Acciden Mig 21 Lancer
#1
Postat 26 August 2004 - 06:19 PM
Nu au fost raniti grav ! cel mai grav este propriatarul casei care este cu cateva zgarieturi si este speriat de moarte !
Este in ancheta accidentul !
asteptam rezulatatele
#3
Postat 26 August 2004 - 07:54 PM
Allex, la 26 Aug 2004, 19:16, a spus:
:D)))))))))
Asteptam sa vedem ce o sa se intample sau cu ce o sa ne minta astia de la stiri....in schimb sa fim multumiti ca pilotii sunt ok!!!!!!!!!
ba sunt multumit ca si proprietarul casei e OK... e cam stupid sa mori pentru ca-ti cade migu' in cap...
si intr-adevar ceru' e asa de mic (ca spatiu) ca n-au mai avut loc unu' de altu...
cum pana mea mah sa te ciocnesti cu altu` in aer? :D
MIG-29
#6
Postat 26 August 2004 - 09:01 PM
si in sansiona o fata e lovita si un barbat cu piciorul rupt !
Nu cunosc cauza
#7
Postat 26 August 2004 - 10:06 PM
fetita ranita are 13ani
PS. in ultimi 10 ani s-au prabusit 18 miguri
#8
Postat 27 August 2004 - 06:59 AM
Doua MIG-uri s-au ciocnit in aer
* Pilotii au scapat prin catapultare * Ciocnirea s-a soldat cu ranirea unui satean din Santioana
Doua avioane de lupta Mig 21 Lancer, apartinand bazei aeriene de la Campia Turzii, s-au ciocnit in aer in timp ce participau la un zbor de instructie. Cei doi piloti s-au catapultat si au scapat cu viata. Accidentul s-a produs aseara, in jurul orei 18, in zona localitatii Cristesti din judetul Mures. La momentul inchiderii editiei, nu se cunostea in ce masura pilotii sunt sau nu raniti, dar doctorul Raed Arafat, coordonatorul serviciului medical de urgenta SMURD din Targu Mures a declarat ca unul dintre ei ar fi suferit rani usoare. Cei doi piloti sunt locotenent-comandorul Mircea Petrescu si capitanul Aurelian Nita. Evenimentul de ieri este primul accident aviatic din Romania in care sunt implicate simultan doua aeronave Mig. Ultimul accident cu un avion Mig 21 Lancer avusese loc in septembrie 2003 in judetul Cluj, cand pilotul nu a mai apucat sa se catapulteze. In ciuda numeroaselor accidente in care au fost implicate in ultimii ani, aparatele Mig 21 Lancer vor fi mentinute in serviciul Armatei Romane pana in perioada 2010-2012. Un localnic din satul Santioana, in a carui curte a cazut unul dintre aparate, a fost ranit la picioare. Unul dintre avioane s-a prabusit in apropierea Bisericii Reformate din comuna Cristesti, iar celalalt in satul Santioana. Purtatorul de cuvant al MApN, Gelaledin Nezir, a afirmat ca aparatele au decolat de pe aeroportul militar de la Campia Turzii, acestea participand la un exercitiu militar. Potrivit purtatorului de cuvant al MApN, ambele aeronave au fost distruse. La fata locului s-au deplasat un elicopter de cautare al MApN si o comisie complexa de ancheta. Pompierii militari au fost anuntati cu privire la incident la ora 17,52 si au intervenit cu doua autospeciale la Cristesti si cu una la Santioana. Accidentul aviatic din Mures, al saptelea pentru MIG 21-Lancer Accidentul aviatic de joi, din judetul Mures, este al saptelea incident de aceasta natura in care au fost implicate aparate MIG 21-Lancer, aflate in dotarea Fortelor Aeriene Romane. In cei opt ani de exploatare s-au inregistrat sase accidente de aviatie cu MIG 21-Lancer. Primul s-a produs in 17 august 1999, cand un aparat al Bazei Aeriene 95 a fost distrus, dar echipajul s-a salvat (cauza: eroare in tehnica pilotajului). A urmat in 13 iulie 2001 un avion al SC Aerostar Bacau, care a fost distrus, dar echipajul salvat (cauza: eroare in tehnica pilotajului). In 21 februarie 2002, un avion de la Baza Aeriana 86 a fost distrus, pilotul a decedat (cauza: o pasare). In acelasi an, o luna mai tarziu, mai exact in 26 martie, un aparat al bazei Aeriene 71 a fost distrus, pilotul a reusit sa se salveze (cauza: defectiune tehnica). In octombrie 2002, un MIG 21-Lancer de la Baza Aeriana 95 s-a prabusit, dar echipajul s-a salvat (cauza: o pasare). Ultimul accident a fost in 25 septembrie 2003, in care avionul Bazei Aeriene 71 a fost distrus si pilotul a murit (cauza: dezorientare spatiala). In nici unul dintre aceste accidente nu a fost incriminata modernizarea aparatelor MIG 21. Pana acum, 65 la suta dintre defectiunile inregistrate la MIG-urile 21-Lancer au fost la partea nemodernizata. Avand in vedere numarul de defectiuni raportat la numarul de zboruri, avionul prezinta o fiabilitate foarte buna pentru clasa sa, spun specialistii din domeniu. La sfarsitul anului trecut, Fortele Aeriene Romane aveau in dotare 101 avioane MIG 21-Lancer modernizate, dintre care doar 58 zburau si alte 100 de aparate MIG 21 nemodernizate, care si-au epuizat resursele de zbor, declara, intr-o conferinta de presa, seful SMFA, general locotenent Gheorghe Catrina. Intentia sefilor Armatei este ca avioanele MIG 21-Lancer sa fie utilizate pana in 2010-2012. MIG 21-Lancer reprezinta varianta imbunatatita a avionului sovietic MIG 21 si exista in urmatoarele variante: aer-sol, cu simpla comanda (Lancer A), aer-sol cu dubla comanda (Lancer :mellow:, aer-aer cu simpla comanda (Lancer C). Caracteristicile avionului sunt: anvergura: 7,15 m, lungime: 15,76 m, inaltime: 4,2 m. Greutate: gol - 5.200 kg, greutatea maxima fiind de 8.745 kg. Performante: viteza maxima - 2.250 km/h, viteza ascensionala: 295 m/sec., viteza de aterizare: 270 km/h, plafon de serviciu - 18.000 m, raza de actiune - 900 km.
Citat din adevarul www.adevarulonline.ro
Imagini atasate
#9
Postat 27 August 2004 - 07:12 AM
Nu-i bai ca mai tastam cate o litera aiurea - e scuzabil. Dar, va rog, incercati sa fiti mai atenti la dezacorduri si alte alea.
Mi-a luat ceva timp sa ma bunghesc ce carevasazica cu "sansiona". Macar daca era scris cu MAJUSCULA, poate ma dumiream mai repede.
Valteras Agramaticalul
#10
Postat 27 August 2004 - 07:18 AM
#12
Postat 13 September 2004 - 03:33 PM
Insa nu are rost sa ne punem mintea cu presa ,,care este'', asa cum este. Am mai scris undeva despre aberatiile scrise si nu vreau sa repet ca sa nu obosesc pe nimeni.
Bine ca s-au catapultat si ca nu au facut alte victime.
Big.
#13
Postat 14 September 2004 - 07:54 AM
Cu rabdare si ciocan.
#14
Postat 18 September 2004 - 11:02 AM
Ma intrebam, daca ar fi fost sa se mediatizeze si pe vremea lu' impuscatu' toate accidentele de aviatie sau de alta natura, acum am fi fost deja imuni..., caci ele se intamplau si in trecut (ma refer acum la cele aviatice si in acest sens a se vedea elicile din cimitirele Bacau, Craiova etc.), dar nu stia multa lume de ele... poate asa doar din cand in cand de la o Europa Libera sau Vocea Americii.
Acum preponderenta in informatie o are senzationalul mentalitatii de mahala, fenomenalul de 2 lei si ineditul de duzina... efectiv ti-e scarba sa te mai uiti la stiri... iar aici sprijin politica celor de la CNA, de a mai cenzura si nuanta stirile, poate nu intotdeauna se justifica rationamentul lor, dar in ultima vreme le-am dat dreptate...
Hai ca deja bat si eu campii... ne mai citim noi, pa!
#18
Postat 29 September 2004 - 01:08 PM
Pe mine personal ma oftica la culme ca nishte putzoi, facutzi peste noapte reporteri (?????) scriu despre aviatia militara, despre miguri si-n general despre nishte lucruri despre care nici nu shtiu cum arata, cu ce se mananca, etc.etc. Chestia mi se pare cu mult mai grava atunci cand chiar reporteri cu vechi state de serviciu fac reportaje aiuristice despre nishte oameni pe care n-au incercat sa-i intzeleaga....
Totzi scriu ca se prabushesc migurile.....
Sa citeasca draku "Aviation Week & Space Technology" sa vada cate F14, 16, 18, Tornado shi Harrieruri se prabushesc pe mapamond, SAPTAMANAL...
Dar totzi aceshti vajnici manuitori ai penei nu se intreaba:
-ce-o fi cu pilotzii ashtia de miguri de la noi? au ei ce le trebuie? cat gaz au voie sa arda anual pentru antrenament? cate ore de zbor se pot antrena cu gazu' ala?? cata munitzie au voie sa traga? au unde locui, shi CUM locuiesc acolo unde locuiesc? daca sunt la vreo baza la draku-n praznic, cum se descurca familiile lor cu serviciul, shcoala pentru copii, etc-etc-etc---
Totzi scriu, da' nimeni nu are curaj sa ceara sa zboare, asha, pentru documentare (daca ar fi posibil, cu o dubla) o interceptare noaptea in grele, cu tot tacamul (shi pe multzi dintre politicieni mi-ar place sa-i vad intr-o astfel de situatzie :lol: ).... sau macar o zona de acrobatzie intre 0m shi Hmax.....
sa vada shi ei cu ce se mananca migurile....
Iar pentru pilotzii de miguri, foshti shi prezentzi, AM ONOAREA!!!
#19
Postat 29 September 2004 - 02:42 PM
si sa nu deschida careva gura cu salarii sau orice altceva ca degeaba.
cat despre reporteri ei au sarcina sa-si vanda marfa si atunci ce sa zica...
nu vreau sa apar reporterii!
#20
Postat 29 September 2004 - 09:59 PM
pitts, la 29 Sep 2004, 13:08, a spus:
Pe mine personal ma oftica la culme ca nishte putzoi, facutzi peste noapte reporteri (?????) scriu despre aviatia militara, despre miguri si-n general despre nishte lucruri despre care nici nu shtiu cum arata, cu ce se mananca, etc.etc. Chestia mi se pare cu mult mai grava atunci cand chiar reporteri cu vechi state de serviciu fac reportaje aiuristice despre nishte oameni pe care n-au incercat sa-i intzeleaga....
Totzi scriu ca se prabushesc migurile.....
Sa citeasca draku "Aviation Week & Space Technology" sa vada cate F14, 16, 18, Tornado shi Harrieruri se prabushesc pe mapamond, SAPTAMANAL...
Dar totzi aceshti vajnici manuitori ai penei nu se intreaba:
-ce-o fi cu pilotzii ashtia de miguri de la noi? au ei ce le trebuie? cat gaz au voie sa arda anual pentru antrenament? cate ore de zbor se pot antrena cu gazu' ala?? cata munitzie au voie sa traga? au unde locui, shi CUM locuiesc acolo unde locuiesc? daca sunt la vreo baza la draku-n praznic, cum se descurca familiile lor cu serviciul, shcoala pentru copii, etc-etc-etc---
Totzi scriu, da' nimeni nu are curaj sa ceara sa zboare, asha, pentru documentare (daca ar fi posibil, cu o dubla) o interceptare noaptea in grele, cu tot tacamul (shi pe multzi dintre politicieni mi-ar place sa-i vad intr-o astfel de situatzie :lol: ).... sau macar o zona de acrobatzie intre 0m shi Hmax.....
sa vada shi ei cu ce se mananca migurile....
Iar pentru pilotzii de miguri, foshti shi prezentzi, AM ONOAREA!!!
crezi ca mai intereseaza pe cineva ????????inafara de momentul de dupa catastrofa restu e ...o mare necunoscuta, abia dupa aia lumea s-ar putea interesa de cine si cu ce se mananca aviatzia in rest suntem necunoscuti, oricum cred ca asa e uneori mai bine necunoscut... nebagat in seama de nimeni , te poti integra mai bine in multime, ajungi sa cunosti lumea si de jos in sus......
iar familia .... mi-e frica sa ma gandesc la asa ceva...dar trebe musai
#21
Postat 30 September 2004 - 11:43 AM
sa ne inchipuim ca un mahar din ala care va face bugetul (ca stie el bine cat va trebuie!!!) vine un unitate sa vada-monsher-avioanele...cei de acolo il primesc bine-merci cu haleala-bautura-macheta-de amintire-cu migu'-il duc la pista si ii propun sa imbrace un costum de zbor pentru poza-de-suvenir-de-amintire....si ca poza sa fie mai convingatoare, il urca in dubla in care deja se afla pilotul.....il invita in cockpit pentru poza, pilotul si el, legaturile facute intre mahar si avion, si apoi, in casti:ALARMA!!! cupolele trantite, gaz, si la intrebarea maharului cum ca ce se intampla, pilotul sa-i spuna ca e alarma reala si e singurul apt sa-i faca fata...asta in timp ce avionul este in fortaj!....apoi exercitiul de lupta pentru combaterea tintei, cu traseu NEAPARAT pe sub podul de la Cernavoda, Valea Prahovei si brusc in stratosfera, dupa o tinta care ba vrea la 18000, ba la 0m, asa cale de vreo juma de ora...n-are importanta ce face in timpul asta maharul (m-as angaja sa curat eu carlinga dupa aterizare, daca scenariul ar putea fi dus la indeplinire), dar dupa aterizare, sa fie intrebat ce parere are de munca baietilor care fac treaba asta,(datorita careia el MAHARUL bese linistit noaptea in plapuma) jucand-alba-neagra, calare pe o "racheta", cu banii dati cu "larghete" de maharul respectiv....
Stiu ca sunt tampit, dar de cate ori ma gandesc la asta, mi se umfla pipota in mine....de fericire!
#22
Postat 01 October 2004 - 08:18 AM
pitts, la 30 Sep 2004, 11:43, a spus:
Stiu ca sunt tampit, dar de cate ori ma gandesc la asta, mi se umfla pipota in mine....de fericire!
Bei Pittsule!
Alooooo! Desteptareaaaaaa!
Bre monsher, podul de la Cernavoda nu e pa Valea Prahovei ca p-acolo am fost io si nu era! Cred ca e pa valea Somesului, mai degraba!
Si oricum, Valea Prahovei nu e in stratosfera - ce dreaku sa caute maharu' in stratosfera? Nici nu stie la ce latitudine vestica e aia!
...curat tampit, monsher! Poti sa te apuci de scris scenarii!
(Io ma bag de regizor, ca si mie imi plac dintrastea!)
Pa afish scriem asa:
SHANTAJAREA MAHARLULUI
sau cum se definitiveaza bujetul la aviatia militara
Scripraitar: Marius "Pitts" Conu
Dairector: Florin "Valteras" Dumitru
Liiding ector: ... Mamutzelu ...
#23
Postat 01 October 2004 - 10:59 AM
Unde ne ducem? nu stiu poate inspre bine... poate asta e binele... dar nu prea crediar daca intr-o zi o sa vedeti la TV ca am cumparat F16 fiti siguri ca aparatura din mig-uri nu e pe ele ci la drak in praznic....si atunci voi scoate o coala alba si voi depune rapid o demisie scurta... asa se merita!
#24
Postat 01 October 2004 - 12:07 PM
Lipsesc pana in 9 inclusiv, dar cand ma intorc, poate vedem impreuna o caseta mishto. Unul dintre prietenii mei de aiurea, Harald Simon pe nume, fost pilot de Tornado (retras la 42 de ani din motive de "vrut altceva"....), actualmente zburator la un club privat de zbor (AT-6, Piper Cub, alea-alea) mi-a facut cadou o caseta video filmata din cockpit, la ultimul lui training in Canada (Maple Flag). O ora jumate de zbor prin defileuri, vai de rauri, lins copacii, speriat renii, chestii-trestii....
Ca un amanunt: pretenul Harald care are acum 44 de ani, a inceput ca pilot pe F4 Wild Weasel, apoi fro 17 ani pe Tornado......
Am incercat sa atasez niste poze trimise de el, cu approach la Palma de Mallorca (in drum spre Germania)....dar n-a iesit :wub:
#25
Postat 01 October 2004 - 12:09 PM
Pai, pentru orice avion de talia migului, Valea Prahovei e fata de podul de la Cernavoda mai aproape ca apartamentul meu fata de chioscul din colt :(
D' ziceam, ca daca tot decoleaza de pe Borcea, s-o ia cap-compas Valea Prahovei via Pod.......
#27
Postat 01 October 2004 - 03:08 PM
Citeaza
Aici trebuie sa te contrazic. In afara de SUA, Rusia si alte cateva state, nimeni nu scoate bani din aviatie. Aviatia este una din partile componente ale unei armate iar orice armata mananca bani. Ca se mai scoate un ban din casete, embleme si alte chestii e altceva si cred ca reprezinta doar o mica parte din buget. Asa cum spuneam, exista state care scot cu adevarat bani cu ajutorul armatei. De ex. unii intra cu forta in Irak cica sa-l caute pe unu' binladen, altii se tot bat cu cecenii si lista poate continua.
In concluzie, trebuie sa ne consolam cu aviatia militara romana. Personal nu o vad prea bine....