GF 26I benzina probleme si solutii
#1
Postat 19 March 2010 - 10:32 PM
Problema : nu poate fi pornit la pala !
Incapatanarea mea m-a facut sa incerc sa-l fac sa porneasca "la pala" folosind nenumarate subterfugii dar degeaba.
Unica problema sesizabila in acest moment fara a demonta motorul este compresia foarte slaba la rece; practic invarti elicea cu degetul fara efort. Asta clar ca nu e in regula dar functionarea f.buna dupa pornire nu "cupleaza"cu lipsa de compresie (segment uzat prematur, etc.). Banuiala mea este ca segmentul are libertate de miscare in canalul din piston numai dupa atingerea unei anumite temperaturi.
Cam asta e !
Pareri ?
#2
Postat 20 March 2010 - 12:17 AM
#3
Postat 20 March 2010 - 02:16 AM
Al doilea nu vroia, dar dupa un timp pleaca si asta fara sa fi reglat nimik, nici nu mi-am batut capul.
Asa e, compresia e ciudat de slaba, dar se pare ca asa sunt toate. Si datu' la pala e o arta :D, nu?
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#4
Postat 20 March 2010 - 08:28 AM
nu a fost niciodata sub capotaj deci racire din plin ...
@ typer
daca zici ca si ale tale au compresia slaba dar merg bine cred ca am sa-l las pe mana demarorului si asta e ...
#5
Postat 20 March 2010 - 09:45 AM
Eu am motoare care au peste 200 ore de functionare si au compresie beton,indiferent daca e cald sau rece.
Si e bine de retinut,un motor cu aprindere prin scinteie daca e rotit suficient de repede,chiar daca are compresie aproape 0,porneste.
Sunt curios ce turatie de relanti ai.Daca nu poti scadea sub 1800 rpm fara sa se opreasca motorul,asta daca carburatorul e reglat bine,inseamna ca motorul si-a trait viata...
#6
Postat 20 March 2010 - 10:40 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#7
Postat 20 March 2010 - 02:07 PM
Ce parere aveti despre:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXYUS4&P=0
Multumesc.
#8
Postat 20 March 2010 - 03:36 PM
@MLGore
Honuirea nu are nici o treaba cu a mentine sau nu filmul de ulei.Asta e o proprietate a uleiului.Cu cit mai bun uleiul,cu atit temperatura de rupere a filmului e mai mare.Cit despre avans si reglaj carburator eu iti misc 5 grade avansul la 3W-ul meu (3W28i)care de altfel porneste la prima pala si dupa aia te las pe dumneata sa-l pornesti.5 grade e optic aproape insesizabil.Tot aia se intimpla daca rotesc L 1/4 rotatii stg sau dr.
Daca segmentii sunt supraincalziti si nu mai preseaza pe cilindru,poti sa ai oglinda in interior,tot degeaba.De altfel eu pun pariu ca daca se desface motorul,lucru foarte usor de altfel,o sa se gaseasca pe cilindru multe urme ca si cum ar fi fost slefuit cu smirghel de 4oo(adica extrem de fine) si segmentii decaliti,adica nu mai arcuiesc pe suprafata interioara,iar distanta intre capete va fi mai mare de 1mm.
Solutia in acest caz este inlocuirea cilindrului si segmentilor.
Mi se pare ca Husqvarna Husky are un cilindru de 35cc care intra la fix pe carterul de la Gf 26I
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 20 March 2010 - 03:40 PM
#9
Postat 20 March 2010 - 05:33 PM
nitrometan, la Mar 20 2010, 03:36 PM, a spus:
Honuirea nu are nici o treaba cu a mentine sau nu filmul de ulei.Asta e o proprietate a uleiului.Cu cit mai bun uleiul,cu atit temperatura de rupere a filmului e mai mare.Cit despre avans si reglaj carburator eu iti misc 5 grade avansul la 3W-ul meu (3W28i)care de altfel porneste la prima pala si dupa aia te las pe dumneata sa-l pornesti.5 grade e optic aproape insesizabil.Tot aia se intimpla daca rotesc L 1/4 rotatii stg sau dr.
Daca segmentii sunt supraincalziti si nu mai preseaza pe cilindru,poti sa ai oglinda in interior,tot degeaba.De altfel eu pun pariu ca daca se desface motorul,lucru foarte usor de altfel,o sa se gaseasca pe cilindru multe urme ca si cum ar fi fost slefuit cu smirghel de 4oo(adica extrem de fine) si segmentii decaliti,adica nu mai arcuiesc pe suprafata interioara,iar distanta intre capete va fi mai mare de 1mm.
Solutia in acest caz este inlocuirea cilindrului si segmentilor.
Mi se pare ca Husqvarna Husky are un cilindru de 35cc care intra la fix pe carterul de la Gf 26I
Am impesia ca vorbim discutii: honuirea exact pt mentinerea peliculei de ulei se face (urmele alea pe care le vezi tu ca fiind facute cu smirghel de 400 sunt de fapt honuirea). In esenta, honuirea reprezinta prelucrarea prin aschiere a suprafetei cilindrului cu ajutorul unor pietre abrazive speciale ce descriu o miscare dute-vino dealungul axei cilindrului precum si o miscare de rotatie in jurul acesteia, rezultatul fiind niste santuri extrem de fine ce apar ca un "filet" cu multe inceputuri pe suprafata cilindrului. Arta procesului fiind gasirea unui unghi si a unei adancimi astfel incat uleiul sa adere bine la suprafata si compresia sa fie optima, cu o frecare minima.
O mini referinta gasiti aici, in realitate procesul fiind mult mai complex si mai important decat pare: http://en.wikipedia...._(metalworking)
Capacitatea de aderare a unui ulei la o anumita suprafata depinde la fel de mult de natura suprafetei cat si de vascozitatea uleiului. La o suprafata perfecta, uleiul, cat de bun ar fi, nu adera (incearca pe Teflon).
Eu nu vorbeam de avansul initial, ci de cel dinamic, in mers, mai citeste o data. Clar ca pornirea e influentata mult de avansul initial, dar nu are nici o treaba cu avansul dinamic (cel dependent de turatie sau centrifugal cum mai era numit).
3W-ul tau nu are cum sa porneasca la prima pala, din constructie. Poate la a treia: http://www.3w-modellmotoren.com/fileadmin/...gnition_4_1.pdf citeste info about red led
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 20 March 2010 - 05:45 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#10
Postat 20 March 2010 - 05:48 PM
#12
Postat 20 March 2010 - 07:15 PM
Corect cu a treia pala,eu sunt mai catolic decit papa si am RCEXL si porneste LA PRIMA PALA daca motorul nu e sec sau innecat.Motorul l-am cumparat ff putin folosit si fara aprindere (Ebay sa traiasca,deoarece am dat pe el cit pe un chinez ieftin)
Cu honuitul discutam pina miine si nu terminam,insa eu nu am avut nici o ocazie de a vedea la vreunul din zecile de cursuri la care am luat parte vreo referire precum ca honuitul ar tine uleiul pe cilindri.Lucrez ca tehnician service de 20 de ani si am fost scolit pe la marci care au un cuvint greu de spus pe piata auto in general.Teorie putem face toti,practica ne omoara.Spre exemplu,poate imi spui si mie @MLGore cum se honuiesc cilindrii de aluminiu,ca sunt tare curios...Si aia tin si ei uleiul pe pereti.Si crede-ma,la un motor nou de VW de 1,6 monobloc de aluminiu,cilindrii sunt la motorul nou OGLINDA,fara nici cea mai micuta urma de nimic.la scuterele si motocicletele monobloc de aluminiu,suprafata interioara este OGLINDA.Si apropo,ia niste ulei TOTAL INEO 5W30 si pune intr-o tigaie teflonata.Daca ala nu adera la suprafata cind intorci tigaia in ce pozitie vrei dumneata,chiar si la 200 grade,beau eu restul de bidon...
Lubrefiantii din ziua de azi au proprietati care chiar acu 5-6 ani erau de neconceput.Vezi de exemplu cam ce poate uleiul MOTUL 800.Acu 5-6 ani nimeni nu indraznea macar sa afirme ca se poate ca un motor in 2 sau 4 timpi racit cu aer sa mearga la 140 grade.Cu MOTUL 800 se poate si pina la 220 grade(practic dovedit pina la 200 in curse la clasa de 125,150 si 175cc.
Multi colegi forumisti au tendinta de a scrie/spune /sustine ceea ce citesc in alta parte,eu sunt practician,nu fac teorie cu clientul sau oamenii cu care lucrez.Eu vorbesc din experienta.
Si haideti sa nu facem varza topicul omului.Omul vrea solutii.Ca sa i le dam colaborind toti,trebuie ca motorul sa fie desfacut si eventual sa vedem si ceva fotografii.Doar atunci putem sa ne dam cu parerea si sa-i dam omului o solutie mai mult sau mai putin amara...
#13
Postat 20 March 2010 - 09:20 PM
Daca la cat de "scolit" esti, nu stii de ce se honuieste cilindrul...imi pare rau.
Am foarte mari dubii ca super masinile de care pomenesti au cilindri din aluminiu. Poate aluminiu cromat. Ceea ce nu prea-i acelasi lucru.
Pace tuturor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 March 2010 - 09:21 PM
#14
Postat 20 March 2010 - 10:58 PM
Dar eu te-as intreba ,prietene, cite motoare ai desfacut dumneata pina acuma si de la citi producatori?10,20,poate 100?
Si nu stii ca exista tendinta de a inlocui blocul motor din fonta cu monoblocul de aluminiu?De ce?La cita scoala am eu,nu pot sa iti explic,trebuie sa gasesti explicatia singur.
Si nu ma supar,ca sunt obisnuit ca multi oameni care nu au nici o tangenta cu motoare dar care au o oarecare baza teoretica dobindita googalind(scuze de cuvint,dar ceva mai potrivit nu am gasit) sa se dea mari specialisti.
Cunosc personal pe dom doctor docent care preda masini termice si motoare cu ardere interna la noi la universitate si vine la mine de ani buni sa isi repare masinile,ca el TEORETIC stie,dar PRACTIC habar nu are.
Apropo,cind faceam eu practica la Uzina de reparatii Auto de la noi din oras,prin anii 84,orice motor RK se LEPUIA.Si tinea mai mult ca ala iesit din fabrica,fiindca aia nu aveau timp sa mai piarda timp si cu lepuitul.Si se tinea uleiul si pe cilindrii aia,chiar daca era ulei infect rominesc.
Nu fac afirmatii gratuite ca nu imi place.
Iar facem praf topicul omului...
#15
Postat 21 March 2010 - 02:13 AM
1. Intr-un motor perfect, in care segmentul racleur, gresit numit ''de ungere'', isi face treaba, tot uleiul este curatat. Asa incat ceilalti segmenti si pistonul propriuzis nu sunt unsi. Honuirea face ca in santurile de pe cilindru sa ramana uleiul care va unge pistonul si segmentii.
2. Nu stiu ca in uniunea europeana cromatul cilindrilor este interzis.
3. Blocul motor este una si cilindrul propriuzis este alta. La super masinile la care ai acces, daca cilindrii sunt uzati, schimbi tot blocul motor?
4. Tu vrei sa spui ca cilindrul este din aluminiu? Fara un strat de crom? Ca pistonul si segmentii sunt in contact direct cu aluminiul?
5. In tara am desfacut destule motoare. Aici nu. De fapt, de fiecare data cand vreau sa copletez cu lichid pentru spalat parbrizul, stau si caut unde este clapeta pentru deschis capota motorului.
6. Lepuire este o slefuire cu pasta abraziva. Nu este buna ca ultima prelucrare a cilindrilor. Suprafata nu are acele santuri in diagonala.
7. Incercatul unui ulei in tigaie este putin penibil. Intre segment si cilindru sunt viteze, presiuni si temperaturi, un pic, diferite.
8. Un amic, care are pasarica sa-si surubareasca jucariile...cine-i perfect?...avea un snowmobile care nu mai mergea bine. Dar de loc. L-a desfacut. Bloc motor din aluminiu cromat la interior. Oglinda si nici un semn de uzura. Eu, stiind grosimea stratului de crom, i-am spus ca nu vad ce ar putea avea. Dimensional era perfect. L-am sfatuit sa-l duca la un atelier specializat. Si ce crezi ca i-au facut? L-au honuit. Adica i-au facut acele rizuri. Motorul a revenit la viata.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 March 2010 - 02:14 AM
#16
Postat 21 March 2010 - 09:20 AM
Dezavantajul este ca, daca "tragi" de reglaje prea mult spre eficienta, scazi fiabilitatea, si uneori chiar "lipesti" (in termeni sportivi) sau gripezi motorul.
#17
Postat 21 March 2010 - 09:42 AM
1. Exista cilindri din aluminiu chel de cand lumea si pamantul. Primul motor la care am intalnit solutia asta a fost un Mercedes W126 din 1982 , un motor de 5000 cmc de 8 cilindri. Acum, multi producatori adopta solutia. Prelucrarea cilindrului se face astfel: se alezeaza cilindrul la un diametru inferior celui nominal, apoi se trage prin acesta o bila tarata la diametrul nominal. Aluminiul ecruiseaza superficial si se obtine o suprafata dura. Urmeaza apoi honuirea. Faptul ca nitrometan vede o suprafata oglinda atrage dupa sine necesitatea unui control oftalmologic. Aluminiul e mult mai sensibil la lipsa de ulei decat fonta sau otelul. PS: Mai toate motoarele noastre de aero pe benzina au cilindrul din aluminiu, singurele exceptii descoperite pana acum, care au camasa din otel fiind Mintor si OS.
2. Lepuirea se face eventual la supape si la transmisia cu roti dintate din cutia de viteze, nicidecum la cilindrii. Poate voiai sa spui tusare, dar asta se face la cuzineti.
3. Nu exista motoare noi. Tot ce vedem acum sunt proiecte facute cel mai recent cu 40 de ani in urma. Ce e nou: electronica care gestioneaza motorul.
4. Exista solutii tehnice care elimina honuirea (acoperiri ceramice), dar se folosesc in competitii deocamdata, pt ca au durata scurta de viata.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 21 March 2010 - 12:03 PM
Vazind raspunsuri ca ale dumitale ma intreb de ce mai pierd timpul sa scriu pe forum si de ce nu ma duc la oftalmolog...
Asa e cum spui dumneata,AI DREPTATE IN TOT CE AFIRMI!!!
Eu unul renunt,ma duc repede la doctor pina nu inchide si dupa aia ma duc ca am si alta treaba decit cea de a ma lupta cu mori de vint.
O fi TFSI un motor nou?NU cred,cred ca a fost proiectat acu 40 de ani,o fi HDI biturbo cu injectie stratificata de motorina la 2200 bar un motor nou?NU,avea si tata pe Trabant asa ceva in 64 ...
Promit ca miine intru in baza de date WIS si caut blocul motor de W126 deoarece am o vaga baniuala ca blocul era de aluminiu cu cilindri de fonta incastrati...
Cer scuze initiatorului topicului.
Desafa motorul,fa poze si apoi mai vedem...
#19
Postat 21 March 2010 - 04:18 PM
nitrometan, la Mar 21 2010, 12:03 PM, a spus:
Vazind raspunsuri ca ale dumitale ma intreb de ce mai pierd timpul sa scriu pe forum si de ce nu ma duc la oftalmolog...
Asa e cum spui dumneata,AI DREPTATE IN TOT CE AFIRMI!!!
Eu unul renunt,ma duc repede la doctor pina nu inchide si dupa aia ma duc ca am si alta treaba decit cea de a ma lupta cu mori de vint.
O fi TFSI un motor nou?NU cred,cred ca a fost proiectat acu 40 de ani,o fi HDI biturbo cu injectie stratificata de motorina la 2200 bar un motor nou?NU,avea si tata pe Trabant asa ceva in 64 ...
Promit ca miine intru in baza de date WIS si caut blocul motor de W126 deoarece am o vaga baniuala ca blocul era de aluminiu cu cilindri de fonta incastrati...
Cer scuze initiatorului topicului.
Desafa motorul,fa poze si apoi mai vedem...
Eu nu vorbeam de sistemul de alimentare al motorului (TDI, TFSI, HDI, biturbo, compresor, bla bla,) care intr-adevar a evoluat spectaculos in ultimul timp, vorbeam de motorul in sine, adica bloc motor, biele, lagare, axe cu came, geometrii de camere de ardere, pistoane, cilindrii, segmenti; astea din urma sunt aceleasi ca acum 40 de ani, nu prea au mai aparut chestii noi.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#20
Postat 21 March 2010 - 04:51 PM
#21
Postat 21 March 2010 - 05:39 PM
#22
Postat 22 March 2010 - 02:15 AM
E un motor fara compresie, asa e el, acum ce faci? ce mai stai?... pune osu' la munca si desfa motorul, poate gasesti un soarece in el...
Eu sunt mai bun decat colegii mei modelisti, eu sunt Chuck Norris, asa ca ia-te dupa mine. LASA-L ASA, atata timp cat merge bine, ca nu esti la F1. Bea o bere in timpul ala...
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de typer: 22 March 2010 - 02:18 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#23
Postat 22 March 2010 - 03:07 AM
tot pe wiki am gasit asta:
"O honuire mai nouă este honuirea cu laser, care prin exactitatea ei poate reduce uzura piesei honuite, remarcabil faţă de cele honuite clasic"
este evident ca laserul e LASER FRATE, nu lasa zgarieturi.
Ce pot sa afirm despre honuirea mecanica sunt urmatorele:
-este unul din ultimile procese aplicate pe cilindri(camasi sau nu, depinde de bloc) obtinuti prin prelucrare mecanica!!!;
-este un proces DE SUPRAFATA, deci nu grosier, alea sunt premergatoare;
-scopul sau, din ce inteleg eu este sa reduca uzura prematura a segmentului si cilindrului;
-honuirea NU trebuie sa strice prea mult din tratamentul cilindrului, s-ar uza repede.
Nu spune nimeni nicaieri ca daca obtii o suprafata perfect lucioasa si un cilindru perfect e rau, din contra din moment ce metodele moderne sunt cu laser, nu stiu sincer ce sa mai zic.
Trebuie intrebat un tip care a studiat bine chestia asta, nu ALCHIMISTI CA NOI, hai sa fim seriosi, citim una si intelegem alta si scriem repede repede pe forum-uri sa nu ne-o ia vrunu' inainte.
Fenomenul de ungere e CLAR foarte complex, asa cum apa are proprietati de capilaritate probabil si uleiurile de motor se comporta la fel, trebuie sa ocupe cat mai uniform metalul, sincer, orice zgarierura nu l-ar ajuta, pana nu ma lamuresc... nu stiu ce sa zic...
Oricum, cu siguranta la motoarele de drujba pe care le avem, MLGore are dreptate, se honuieste ca sa aiba ungere mai buna, dar nu as generaliza.
Bafta
Aceasta postare a fost editata de typer: 22 March 2010 - 03:21 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#24
Postat 22 March 2010 - 04:14 AM
Daca nu gasim documente in romana (din pacate cartile cu subiectul respectiv au ramas in tara) putem gasi cate ceva in alte limbi:
http://en.wikipedia...._(metalworking)
Si un fragment:
"Cross-hatch finish
A "cross-hatch" pattern is used to retain oil or grease to ensure proper lubrication and ring seal of pistons in cylinders. A smooth glazed cylinder wall can cause piston ring and cylinder scuffing."
Asa trebuie sa arate cilindrul:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http:/...ved=0CDEQ9QEwCA
Cred ca scopul acestui forum este sa invatam si nu de a ne ironiza.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 March 2010 - 04:22 AM
#25
Postat 22 March 2010 - 04:41 AM
M-am inselat, nu pt prima oara, dar tot un alchimist ma consider.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#26
Postat 23 March 2010 - 08:52 AM
pentru a fi sigur de ce se intampla cu motorul respectiv ( motor care nu are mai mult de 2 ore de functionare si care a fost rodat de mine ca la carte) am cautat pe cineva care se pricepe si am gasit un domn care repara motoare de motocicleta, cu atelier pe undeva prin ferentari (dupa ce am intrat in atelierul omului am inteles de ce erau toate superlativele alea pe forumul de moto unde l-am gasit).
Ei bine motorul este pur si simplu de foarte slaba calitate. Adica mai precis cilindrul este din aluminiu cromat la interior (cilindrul este de fapt toata capatana aceea rosie care la interior are o constructie destul de complexa de aripioare pentru dirijarea fluxurilor dinspre si inspre ferestrele de admisie evacuare). Stratul de crom a fost atat de subtire ca nu a rezistat (cel mai probabil a plecat de pe aluminiu in primele minute de functionare).
Pistonul este in regula, segmentul la fel dar ce folos.
Concluzia este ca daca as vrea sa-l fac ar trebui sa iau alt cilindru - problema este ca daca are aceiasi calitate ca primul va face la fel.
Concluzia concluziei este ca legatura intre pret si calitate este de cele mai multe ori foarte stransa.
#28
Postat 23 March 2010 - 11:44 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#29
Postat 23 March 2010 - 11:57 AM
MLGore, la Mar 23 2010, 12:44 PM, a spus:
e cromat ...
una la mana opinia omului de la moto care stie bine despre motoare si l-a vazut
doi la mana am incercat cu un varf foarte ascutit (mai exact cu o sonda dentara) si in zona unde e aluminiu intra iar unde e crom nici pomeneala sa zgarie macar
pur si simplu depunerea de crom a fost neuniforma si de proasta calitate !
iau in masina cilindrul si cand ne intalnim ti-l arat.