in fata, adica in vanta, unde o sa vezi ca gasesti urcare ceva mai buna decat mai jos si mai putine urbulente

4. nu scapa modelul in spatele pantei unde vei intalni cu siguranta un rotor. daca panta are platou in varf, rotorul va fi de mai mici diemnsiuni insa va fi cu siguranta. Acest rotor are o zona descendenta si foparte turbulenta care sigur se termina in pamant pt modelul tau. daca totusi creste vantul si risti sa intri in rotor incearca sa urci cat de mult poti, cu botul in vant apoi sa fugi cu viteaza mare peste rotor. Undeva la h x 3 (h= diferenta de nivel a pantei) vei scapa de turbulenta si vei putea ateriza corect, cu vant de fata bien sur

5. exerseaza aterizarile in lungul pantei, si doar in cazuri de exceptie cu vant de coada

6. evita duzele si vaile, care prin efect venturi ,,sug '' (adica au viteza vantului pe orizontala mai mare si urcare mai slaba)

7. nu uita ca in spatele oricarui obiect este turbulenta, siaj, rotor, fie el de mici diemnsiuni (masini, pomi etc)

8 . experimenteaza diferite viteze de zbor cu planorul tau sa descoperi acolo unde ai infundarea minima, deci urcarea maxima in ascendente

9. daca vantul este puternic o sa-ti fie greu spre imposibil sa experimentezi cu succes ce spuneam mai sus ca va trebui in mod clar sa-i dai viteza pt a nu te duce cu spatele, in spatele pantei

10. invata sa zbori urmarind traiectoria aparatului nu unde tinteste el cu botul. Asta insemana sa inveti sa zbori cu deriva de vant.

11. cauta zonele cu urcari bune si fa acolo virajele. Pe viraje pierzi mai multa inaltime, deci vei compensa facandu-le acolo unde ai ascendenta mai buna

12. pune o panglica pe antena emitatorului si verifica frecvent directia si viteza vantului. e important sa sti exact de unde bate si ce efecte are

13. daca prinzi o zi buna o sa ai parte de termodinamica, adica de termica purtata de vant pe panta ta si care va declansa acolo. La inceput nu lasa modelul sa treaca in spatele pantei din dorinta de a fructifica aceste delicatese. Dar cu timpul nu le lasa sa scape necalarite! Urca binisor si doar daca ai macar 30m peste creasta, la verticala ei, da-o pe spirala. dar despre termica hai sa vorbim in alt subiect sa nu facem varza zbporul la panta.

14. invata sa zbori corect, sa virezi corect si eficient, fara glisade si fara derapaje. Vireaza frumos din eleroane dar compenseaza cu directia. Si nu uita sa sustii usor virajul prin tragere usoara. O sa vezi ca la panta e important sa sustii virajul.

Hai ca te-am stricat de cap! Bafta!

big
FROGS CAN FLY!
0

#24 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2007 - 12:31 PM

Radu_, la 14 Mar 2007, 22:36, a spus:

cand faci intoarcerea sa zicem spre stanga cu panta in dreapta, esti obligat sa inclini planorul spre stanga. In mod normal curentul orizontal va "apasa" planorul pe aripi.
La aterizare...daca ajungi mai jos ca varful pantei, va trebui sa aterizezi in panta si probabil va terebui sa urmaresti panta apasand pe bot, deci cu profundorul in sus putin. Tot aceeasi intrebare...curentul de aer orizontal nu va "infunda" modelul?

Desi a ramas putin de spus dupa dizertatia Bigului, te linistesc spunandu-ti ca virajul la panta se aseamana ca aerodinamica cu orice viraj la care vantul iti este perpendicular pe directia de inaintare inainte de initierea lui. Daca ai viteza suficienta, nu ai de ce sa iti faci griji. Vezi, ca la voi, pe Lempes, aveti o zona minunata in care poti ateriza pe o suprafata plana (arata ca o terasa), dar cu vant din travers. Foloseste elicea atincuplu sa nu te intoarca cu spatele.

Ce mai zicea Big si vreau sa accentuez: vei constata ca la unele momente, planorul zboara cu botul un pic spre vale, dar traseul lui va fi corect (sau nu); asta vine de la ampenajul vertical (cel mobil si cel fix) care, fiind sub actiunea vantului lateral o sa-ti intoarca botul spre vant: lasa natura sa-si faca treaba, ca e de bine.

Incearca sa-ti iei gandul (macar la inceput) de la aterizarea in varfu pantei: vei avea sansa sa treci de el si intri in rotor, turbulente, balamuc, atelier, etc. Aterizarea fa-o acolo unde urca mai putin, dar pe de alta parte, tu vei lansa acolo unde urca mai mult, adica in centrul pantei batute de vant, iar sa aterizezi departe de tine e iar o gresala.

Curentul orizontal va infunda modelul, dar daca exista o componenta ascensionala, iar suma astora e cu plus, e de bine; oricum, la modelul ala relativ mic(si in functie de polara profilului, necunoscuta), viteza de infundare minima (optima?)s-ar putea sa fie mai mica la viteze mai mari decat la viteze mici. Pai curentul infunda modelul, dar daca tu vrei sa aterizezi, ce te deranjeaza?

Vezi, aici sunt asa de multe chestii cu care jonglezi, ca nu mai iesi la lumina daca nu retii doar cateva chestii esentiale pentru inceput; dupa ce faci primele zboruri, o sa incepi sa fructifici ascedenta si sa micsorezi motivele care tie iti scad altitudinea (viraje incorecte, viteze prea mari sau prea mici, etc). Nu-ti face griji, daca curentul de panta e suficient, o sa fii surprins ca planorul zboara mai bine daca il lasi tu in boii lui, decat daca intervii.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#25 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 March 2007 - 02:37 PM

Poate ca se reia subiectul cu experientele pozitive si negative ale celor care au experimentat zborul la panta si nu numai. Poate ca incape aici orice post despre zborul fara motorizare.
Multumesc.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#26 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 10:54 PM

Super povetzele, pacat ca am descoperit faza cu turbioanele create de masinile parcate pe creasta too late. Noroc ca era vorba de EZ si nu a fost mare lucru. Apropos Radu, daca ai la indemana, fa-ti mana mai intai mana cu un polistiren ceva... eu de cateva wichend'uri incoace ma dau cu EZ'ul la panta pentru a prinde spilu' si asta impreuna cu parapantistii si mai ales cu Dragos, alias Pegasus care e meteorologul si topologistul meu de incredere, el are ultimul cuvant in alegerea pantei pentru ziua respectiva.
Banuiesc ca si la Brasov avetzi de unde alege pentru diferite orientari ale curentilor de aer.

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 15 March 2007 - 10:55 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#27 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 March 2007 - 11:25 PM

Citeaza

Silfax

eu de cateva wichend'uri incoace ma dau cu EZ'ul la panta pentru a prinde spilu'


Eu nu am EZ oare Cessna o fi de folos la asa ceva?

am un autopilot...poate sa gestioneze comenzile unui planor sau ale unui avion. Oare merita sa ma incurc cu el pe planor?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Radu_: 15 March 2007 - 11:26 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 March 2007 - 11:33 PM

Imi cer scuze deoarece am mai postat in alt subiect acest video. Sper sa nu se supere nimeni.
Dar este un zbor la panta foarte reusit al unui planor destinat acrobatiei....zic si eu.
http://www.rcuvideos.com/view_video.php?vi...a4a986bc33f3d3e

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 15 March 2007 - 11:34 PM

0

#29 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

  Postat 16 March 2007 - 08:44 AM

cel mai bine zboara la panta planorul .. daca ai si motor pe el e super .. pt ca daca pierzi inaltime prea mult si nu il poti ridica cu ajutorul curentilor ii mai bagi putin motor si esti inapoi sus ..
profilul ideal pentru vand mai puternic ca da ai succes la stat in aer este cel laminar .. eu de vreo 3 saptamani merg cu colegii la club la bzor la panta si e super .. noi aici in suceava avem multe pante si in plus avem si statie meteo la club .. care ne indica intensitatea si directia vantului .. care ne ajuta f mult in a alege modelul si panta la care vom merge ... BAFTA .. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
0

#30 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 March 2007 - 08:49 AM

Daca vintul e tarisor, si cessna ta usoara si aerodinamica, atunci zboara binisor la panta. E foarte buna de invatat si adulmecat.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu