Modelism - RHC Forum: Modificare Super Tigre 3000 pe benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modificare Super Tigre 3000 pe benzina

#1 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 March 2010 - 02:58 PM

Va salut pe toti!
Am reusit ieri sa pornesc SUPER TIGRE ST 3000 de 30cc pe benzina.Am folosit o aprindere electronica cu avans automat tip RCEXL si o bujie miniatura tip Rimfire,care are acelasi filet cu o bujie incandescenta normala.Carburatorul folosit este un Walbro WT 99A de 11,1 mm venturi.Amestecul folosit 12:1 benzina ulei.Dupa o serie de teste vizind stabilirea punctului de avans,acesta se gaseste la 32 de grade inaintea PMS.
Performante:
Elice 18x10 7400 rpm cu 1800 relanti
Elice 19X8 7100 rpm cu 1800 relanti
Elicile folosite sunt Menz S din lemn.
Temperatura afara 5 grade celsius.
Dupa aproximativ 4 ore de functionare am desfacut motorul sa vad daca sunt ceva uzuri sau depuneri.Nu sunt uzuri si nici depuneri in interiorul motorului,iar interiorul era foarte "uleios".Voi folosi poate in viitor la urmatorul rind de teste un amestec de 16:1 benzina ulei.iar uleiul va fi ulei sintetic pe baza de esteri (Motul 800).
Toba de esapament folosita este de tip borcanel cu diametrul la evacuare de 12mm si cu un volum total de aprox 200cmc,adica foarte mica ,ceea ce nu ajuta deloc la performanta.
Voi folosi la urmatorul test un rezonator consacrat si cu volum suficient.
Din aceste rezultate pot trage concluzia ca motorul se comporta la fel sau chiar mai bine decit mult laudatul DLE 30.Nivelul de vibratie e mai mare decit pe metanol,dar la fel cu alte benzinare de aceeasi clasa.
Temperatura de functionare e cu putin mai mare decit pe metanol,cam 40 grade mai mult.Cu uleiul mai sus amintit nu ar trebui sa fie nici o problema,avind in vedere ca este "the best "de pe piata la ora actuala pentru motoare in 2 timpi pe benzina cu amestec.
Sunt sigur ca prin rafturi la multi colegi modelisti zac motoare de 25-35 cc pe metanol si nu le mai folosesc datorita consumului enorm de metanol.ST 3000 consuma in mod normal 750cc de combustibil pe metanol la un sbor de 12 min.
La banc,la diferite turatii ,oricum peste 50% acceleratie,500cc amestec benzina tine cam 40 min.
Aceasta poate fi in viitor o solutie de a avea benzinare la un pret accesibil si cu dimensiuni adecvate folosirii pe aeromodele fata de chinezariile care au inmvadat piata si care tot motoare de drujba ramin(nu au putere)
O sa incerc sa va tin la curent cu rezultatele a noi teste pe viitor.
0

#2 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 March 2010 - 04:44 PM

 Scuze ca ma bag in seama,
Ai foarte mare dreptate cu folosirea celui mai bun ulei de pe piata pentru 2 timpi. Incearca uleiul care se foloseste la motofierastraie sau motocoase (de la stihl de preferat) este foarte bun.

Totusi m-i se pare cam mare avansul...dar daca tu spui ca merge asa....

Eu folosesc principiul MBT (Minimum advance at the Best Torque). 

Spor la treaba,

Adrian

Aceasta postare a fost editata de tetea: 14 March 2010 - 04:50 PM

0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 March 2010 - 05:12 PM

Mi mi se par mult 40 grade in plus la temperatura fata de metanol- sau nu am inteles eu . Deci in turatie la cat poate ajunge temperatura maxim ?
150 - 160 grade ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 14 March 2010 - 08:25 PM

Mie mi se pare ca i-ai dat exagerat de mult ulei. Stiu ca in rodaj, la benzinare se foloseste 20...25:1. Dupa rodaj, 30...40:1.
Deasemenea rodajul e bine sa se faca cu ulei mineral. Dupa rodaj se recomanda sintetic. Motul 800 este fullsintetic.
Nu are cum sa mearga cu 40grade mai sus decat nitro; ori nu ai masurat bine, ori daca este asa nu stiu cat va tine motorul ala la temperatura aia.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 14 March 2010 - 08:27 PM

0

#5 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 March 2010 - 08:55 PM

@Tetea
Avansul l-am stabilit practic,urmarind cea mai mare turatie obtenabila,bineinteles in paralel reglind si carburatorul ca sa nu mearga pe partea prea saraca a amestecului.Uleiul folosit este Stihl rosu semisintetic.
@ Real design
Deoarece motorul era la banc adica neacoperit si afara 5 grade,dupa 2 minute de gaz max temperatura abia daca atingea 100-110 grade.Temperatura de 150 de grade e ceva comun la motoarele care functioneaza pe benzina.Metanoalele functioneaza de obicei in zona 100-120 grade.
@AG-74-HESS
Eu nu rodez motorul,deoarece e un motor care are deja vreo 100 de ore de functionare pe metanol.Continutul de ulei este ridicat deoarece motorul nu are ace la biela si bolt ci e pe lagar de bronz.Daca nu stiai ca motoarele pe metanol modificate la benzina functioneaza mai calde,mai documenteaza-te si ai sa vezi si de ce.In ceea ce priveste durata de functionare,motorul duce cam 150 ore de functionare pina la rebuscat biela cu ulei semisintetic.Cu Motul 800 se presupune ca durata de viata poate fi prelungita semnificativ,acest ulei fiind folosit la clasa de 125,150,175 cc motociclete off road la care temperatura depaseste des 220 grade la chiulasa.Motorul care mi-a servit mie de exemplu practic(eu fiind extrem de sceptic la inceput privind acest tip de modificare)este un Super Tigre 3250 chinezesc care merge la un coleg zburator de 2 ani in Lauchringen,si cu care are peste 150 ore de zbor fara probleme,bineinteles cu ulei Motul.Motorul e montat pe un CAP 232 de Kyosho de 2metri si are 6,5kg gata de zbor.Vertical nelimitat cu elice de 22X8 Menz S.Nu stiu cum se comporta la torque,omul zboara insa full acrobatic si nu a avut niciodata probleme.
0

#6 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 14 March 2010 - 09:42 PM

La fel de sceptic ca si tine sunt si eu, deci nu te supara. Baga un film cu motorul tau mergand si ia-i temp dupa 5 minute de functionare. Sunt tare curios sa vad ce temp are. Daca arata 160 grade, mai tine-l la acelasi regim de turatie 10 minute. Repet, sunt la fel de sceptic si curios ca si tine. Mi se pare mult si ma intreb daca al tau care este rodat si para rodat urca la temp asta, daca ar fi nou nout cat ar lua la rodaj?
Felicitari de modificare.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 14 March 2010 - 09:54 PM

0

#7 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 March 2010 - 10:27 PM

Din pacate nu prea am timp de a o face pe regizorul,fiind de altfel o exceptie saptamina asta ca am timp sa scriu pe forum.Uleiul pe baza de esteri rupe filmul de lubrifiere pe la 350 grade,deci atita vreme cit exista ungere, motorul functioneaza.Nu am un termometru cu infrarosu pentru a face o masuratoare precisa.Nici nu intentionez sa promovez ideea ca as fi obtinut vre-un top performer,era vorba de o modificare care FUNCTIONEAZA,este fiabila si la indemina multora care nu au doua miini stingi si au ceva cunostinte despre motoare in general.Daca ma tine si pe mine 150 de ore de functionare cum s-a intimplat la multi altii,eu ma declar super multumit.Aud ca din ce in ce mai multi cumparatori de drujbe chinezesti culeg ace din carterul motorului facut varza dupa nici 10 ore de functionare.Macar cel modificat e bucsat iar daca aud ca suna prea tare schimb bucsele si motorul scapa...
0

#8 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 14 March 2010 - 10:34 PM

crezi ca ar merge o astfel de o modificare si la un motor in 4timpi(OS Max FS-91)? ma mananca rau... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#9 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 March 2010 - 10:42 PM

Vezi postarealefmir, la Mar 14 2010, 10:34 PM, a spus:

crezi ca ar merge o astfel de o modificare si la un motor in 4timpi(OS Max FS-91)? ma mananca rau... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif


Pai ia uite aici,ce zici,se poate?
http://www.youtube.c...h?v=oGMGsCUL7O8
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 March 2010 - 11:24 PM

De putut, se poate orice. Uite, de exemplu, un diesel clasic...MK17...transformat in 4T:
http://www.modelengi....2004.05.html#1
(la inceputul paginii)

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 March 2010 - 11:28 PM

0

#11 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 15 March 2010 - 06:15 AM

 Nu contest nimic din ceea ce spui, pur si simplu sunt mirat de valoarea aceasta a unghiului de avans. Este o pura observatie.


Asa valoare mare am avut numai la un motor cu amestec stratificat.....dar care-i alta mancare de peste.......

Se vede ca stii ce faci,  esti foarte bine documentat si nu faci modificarile "dupa ureche"

Spor la treaba.
0

#12 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 15 March 2010 - 06:14 PM

As vrea sa vad si eu ziua aceea cind vom putea cumpara motoare de aeromodel cu FSI(Fuel Stratified Injection) :lol:
Avansul e masurat cu o precizie de aproximativ 1 gr,folosind o scala gradata.
Urmatorul experiment va fi trecerea la benzina a unui Super Tigre de 23cc ,motor care este mai degraba un motor de turatie decit un motor de moment de rotatie(torquer).Acest motor il voi porni cu o elice de 18x6,cu care sper sa obtin cel putin 8000-8500 de ture.
Dupa aceea voi trece la Magnum de 20cc in 4 timpi,asta dupa ce voi face motorului citeva modificari mecanice.
Nasol e ca se termina concediul... :D
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 March 2010 - 06:19 PM

Esti un adevarat pasionat. Tot respectul.
Daca vrei, rasfoieste aici:
http://www.modelenginenews.org
Este, bineinteles dupa mine, o adevarata mina de aur pentru cei care iubesc motoarele.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#14 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 March 2010 - 08:07 PM

Astazi am mai facut o serie de teste,inclusiv filmulete.Scuze pentru calitatea nu tocmai buna.
http://www.youtube.c...h?v=mj9D7B1ylms
0

#15 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 19 March 2010 - 09:23 PM

Suna frumos. Felicitari! Asteptam sa pui si termometrul pe el... :D
Ia-ti o manusa neaparat.
0

#16 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 March 2010 - 09:47 PM

Sal.Am vrut sa iti fac pe plac,desi nu 100%, ca termometru nu am :D .In alta ordine de idei motorul trage peste 7kg,masurat superstiintific,adica grinda cu tot ce e pe ea,inclusiv motorul,are 7 kg.La gaz in plin,tinuta vertical,grinda o ia in sus... :lol:
Manusa nu trebuie,ca elicea nu da peste mina la start,si dupa 20 de ani de experienta cu motoarele,stiu sa ma feresc de elice...,asta nu ca nu...shit happens...

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 19 March 2010 - 09:50 PM

0

#17 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 March 2010 - 11:29 PM

Inca un filmulet cu acelasi motor,ceva mai bine reglat...
http://www.youtube.c...h?v=jIK51Bw9xRI
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 March 2010 - 09:30 AM

Vezi postareanitrometan, la Mar 19 2010, 09:47 PM, a spus:

Manusa nu trebuie,ca elicea nu da peste mina la start,si dupa 20 de .........


Manusa probabil sa nu te ARZI a vrut sa spuna sau pentru cand se umbla la reglaje la carburator ( caci e mana cam aproape ) !
Daca nu ai termometru sparge un ou de gaina pe chiuloasa si le demonstrezi "carcotasilor" ca nu se incalzeste , sau poate cine stie o punem de o omleta !


P.S.

Important este ca ai reusit ! Felicitari ! Spor la teste in continuare si sa il vedem pe un model pus la treaba ! Caci am vazut motoare de firma care la stand mergeau super iar in manevre 3D incepeau sa creeze probleme - mai ales cele cu carburatorul in fata - probabil de la surplusul de aer care intra cu presiune
sub capota sau cine stie !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 March 2010 - 09:36 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 March 2010 - 04:09 PM

Off topic
Am rodat azi un DL50 cu 1:30 ulei.
Primul rezervor a stat la 101-105 grade,la al doilea nu a trecut de 75.Masurat cu termometrul digital.
Nu vreau sa contrazic pe nimeni,am spus doar ce am constatat eu astazi.
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu